USD 2.7102
EUR 3.1127
RUB 3.3361
Tbilisi
სომეხმა ნაციონალისტებმა ოკუპირებული აფხაზეთის ქალაქ გაგრაში გამართულ მიტინგზე, საქართველოს მოუწოდეს უარი ეთქვა საკუთარ მიწებზე
Date:  18965

სომეხი ნაციონალისტები საქართველოს აფხაზეთის ოკუპირებულ ტერიტორიაზე, საიდანაც ისინი იმყოფებიან 1992-1993 წლების ომის დროიდან, საიდანაც განდევნეს საქართველოს მოსახლეობის უმეტესი ნაწილი და ჩამოართვეს ქართული სახლები და მიიღეს, როგორც „ნადავლი“, ახლა იქცევიან როგორც "სრულუფლებიანი" მფლობელები. ამის დასტურია 2020 წლის 26 ივლისი. სომეხთა დიასპორის მიერ გაგრაში - ოკუპირებულ აფხაზეთში გაიმართა აქცია სომხეთის მხარდასაჭერად, რომელიც მიეძღვნა სომხეთ-აზერბაიჯანის დაპირისპირებას თოვუზის რეგიონში.

ამავდროულად, ისინი, ვინც მოკლეს და გააძევეს ქართველები თავიანთი სამშობლოდან - აფხაზეთიდან, - მოულოდნელად იწყებენ საუბარს „მშვიდობაზე“ და „ტერორიზმის დაგმობაზე“. ამ თვალთმაქცობით იწყება ვიდეო, რომელიც ეხმიანება სომეხ ნაციონალისტთა შეკრებას სომხეთის ეკლესიის მახლობლად, ოკუპირებულ ქალაქ გაგრაში:

სომეხი კომენტატორის თქმით, ეს არის "შეხვედრა სომეხი ხალხის მხარდასაჭერად აზერბაიჯანული ტერორის წინააღმდეგ", ასევე იმას, რომ "ჩვენ (სომხები) წინააღმდეგნი ვართ ყოველგვარი ძალადობისა და ტერორისა და გვინდა ეს დავამტკიცოთ ჩვენი მშვიდობიანი მოქმედებით".

მაგრამ ყველაზე საინტერესო ის არის, რომ ამ აქციის მთავარი ორგანიზატორი ზუსტად ის სომეხი ტერორისტები არიან, რომელთა ხელები მშვიდობიანი საქართველოს მოსახლეობის სისხლშია ჩაფლული. მათ შორისაა სოხუმის სეპარატისტული რეჟიმის მაღალჩინოსანი, აფხაზეთის სომეხთა ლიდერი გალუსტ ტრაპიზონიანი, რომელიც ცნობილია თავისი სისასტიკით მშვიდობიანი ქართველი მოსახლეობის წინააღმდეგ.

ამავე დროს, გამოსვლებში ყურადღება გამახვილდა სომეხთა ერთიანობაზე და ასევე იმაზე, რომ ეს ერთიანობა შეიძლება გამოყენებულ იქნას სხვა ხალხების აგრესიის წინააღმდეგ: ”ჩვენ ერთიანნი ვართ ყველგან და ყველაფერში. სომეხი ხალხი ამით ძალიან ფასდება. დაე, ვინც დღეს აქ არ ჩამოვიდა, იფიქრონ, რატომ არ მოვიდნენ. ერთობაა მაშინ, როცა ბევრნი ვართ და როცა ბევრნი ვართ, ბევრი რამის გაკეთება შეგვიძლია. ” - თქვა ერთ-ერთმა გამომსვლელმა.

ასევე გაჟღერდა აფხაზეთის სომხური საზოგადოების ოფიციალური პოზიცია, რომელშიც განსაკუთრებით ხაზი გაესვა, რომ ”თანამედროვე აზერბაიჯანმა უნდა შეხედოს სიმართლეს თვალებში და უარი თქვას უსაფუძვლო პრეტენზიებზე. იგივე ეხება საქართველოს, რომელიც აგრძელებს რევანშიზმის გეგმების შემუშავებას აფხაზეთთან მიმართებაში. ”

პირდაპირ და ცალსახად ნათქვამი იყო, რომ სომეხი ნაციონალისტები როგორც აზერბაიჯანის ყარაბაღს, ისე ქართულ აფხაზეთს ”თავიანთად” თვლიან და მოუწოდებენ აზერბაიჯანს და საქართველოს, დატოვონ თავიანთი საგვარეულო მიწები. სინამდვილეში, აფხაზეთი გახდა საფუძველი სომეხთა აგრესიული ნაციონალისტური ექსპანსიისთვის სხვა ქართული მიწებისკენ, სადაც ყველაზე ყურადსაღები მდგომარეობაა სამცხე – ჯავახეთში, რომელსაც სომეხი ნაციონალისტები მიიჩნევენ, „ძირძველ სომხურ ჯავახკად“. ჩნდება კითხვა - სომხეთის რესპუბლიკის საგარეო საქმეთა და დიასპორის სამინისტროები, ისევე როგორც თბილისში სომხეთის საელჩო: მართლა არ იცოდნენ სომეხი ნაციონალისტების შეკრება ოკუპირებულ გაგრაში საქართველოს ტერიტორიაზე? უფრო მეტიც, შეკრება მოხდა სომხური ეკლესიის მახლობლად, იქ ისაუბრა სომეხმა მღვდელმა, რაც იმას ნიშნავს, რომ ამ შეკრების მსვლელობაში მონაწილეობის უფლება მისცა ეჩმიაძინმა.

როგორია მათი დამოკიდებულება ამის მიმართ? რატომ არ არის დაგმობილი ამ უკანონო შეკრებისა და მასზე ექსტრემისტული განცხადებების დაგმობის ერთი სიტყვა, რაც კითხვის ნიშნის ქვეშ აყენებს საქართველოს ტერიტორიულ მთლიანობას ან ერევანში, ან თბილისში სომხეთის საელჩოსგან, ან საქართველოში მრავალი სომხური ორგანიზაციისგან? სიჩუმე ნიშნავს თანხმობას? უფრო მეტიც, გაგრაში სომეხ ნაციონალისტურ თავყრილობებზე ბევრი ითქვა სომხური ერთიანობის შესახებ. ეს ნიშნავს, რომ სომეხი ნაციონალისტები თბილისსა და სამცხე-ჯავახეთში სრულიად სოლიდარულნი არიან აფხაზეთის სომეხ მოსახლეობასთან მიმართებაში საქართველოს მოსახლეობის ეთნიკურ წმენდას და საქართველოს ტერიტორიის დაშლასთან დაკავშირებით. რაც ხდება დღეს აფხაზეთში, სადაც სომეხი ნაციონალისტი უკვე პატრონნი გახდნენ, არის გაკვეთილი დანარჩენი საქართველოსთვის.

წყარო:https://kavkazplus.com/

society
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way