USD 2.7384
EUR 2.8548
RUB 2.6619
Тбилиси
თბილისის მთავრობა საზოგადოებრივი ტრანსპორტის გადატვირთვის მიზეზებს განმარტავს
дата:  615

ბოლო დღეებში სოციალურ ქსელში საზოგადოებრივი ტრანსპორტის გადატვირთვისა და მოქალაქეების რიგების შესახებ ფოტო და ვიდეომასალა აქტიურად ვრცელდება. მოქალაქეები მეტროთი, ავტობუსებით და თუ მიკროავტობუსებით გადაადგილებისას სირთულეებსა და დისკომფორტზე საუბრობენ.

დღეს თბილისის მერიაში ტრანსპორტისა და ურბანული განვითარების სააგენტოს უფროსმა ვიქტორ წილოსანმა აღნიშნულ საკითხზე ჟურნალისტების კითხვებს უპასუხა და აღნიშნა, რომ რიგ ლოკაციებზე საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილებისას პრობლემები ნამდვილად არსებობს, თუმცა დედაქალაქს დღეისთვის საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მიწოდების დეფიციტი არ გააჩნია.

ტრანსპორტისა და ურბანული განვითარების სააგენტოს ხელმძღვანელმა ის მიზეზები დაასახელა, რომლებიც საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოლოდინის დროს მოქალაქეთა რიგების გაჩენას უწყობს ხელს და აღნიშნა, რომ ეს თავად მოქალაქეთა გადაწყვეტილების გამო ხდება.

„მოქალაქეები რატომღაც მიკროავტობუსებით გადაადგილებას ირჩევენ და იმ ხაზზე მოძრავ ავტობუსებს არ მიჰყვებიან. ჩვენი მიზანია, ადამიანები მაქსიმალურად სწრაფად და კომფორტულად გადავიყვანოთ, შესაბამისად, თუ ვინმეს მიკროავტობუსით მგზავრობის სურვილი აქვს, ეს მისი გადაწყვეტილებაა, თუმცა სრული პასუხისმგებლობით ვაცხადებ, რომ მოქალაქეთა ასეთი დაგროვების მიზეზი, სწორედ ეს არის.

გვაქვს ისეთი ადგილები - ვარკეთილის, დიდუბის, გლდანის მეტრო, სადაც ბევრი საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ჩამოივლის, მაგალითად, თუ ყოველ ერთ წუთში ერთხელ 10 საზტრანსპორტი ჩამოივლის, იმ ადგილზე სულ მცირე 30 ადამიანი გროვდება, რადგან ერთ ტრანსპორტს შესაძლოა 3 ადამიანი ელოდებოდეს, თუმცა არ უარვყოფ იმას, რომ რაღაც ნაწილებში არის პრობლემური დაგროვებები, ჩვენ ამ საკითხზე ვმუშაობთ და ეს აუცილებლად აღმოიფხვრება“, - განაცხადა წილოსანმა.

კითხვაზე - როგორ აპირებს მერია ამ გამოწვევის დაძლევას და თუ გაიზრდება ტრანსპორტის მიწოდება ამ უბნებში, ვიქტორ წილოსანმა განმარტა, რომ პიკურ პერიოდში საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოლოდინის რეჟიმი 15 წუთს არ აღემატება.

„დღეისთვის, დედაქალაქს საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მიწოდების დეფიციტი არ გააჩნია. ხშირად დიდი მგზავრთნაკადის შემთხვევაში, მათ შორის კერძო ავტომობილებით მობილობის ზრდის პერიოდებში, ახლაც, როდესაც ყველა ადამიანი წინასააღდგომოდ ემაზადება, გვაქვს საცობები. აქედან გამომდინარე, იმ ადგილებში, სადაც არ არის გამოყოფილი საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ზოლები, საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ფერხდება და უწევს დაგვიანებები.

თუმცა აქვე სრული პასუხისმგებლობით ვაცხადებთ, რომ პიკურ პერიოდში 15 წუთზე მეტი მოლოდინის დრო არსად გვაქვს, როდესაც საშუალო მოლოდინის დრო ძველი ქსელის პირობებში 28 წუთი იყო. ეს პრობლემები დღეს ჩვენ არ გვაქვს; თუ დაგვიანება ხდება, იმის გამო ხდება, რომ მარშრუტზე სადღაც შეიძლება იყოს საცობი; ჩვენ თუ ამ მარშრუტზე დიდი რაოდენობით ავტობუსებს მივაწდით, ეს იმას ნიშნავს, რომ კიდევ უფრო გავზრდით იმ ტერიტორიაზე მიწოდებას და კიდევ უფრო მოხდება შეფერხებები, ამიტომ მნიშვნელოვანია საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ზოლების გაკეთება, რომელიც რიგ რაიონებში უკვე მოეწყო“, - განმარტა ტრანსპორტისა და ურბანული განვითარების სააგენტოს ხელმძღვანელმა.

мир
«Bloomberg» (აშშ): „ევროპა მორიგი ენერგეტიკულ კრიზისის წინაშე დგება: ზამთრის მოახლოების კვალობაზე, გაზზე ფასები მატულობს“

„როგორც ჩანს, წლევანდელი ზამთარი, შარშანდელ თბილთან შედარებით, ამჯერად უფრო ცივი იქნება. უკვე ისე აცივდა, რომ ევროპის გაზსაცავები სწრაფად ცარიელდება“, - ნათქვამია ამერიკული საინფორმაციო-ანალიტიკური სააგენტოს „ბლუმბერგის“ (Bloomberg) მიერ გამოქვეყნებულ სტატიაში სათაურით „ევროპა მორიგი ენერგეტიკულ კრიზისის წინაშე დგება: ზამთრის მოახლოების კვალობაზე, გაზზე ფასები მატულობს“ (ავტორები - ანა შირიაევსკა და პრისცილა აზევედო).

გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:

შარშან ევროპაში უჩვეულოდ თბილი ზამთარი იყო და რუსული გაზის შეწყვეტის მიუხედავად, გაზსაცავებში ჩატვირთული საწვავი ევროპელებმა გაზაფხულამდე იმყოფინეს, პლის გამონახეს დამატებითი ალტერნატიული წყაროებიც... მაგრამ ახლა, როცა პროგნოზით თანდათანობით აცივდება, გაზის ფასები უკვე მატულობს და უკრაინის ტერიტორიაზე გამავალი მილსადენითაც ევროპა გაზს ვეღარ მიიღებს, ექსპერტების თქმით, ენერგეტიკული კრიზისის წინამძღვრები აშკარად ისევ იქმნება. არადა, ევროპა ჯერაც ვერ გამოსულა მთლიანად ორი წლის წინანდელი შოკისაგან, როცა ერთი კუბური მეტრი გაზის ფასი „ცას სწვდებოდა“.

რა თქმა უნდა, გაზის წლევანდელი ფასები 2022 წლის რეკორდულ ფასებზე მცირეა, მაგრამ მატება მაინც საგრძნობია, ანუ მოსახლეობის კეთილდრეობა მცირდება, ცხოვრების დონე ეცემა და მწარმოებელთა კონკურენტუნარიანობა უარესდება.

ზამთრის ყველაზე ცივ თვეებში გაზსაცავები მაშველი რგოლის როლს ასრულებენ, მაგრამ ნოემბრის სიცივეების გამო მოსახლეობაში გაზზე მოთხოვნა სწრაფად გაიზარდა. გარდა ამისა, ევროპაში ქარის ელექტროსადგურები ძირითადად უქმად დგანან, რადგან ქარის სიჩქარე დაბალია. შესაბამისად, მატულობს გაძვირებული გაზის გამოყენება ელექტროენერგიის წარმოებისთვის, რაც ბუნებრივია, ელექტროდენის ფასს ზრდის.

დღეისათვის რუსული გაზით - უკრაინის ტერიტორიაზე გამავალი მილსადენის მეშვეობით -  ევროკავშირის რამდენიმე წევრი ქვეყანა სარგებლობს, მათ შორის სლოვაკეთი და უნგრეთი. უკრაინასა და რუსეთს შორის დადებული სტრანზიტოს შეთანხმების ვადა დეკემბრის ბოლოს იწურება. კიევი აცხადებს, რომ კონტრაქტს აღარ გაახლებს. უნგრეთსა და სლოვაკეთს ენერგეტიკული უზრუნველყოფას საფრთხე ემუქრება.

ცივი ზამთრის გამო ცუდ დღეში ჩავარდება გერმანიაც. 2022 წელს ბერლინმა მიიღო გადაწყვეტილება, რომ გაზი თავისი გაზსაცავებისათვის მსოფლიო ბაზარზე რეკორდული ფასებით ეყიდა, თუმცა ამჟამად სხვა სიტუაციაა. გაზზე მაღალი ფასების გამო ბევრი ქარხანა წარმოებას ამცირებს ან სულაც ჩერდება. გამოდის, რომ მესამე წელია ევროპის უდიდესი ეკონომიკა, ენერგონედლეულის უკმარისობის გამო, ზეწოლას განიცდის.  გერმანიაში კი თუ სიტუაცია გაუარესდება, ეს ნიშნავს, რომ კრიზისის ვირუსი სხვა ქვეყნებსაც გადაედება.  თებერვალში დაგეგმილი ბუნდესტაგის არჩევნები შეიძლება მწვავე ეკონომიკური პრობლემების ფონზე ჩატარდეს.

ცივ ზამთარში ენერგიის დეფიციტი ძნელი გადასატანია, ასეთ სიტუაციებში მოსახლეობისადმი მოწოდებები ხარჯვის შემცირება-დაზოგვაზე საქმეს არ შველის: არსებობს დიდი რისკი იმისა, რომ ევროპელებს ამ ზამთარს ბედი აღარ გაუღიმებთ და ამიტომ იძულებულნი იქნებიან მეტი ძვირადღირებული თხევადი გაზის იმპორტი მოახდინონ, პარალელურად კი აზიის ქვეყნებთან, განსაკუთრებით კი ჩინეთთან მიმართებით კონკურენტუნარიანობაც შეინარჩუნონ, რაც ერთობ რთულ ამოცანას წარმოადგენს.

წყარო: https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-11-23/europe-is-already-facing-its-next-energy-crisis?srnd=phx-politics

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати