USD 2.6981
EUR 3.1530
RUB 3.3399
თბილისი
BMG: 6 თვეში რეექსპორტზე 49 ათასზე მეტი მანქანა გავიდა - სად იყიდება საქართველოდან გაყვანილი ავტომობილები?
თარიღი:  155

საქართველოდან მანქანების რეექსპორტი რეკორდულ ნიშნულზეა და კვლავ ინარჩუნებს მთავარი საექსპორტო პროდუქტის სტატუსს. ავტომობილებს ჯამური ექსპორტის თითქმის 38% უკავიათ, მაშინ როცა ტრადიციული საექსპორტო პროდუქტები — ლითონის მადნები, ღვინო და ფეროშენადნობები — საერთო ჯამში 15%-საც ვერ აღწევს.

2025 წლის პირველი ექვსი თვის მონაცემებით, საქართველოდან გავიდა 49 121 ავტომობილი, რომლის საერთო ღირებულებამ 1.2 მილიარდ დოლარს გადააჭარბა.

აღსანიშნავია, რომ ავტომობილების რეექსპორტის ბუმი საქართველოში მნიშვნელოვნად დაიწყო რუსეთისა და უკრაინის ომის პარალელურად, მას შემდეგ, რაც დასავლეთმა კრემლის მიმართ სანქციები დააწესა.

ოფიციალური სტატისტიკა აჩვენებს, რომ 2021 წელს საქართველოდან ექსპორტზე 457 მლნ დოლარის მანქანები გავიდა, 2024-ში იგივე მონაცემი 2.4 მილიარდ დოლარამდე გაიზარდა.

მსუბუქი ავტომობილების რეექსპორტი:

  • 2024 წელი - 2.4 მლრდ დოლარი;
  • 2023 წელი - 2.1 მლრდ დოლარი;
  • 2022 წელი -905.7 მლნ დოლარი;
  • 2021 წელი - 456.6 მლნ დოლარი;

საქართველოდან ავტომობილები ძირითადად ცენტრალური აზიის ქვეყნებში გადის. საქართველოს მთავარი საექსპორტო ბაზარი ყირგიზეთია — ჩვენზე ბევრად ღარიბი ქვეყანა.

საქსტატის მონაცემებით, წელს 628 მლნ დოლარის ღირებულების მანქანები გაიყიდა ყირგიზეთში, 353 მლნ დოლარის ყაზახეთში, 129 მლნ დოლარის აზერბაიჯანში; 26 მლნ დოლარის კი სომხეთში.

ავტომობილების რეექსპორტი საქართველოდან იანვარ-ივნისი:

  • ყირგიზეთი - 628 მლნ დოლარი;
  • ყაზახეთი - 353 მლნ დოლარი;
  • აზერბაიჯანი - 129 მლნ დოლარი;
  • ტაჯიკეთი - 33 მლნ დოლარი;
  • სომხეთი - 26 მლნ დოლარი;

ავტოიმპორტიორთა ასოციაციის თავმჯდომარე ალექსი ნონიაძე ჩვენთან საუბრისას ამბობს, რომ რეექსპორტის რეკორდული ზრდა ფასს უკავშირდება. ანუ, გაყიდული მანქანების რაოდენობა კი არ გაიზარდა, არამედ მათი ფასია დაკორექტირებული.

“შეიძლება ითქვას, რომ წელს ბოლო ათი წლის განმავლობაში ერთ-ერთი საუკეთესო მაჩვენებლები გვაქვს. პირველი 6 თვის მონაცემებით. მხოლოდ საქსტატის მაჩვენებლებით, ასე ჩანს გაყიდული ავტომობილების რაოდენობა და ვაჭრობის მოცულობა, მაგრამ ერთია ეს მაჩვენებლები და მეორეა რეალური მონაცემები. რეალური ვითარება არის ის, რომ დღეს ავტოდილერს მანქანების გაყიდვა უჭირს და საკმაოდ დიდ კონკურენციას უწევენ უცხოელი არარეზიდენტი პირები, იგივე ყაზახი და ყირგიზი დილერები. ფაქტობრივად, თვითონ ჩამოჰყავთ, თვითონ არემონტებენ და თავად გაჰყავთ. ეს მაჩვენებელში აისახება, ხოლო ქართველი დილერისთვის და ქართული ეკონომიკისთვის თუ არ ჩავთვლით ტრანზიტის გადასახადს, ეს თემა ჩვენთვის მოგებიანი არ არის როგორც დილერებისთვის, ისე ქვეყნის ეკონომიკისთვის", - თქვა მან.

საქართველოდან ექსპორტზე უფრო ძვირად ღირებული ავტომობილების გასვლა სტატისტიკურადაც დასტურდება. ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის (IDFI) კვლევის მიხედვით, 2025 წელს ექსპორტზე გასული ავტომობილების საშუალო ღირებულებამ 24 ათას დოლარს გადააჭარბა.

“მანქანის ფასი გაიზარდა, იაფ ფასიან მანქანაზე ადგილობრივ დილერებს მარჟა ნაკლები აქვთ. როცა ყიდულობ და გიჯდება 5-6 ათასი დოლარი იქ მოგების მარჟა ნაკლებია. ამიტომ ის ფასიანი მანქანები, რაც ადრე მოდიოდა შემცირდა და გადაწყობა უფრო ხდება წლოვანებით ახალზე და შესაბამისად ამ მანქანების ფასიც მეტია. ფასების ზრდის კიდევ ერთი მიზეზი არის ის რომ ჩვენს მეზობელ ქვეყნებში, ვისაც გაჰყავდა ეს მანქანები იქ რაღაცები შეიცვალა და შესაბამისად ჩვენი ბაზარიც ცდილობს გადაეწყოს. ერთ-ერთი მიზეზი იმის, რომ 24 ათასი დოლარი საშუალო ფასი გახდა", - აღნიშნა „Auto Market Logistic“-ის დამფუძნებელმა, დავით ბარამიძემ.

სტატისტიკა აჩვენებს, რომ რეექსპორტის მთავარი დანიშნულების ქვეყანაში ყირგიზეთში ყველაზე ძვირად ღირებული მანქანები გადის. 6 თვეში საქართველოდან ყირგიზეთში 19 ათასზე მეტი ავტომობილი გავიდა, მათი საშუალო ღირებულება დაახლოებით 32 ათას დოლარი იყო. ანუ ყირგიზეთში, რომლის მთლიანი შიდა პროდუქტი ერთ სულ მოსახლეზე საქართველოზე ბევრად დაბალი 2400 დოლარია, ჩვენგან ძვირად ღირებული მანქანები შედის.

IDFI- ის კვლევითი მიმართულების ხელმძღვანელი, გოგა თუშურაშვილი ამბობს, რომ ავტომობილების ფასები საგრძნობლად გაიზარდა, რასაც რამდენიმე ფაქტორი განაპირობებს. ერთ-ერთია მაღალი მოთხოვნა, რომელიც ზოგიერთ შემთხვევაში კომპანიების მხრიდან ფასების ხელოვნურ ზრდასაც იწვევს.

“ფასები მნიშვნელოვნად გაზრდილია. მოთხოვნა იმდენად დიდია შეიძლება ხელოვნურად გაზრდილიყო კომპანიების მხრიდან ფასი. მეორე მხრივ უფრო და უფრო იზრდება რუსეთის მოქალაქეების მხრიდან ძვირად ღირებულ ავტომობილებზე მოთხოვნა და ამას მოწმობს ის, რომ ყირგიზეთში გატანილი ავტომობილების ღირებულება 30 ათას ამერიკულ დოლარს აღემატება",

IDIFI მომზადებულ კვლევაში აღნიშნავს, რომ ცენტრალური აზიის ქვეყნებში ავტომობილების რეექსპორტის რეკორდულად მზარდი მაჩვენებლები, ეჭვებს აჩენს რუსეთში სანქცირებული ტვირთის მოსახვედრად საქართველოს დერეფნის გამოყენების შესახებ :“2025 წლის 6 თვეში გვაქვს რეკორდული მაჩვენებელი. დაახლოებით 80% შუა აზიის ქვეყნებია. ყირგიზეთში ორჯერ მეტი ღირებულების ავტომობილი გავიდა, რაც მთლიანად ევროკავშირში გაგვაქვს ექსპორტზე. ერთ-ერთი ყველაზე ყურადსაღები კომპონენტი არის ის, რომ ყირგიზეთში ძირითადად ძვირად ღირებული ავტომობილები გადის. ესეც ამყარებს ეჭვს, რომ ამ ძვირად ღირებული მანქანების საბოლოო დანიშნულება ეს ღარიბი ქვეყანა ვერ იქნება და საბოლოო დანიშნულება სავარაუდოდ, სწორედ რუსეთია”.

წყარო:https://bm.ge/

თბილისი
ლოტკინისა და ზღვისუბნის დასახლებებში რეკრეაციული სივრცეები მოეწყობა

ნაძალადევის რაიონს რეკრეაციული სივრცეები შეემატება, - განაცხადა დედაქალაქის მერმა კახა კალაძემ მთავრობის სხდომაზე და აღნიშნა, რომ შესაბამისი სამუშაოები ლოტკინის დასახლებაში, ხუდადოვის ქ. N102-თან განხორციელდება.

მისი თქმით, ინფრასტრუქტურული და გამწვანების სამუშაოები ნახევარ ჰექტარ ფართობ ტერიტორიაზე შესრულდება.

„მოეწყობა სპორტული მოედანი, დამონტაჟდება საბავშვო-გასართობი ატრაქციონები, მოსასვენებელი სივრცეები, ტრენაჟორები და ვიდეომონიტორინგის კამერები. ჩატარდება გამწვანების სამუშაოები და დაირგვება სხვადასხვა სახეობის ხე-მცენარე. ტენდერი უახლოეს დღეებში გამოცხადდება, რომლის დასრულებისთანავე გამარჯვებული კომპანია სამუშაოებს დაიწყებს. პროექტის განსახორციელებლად ადგილობრივი ბიუჯეტიდან 1 800 000 ლარი გამოიყოფა“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

თბილისის მერის ინფორმაციით, კიდევ ერთი სკვერი ზღვისუბნის დასახლებაში, მე-3 მიკრორაიონში, მე-5 კვარტლის N25 კორპუსის მიმდებარედ მოეწყობა.

„აღნიშნული ტერიტორიაც სრულად მოწესრიგდება. ჩატარდება გამწვანების სამუშაოები, მოეწყობა სარწყავი სისტემა, განათების ქსელი, დამონტაჟდება საბავშვო ატრაქციონები და მოსასვენებელი სივრცეები. რა თქმა უნდა, განთავსდება სკვერისთვის საჭირო ყველა სხვა ინფრაქტრუქტურა. არაფერი უხდება ჩვენს დედაქალაქს ისე, როგორც მწვანე სივრცეები. შესაბამისად, მომდევნო წლების განმავლობაში ბევრ საინტერესო პროექტს შევთავაზებთ დედაქალაქის მოსახლეობას“, - აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.

მისი თქმით, პროექტის განსახორციელებლად ადგილობრივი ბიუჯეტიდან, დაახლოებით, 1 200 000 ლარი დაიხარჯება.

სრულად
გამოკითხვა
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
ხმის მიცემა
სხვათა შორის

მსოფლიოს ისტორიაში, უდიდესი იმპერიები ტერიტორიით(მლნ კვ. კმ): ბრიტანეთი - 35.5 მონღოლეთი - 24.0 რუსეთი - 22.8 ქინგის დინასტია (ჩინეთი) - 14.7 ესპანეთი - 13.7 ხანის დინასტია (ჩინეთი) - 12.5 საფრანგეთი - 11.5 არაბეთი - 11.1 იუანების დინასტია (ჩინეთი) - 11.0 ხიონგნუ - 9.0 ბრაზილია - 8.337 იაპონია - ~8.0 იბერიული კავშირი - 7.1 მინგის დინასტია (ჩინეთი) - 6.5 რაშიდუნების ხალიფატი (არაბეთი) - 6.4 პირველი თურქული სახანო - 6.0 ოქროს ურდო - 6.0 აქემენიანთა ირანი - 5.5 პორტუგალია - 5.5 ტანგის დინასტია (ჩინეთი) - 5.4 მაკედონია - 5.2 ოსმალეთი - 5.2 ჩრდილო იუანის დინასტია (მონღოლეთი) - 5.0 რომის იმპერია - 5.0

Ford, საავტომობილო ბაზრის დომინანტი მაშინ, როდესაც საავტომობილო ბაზარი ჯერ კიდევ ჩამოყალიბების პროცესში იყო, Ford Model T იყო დომინანტი მანქანა. 1916 წლის მონაცემებით, ის მსოფლიოში ყველა ავტომობილის 55%-ს შეადგენდა.

ილია ჭავჭავაძე: "როცა პრუსიამ წაართვა საფრანგეთს ელზასი და ლოტარინგია და პარლამენტში ჩამოვარდა საუბარი მასზედ, თუ რაგვარი მმართველობა მივცეთო ამ ახლად დაჭერილს ქვეყნებს, ბისმარკმა აი, რა სთქვა: ,,ჩვენი საქმე ელზასსა და ლოტარინგიაში თვითმმართველობის განძლიერება უნდა იყოსო. ადგილობრივნი საზოგადოების კრებანი უნდა დავაწყოთო ადგილობრივის მმართველობისთვისაო. ამ კრებათაგან უფრო უკეთ გვეცოდინება იმ ქვეყნების საჭიროება, ვიდრე პრუსიის მოხელეთაგანა. ადგილობრივთა მცხოვრებთაგან ამორჩეულნი და დაყენებულნი მოხელენი ჩვენთვის არავითარს შიშს არ მოასწავებენ. ჩვენგან დანიშნული მოხელე კი მათთვის უცხო კაცი იქნება და ერთი ურიგო რამ ქცევა უცხო კაცისა უკმაყოფილებას ჩამოაგდებს და ეგ მთავრობის განზრახვასა და სურვილს არ ეთანხმება. მე უფრო ისა მგონია, რომ მათგან ამორჩეულნი მოხელენი უფრო ცოტას გვავნებენ, ვიდრე ჩვენივე პრუსიის მოხელენი”. თუ იმისთანა კაცი, როგორც ბისმარკი, რომელიც თავისუფლების დიდი მომხრე მაინდამაინც არ არის, ისე იღვწოდა თვითმმართველობისათვის, მერე იმ ქვეყნების შესახებ, რომელთაც გერმანიის მორჩილება არამც თუ უნდოდათ, არამედ ეთაკილებოდათ, თუ ამისთანა რკინის გულისა და მარჯვენის კაცი, როგორც ბისმარკი, სხვა გზით ვერ ახერხებდა ურჩის ხალხის გულის მოგებას, თუ არ თვითმმართველობის მინიჭებითა, სხვას რაღა ეთქმის."

დედამიწაზე არსებული ცოცხალი არსებებიდან მხოლოდ ადამიანს და კოალას აქვთ თითის ანაბეჭდი

ინდოელი დიასახლისები მსოფლიო ოქროს მარაგის 11% ფლობენ. ეს უფრო მეტია, ვიდრე აშშ-ს, სავალუტო ფონდის, შვეიცარიის და გერმანიის მფლობელობაში არსებული ოქრო, ერთად აღებული.

დადგენილია, რომ სასოფლო-სამეურნეო კულტურათა მოსავლიანობის განმსაზღვრელ კომპლექსურ პირობათა შორის, ერთ-ერთი თესლის ხარისხია. მაღალხარისხოვანი ჯიშიანი თესლი ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორია მოსავლიანობის გასადიდებლად, რაც აგრეთვე დასაბუთებულია ხალხური სიბრძნით "რასაც დასთეს, იმას მოიმკი". - ქართული გენეტიკისა და სელექცია–მეთესლეობის სკოლის ერთ-ერთი ფუძემდებელი, მეცნიერებათა დოქტორი, აკადემიკოსი პეტრე ნასყიდაშვილი

ებოლა, SARS-ი, ცოფი, MERS-ი, დიდი ალბათობით ახალი კორონავირუსი COVID-19-იც, ყველა ამ ვირუსული დაავადების გავრცელება ღამურას უკავშირდება.

ყველაზე დიდი ეპიდემია კაცობრიობის ისტორიაში იყო ე.წ. "ესპანკა" (H1N1), რომელსაც 1918-1919 წლებში მიახლოებით 100 მილიონი ადამიანის სიცოცხლე შეეწირა, ანუ დედამიწის მოსახლეობის 5,3 %.

იცით თუ არა, რომ მონაკოს ნაციონალური ორკესტრი უფრო დიდია, ვიდრე ქვეყნის არმია.