USD 2.6981
EUR 3.1530
RUB 3.3399
Тбилиси
რუსული ტურისტული კომპანიები საქართველოდან გამყვან ტურებს გეგმავენ
дата:  1180

ქართული ტურისტული კომპანიები ადგილობრივ ბაზარზე ტურიზმის ინდუსტრიაში რუსული კომპანიების ზრდაზე მიუთითებენ. როგორც "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი ცოტნე ჯაფარიძე ამბობს, რუსები დაინტერესებულ პირებს საქართველოდან ეგვიპტეში, თურქეთსა და დუბაიში გამყვან ტურებს სთავაზობენ.

“ჯერ დაიწყეს ტურების შეთავაზება რუსულ ენაზე, ეს ტურები საკმაოდ ხშირად რეკლამდება "ფეისბუქსა" და "ინსტაგრამზე". შემდეგ დაიწყეს ინგლისურად ტურების შეთავაზება, ახლა კი უკვე გამყვანი ტურების შეთავაზებაც კი დაიწყეს. რამდენიმე დღის წინ ვნახე შეთავაზება, რუსული კომპანია საქართველოდან ტურებს მომხმარებელს ეგვიპტეში სთავაზობდა. კონკურენციას მივესალმები, კარგია, აჯანსაღებს და ზრდის ბაზარს, მაგრამ არცერთ შემთხვევაში ეს არ უნდა იყოს იმ ქვეყნის მოქალაქეებთან, რომლებიც არიან ოკუპანტები,”-აცხადებს "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი ცოტნე ჯაფარიძე.

კერძო სექტორის წარმომადგენლები აცხადებენ, რომ ეს პრობლემა აქამდეც არსებობდა, თუმცა საომარი მოქმედებების დაწყების შემდეგ ასეთი კომპანიების რაოდენობამ სულ უფრო იმატა. კომპანია BB TRAVEL-ის დირექტორი ალექსანდრე გიორგიძე ამბობს, რომ საქართველოსთვის გამოსავალი შესაძლოა თურქეთის გამოცდილების გადმოტანა იყოს.

“რამდენიმე ქვეყანამ დაიწყო გაყვანა ტურისტების საქართველოდან ისე ქვეყნებში როგორებიცაა ანტალია, ეგვიპტე და ემირატების მიმართულებით. თურქეთს აქვს კანონი, ტურიზმის ინდუსტრიაში შეუძლია იმუშაოს მხოლოდ ქვეყნის მოქალაქემ ან მუდმივად ცხოვრების უფლების მქონე პირმა. გამოსავალი ეს არის, თუმცა ჯერ ამ მიმართულებით არაფერი არ ისმის, ანუ იქნება ასე, შესაბამისად, ჩვენ უნდა ვიყოთ უფრო კარგები და ყოჩაღები, რომ ბაზარი ამ კომპანიებმა არ წაიღოს,”-ამბობს BB TRAVEL-ის დირექტორი ალექსანდრე გიორგიძე.

ცნობისთვის, ტურიზმი ერთადერთი სფერო არ არის, რადგან ყველა სექტორსა და ინდუსტრიაში თანდათან რუსული კომპანიები ჩნდება. საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველოს კვლევის მიხედვით, საქართველოში სულ 17,000-მდე რუსული კომპანიაა რეგისტრირებული და მათი ნახევარზე მეტი უკრაინაში ომის დაწყების შემდეგ დარეგისტრირდა. მარტ-სექტემბერში 9,500-მდე რუსული კომპანია დარეგისტრირდა, რაც 2021 წლის სრულ მაჩვენებელზე 10-ჯერ მეტია.

Тбилиси
დიდი დიღმიდან მეტრო დიდუბემდე ტრამვაის ხაზის მშენებლობის ტენდერი გამოცხადდა

დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის ინფორმაციით, თბილისში, ტრამვაის ხაზის მშენებლობა დაიწყება. როგორც კახა კალაძემ აღნიშნა, თანამედროვე, ევროპული სტანდარტების ტრამვაის ხაზი, დიდი დიღმის დასახლებას მეტროსადგურ „დიდუბესთან“ დააკავშირებს. 7.5-კილომეტრიანი ტრამვაის ხაზის მშენებლობაზე ჯერ კიდევ მიმდინარე წლის მარტში ბაზრის მოკვლევა გამოცხადდა.

„დღეს, ჩვენ ვაცხადებთ ტენდერს ტრამვაის ხაზის პროექტისა და სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვაზე. მანამდე, იცით, რომ გამოცხადებული გვქონდა ბაზრის კვლევასთან დაკავშირებული ტენდერი, სრულყოფილი ინფორმაცია გვაქვს, სად უნდა გაკეთდეს, რომელ მონაკვეთზე უნდა განხორციელდეს“,- აღნიშნა კალაძემ.

პროექტის თანახმად, ახალ მარშრუტს 11 გაჩერება ექნება და მას ტრამვაის 10 შემადგენლობა უნდა მოემსახუროს.

საპროექტო დოკუმენტაციის თანახმად, ტრამვაის 7.5-კილომეტრიანი ხაზი გაივლის მირიან მეფის ქუჩას, აღმაშენებლის ხეივანს, გრიგოლ რობაქიძის გამზირს, გადაკვეთს შოთა შალიკაშვილის სახელობის ხიდს და მისი საბოლოო გაჩერება მეტრო დიდუბეს მიმდებარედ იქნება. ფასების გამოკვლევის შემდეგ გახდება ცნობილი თუ რამდენი მილიონი დოლარი დაჯდება აღნიშნული პროექტის განხორციელება.

სამშენებლო სამუშაოები ჩატარდება Design-Build (DB) მეთოდით, რაც გულისხმობს როგორც საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადებას, ისე უშუალოდ მშენებლობას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ხაზი დააკავშირებს დიდი დიღმის მე-3 და მე-4 მიკრორაიონებს მეტრო დიდუბესთან, რაც მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს მგზავრთა გადაადგილებას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ერთ შემადგენლობას არანაკლებ 300 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოს.

 პროექტი შემდეგ კომპონენტებს მოიცავს:

საპროექტო სამუშაოები: მოიცავს ტოპო-გეოდეზიურ და გრუნტის კვლევებს, მგზავრთნაკადების ანალიზს, საინჟინრო გათვლებს და ტექნიკურ-ეკონომიკურ დასაბუთებას.

ინფრასტრუქტურა: ლიანდაგები, საკონტაქტო ხაზი, ტრამვაის დეპო, ადმინისტრაციული შენობა, სამრეცხაო, ტექნიკური მომსახურების ცენტრი და უსაფრთხოების სისტემები.

ტრამვაის მართვის სისტემა: მოიცავს სიგნალიზაციის, უსაფრთხოების, ავტომატიზაციისა და საკომუნიკაციო ქსელების სრულ ინტეგრაციას.

მგზავრთა კომფორტი: ტრამვაის გაჩერებებზე და ვაგონებში განთავსდება ინფორმაციული ეკრანები (PIS), ხმოვანი შეტყობინების სისტემა (PA), და ვიდეომეთვალყურეობა (CCTV).

OCC (Operations Control Center): ცენტრალური სადისპეტჩერო ცენტრი უზრუნველყოფს ტრამვაის მოძრაობის, უსაფრთხოების, და საინფორმაციო სისტემების მართვას.

ვადები:

კონცეპტუალური პროექტი: 6 თვე;

დეტალური პროექტირება: 12 თვე;

მშენებლობა: 36 თვე.

პროექტის საერთო ვადა 4.5 წელს შეადგენს.

თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის განმარტების თანახმად, პრეტენდენტს 2022-2024 წლებში ჯამურად უნდა ჰქონდეს არანაკლებ 50’000’000 აშშ დოლარის ბრუნვა.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати