USD 2.6981
EUR 3.1530
RUB 3.3399
Тбилиси
თემურ ჭყონია: ეკონომიკური ზრდით ილუზიაში ვართ
дата:  408

"ეკონომიკური ზრდით ილუზიაში ვართ და მოგვწონს ეს სიტუაცია“ - ამის შესახებ ბიზნესმენმა თემურ ჭყონიამ BMGTV-ის გადაცემა #წერტილში განაცხადა. ბიზნესმენის აზრით, საქართველოს ეკონომიკა რუსეთ-უკრაინის ომის ხარჯზე იზრდება.

„საქართველოში ეკონომიკის ორნიშნა ზრდის პროცესი ემთხვევა რუსეთ-უკრაინის საშინელ ომის... როდესაც ორ ქვეყანას შორის ომია, მესამე ქვეყანა რომელიც ტერიტორიულად ახლოს მდებარეობს, შეიძლება გამოყენებული იქნას არა მხოლოდ სანქცირებული ტვირთის გატარების ადგილად, არამედ შეიძლება, ჩვეულებრივ ეკონომიკაში მონაწილეობდეს; აქედან გამომდინარე, დარწმუნებული ვარ, რომ ჩვენი ეკონომიკა ომის ხარჯზე იზრდება“, - ასე უპასუხა თემურ ჭყონიამ წამყვანის კითხვას - ძირითადად, რის ხარჯზე გაიზარდა საქართველოს ეკონომიკა 2022 წელს 10.1%-ით.

„მოგეხსენებათ, მიგრანტების რიცხვი გაიზარდა... ასევე, ზოგიერთი ჩვენი თანამოქალაქე გაექცა კონფლიქტს და სხვა ქვეყნებიდან რიცხავენ ფულს. ამ ყველაფერმა ერთად საქართველოს ეკონომიკის წინსვლას შეუწყო ხელი“, - დასძინა ბიზნესმენმა.

ჟურნალისტის დამაზუსტებელ კითხვას - ამ ფაქტორების გათვალისწინებით, რამდენად მდგრადია ეკონომიკური ზრდა - თემურ ჭყონიამ ასეთი პასუხი გასცა:

„ეს ზრდა მდგრადი არ შეიძლება იყოს, რადგან არ შეიძლება ომი დიდხანს გაგრძელდეს. ჩემი აზრით, ომის შემდეგ, ინვესტიციების მთელი ნაკადი, ძირითადად, წავა უკრაინაში; მილიარდობით თანხა სჭირდება უკრაინის აღდგენას - კომპანიების მხარდაჭერის გარდა, ამ ქვეყანას ექნება საერთაშორისო ფინანსური ინსტიტუტების მხარდაჭერა და ეს გამართლებულიც არის“, - თქვა მან.

ბიზნესმენის აზრით, იმისთვის, რომ საქართველოს ეკონომიკამ მაღალი ტემპით ზრდა გააგრძელოს, მნიშვნელოვანია სახელმწიფო ბიუროკრატიამ ეფექტიანად იმუშაოს.

„გადაწყვეტილებების მიღების ტემპი უფრო სწრაფი უნდა იყოს, რადგან ეს განსაზღვრავს ეკონომიკის სწრაფ ზრდას“, - აღნიშნა თემურ ჭყონიამ და სასამართლო სისტემის რეფორმირების მნიშვნელობას კიდევ ერთხელ გაუსვა ხაზი.

Тбилиси
დიდი დიღმიდან მეტრო დიდუბემდე ტრამვაის ხაზის მშენებლობის ტენდერი გამოცხადდა

დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის ინფორმაციით, თბილისში, ტრამვაის ხაზის მშენებლობა დაიწყება. როგორც კახა კალაძემ აღნიშნა, თანამედროვე, ევროპული სტანდარტების ტრამვაის ხაზი, დიდი დიღმის დასახლებას მეტროსადგურ „დიდუბესთან“ დააკავშირებს. 7.5-კილომეტრიანი ტრამვაის ხაზის მშენებლობაზე ჯერ კიდევ მიმდინარე წლის მარტში ბაზრის მოკვლევა გამოცხადდა.

„დღეს, ჩვენ ვაცხადებთ ტენდერს ტრამვაის ხაზის პროექტისა და სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვაზე. მანამდე, იცით, რომ გამოცხადებული გვქონდა ბაზრის კვლევასთან დაკავშირებული ტენდერი, სრულყოფილი ინფორმაცია გვაქვს, სად უნდა გაკეთდეს, რომელ მონაკვეთზე უნდა განხორციელდეს“,- აღნიშნა კალაძემ.

პროექტის თანახმად, ახალ მარშრუტს 11 გაჩერება ექნება და მას ტრამვაის 10 შემადგენლობა უნდა მოემსახუროს.

საპროექტო დოკუმენტაციის თანახმად, ტრამვაის 7.5-კილომეტრიანი ხაზი გაივლის მირიან მეფის ქუჩას, აღმაშენებლის ხეივანს, გრიგოლ რობაქიძის გამზირს, გადაკვეთს შოთა შალიკაშვილის სახელობის ხიდს და მისი საბოლოო გაჩერება მეტრო დიდუბეს მიმდებარედ იქნება. ფასების გამოკვლევის შემდეგ გახდება ცნობილი თუ რამდენი მილიონი დოლარი დაჯდება აღნიშნული პროექტის განხორციელება.

სამშენებლო სამუშაოები ჩატარდება Design-Build (DB) მეთოდით, რაც გულისხმობს როგორც საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადებას, ისე უშუალოდ მშენებლობას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ხაზი დააკავშირებს დიდი დიღმის მე-3 და მე-4 მიკრორაიონებს მეტრო დიდუბესთან, რაც მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს მგზავრთა გადაადგილებას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ერთ შემადგენლობას არანაკლებ 300 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოს.

 პროექტი შემდეგ კომპონენტებს მოიცავს:

საპროექტო სამუშაოები: მოიცავს ტოპო-გეოდეზიურ და გრუნტის კვლევებს, მგზავრთნაკადების ანალიზს, საინჟინრო გათვლებს და ტექნიკურ-ეკონომიკურ დასაბუთებას.

ინფრასტრუქტურა: ლიანდაგები, საკონტაქტო ხაზი, ტრამვაის დეპო, ადმინისტრაციული შენობა, სამრეცხაო, ტექნიკური მომსახურების ცენტრი და უსაფრთხოების სისტემები.

ტრამვაის მართვის სისტემა: მოიცავს სიგნალიზაციის, უსაფრთხოების, ავტომატიზაციისა და საკომუნიკაციო ქსელების სრულ ინტეგრაციას.

მგზავრთა კომფორტი: ტრამვაის გაჩერებებზე და ვაგონებში განთავსდება ინფორმაციული ეკრანები (PIS), ხმოვანი შეტყობინების სისტემა (PA), და ვიდეომეთვალყურეობა (CCTV).

OCC (Operations Control Center): ცენტრალური სადისპეტჩერო ცენტრი უზრუნველყოფს ტრამვაის მოძრაობის, უსაფრთხოების, და საინფორმაციო სისტემების მართვას.

ვადები:

კონცეპტუალური პროექტი: 6 თვე;

დეტალური პროექტირება: 12 თვე;

მშენებლობა: 36 თვე.

პროექტის საერთო ვადა 4.5 წელს შეადგენს.

თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის განმარტების თანახმად, პრეტენდენტს 2022-2024 წლებში ჯამურად უნდა ჰქონდეს არანაკლებ 50’000’000 აშშ დოლარის ბრუნვა.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати