საფრანგეთში 1999 წელს ჩამოვედი ქუთაისის ცეკვის ანსამბლთან ერთად, დიჟონის ფესტივალში მონაწილეობის მისაღებად. მაშინ გავიცანი საერთაშორისო ლიცეუმის დირექტორი, რომელმაც სწავლის გაგრძელება მირჩია და დიჟონში ლიცეუმში ჩამწერა. ლიცეუმის დასრულების შემდეგ, ტულუზის უნივეტსიტეტში ჩავაბარე იურდიულ ფაკულტეტზე. სწავლის პარალელურად რაგბის ვთამაშობდი ( 19 სეზონი ვითამაშე). უნივერსიტეტის დამთავრების შემდეგ პარიზში გადავედი საცხოვრებლად, სადაც ადვოკატურის ძალიან რთული გამოცდები ჩავაბარე.
ორი წელი გავატარე პარიზის საადვოკატო სკოლაში. პირველ საადვოკატო ოფისში საგადასახადო სპეციალობით სამი წელი ვიმუშავე. საგადასაადო სამართლის პრობლემა ის იყო, რომ სიტყვით გამოსვლა ძალიან იშვიათად მიწევდა. შემდეგ პრესტიჟულ კონკურში მივიღე მონაწილეობა, რომ სისხლის სამართლის მძიმე საქმეებზე მემუშავა. პარიზის ბაროში ( Barreau de Paris ) წელიწადში მხოლოდ 12 ადვოკატია, ვისაც ტერორიზმის და სხვა მძიმე საქმის ჩამდენის დაცვის მონოპოლია აქვს, მეც მათ შორის ერთ-ერთი მდივანი ვიყავი. ეს არის პარიზული სპეციფიკა, რაც სხვაგან არსად არსებობს.

აქ გავიცანი კარიმ ლაუაფი, ჩემი ამჟამინდელი პარტნიორი, რომელთან ერთადაც ჩამოვაყალიბე საადვოკატო კაბინეტი “Khiasma Avocats”. საავტორო უფლებების მიმართულებით მესამე პარტნიორიც შემოგვიერთდა და კიდევ უფრო გაძლიერდა ჩვენი გუნდი. ამჟამად მხოლოდ სისხლის სამართალს საქმეებზე ვმუშაობ, თუმცა ძველ კლიენტებთანაც ვაგრძელებ საგადასახადო სამართლის მიმართულებით საქმიანობას. ყველა სახის კრიმინალურ საქმეზე მიმუშავია (განსაკუთრებით ტერორისტულ საქმეებზე, ბევრი ექსტრემისტი ფრანგი დაბრუნდა სირიიდან და კონფერენციის მდივანი ვიყავი ამ პერიოდში). ძალიან იშვიათად დამიცავს დაზარალებური მხარე, რადგან ფრანგულ პროცედურაში ყველაფერი პროკურორს მიჰყავს. ჩვენს პროფესიაში აუცილებელია გქონდეს გაზიარების და ადამიანის გაგების გრძნობა, უნდა გჯეროდეს იდეალის. შენ იცავ ადამიანს თავისი წარსულით და გავლილი გზით, არა მის ჩადენილ აქტს, რაც ხალხს ხშირად ეშლება.როდესაც შენს კლიენტს 30 წელი ელოდება, ყველაფერი შენს სიტყვაზეა დამოკიდებული.
დარბაზში, სიტყვით გამოსვლის დროს, ერთ საათში სამი კილო შეიძლება დაიკლო. ადვოკატი ბოლო ჯებირია ადამიანისთვის. ამავე დროს ყოველდღიურად ძალიან ბევრი სიახლე და მასალაა “შესასრუტი”. საჭიროა სინთეზური აზროვნება, რომ მთავარი ინფორმაცია დაიმახსოვრო. სისტემის, ლოგიკის და ორგანიზაციის შედარება უნდა შეგეძლოს. ყოველდღიურ სწავლას მოაქვს პროგრესი. ამ ყველაფრის მიუხედავად არ უნდა დაივიწყო, რომ ოფისის შემდეგ (მიუხედავად იმისა, რომ ბევრი დრო აღარ გრჩება), მნიშვნელოვანია მეგობრები, ბარები, ქეიფი და სპორტი.
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge