USD 2.7127
EUR 3.1386
RUB 3.3552
Тбилиси
ტრამპმა ვიცე პრეზიდენტობის კანდიდატად ჯეიმს დევიდ ვენსი დაასახელა. ვინ არის იგი? - გიორგი კობერიძე
дата:  865
ვენსი ახლა მოქმედი სენატორია ოჰაიოს შტატიდან. პერსონალურად მასზე იმის თქმა შეიძლება, რომ ბავშვობაში ოჯახური ძალადობის მსხვერპლი იყო. შემდგომ სამხედრო გახდა და ერაყში მსახურობდა ბოლოს კი რესპუბლიკური პარტიის იმ ფრთაშია მოაზრებული, რომელიც ახალ რესპუბლიკელებს ან ტრამპისტებს უწოდებენ.
 
მნიშვნელოვანია რამდენიმე ასპექტი მისი შეხედულებიდან. ვენსი ე.წ. ნეორეაქციონერი პოლიტიკოსია. ნეორეაქციონიზმი არცთუ ბუნდოვანი ფილოსოფია და ძალიან მარტივ კონცეფციაზეა აგებული: დემოკრატია კარგია არაა, ადამიანთა შორის თანასწორობა არაბუნებრივია და განმანათლებლობის ეპოქამ ბევრი პრობლემა მოიტანა. უფრო მარტივად რომ ვთქვათ: თუკი არსებობს გავრცელებული რწმენა, რომ ისტორია პროგრესული ცვლილებების ჯამია და ყოველი მომდევნო საუკუნე შეიძლება იყოს უკეთესი ვიდრე წინა - ამას რეაქციონერები უარყოფენ და ამბობენ, რომ შუა საუკუნეებიდან გამოსვლა და უახლეს ეპოქასთან მოახლოება ტრადიციონალიზმის რღვევა და ადამიანისათვის იმ როლების დაკარგვის შედეგი იყო, რომელიც ბუნებრივად ჰქონდათ მინიჭებული. ანუ განმანათლებლობის ეპოქა და ფეოდალიზმის დამხობა აპრიორი რამდენად კარგი მოვლენა იყო მათთვის სადავოა.
 
ამ გაგებით რეაქციონერები მონარქიის დამცველები და სეკულარიზმის მოწინააღმდეგეები არიან. ცხადია აშშ-ს ნეორეაქციონისტები განსხვავდებიან სხვა რეაქციონისტებისაგან. მათთვის მონარქია ვერ იქნება მისაღები, მაგრამ ტრადიციული ტიპის ბატონობა და როლების წინასწარ გადანაწილება მისაღებია.
 
ჩვეულებრივ კონსერვატიზმში არსებობს სივრცე პოლიტიკური წინამძღოლობისა, რა დროსაც მიჩნეულია, რომ პოლიტიკურმა ელიტამ საზოგადოების დანარჩენი ნაწილის პროგრესი უნდა ითავოს. ასეთი ტიპის კონსერვატორები პროგრესს ცხადია არ გამორიცხავენ, უბრალოდ მეტი დაკვირვებითა და სიფრთხილით ახორციელებენ მას. ამის საპირისპიროდ, რეაქციონერი კონსერვატორები ამ შეხედულებას უარყოფენ ან უკიდურეს პოლარებში აქცევენ და ამბობენ, რომ საზოგადოებრივი ნორმები და როლები ყველაფრის ფასად უნდა იყოს შენარჩუნებული და აღდგენილი და თანამედროვე პროგრესი, თავისუფლება და ადამიანებისათვის დემოკრატიული უფლებების მინიჭება და თავისი მომავლის განკარგვა, გონივრული არ არის. საინტერესოა, რომ ტრამპს აქვს პოლიტიკური პროექტი Project 2025, რომელიც მოიაზრებს სახელმწიფო თანამდებობების პარტიულ-იდეოლოგიური ნიშნით ჩანაცვლებას. ანუ სახელმწიფოს ინსტიტუციების მიტაცებას. პრაქტიკაში ამის განხორციელება და დემოკრატიული ინსტიტუციების ნგრევა ძალიან რთული იქნება, მით უფრო 4 წლის განმავლობაში, მაგრამ გეგმა არსებობს, რომლიდანაც დისტანცირებას ტრამპი კი ცდილობს, მაგრამ წარუმატებლად.
 
მაგრამ ნეორეაქციონერები მხოლოდ შიდა პოლიტიკაზე არ არიან ორიენტირებულნი. ჩვენთვის კარგად ნაცნობია გავლენის სფეროების ცნება, სადაც რამდენიმე სახელმწიფო დეფაქტოდ აკონტროლებს სხვა სახელმწიფოებს და ახდენს ღია ჩარევა/ზეგავლენას სხვებზე (პატარა სახელმწიფოების). ამ შემთხვევაში პატარა სახელმწიფოების სუვერენიტეტი მეორე პლანზე გადადის ან სრულად უგულებელყოფილია. აღნიშნული კონცეფცია მისაღებია ვენსის მსგავსი პოლიტიკოსებისათვის, რომელმაც წინასწარ დააანონსა, რომ აშშ ყველას არ უნდა მიეხმაროს და აირჩიოს ის წერტილები, რომელიც მისთვის მნიშვნელოვანია - ტაივანი და ისრაელი - ხოლო დანარჩენის გადანაწილება, დათმობების ხარჯზე უნდა მოხდეს. მეტიც, ვენსის პოლიტიკური კარიერის ტრამპლინი სწორედ უკრაინის კრიტიკა იყო. იგი ბოლომდე ეწინააღმდეგებოდა ფინანსურ დახმარებას კიევისათვის.
 
ვენსი ახალი ტიპის რესპუბლიკელია. ის ერთის მხრივ რესპუბლიკური პარტიის უკიდურეს მარჯვენა მხარეს იმყოფება, მაგრამ მეორეს მხრივ სწორედ ტრამპის თაობის პოლიტიკოსია და მისი ერთგული.
 
ტრამპის მხრიდან ვენსის არჩევა ერთ ძალიან მნიშვნელოვან დეტალზეც მიუთითებს: პარტია აღარაა ძველი კონსერვატორების გამოხატულება - რეიგანისა და უფროსი ბუშის თაობის - არამედ იქცა ტრამპის ახალი ტიპის რესპუბლიკელებისა. მისი ამომრჩეველიც შეიცვალა - თუკი წინათ მეტწილად მისი მხარდამჭერი საშუალო და მაღალი კლასი იყო ახლა ეს ასე აღარაა.
 
ცხადია, ტრამპის გამარჯვების შემთხვევაში არავინ იცის როგორი იქნება მისი პოლიტიკა, რადგან იგი ძალიან არაპროგნოზირებადი პოლიტიკოსია და შეიძლება სრულიად სხვა რეალობაც მივიღოთ გინდა უკრაინასთან და გინდა საქართველოსთან მიმართებით, მაგრამ ის ნამდვილად ფაქტია, რომ ამ ეტაპზე ტრამპის პოტენციური პრეზიდენტობა შესაძლოა სწორედ გავლენის სფეროებად ჩამოყალიბების წინაპირობა გახდეს, რაც აშშ-ს ჰეგემონიის დათმობად დაუჯდება, ხოლო ევროპა დარჩება მარტო. ეს კი შესაძლებლობებსაც შექმნის და დიდ გამოწვევებსაც.
ვნახოთ. როგორც ბოლტონი ამბობდა, ტრამპი ყოველ მეორე დღეს რომ იღვიძებდა სხვადასხვა შეხედულება ჰქონდა საგარეო პოლიტიკაზეო. ამასთან, რა-რა და ტრამპი პერსონალურად ყველაფრის გამოხატულებაა ნეორეაქციონიზმის გარდა. ასე რომ ტრამპის გამარჯვების შემთხვევაშიც კი მისი პოლიტიკის წინასწარ განსაზღვრა რთული იქნება.
 
общество
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати