USD 2.6760
EUR 2.8713
RUB 2.9096
Тбилиси
უმოკლესი და ყველაზე ეკონომიური მარშრუტი - კასპია-შავი ზღვის პროექტი მზადაა
дата:  1220

კასპია-შავი ზღვის საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის პროექტი, რომლის მონაწილე მხარეები საქართველო, აზერბაიჯანი, რუმინეთი და თურქმენეთი არიან, უკვე მზადაა. ამის შესახებ აზერბაიჯან-რუმინეთის სამთავრობათაშორისი კომისიის სხდომაზე ქვეყნის ციფრული განვითარებისა და ტრანსპორტის მინისტრის მოადგილე სამირ მამედოვმა განაცხადა, რასაც სააგენტ Trend ავრცელებს.

ამჟამად პროექტი მხარეთა განსახილველად არის წარდგენილი.

საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის პროექტი, კასპია-შავი ზღვა 2018 წლის 24-25 ოქტომბერს, აშხაბადში გამართულ ექსპერტთა შეხვედრაზე იქნა ინიცირებული, რომელშიც ამ ოთხი ქვეყნის წარმომადგენლები მონაწილეობდნენ. მარშრუტი კასპიის ზღვის გავლით თურქმენეთიდან აზერბაიჯანამდე გადის, შემდეგ კი რკინიგზით საქართველოს შავი ზღვის პორტების მიმართულებით და იქიდან რუმინეთამდე გრძელდება.

 

პროექტის შემუშავება შავი ზღვა-კასპიის ზღვის სატრანსპორტო დერეფნის განვითარების შესახებ ბუქარესტის დეკლარაციით იქნა გათვალისწინებული, რომელსაც საქართველოს, აზერბაიჯანის, რუმინეთისა და თურქმენეთის საგარეო საქმეთა მინისტრებმა ჯერ კიდევ 2019 წლის მარტში მოაწერეს ხელი. დეკელარაციაში ხაზგასმულია ამ მარშრუტის „მნიშვნელობა დასავლეთისა და აღმოსავლეთის დამაკავშირებელ სატრანზიტო სქემაში და რომ ცენტრალურ აზიასთან ევროპის ორი ზღვით დაკავშირება არის უმოკლესი და ყველაზე ეკონომიური მარშრუტი არსებულ სატრანსპორტო ქსელებში.“

ამასთან, დეკრალაციის თანახმად, „პროექტში ევროკავშირის წევრი ქვეყნის, რუმინეთის ჩართვა ხელს შეუწყობს ამ სატრანსპორტო მარშრუტში ევროკავშირის შემდგომ აქტიურ მონაწილეობას.“

მარშრუტის განვითარების მიზნით შეიქმნება ექსპერტთა სამუშაო ჯგუფი, რომელიც ტექნიკურ ასპექტებზე შეთანხმდება, ასევე, პროცედურების ოპტიმიზაციას, ტარიფების ჰარმონიზაციასა და საბაჟო პროცედურების გამარტივებას შეუწყობს ხელს.

რუმინეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროში აცხადებენ, რომ ქვეყანა შუა დერეფნის გასწვრივ მდებარე რეგიონებში, ანუ შავი ზღვის, კავკასიისა და ცენტრალური აზიის მასშტაბით კავშირს გააღრმავებს, რაც აზიასთან ევროპის დასაკავშირებლად მეტად მნიშვნელოვანია.

„მათი გეოგრაფიული პოზიციიდან გამომდინარე, რუმინეთის პორტი კონსტანცა და საქართველოს პორტები, ბათუმი და ფოთი მნიშვნელოვან როლს ასრულებენ რეგიონული კავშირის თვალსაზრისით, განსაკუთრებით ტრანსპორტისა და ენერგეტიკის სფეროში, ასევე, ორ სანაპირო სახელმწიფოს შორის ვაჭრობის განვითარებაში,“- განუცხადეს Trend-ს უწყებაში.

სამინისტროში, ასევე, ოპტიკურ-ბოჭკოვანი საკაბელო ხაზის მშენებლობის აუცილებლობას გაუსვეს ხაზი, რომელიც ერთმანეთთან რუმინეთსა და სამხრეთ კავკასიის ქვეყნებს დააკავშირებს. უწყების შეფასებით, „ეს საკაბელო ხაზი დადებითად აისახება რუმინეთსა და სამხრეთ კავკასიის რეგიონს შორის მონაცემთა გაცვლის განვითარებაზე.“

სამინისტროში დარწმუნებული არიან, რომ ვაჭრობის, მობილობისა და ადამიანთა შორის კონტაქტების გაფართოება ხელს შეუწყობს რეგიონულ ეკონომიკურ სტაბილურობას, სოციალურ კეთილდღეობასა და რეალური ბიზნესშესაძლებლობების გახსნას.“

 

 

спорт
საქართველოს ძიუდოისტთა შერეული ნაკრები ევროპის ვიცე-ჩემპიონია
ხორვატიის დედაქალაქ ზაგრებში მიმდინარე კონტინენტის პირველობის დასკვნით დღეს შერეული გუნდური ჩემპიონატი მოეწყო. საქართველოს ქალთა და ვაჟთა შერეული ნაკრები - ლაშა ბექაურის, გურამ თუშიშვილის, ლაშა შავდათუაშვილის, ეთერ ლიპარტელიანის, სოფიო სომხიშვილისა და მარიამ ჭანტურია შემადგენლობით - ფინალში საფრანგეთის ნაკრებს დაუპირისპირდა, შეხვედრა ანგარიშით 0 : 4 დათმო და ვერცხლის მედალს დაეუფლა.
ფინალამდე ქართველმა ძიუდოისტებმა იტალიას ანგარიშით 4:3, ხოლო ხორვატიას ანგარიშით 4:1 სძლიეს.
ევროპის ჩემპიონატის გუნდურ ტურნირს საქართველოს კულტურისა და სპორტის მინისტრის პირველი მოადგილე იოსებ ბაღათურია, ხორვატიის რესპუბლიკაში საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩი ზაზა გოგსაძე და საქართველოს ძიუდოს ეროვნული ფედერაციის პრეზიდენტი გიორგი ათაბეგაშვილი ესწრებიან.
შეგახსენებთ, რომ ევროპის ჩემპიონატზე ინდივიდუალურ ასპარეზობაში ოქროს მედლები ვაჟა მარგველაშვილმა და ტატო გრიგალაშვილმა, ვერცხლი ილია სულამანიძემ და გურამ თუშიშვილმა, ბრინჯაო კი ეთერ ლიპარტელიანმა, ლაშა ბექაურმა და ლაშა შავდათუაშვილმა მოიპოვეს.
более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати