USD 2.6981
EUR 3.1530
RUB 3.3399
Тбилиси
საიდან შემოდის საქართველოში ნახმარი ტანსაცმელი, რომლის იმპორტი 2022 წელს $34 მლნ იყო?
дата:  2134

2022 წლის განმავლობაში საქართველოში რეკორდული ღირებულებისა და რაოდენობის ნახმარი ტანსაცმელი შემოვიდა.

ოფიციალური სტატისტიკის მიხედვით, ქვეყნიდან 10 882 ტონა მეორეული ტანსაცმლის შესაძენად 34 მილიონ 451 ათასი დოლარი გავიდა. რაც 2021 წლის იმპორტს ღირებულებით 35.1%-ით, ხოლო მოცულობას 12.1%-ით აღემატება. ბოლო ათი წლის განმავლობაში ნახმარი ტანსაცმლის იმპორტი რეკორდულია.

ნახმარი ტანსაცმლის საიმპორტო ქვეყნების ჩამონათვალი საკმაოდ ვრცელია, თუმცა ყველაზე დიდი მოცულობით ამ დასახლების საქონელი გასულ წელს თურქეთიდან და ევროპული ქვეყნებიდან შემოვიდა.

TOP-10 საიმპორტო ქვეყანა:


1. თურქეთი - 12.4 მლნ დოლარი, 4 123 ტონა;
2. აშშ - 6.1 მლნ დოლარი, 440 ტონა;
3. გაერთიანებული სამეფო - 2.8 მლნ დოლარი, 1 103 ტონა;
4. ბელგია - 1.6 მლნ დოლარი, 643 ტონა;
5. პაკისტანი - 1.6 მლნ დოლარი, 1 359 ტონა;
6. გერმანია - 1.3 მლნ დოლარი, 251 ტონა;
7. არაბთა გაერთიანებული საამიროები - 1.1 მლნ დოლარი, 495 ტონა;
8. ნიდერლანდები - 1.1 მლნ დოლარი, 325 ტონა;
9. ესპანეთი - 1.1 მლნ დოლარი, 254 ტონა;
10. იტალია - 1.1 მლნ დოლარი, 401 ტონა;

ამ ქვეყნების გარდა იმპორტიორმა კომპანიებმა ნახმარი ტანსაცმელი პოლონეთიდან, ინდოეთიდან, ისრაელიდან, საფრანგეთიდან, ტუნისიდან, ბულგარეთიდან, საბერძნეთიდან, რუსეთიდან და მცირე მოცულობებით სხვა ქვეყნებიდან შემოიტანეს.

BM.GE-მ გასული წლის განმავლობაში TOP-10 იმპორტიორი კომპანიის შესახებ ინფორმაცია გამოითხოვა. მათი ცნობით, მსხვილი იმპორტიორი კომპანიების ათეული ასეთია: შპს არჩგრუპი, შპს ბალტიკ ტექსტაილ თრეიდინგ ჯორჯია, შპს ბელგია ტექსტილი, შპს ბორა, შპს კავლათექს ჯორჯია, შპს მარინა, შპს მაქს ჯორჯია, შპს ნავნე, შპს სტარ, შპს ფარგო.

ავტორი:ვიქტორია მღებრიშვილი

წყარო:bm.ge

Тбилиси
დიდი დიღმიდან მეტრო დიდუბემდე ტრამვაის ხაზის მშენებლობის ტენდერი გამოცხადდა

დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის ინფორმაციით, თბილისში, ტრამვაის ხაზის მშენებლობა დაიწყება. როგორც კახა კალაძემ აღნიშნა, თანამედროვე, ევროპული სტანდარტების ტრამვაის ხაზი, დიდი დიღმის დასახლებას მეტროსადგურ „დიდუბესთან“ დააკავშირებს. 7.5-კილომეტრიანი ტრამვაის ხაზის მშენებლობაზე ჯერ კიდევ მიმდინარე წლის მარტში ბაზრის მოკვლევა გამოცხადდა.

„დღეს, ჩვენ ვაცხადებთ ტენდერს ტრამვაის ხაზის პროექტისა და სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვაზე. მანამდე, იცით, რომ გამოცხადებული გვქონდა ბაზრის კვლევასთან დაკავშირებული ტენდერი, სრულყოფილი ინფორმაცია გვაქვს, სად უნდა გაკეთდეს, რომელ მონაკვეთზე უნდა განხორციელდეს“,- აღნიშნა კალაძემ.

პროექტის თანახმად, ახალ მარშრუტს 11 გაჩერება ექნება და მას ტრამვაის 10 შემადგენლობა უნდა მოემსახუროს.

საპროექტო დოკუმენტაციის თანახმად, ტრამვაის 7.5-კილომეტრიანი ხაზი გაივლის მირიან მეფის ქუჩას, აღმაშენებლის ხეივანს, გრიგოლ რობაქიძის გამზირს, გადაკვეთს შოთა შალიკაშვილის სახელობის ხიდს და მისი საბოლოო გაჩერება მეტრო დიდუბეს მიმდებარედ იქნება. ფასების გამოკვლევის შემდეგ გახდება ცნობილი თუ რამდენი მილიონი დოლარი დაჯდება აღნიშნული პროექტის განხორციელება.

სამშენებლო სამუშაოები ჩატარდება Design-Build (DB) მეთოდით, რაც გულისხმობს როგორც საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადებას, ისე უშუალოდ მშენებლობას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ხაზი დააკავშირებს დიდი დიღმის მე-3 და მე-4 მიკრორაიონებს მეტრო დიდუბესთან, რაც მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს მგზავრთა გადაადგილებას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ერთ შემადგენლობას არანაკლებ 300 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოს.

 პროექტი შემდეგ კომპონენტებს მოიცავს:

საპროექტო სამუშაოები: მოიცავს ტოპო-გეოდეზიურ და გრუნტის კვლევებს, მგზავრთნაკადების ანალიზს, საინჟინრო გათვლებს და ტექნიკურ-ეკონომიკურ დასაბუთებას.

ინფრასტრუქტურა: ლიანდაგები, საკონტაქტო ხაზი, ტრამვაის დეპო, ადმინისტრაციული შენობა, სამრეცხაო, ტექნიკური მომსახურების ცენტრი და უსაფრთხოების სისტემები.

ტრამვაის მართვის სისტემა: მოიცავს სიგნალიზაციის, უსაფრთხოების, ავტომატიზაციისა და საკომუნიკაციო ქსელების სრულ ინტეგრაციას.

მგზავრთა კომფორტი: ტრამვაის გაჩერებებზე და ვაგონებში განთავსდება ინფორმაციული ეკრანები (PIS), ხმოვანი შეტყობინების სისტემა (PA), და ვიდეომეთვალყურეობა (CCTV).

OCC (Operations Control Center): ცენტრალური სადისპეტჩერო ცენტრი უზრუნველყოფს ტრამვაის მოძრაობის, უსაფრთხოების, და საინფორმაციო სისტემების მართვას.

ვადები:

კონცეპტუალური პროექტი: 6 თვე;

დეტალური პროექტირება: 12 თვე;

მშენებლობა: 36 თვე.

პროექტის საერთო ვადა 4.5 წელს შეადგენს.

თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის განმარტების თანახმად, პრეტენდენტს 2022-2024 წლებში ჯამურად უნდა ჰქონდეს არანაკლებ 50’000’000 აშშ დოლარის ბრუნვა.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати