USD 2.7143
EUR 3.2143
RUB 3.2694
Tbilisi
«Rzeczpospolita» (პოლონეთი): „პოლონეთ-უკრაინის ურთიერთობა: სამი დიდი შეცდომა, რომელიც ვოლოდიმირ ზელენსკიმ დაუშვა“
Date:  506

პოლონეთის მასმედიაში, წინასაარჩევნო კამპანიის ფონზე, მნიშვნელოვანი ყურადღება ეთმობა უკრაინასთან ურთიერთობის პრობლემებს, რომლებიც ბოლო დროს განსაკუთრებით დაიძაბა და კიევსა და ვარშავას შორის მორიგი „წაკინკლავების“ სახით. სხვათა შორის, ცნობილია, რომ ორ ქვეყანას შორის საკმაოდ ბევრი ისტორიული ხასიათის პრობლემა არსებობს, რასაც ახალიც ემატება.

პოლონურმა ყოველდღიურმა გაზეთმა „რეჩპოსპოლიტამ“ გამოაქვეყნა სტატია სათაურით „სამი დიდი შეცდომა, რომელიც ვოლოდიმირ ზელენსკიმ პოლონეთთან მიმართებით დაუშვა“.

გთავაზობთ პუბლიკაციას მცირე შემოკლებით:

უკრაინა და პოლონეთი უშუალო მეზობლები არიან და როცა მეზობლებს შორის რაიმე საკითხის განხილვაა საჭირო, ამისთვის შესაბამისი დრო, ადგილი და არგუმენტები უნდა შეარჩიო. მეზობელთან უბრალო მარილისთვის არ უნდა მიხვიდე იმ დროს, როცა იცი, რომ ის ძალიან სერიოზული საშინაო პრობლემებითაა დაკავებული. უკრაინის პრეზიდენტმა ვოლოდიმირ ზელენსკიმ კი პოლონეთთან მიმართებით სამი ძირითადი შეცდომა დაუშვა, რომლებმაც მნიშვნელოვნად გაართულეს ურთიერთობა.

პირველი შეცდომა:

უკრაინელებმა ვერ მოითმინეს და პოლონეთის საპარლამენტო არჩევნებში „ჩაებნენ“.

კიევი თავისი მიზნების მისაღწევად ყველაფერზე მიდის და ქცევის წესებს არღვევს - პოლონეთის ხელისუფლებას ვაჭრობის მსოფლიო ორგანიზაციაში უჩივლა: ევროკავშირის დადგენილებას არღვევს და თავის შიდა ბაზარზე ხორბლის გაყიდვის უფლებას არ მაძლევსო. თანაც რა დროს - როცა პოლონეთში დაძაბული წინასაარჩევნო კამპანია მიმდინარეობს და მმართველ პარტიას, რომელზეც უკრაინა ნაწყენია, საკმაოდ რთული სიტუაცია აქვს - გაურკვეველია, გაიმარჯვებს თუ არა 15 ოქტომბერს დანიშნულ არჩევნებში. მოკლედ, ვოლოდიმირ ზელენსკი საკუთარი ნებით აღმოჩნდა ჩათრეული ვისლის ნაპირებზე დაწყებულ ბოლო წლების უდიდეს პოლიტიკურ ტორნადოში. არადა, რა ეჩქარებოდა, მოეცადა კიდევ მცირე ხანს და სიტუაციას ნუ დაამძიმებდა. კიევისთვის ხომ უფრო უკეთესია, რომ პოლონელმა პოლიტიკოსებმა რუსეთის წინააღმდეგ იფიქრონ და არა უკრაინის ხორბლის გაყიდვაზე. 

რას მოიგებს უკრაინა პოლონეთთან ჩივილით ვაჭრობის მსოფლიო ორგნიზაციაში? ექსპერტები გაკვირვებულები არიან კიევის დემარშით. კაცმა რომ თქვას, პოლონეთი უკრაინული ხორბლის მსხვილი იპორტიორი არასოდეს არ ყოფილა და ის ხორბალი, რომელიც პოლონეთში ვერ გაყიდა, შეეძლო სხვაგან გაეტანა - ესპანეთში, თურქეთში, ბანგლადეშში. მაშ რა სურს ვოლოდიმირ ზელენსკის? ღირს „ჩიტი ბრდღვნად“? ასეთი კითხვები უჩნდება ბევრ კომპეტენტურ ექსპერტს და ანალიტიკოსს. პოლონეთთან დავის საკითხში ისინი ვერავითარ სარგებელს ვერ ხედავენ უკრაინისათვის. პოლონეთს ხომ ტრანზიტი არ გაუჩერებია, უბრალოდ, უკრაინული მარცვლეულის გაყიდვა შიდა ბაზარზე აკრძალა, რასაც თავისი მიზეზი აქვს: წინ არჩევნებია და მთავრობას თავისი ფერმერების, ანუ მრავალრიცხოვანი ამომრჩევლის უკმაყოფილება არ სურს. ნუთუ ამას კიევი ვერ აცნობიერებს?

მეორე შეცდომა:

ვოლოდიმირ ზელენსკის გამოსვლა გაერთიანებული ერების ორგანიზაციაში

ვოლოდიმირ ზელენსკიმ ხორბალზე დავა მსოფლიოს ყველაზე მაღალ ტრიბუნაზე გაიტანა და იქიდან, ყველას გასაგონად განაცხადა - „ევროპაში ვიღაც-ვიღაცა მსახიობები მოსკოვურ თამაშს თამაშობენო“. ვარშავაში ეს დამცინავი მინიშნება კარგად გაიგეს და სათანადოდ შეაფასეს. უკრაინის  პრეზიდენტმა, იმის ნაცვლად, რომ ორმხრივი დაძაბული მომენტი ადგილზევე - კიევში - განემუხტა, ნიუ-იორკში გაიტანა და იქიდან „ცეცხლზე ნავთი დაასხა“.

როგორც ჩანს, გაეროს ტრიბუნაზე გამოსვლისას ვოლოდიმირ ზელენსკიში იმ მსახიობმა გაიღვიძა, რომელმაც, მანამ, სანამ პოლიტიკურ გზაზე გავიდოდა, ერთ-ერთ საკულტო უკრაინულ სერიალში სახელწოდებით „ხალხის მსახურში“, სახელმწიფოს მეთაურის (პრეზიდენტის) როლი შეასრულა. ფილმის ერთ-ერთ ეპიზოდში პრეზიდენტი გოლობოროდკო (ანუ ზელენსკი) წყვეტს მოლაპარაკებას საერთაშორისო სავალუტო ფონდთან, უცენზუროდ აგინებს თავის მოსაუბრეს და ხელმოსაწერად მომზადებულ დოკუმენტებს აქეთ-იქით ფანტავს.

ფილმში პრეზიდენტი წყვეტს ამ უღირს გარიგებას და მაყურებელს აჩვენებს, რომ მას მტკიცედ დგომა და მკაცრი რეაგირება შეუძლია. არჩევნებში ვოლოდიმირ ზელენსკიმ უმეტესად სწორედ ამ როლის წყალობით გაიმარჯვა - უკრაინელებს ეგონათ, რომ თავიანთი ოცნების პრეზიდენტი აირჩიეს, რომელსაც შეუძლია თამამად და მტკიცედ ელაპარაკოს უცხოელებს და ქვეყნის ინტერესები დაიცვას. მაგრამ როცა რუსეთთან ომი გაქვს, ამ დროს ერთმანეთისაგან  უნდა განასხვავო მეგობრები და პარტნიორები. გაეროს მაღალი ტრიბუნიდან ის სახელმწიფოები უნდა გაკიცხო, რომლებიც პუტინთან „ფლირტაობენ“ და არა მეგობრები, რომლებიც რუსეთის თავდასხმის დღიდან გეხმარებიან და მხარში გიდგანან.

მესამე შეცდომა:

ცუდი მომენტი პოლონელი ოპოზიციონერი ჟურნალისტების დასაჯილდოებლად

ვოლოდიმირ ზელენსკის ნამდვილად არ უნდა გაეკეთებინა ის, რაც მან ნიუ-იორკში  და იქიდან დაბრუნების შემდეგ გააკეთა. მან გაეროში უარი თქვა თავის პოლონელ კოლეგასთან ანჯეი დუდასთან შეხვედრაზე, შემდეგ კი უკვე პოლონეთის ტერიტორიაზე, ქალაქ ლიუბლინში ყოფნის დროს დააჯილდოვა პოლონური ოპოზიციური ტელეარხის ჟურნალისტები. ბევრმა პოლონელმა ეს ფაქტი აღიქვა როგორც სილის გაწვნად მმართველი პარტიისა და ქვეყნის ხელმძღვანელების მიმართ. მოკლედ, ისე გამოვიდა, რომ ზელენსკიმ დასაჯილდოებლად პოლონეთის ხელისუფლებისათვის არასასურველი კანდიდატურები შეარჩია. მართალია, მმართველ პარტიას არაფერი უთქვამს, მაგრამ ყველამ დაინახა, რომ ეს იყო ზელენსკის მიერ კაჩინსკის ბოსტანში ნასროლი კიდევ ერთი ქვა.

დღეს უკრაინა სარისკო თამაშს თამაშობს და შეიძლება მან, დიდი ალბათობით, წააგოს.

წყარო: https://www.rp.pl/publicystyka/art39214221-relacje-ukraina-polska-trzy-bledy-ktore-popelnil-wolodymyr-zelenski

 

tbilisi
დედაქალაქში MAN-ის მარკის 18-მეტრიანი ავტობუსების მორიგი ნაკადის პრეზენტაცია გაიმართა
18-მეტრიანი ავტობუსების მორიგი ნაკადი 27 სექტემბრიდან სხვადასხვა მარშრუტზე ეტაპობრივად გადანაწილდება
დედაქალაქში MAN-ის მარკის 18-მეტრიანი ავტობუსების მორიგი ნაკადის პრეზენტაცია გაიმართა.
ახალი ავტობუსები საზოგადოებას თბილისის მერმა კახა კალაძემ ვიცე-მერ გიორგი ტყემალაძესთან, შპს „თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის“ ხელმძღვანელ გიორგი შარკოვთან და თბილისის ტრანსპორტისა და ურბანული განვითარების სააგენტოს უფროს ნინო ბაგაშვილთან ერთად წარუდგინა.
როგორც მერმა აღნიშნა, 18-მეტრიანი ავტობუსების მორიგი ნაკადი 27 სექტემბრიდან სხვადასხვა მარშრუტზე ეტაპობრივად გადანაწილდება.
„დღეს ძალიან სასიამოვნო დღეა ჩვენი ქალაქისთვის, რადგან ჩვენი სატრანსპორტო პოლიტიკის მიმართულებით კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ნაბიჯი იდგმება. 200 ერთეული 18-მეტრიანი ავტობუსი, რომელიც გასულ წელს შევისყიდეთ, უკვე თბილისშია და მზადაა, დედაქალაქის მოსახლეობას მოემსახუროს. ძალიან მიხარია, რომ ბოლო წლების განმავლობაში მოვახერხეთ, სრულად ჩაგვენაცვლებინა ავტოპარკი ახალი, თანამედროვე, ევროპული ტიპის ავტობუსებითა და მიკროავტობუსებით. 27 სექტემბრიდან ახალი, 18-მეტრიანი ავტობუსები დაიწყებს ხაზებზე გასვლას და მოემსახურება ჩვენს თანაქალაქელებს, გამოთავისუფლებული 10-მეტრიანი და 12-მეტრიანი ავტობუსები კი სხვადასხვა ხაზზე გადანაწილდება.
ჩვენ, რა თქმა უნდა, უნდა გავაგრძელოთ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის განვითარება, რათა თითოეულ უბანს, რაიონს ჰქონდეს შესაძლებლობა, ისარგებლოს თანამედროვბე ავტობუსებითა და მიკროავტობუსებით. ეს პროცესი ამით არ მთავრდება - ქალაქი ვითარდება, წინ მიდის, იზრდება, ახალი პროექტები ხორციელდება. შესაბამისად, ყოველთვის საჭიროა, ჩვენც თანხვედრაში ვიყოთ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის თვალსაზრისით. დღესდღეობით ჩვენი ქალაქისთვის ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა საცობებია, თუმცა ყველაფერს ვაკეთებთ იმისთვის, რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილება კომფორტული გავხადოთ. სწორედ ამიტომ, შესაბამისი კვლევების შედეგების გათვალისწინებით, სადაც შესაძლებელია, ყველგან ვაწყობთ საავტობუსო ზოლებს“, - განაცხადა კახა კალაძემ.
MAN-ის მარკის 200 ერთეული 18-მეტრიანი ავტობუსების შესყიდვა „თბილისის სატრანსპორტო კომპანიასა“ და „თეგეტა ჰოლდინგს“ შორის გაფორმებული ხელშეკრულების ფარგლებში განხორციელდა.
კომპრესირებულ ბუნებრივ გაზზე (CNG) მომუშავე ახალი ავტობუსები გათვლილია 162 მგზავრზე, აქედან 43 დასაჯდომი ადგილით. ავტობუსები სრულად ადაპტირებულია შშმ პირებისთვის: სალონში გამოყოფილია სპეციალური სივრცე ეტლის უსაფრთხოდ დასაყენებლად, ასევე, აქვს გადმოსაშლელი პანდუსი; დამონტაჟებულია თანამედროვე სტანდარტის, ინტეგრირებული გათბობის, კონდიცირებისა და ვენტილაციის სისტემა, რომელიც გათვლილია თბილისის კლიმატურ პირობებზე.
ავტობუსები აღჭურვილია ხმოვანი საინფორმაციო სისტემით, შიდა და გარე ანტივანდალური ვიდეომონიტორინგის სისტემით, მობილურის დასატენი წერტილებით და მონიტორინგის, მართვისა და უსაფრთხოების სხვა თანამედროვე სისტემებით. ავტობუსებში მოქმედებს საინფორმაციო სისტემა, რომელიც მოიცავს მგზავრების საფასურის გადახდისა და საინფორმაციო სისტემების მართვის კომპიუტერს, საინფორმაციო დაფებს, აუდიო საინფორმაციო და ვიდეომონიტორინგის სისტემას, ასევე WIFI მოწყობილობას. ავტობუსები დაბალიატაკიანია და აქვს ოთხი ასასვლელი კარი.
ამ ეტაპისთვის, 76 ერთეული 18-მეტრიანი ავტობუსი გადანაწილებულია რამდენიმე მარშრუტზე, ხოლო დარჩენილი რაოდენობა ეტაპობრივად ჩაანაცვლებს სხვადასხვა ტევადობის ავტობუსებს. პროექტის ჯამური ღირებულება 111.1 მლნ ევროს შეადგენს.
კახა კალაძესთან ერთად ღონისძიებას მუნიციპალიტეტის მერიის შესაბამისი სამსახურებისა და საკრებულოს წარმომადგენლები დაესწრნენ.
See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way