USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
«BBC russian» (დიდი ბრიტანეთი): „დასავლეთი პუტინის შესახებ ჩემს გაფრთხილებებს იგნორირებდა“: მიხეილ სააკაშვილმა ლონდონის გაზეთ „თაიმსს“ წერილი გაუგზავნა“
თარიღი:  

ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანიის BBC-ის რუსულენოვანი სამსახურის (BBC russian) ვებ-გვერდზე 18 ივლისს გამოქვეყნდა სტატია სათაურით „დასავლეთი პუტინის შესახებ ჩემს გაფრთხილებებს იგნორირებდა“: მიხეილ სააკაშვილმა ლონდონის გაზეთ „თაიმსს“ წერილი გაუგზავნა“. მასში განხილულია ბრიტანულ გაზეთ The Times-ში 17 ივლისს გამოქვეყნებული პუბლიკაცია, რომლის ავტორია ჟურნალისტი მარკ ბენეტი (სხვათა შორის, იგივე პუბლიკაცია გამოქვეყნდა ავსტრალიისა და რიგი სხვა ქვეყნების პრესაშიც).

გთავაზობთ BBC russian-ის მასალას:

საქართველოს ყოფილმა პრეზიდენტმა მიხეილ სააკაშვილმა წამყვან ბრიტანულ გაზეთს „თაიმსს“ წერილი გაუგზავნა, რომელშიც განაცხადა, რომ ვლადიმერ პუტინმა თითქმის ორი ათეული წლის წინ მკაფიოდ მიანიშნა უკრაინის დაპყრობის სურვილი.

პუბლიკაციაში ნათქვამია, რომ ვლადიმერ პუტინის აგრესიულ ტერიტორიულ ამბიციებს დასავლეთი იგნორირებდა, თუმცა ამის თაობაზე არაერთხელ ისმოდა განცხადებები, მათ შორის მიხეილ სააკაშვილის მიერაც.

ტუსაღის წერილი „ვივამედიდან“

საქართველოს ექს-პრეზიდენტი, რომელიც ამჟამად უკრაინის მოქალაქეს წარმოადგენს, თბილისის კლინიკა „ვივამედში“ იმყოფება, გასული წლის მაისიდან. იგი 2021 წლის ოქტომბერში დააკავეს, უკრაინიდან საქართველოს ტერიტორიაზე შესვლის შემდეგ.

მიხეილ სააკაშვილს ქართველი სამართალდამცველების მიერ რამდენიმე ბრალდება აქვს წაყენებული. ორი ბრალდების მიხედვით, მას საქართველოში დაბრუნებამდე დაუსწრებლად ექვსი წლით თავისუფლების აღკვეთა მიუსაჯეს.

თვითონ მიხეილ სააკაშვილი საკუთარ თავს „ვლადიმერ პუტინის პატიმარს“ უწოდებს და მის წინააღმდეგ წარდგენილ ბრალდებებს პოლიტიკურად მოტივირებულად თვლის

„თაიმს“-ისადმი გაგზავნილ წერილში მიხეილ სააკაშვილი ჰყვება, რომ 2004 წელს, როცა იგი კრემლში ვლადიმერ პუტინს პირველად შეხვდა, რუსეთის პრეზიდენტი მასთან საუბარში მეზობელი ქვეყნების მიწების ხელში ჩაგდების გეგმებს არ მალავდა. „ყველაფერზე, რასაც იგი ახლა აკეთებს, მან ჯერ კიდევ ჩვენი პირველი შეხვედრის დროს მკაფიოდ მიმანიშნა“, - წერს მიხეილ სააკაშვილი.

როგორც ჟურნალისტი მარკ ბენეტი აღნიშნავს, ექს-პრეზიდენტის მიერ „თაიმსისთვის“ დაწერილი წერილი საავადმყოფოდან საიდუმლოდ იქნა გამოტანილი.

შეხვედრა გერჰარდ შრედერთან

მიხეილ სააკაშვილი წერს, რომ ვლადიმერ პუტინთან პირველი სეხვედრის შემდეგ იგი ბერლინშიც ჩავიდა, სადაც გერმანიის იმდროინდელ კანცლერს გერჰარდ შრედერს შეხვდა და თავისი შეშფოთება გაუზიარა. როგორც ცნობილია, იმ დროს შრედერს პუტინთან კარგი ურთიერთობები ჰქონდა (ახლაც ასეა). სწორედ მისი ხელშეწყობით დაიწყო  გაზსადენ „ჩრდილოეთის ნაკადის“ დაპროექტება, ბალტიის ზღვის ფსკერზე ჩაიდებოდა რუსული გაზის გერმანიისათვის მისაწოდებლად.

2022 წლის მაისამდე გერჰარდ შრედერი რუსეთის სანავთობო კომპანიის „როსნეფტის“ დირექტორთა საბჭოს წევრი იყო, იგი შედიოდა კიდევ ერთი ენერგოგიგანტის - „გაზპრომის“ დამკვირვებელთა საბჭოშიც.

ექს-კანცლერმა რუსეთის არმიის შეჭრა უკრაინაში, მართალია, დაგმო, მაგრამ მოსკოვთან ახლო კავშირები არ გაუწყვეტია. „ამიტომაც არაფერი არაა გასაკვირი იმაში, რომ გერჰარდ შრედერმა ვლადიმერ პუტინთან დამასმინა“, - წერს საქართველოს ყოფილი პრეზიდენტი.

როცა 2008 წელს რუსეთი საქართველოს ტერიტორიაზე შეიჭრა, მიხეილ სააკაშვილი მუდამ ლაპარაკობდა რუსეთის აგრესიულობასა და იმ საფრთხეზე, რასაც პუტინის რუსეთი  წარმოადგენდა, მაგრამ მის განცხადებებს სათანადო რეაგირება არ მოჰყოლია“, - აღნიშნულია სტატიაში. „როცა დასავლეთს პუტინზე ვაფრთხილებდი, მე ყურადღებას არ მაქცევდნენ და გაუწონასწორებელ, გაბოროტებულ გიჟად მთვლიდნენ“, - წერს ყოფილი პრეზიდენტი.

როგორც „თაიმსის“ ჟურნალისტი მარკ ბენეტი აღნიშნავს, მიხეილ სააკაშვილი ერთადერთი არ არის, ვინც დასავლეთს ბრალს სდებს იმაში, რომ საქართველოსთან ომის შემდეგ ევროპელმა და ამერიკელმა ლიდერებმა კრემლის ექსპანსიონისტური კურსი თითქოსდა ვერ შენიშნეს და ცდილობდნენ ძველი ურთიერთობა გაეგრძელებინათ ნავთობითა და გაზით მდიდარ რუსეთთან.

კიდევ რას წერს ექს-პრეზიდენტი?

გარდა ამისა, პატიმრობაში მყოფმა მიხეილ სააკაშვილმა „თაიმსისთვის“ გაგზავნილ წერილში საქართველოს მმართველი პარტია „ქართული ოცნება“ რუსეთის ორბიტაზე დაბრუნების მცდელობაში დაადანაშაულა. ყოფილი პრეზიდენტის მტკიცებით, გავლენიან ბიზნესმენ ბიძინა ივანიშვილს, „ქართული ოცნების“ დამაარსებელს, რომელსაც საქართველოს მთავრობაზე დიდი გავლენა აქვს, „ვლადიმერ პუტინის ვალი მართებს“. თუმცა, ჟურნალისტი მარკ ბენეტი აღნიშნავს, რომ მიხეილ სააკაშვილი ამის დამადასტურებელ რაიმე მტკიცებულებას არ ასახელებს.

„თაიმსის“ პუბლიკაციაში ასევე გადმოცემულია მიხეილ სააკაშვილის ჯანმრთელობის მდგომარეობა, რომელიც დიდი ხნის განმავლობაში შიმშილობდა და რომელიც აცხადებს, რომ იგი რუსეთის აგენტებმა მოწამლეს

მიხეილ სააკაშვილის დედა გიული ალასანია ამბობს, რომ მისი შვილს სიარული უჭირს, ჭამის შემდეგ გულისრევა აქვს და გონებას ხშირად კარგავს. „ამჟამად მისი სიცოცხლე უკრაინის სიტუაციაზეა დამოკიდებული“, - ამბობს ექს-პრეზიდენტის დედა.

პუბლიკაციაში ნათქვამია, რომ ამჟამად მიხეილ სააკაშვილი მხოლოდ 60 კილოგრამს იწონის, რაც ორჯერ ნაკლებია მის ნორმალურ წონაზე, სანამ დააკავებდნენ. „აშკარაა, რომ ჩემი საქმე უფრო მასშტაბური ჰიბრიდული ომის ნაწილია“, - აცხადებს „თაიმსისთვის“ გაგზავნილ წერილში ექს-პრეზიდენტი

წყარო: https://www.bbc.com/russian/articles/cz7j13dd2k9o

შენიშვნა: ახლახან აშშ-ის იუსტიციის დეპარტამენტის ვებ-გვერდზე გიული ალასანიასა და მიხეილ სააკაშვილის მიერ დაქირავებული ლობისტური კომპანიის აქტივობების შესახებ ახალი ინფორმაცია გამოქვეყნდა (იხ. https://imedinews.ge/ge/politika/299561/ashshis-iustitsiis-departamentis-vebgverdze-giuli-alasaniasa-da-mikheil-saakashvilis-mier-daqiravebuli-lobisturi-kompaniis-aqtivobebis-shesakheb-akhali-inpormatsia-gamoqveknda).

გამოქვეყნებული ინფორმაციის მიხედვით ცნობილი ხდება ის აქტივობები, რომელიც ლობისტურმა კომპანია „აკერმანმა“ განახორციელა, მათ შორისაა მიხეილ სააკაშვილის შესახებ სტატიების მომზადება. როგორც ჩანს, ზემოთაღნიშნული სტატიაც ამ აქტივობებს ასახავს.

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის