USD 2.7227
EUR 3.1910
RUB 3.4642
Тбилиси
სააგენტო „თბილისი პოსტი“ იწყებს პროექტს - „აღმოაჩინე შენი კუთხე“.
дата:  7946

საინფორმაციო-ანალიტიკური სააგენტო „თბილისი პოსტი“ იწყებს პროექტს - „აღმოაჩინე შენი რეგიონი“. სააგენტოს ვებ-გვერდზე www.tbilisipost.ge და ფეისბუკგვერდ https://www.facebook.com/tbilisipost.ge/  პერიოდულად განთავსდება ინფორმაციები და  ისტორიები საქართველოს სხვადასხვა რეგიონების, მუნიციპალიტეტების, ქალაქების და სოფლების შესახებ. მოგითხრობთ საქართველოს რეგიონებში მცხოვრებ ადამიანებზე, მათ ისტორიებზე, დღევანდელ რეალობაზე, მათ ყოფაზე და პრობლემებზე.

სააგენტო „თბილისი პოსტი“ სათანამშრომლოდ იწვევს ყველა მსურველს - რიგით მოქალაქეს, ჟურნალისტს, ბლოგერს ვისაც აქვს სურვილი გააგებინოს თავისი მხარის შესახებ სრულიად საქართველოს. ჩვენ მზად ვართ გამოვაქვეყნოთ თქვენს მიერ მოწოდებული ყველა მასალა, რომელიც ასახავს თქვენს კუთხეს, მის ისტორიას და დღევანდელობას.

დღეს საქართველოს მოქალაქეების უმეტესობა უკეთესად იცნობს მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნებს, ვიდრე საკუთარ ქვეყანას. ერთად გამოვასწოროთ ეს „უსამართლობა“ და ხელახლა აღმოვაჩინოთ ჩვენი ქვეყანა, კუთხე, ქალაქი და სოფელი.

მაშ ასე - საქართველო არის ეს...

საქართველოს ტერიტორიული მოწყობა ასიმეტრიულია, ის მოიცავს 2 ავტონომიურ რესპუბლიკას და 69 მუნიციპალიტეტს. მუნიციპალიტეტებიდან: 5 არის თვითმმართველი ქალაქი, მათ შორის საქართველოს დედაქალაქი, თბილისი, და 64 თვითმმართველი თემი.

მუნიციპალიტეტები ერთიანდებიან 9 მხარეში, რომლებიც არ წარმოადგენენ ადგილობრივი თვითმმართველობის ერთეულებს. მათ მხოლოდ საკოორდინაციო და საკონსულტაციო ფუნქცია გააჩნიათ თვითმმართველობის ერთეულებსა და საქართველოს მთავრობას შორის, სადაც მთავრობას წარმოადგენს სახელმწიფო რწმუნებული – გუბერნატორი, ხოლო თვითმმართველ ერთეულს – გამგებელი/მერი, საკრებულოს თავმჯდომარე და მისი მოადგილე.

საქართველოს ტერიტორიულმა მოწყობამ კონსტიტუციის თანახმად, საბოლოო სახე ქვეყნის მთელ ტერიტორიაზე საქართველოს იურისდიქციის სრულად აღდგენის შემდეგ უნდა მიიღოს.

ავტონომიური რესპუბლიკები და მხარეები

ავტონომიური რესპუბლიკები

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკა

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა

მხარეები

კახეთის მხარე

შიდა ქართლის მხარე

ქვემო ქართლის მხარე

იმერეთის მხარე

გურიის მხარე

სამეგრელოსა და ზემო სვანეთის მხარე

სამცხე-ჯავახეთის მხარე

რაჭა-ლეჩხუმისა და ქვემო სვანეთის მხარე

მცხეთა-მთიანეთის მხარე

საქართველოს დედაქალაქი თბილისი არ შედის არცერთ მხარეში.

მუნიციპალიტეტები

საქართველოში 69 მუნიციპალიტეტია. აქედან 64 სასოფლო (თვითმმართველი თემი) და 5 საქალაქო (თვითმმართველი ქალაქი) მუნიციპალიტეტია, თუმცა მათ შორის იურიდიული განსხვავება არ არსებობს. ყველაზე დიდი მუნიციპალიტეტია დედაქალაქი თბილისი.

საქართველოს ადმინისტრაციული დაყოფა

#

სახელწოდება

ადმინისტრაციული
ცენტრი

ფართობი
(
კმ²)

მოსახლეობა
(
ადამიანი)

მოსახლეობის სიმჭიდროვე
(
ადამ/კმ²)

1

აჟარის მუნიციპალიტეტი

აჟარა

     

2

თიღვის მუნიციპალიტეტი

ავნევი

     

3

ერედვის მუნიციპალიტეტი

ერედვი

     

4

ქურთის მუნიციპალიტეტი

ქურთა

     

5

მესტიის მუნიციპალიტეტი

მესტია

3044.5

14270

4.7

6

წალენჯიხის მუნიციპალიტეტი

წალენჯიხა

646.7

40360

62.1

7

ჩხოროწყუს მუნიციპალიტეტი

ჩხოროწყუ

619.4

32662

48.6

8

მარტვილის მუნიციპალიტეტი

მარტვილი

880.6

47333

50.7

9

ზუგდიდის მუნიციპალიტეტი

ზუგდიდი

665.25

105040

157.89

10

ხობის მუნიციპალიტეტი

ხობი

659.2

41749

62.6

11

სენაკის მუნიციპალიტეტი

სენაკი

520.7

51710

100.1

12

აბაშის მუნიციპალიტეტი

აბაშა

322.5

28500

89

13

ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტი

ლანჩხუთი

533.1

37800

76

14

ოზურგეთის მუნიციპალიტეტი

ოზურგეთი

645

63590

98.58

15

ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტი

ჩოხატაური

825.1

22900

29.2

16

ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტი

ხელვაჩაური

410

62500

152.44

17

ქობულეთის მუნიციპალიტეტი

ქობულეთი

711.8

92900

123

18

ქედის მუნიციპალიტეტი

ქედა

452

20317

44.3

19

შუახევის მუნიციპალიტეტი

შუახევი

588

22600

37.2

20

ხულოს მუნიციპალიტეტი

ხულო

710

35500

47.1

21

ლენტეხის მუნიციპალიტეტი

ლენტეხი

1344

8619

6.7

22

ცაგერის მუნიციპალიტეტი

ცაგერი

756

16515

22

23

ამბროლაურის მუნიციპალიტეტი

ამბროლაური

1142

12519

16.3

24

ონის მუნიციპალიტეტი

ონი

1712

8372

5.4

25

ხაშურის მუნიციპალიტეტი

ხაშური

585.2

61800

107.1

26

ქარელის მუნიციპალიტეტი

ქარელი

1092.1

51200

46.2

27

გორის მუნიციპალიტეტი

გორი

2310.35

102220

44.24

28

კასპის მუნიციპალიტეტი

კასპი

803.2

52100

65

29

ყაზბეგის მუნიციპალიტეტი

სტეფანწმინდა

1081.7

4900

4.9

30

დუშეთის მუნიციპალიტეტი

დუშეთი

2981.5

33400

11.3

31

ახალგორის მუნიციპალიტეტი

ახალგორი

1011

7600

7.6

32

თიანეთის მუნიციპალიტეტი

თიანეთი

906.3

13400

15.5

33

მცხეთის მუნიციპალიტეტი

მცხეთა

805

57500

90.1

34

დედოფლისწყაროს მუნიციპალიტეტი

დედოფლისწყარო

2529.2

32 443

12.2

35

სიღნაღის მუნიციპალიტეტი

სიღნაღი

1251

42652

34.8

36

საგარეჯოს მუნიციპალიტეტი

საგარეჯო

1491

60396

39.7

37

გურჯაანის მუნიციპალიტეტი

გურჯაანი

846

73200

85.8

38

ლაგოდეხის მუნიციპალიტეტი

ლაგოდეხი

890.2

50300

57.4

39

ყვარლის მუნიციპალიტეტი

ყვარელი

1000

40663

37.7

40

თელავის მუნიციპალიტეტი

თელავი

1077.65

46200

42.87

41

ახმეტის მუნიციპალიტეტი

ახმეტა

2207.6

44100

18.9

42

საჩხერის მუნიციპალიტეტი

საჩხერე

973

47300

48.1

43

ხარაგაულის მუნიციპალიტეტი

ხარაგაული

913.9

27500

30.5

44

ჭიათურის მუნიციპალიტეტი

ჭიათურა

542

55000

184

45

ზესტაფონის მუნიციპალიტეტი

ზესტაფონი

423

75400

180.2

46

თერჯოლის მუნიციპალიტეტი

თერჯოლა

357

45000

127.4

47

ტყიბულის მუნიციპალიტეტი

ტყიბული

478.8

30100

65

48

ბაღდათის მუნიციპალიტეტი

ბაღდათი

815

28700

35.9

49

ვანის მუნიციპალიტეტი

ვანი

557

33800

61.9

50

სამტრედიის მუნიციპალიტეტი

სამტრედია

364.1

60300

166

51

წყალტუბოს მუნიციპალიტეტი

წყალტუბო

632.3

73600

116.9

52

ხონის მუნიციპალიტეტი

ხონი

428.5

31200

74.1

53

ნინოწმინდის მუნიციპალიტეტი

ნინოწმინდა

1354

34600

25.3

54

ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი

ახალქალაქი

1 235

62300

49.4

55

ასპინძის მუნიციპალიტეტი

ასპინძა

825

12700

15.8

56

ბორჯომის მუნიციპალიტეტი

ბორჯომი

1189

32643

27.2

57

ახალციხის მუნიციპალიტეტი

ახალციხე

1010.3

28500

63.9

58

ადიგენის მუნიციპალიტეტი

ადიგენი

799.6

20400

25.9

59

მარნეულის მუნიციპალიტეტი

მარნეული

935

117700

126.4

60

გარდაბნის მუნიციპალიტეტი

გარდაბანი

1304.1

99700

87.7

61

ბოლნისის მუნიციპალიტეტი

ბოლნისი

804

78700

92.4

62

თეთრიწყაროს მუნიციპალიტეტი

თეთრიწყარო

1174.5

25372

21.6

63

დმანისის მუნიციპალიტეტი

დმანისი

1198.8

35000

23.4

64

წალკის მუნიციპალიტეტი

წალკა

1050.6

21745

19.8

65

თბილისი

თბილისი

350

1118035

3 194.38

66

ქუთაისი

ქუთაისი

70

149100

2746

67

ბათუმი

ბათუმი

64.9

180000

7293.8

68

ფოთი

ფოთი

65.8

47700

716.6

69

რუსთავი

რუსთავი

60

124908

2081.8

 

 

 

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკა

 

 

 

 

 

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა

თვითმმართველი ქალაქი ბათუმი;
ქობულეთის მუნიციპალიტეტი;
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტი;
ქედის მუნიციპალიტეტი;
შუახევის მუნიციპალიტეტი;
ხულოს მუნიციპალიტეტი.

გურიის მხარე
ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტი;
ოზურგეთის
 მუნიციპალიტეტი;
ჩოხატაურის
 მუნიციპალიტეტი;

 

 

 

იმერეთის მხარე

თვითმმართველი ქალაქი ქუთაისი;
ზესტაფონის
 მუნიციპალიტეტი;
წყალტუბოს
 მუნიციპალიტეტი;
სამტრედიის
 მუნიციპალიტეტი;
ჭიათურის
 მუნიციპალიტეტი;
საჩხერის
 მუნიციპალიტეტი;
თერჯოლის
 მუნიციპალიტეტი;
ვანის
 მუნიციპალიტეტი;
ხონის
 მუნიციპალიტეტი;
ტყიბულის
 მუნიციპალიტეტი;
ბაღდათის
 მუნიციპალიტეტი;
ხარაგაულის
 მუნიციპალიტეტი.

 

კახეთის მხარე


თელავის მუნიციპალიტეტი;
ახმეტის
 მუნიციპალიტეტი;
გურჯაანის
 მუნიციპალიტეტი;
ყვარლის
 მუნიციპალიტეტი;
დედოფლისწყაროს
 მუნიციპალიტეტი;
ლაგოდეხის
 მუნიციპალიტეტი;
საგარეჯოს
 მუნიციპალიტეტი;
სიღნაღის
 მუნიციპალიტეტი.

 

მცხეთა-მთიანეთის მხარე


ახალგორის მუნიციპალიტეტი;
დუშეთის მუნიციპალიტეტი;
თიანეთის მუნიციპალიტეტი;
მცხეთის მუნიციპალიტეტი;
ყაზბეგის მუნუციპალიტეტი.

 

რაჭა-ლეჩხუმისა და ქვემო
სვანეთის მხარე

ამბროლაურის მუნიციპალიტეტი

ლენტეხის მუნიციპალიტეტი
ონის მუნიციპალიტეტი
ცაგერის მუნიციპალიტეტი

 

სამეგრელო-ზემო სვანეთის მხარე


თვითმმართველი ქალაქი ფოთი;
აბაშის მუნიციპალიტეტი
სენაკის მუნიციპალიტეტი
ზუგდიდის მუნიციპალიტეტი
მარტვილის მუნიციპალიტეტი
წალენჯიხის მუნიციპალიტეტი
ხობის მუნიციპალიტეტი
ჩხოროწყუს მუნიციპალიტეტი
მესტიის მუნიციპალიტეტი

სამცხე-ჯავახეთის მხარე


ადიგენის მუნიციპალიტეტი
ასპინძის მუნიციპალიტეტი
ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი
ახალციხის მუნიციპალიტეტი
ბორჯომის მუნიციპალიტეტი
ნინოწმინდის მუნიციპალიტეტი

 

ქვემო ქართლის მხარე

თვითმართველი ქალაქი რუსთავი;
გარდაბნის მუნიციპალიტეტი;
ბოლნისის მუნიციპალიტეტი;
მარნეულის მუნიციპალიტეტი;
დმანისის მუნიციპალიტეტი;
თეთრიწყაროს მუნიციპალიტეტი;
წალკის მუნიციპალიტეტი.

 

შიდა ქართლის მხარე


გორის მუნიციპალიტეტი;
კასპის მუნიციპალიტეტი;
ქარელის მუნიციპალიტეტი;
ხაშურის მუნიციპალიტეტი;
ერედვის მუნიციპალიტეტი;
ქურთის მუნიციპალიტეტი;
თიღვის მუნიციპალიტეტი

 

аналитика
«The Guardian»: „ პლანეტაზე მშვიდობის ბედი სასტიკი და დაუნდობელი პატრიარქების ხელშია, რომლებიც მომავალ თაობას მსოფლიო წესრიგის ნანგრევებს უტოვებენ“

„სწორედ იმ დროს, როცა მსოფლიოს უაღრესად ჭირდება ბრძენი უხუცესები, პლანეტაზე მშვიდობის ბედი სასტიკი და დაუნდობელი პატრიარქების ხელშია, რომლებიც მომავალ თაობას მსოფლიო წესრიგის ნანგრევებს უტოვებენ“ - ასეთი სათაური აქვს ბრიტანულ გაზეთ „გარდიანში“ (The Guardian) გამოქვეყნებულ სტატიას, რომლის ავტორია დევიდ ვან რეიბრუკი, ნობელის პრემიის ლაურეატი ფილოსოფიაში ნიდერლანდებიდან.

გთავაზობთ პუბლიკაციას მცირე შემოკლებით:

მოდით ერთ დელიკატურ საკითხზე მსჯელობას შევეცადოთ: ვისაუბროთ ასაკზე ისე, რომ ეიჯიზმში - ასაკობრივ დისკრიმინაციაში - არ გადავვარდეთ.

არასოდეს არ მომხდარა ისეთი პრეცედენტი პლანეტის თანამედროვე ისტორიაში, როგორიც დღეს არის: მსოფლიოში მშვიდობის ბედი ისეთი ადამიანების ხელშია, რომლებიც საკმაოდ ხანდაზმულები არიან. ვლადიმერ პუტინს და სი ძინპინს 72 წელი შეუსრულდათ, ნარენდრა მოდი - 74 წლისაა, ბენიამინ ნეთანიაჰუ - 75-ის, დონალდ ტრამპი - 79-ის, ალი ჰამენეი - 86-ის.

რასაკვირველია, მედიცინის განვითარების წყალობით, ადამიანები სულ უფრო მეტ ხანს ცოხლობენ და შეუძლიათ აქტიური ცხოვრებით იცხოვრონ, მაგრამ ამის მიუხედავად, დრეს ცვენ მოწმენი ვართ იმ პოლიტიკური ლიდერების რაოდენობის ზრდისა, რომლებიც ასაკის კვალობაზე სულ უფრო ამკაცრებენ საკუთარ ხელისუფლებას, ხშირად თავიანთი ახალგაზრდა კოლეგების ხარჯზე.

გასულ კვირაში ჰააგაში ნატოს ყოველწლიურ სამიტზე ალიანსის ლიდერები, ემანუელ მაკრონის და მეტე ფრედერიქსონის (ორივე 47-47 წლისაა), ჯორჯა მელონის (48 წლის), პედრო სანჩესის (53 წლის) ჩათვლით, იძულებულნი იყვნენ დათანხმებულიყვნენ დონალდ ტრამპის მოთხოვნას სამხედრო ბიუჯეტის გაზრდის შესახებ. ნატოს წევრი ქვეყნების მეთაურების საშუალო ასაკი 60 წელს შეადგენს: გერმანიის კანცლერი 69-ისაა, ხოლო თურქეთის პრეზიდენტი რეჯეფ ერდოღანი - 71 წლის.

ყველა დაეთანხმა სამხედრო ასიგნებათა 5%-იან ზრდას, თუმცა აშკარაა, რომ ეს ციფრო თვითნებურად არის დადგენილი - მისი განხილვა სერიოზული დებატებით არ მომხდარა არც ნატოში და არც წევრი ქვეყნების შიგნით. ამ დროს უფრო მეტად სამხედრო-პოლიტიკური რეალობას კი არ მიექცა ყურადღება, არამედ ჭირვეული ამერიკელი პატრიარქის პატივისცემას და მის აკვიატებულ მოთხოვნას. ნატოს გენერალური მდივანი მარკ რიუტე, რომელიც მხოლოდ 58 წლისაა, ისე შორს წავიდა აშშ-ის პრეზიდენტისადმი მოწიწებაში, რომ დონალდს „მამიკოთი“ (Daddy) მიმართა. ეს დიპლომატია არ არის. ეს მორჩილებაა.

თაობათა კონფლიქტი სხვა არენებზეც ხდება: უკრაინის 47 წლის პრეზიდენტი ვოლოდიმირ ზელენსკი უპირისპირდება მასზე ბევრად უფროსი ასაკის კოლეგას - რუსეთის 72 წლის პრეზიდენტ ვლადიმერ პუტინს. იმავე ასაკის მქონე სი ძინპინი მტრული თვალით უყურებს ტაივანის  პრეზიდენტს, რომელიც კომუნისტ ბელადზე 7 წლით უმცროსია. ბენიამინ ნეთანიაჰუ, რომლის წლოვანება საუკუნის სამ მეოთხედს შეადგენს, აუღელვებლად უყურებს ღაზას სექტორის განადგურებას, რომლის მოსახლეობის საშუალო ასაკი 18-20 წელია. ირანში 86 წლის ლიდერი მართავს ქვეყნის 80-მილიონიან მოსახლეობას, რომელთა საშუალო ასაკი 32 წელია. კამერუნელი 92 წლის პრეზიდენტი პოლ ბია 1982 წლიდან იმყოფება იმ ქვეყნის სათავეში, რომლის მცხოვრებლების საშუალო ასაკს 18 წელი შეადგენს, ხოლო სიცოცხლის საშუალო ხანგრძლივობა - 62 წელს.

რასაკვირველია, ჩვენ არ ვდგავართ გერონტოკრატიული შეთქმულების წინაშე. ჯერ-ჯერობით არც მოხუცი მოქმედი ლიდერების კლუბი არ არსებობს, რომლებიც მსოფლიოს ბატონობას სიცოცხლის ბოლომდე ესწრაფვიან... მაგრამ არის რაღაც შემაშფოთებელი იმაში, რომ  მშვიდობა ინგრევა სწორედ იმ ადამიანების მიერ, რომელთა ცხოვრება მეორე მსოფლიო ომის შემდომი არქიტექტურით განისაზღვრა. ალი ჰამენეი 6 წლისა იყო, როცა ჯერ გერმანიამ, შემდეგ კი იაპონიამ ხელი უსიტყვო კაპიტულაციას მოაწერეს.

დონალდ ტრამპი 1946 წელს დაიბადა, როცა გაერომ თავისი პირველი გენერალური ასამბლეის სხდომა ჩაატარა. ბენიამინ ნეთანიაჰუ  დაიბადა ისრაელის სახელმწიფოს შექმნიდან ერთი წლის შემდეგ. ნარენდრა მოდი დაიბადა 1950 წელს, როცა ინდოეთი საპარლამენტო რესპუბლიკად გამოცხადდა და ქვეყნის კონსტიტუცია მიიღეს. ვლადიმერ პუტინი ქვეყანას 1952 წლის ოქტომბერში მოევლინა, იოსებ სტალინის სიკვდილამდე რამდენიმე თვით ადრე. ამხანაგი სი ძინპინი - 1953 წლის ივნისში დაიბადა, სტალინის სიკვდილის შემდეგ. რეჯეფ ერდოღანი გაჩნდა 1954 წელს, თურქეთის ნატოში შესვლიდან ორი წლის შემდეგ. ყველა ჩამოთვლილი პირები ომისშემდგომი ეპოქის ბავშვები არიან და ახლა, როცა თავიანთი სიცოცხლის მიჯნას უახლოვდებიან, ისინი, როგორც ჩანს, მზად არიან იმ მსოფლიოს დასანგრევად, რომლებშიც თვითონ დაიბადნენ. ასთი მოქმედება შურისძიებას ჰგავს.

დიახ, საერთაშორისო წესრიგი, რომელიც თეორიულად გარკვეულ წესებს ემყარებოდა, პრაქტიკაში ყოველთვის არეულ-დარეული იყო, ვიდრე ეს ქაღალდზე ჩანდა. მაგრამ, ნებისმიერ შემთხვევაში რაღაც იდეალი არსებობდა, რომლის მიღწევას ყველა თავისებურად ცდილობდა. არსებობდა საერთო მორალური პრინციპები - დიახ, მყიფე, მაგრამ გულწრფელი, რომელიც იმ რწმენას ემყარებოდა, რომლის მიხედვით, კაცობრიობას აღარ უნდა გაემეორებინა მე-20 საუკუნის პირველი ნახევრის მხეცობები და რომ უმჯობესია უთანხმოებები დიალოგისა და დიპლომატიის მეშვეობით მოგვარდეს. დღეს ეს რწმენები აორთქლდა, გაქრა და უმეტესად იმ ადამიანთა გონებასა და სულში, რომლებისთვისაც ყველაზე ძვირფასი უნდა ყოფილიყო და რომელებიც სიკეთის რწმენას ყველაზე მეტად უნდა გაფრთხილებოდნენ.

დღეს უპრეცედენტო მომენტია. წინა მსოფლიო მართლწესრიგის არქიტექტორები - ადოლფ ჰიტლერი, ბენიტო მუსოლინი, იოსებ სტალინი და მაო ძედუნი სულ რაღაც 30-40 წლისანი იყვნენ, როცა ხელისუფლებაში მოვიდნენ. ახალმა თაობამ ახალი მსოფლიო ააშენა, მაგრამ წინა მართლწესრიგის შედეგებს შეეჯახნენ. დრეს ახალი მსოფლიოც ინგრევა იმ ძველი თაობის ადამიანების მიერ, რომლებიც ვერ იცოცხლებენ იმ დრომდე, რათა დაინახონ, როგორი ნანგრევები დარჩება მათი მოქმედებით.

ჩვენ შეიძლებოდა გვქონოდა იმის იმედი, რომ თაობა, რომელსაც ბედმა გაუღიმა და სიცოცხლის ხანგრძლივობა გაუგრძელდა, თავიანთი სიკვდილის შემდეგ სიკეთის, პტივისცემის და გლობალური პოზიტიური ხელმძღვანელობის მემკვიდრეობას დატოვებდა. ამის ნაცვლად ჩვენ მოწმენი ვართ ბოლო ათწლეულებში მომხდარი ყველაზე უარესი რეპრესიების, ძალადობის, გენოციდების, ეკოციდების და საერთაშორისო სამართლის მიმართ უპატივცემლო დამოკიდებულებისა, რომლებსაც ყველაზე მეტად ულმობელი 70-80 წლის მოხუცები სჩადიან და რომლებიც, როგორც ჩანს, უფრო მეტად იმით არიან დაინტერესებული, რომ თავი აარიდონ სამართლებრივ პასუხისმგებლობას, ვიდრე მშვიდობის შენარჩუნებაზე იზრუნონ.

მაგრამ ასე არ უნდა იყოს.

როცა ნელსონ მანდელამ 1999 წელს სამხრეთ აფრიკის რესპუბლიკის პრეზიდენტის პოსტი დატოვა, მან ჩამოაყალიბა ორგანიზაცია „უხუცესები“, რომელიც ყოფილ მსოფლიო ლიდერებს აერთიანებდა. ისინი მუშაობდნენ მშვიდობის, სამართლიანობისა და ადამიანის უფლებების მხარდასაჭერად. დღეს, მოქმედებენ რა კონსენსუსის ტრადიციებით და წინა თაობების პოლიტიკოსთა საუკეთესო გამოცდილებით, „უხუცესების“ წევრები ითვლებიან იმის მაგალითად, თუ როგორ შეუძლიათ ასაკოვან ადამიანებს კაცობრიობას მოუტანონ მეტი სინათლე, გამოხატონ თანაზიარობა, იმოქმედონ სინდისით და არა მარტო გავლენითა და ძალით.

პრობლემა მოხუცებულობაში არ არის. პრობლემა იმაშია, თუ როგორი მიზნის მიღწევა სურთ მისი სარგებლობით და რას აძლევენ უპირატესობას. მსოფლიოს არ სურს ისეთი ახალი მოხუცი ძალოვანი პირები, რომლებსაც მმართველის საჭისა და ტახტის დატოვება არ სურთ. მსოფლიოსათვის უკეტესია ის მოხუცი ლიდერები, ის უხუცესები, რომლებიც მზად არიან კომპრომისებისათვის და ადამიანთა ენერგიის სასიკეთოდ წარმართვისათვის. ისინი, ვინც მემკვიდრეობაზე ფიქრობენ არა როგორც პირად დიდებაზე, არამედ როგორც მშვიდობაზე, რომელსაც ისინი თავიათი სიცოცხლის შემდეგ დატოვებენ. ჩვენს დროში გვჭირდება არა ბატონობა, არამედ სიბრძნის გამოვლენა. და ეს, საბოლოო ჯამში, არის ის, რაც მმართველს ლიდერისაგან განასხვავებს.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати