USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
თბილისის ზღვაზე €500 მილიონიანი Green City-ს შესრულება, შესაძლოა, 2024 წლიდან დაიწყოს - ინვესტორი
თარიღი:  1384

წყარო:https://bm.ge/

ვიქტორია მღებრიშვილი

თბილისის ზღვაზე Green City 500 მილიონი ევროს ღირებულების პროექტის შესრულება, შესაძლოა, 2024 წელს დაიწყოს - ამის შესახებ გადაცემა #რედაქტ2-ში “ჯინო ჰოლდინგის” დამფუძნებელმა და პროექტის ინვესტორმა ნოდარ გიორგაძემ განაცხადა. 

თბილისის ზღვაზე „GINO Green City”-ს პროექტის იდეა და ისტორია 2015 წლიდან იწყება. 2016 წელს მშენებლობის ხელშეკრულება საპარტნიორო ფონდსა და ინვესტორს, GINO Holding-ის შორის გაფორმდა. იმ დროისთვის „საპარტნიორო ფონდის“ მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, ეკოლოგიურად მწვანე ქალაქისთვის თბილისის მერიამ ფონდს 261 ჰა მიწის ფართობი გადასცა, რომელიც ეტაპობრივად "ჯინო გრინ სითის" უნდა გადასცემოდა. პროექტი მოიცავდა საჯარო ინფრასტრუქტურის - გზების, საბავშვო ბაღების, სკოლების, საავადმყოფოს, სავაჭრო და ბიზნესცენტრების და ა.შ. მოწყობას. მასშტაბური პროექტის გაჩერების მიზეზებზე “გრინ სითის” მთავარმა ინვესტორმა, “ჯინო ჰოლდინგის” დამფუძნებელმა ნოდარ გიორგაძემ ვრცლად 2020 წელს ისაუბრა. იმ დროს, პროექტის გაჭიანურების მთავარ მიზეზებს შორის გიორგაძე ქალაქის განაშენიანების გენერალური გეგმის შემუშავებას და ტერიტორიაზე სასმელი წყლის საკითხის მოუგვარებლობას ასახელებდა.

დღეს ნოდარ გიორგაძე ამბობს, რომ გარკვეული საკითხები, რომელიც აფერხებდათ გაირკვა, თუმცა  ინვესტორი “საპარტნიორო ფონდის” რეფორმირების დასრულებას ელის.

“პროცენტულად არ ჩავშლი რამდენი პროცენტით, რომელმა ფაქტორმა შეგვიშალა ხელი, მაგრამ მათ შორის იყო ბიუროკრატია, ობიექტური მიზეზებიც იყო. მაგალითისთვის როდესაც ასეთი მასშტაბური პროექტი კეთდება ქალაქში, ჩვენ კი წინასწარი გეგმა გვქონდა გაკეთებული, ქალაქმა თბილისის განაშენიანების გენგეგმის საჭიროების საკითხი დააყენა და კახა კალაძის დროს დაიწყო ამაზე მუშაობა. ჩვენც დავეთანხმეთ ამ მოცემულობას. ეს პროცესი  1.5-2 წელი გაგრძელდა. გენგეგმა დაიდო და ამ პროექტის წინ წაწევის შესაძლებლობაც გაჩნდა, მაგრამ შემდეგ შემოვიდა GWP-ის ფაქტორი, რომ თბილისის ზღვა სასმელი არტერიაა და საჭირო იყო წყლის სიახლოვეს პროექტების განხორციელების გეგმა - რა მანძილზე რის გაკეთება შეიძლება და რის - არა. ამ საკითხს 1 წელი დასჭირდა და ამ ფაქტორებმა დღემდე მოგვიყვანა. ახლა ყველაფერი გარკვეულია, პრაქტიკულად ქალაქთანაც საუბრები მიმდინარეობს და გასაგებია რა უნდა გაკეთდეს, მაგრამ სამართლებრივად ძალიან ბევრი ნიუანსია... მათ შორის საპარტნიორო ფონდთან დაკავშირებით, რა ნაწილშიც ცვლილებები შედის და ეს ნიუანსები ცოტა ხნით გვაფერხებს. ვფიქრობ, რამდენიმე თვეში ყველაფერი გაირკვევა და ვვარაუდობ, თუ ყველაფერი გაირკვევა, მომავალ წელს ჩვენ ამ ობიექტზე მუშაობის დაწყებისთვის მზად უნდა ვიყოთ”, - განმარტა ნოდარ გიორგაძემ.

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის