USD 2.7321
EUR 3.1162
RUB 3.4675
თბილისი
რუსეთი ირან – აზერბაიჯანის დამაკავშირებელ რეშტ – ასტარის სარკინიგზო მაგისტრალის პროექტის რეანიმაციას აანონსებს
თარიღი:  109

რუსეთის ტრანსპორტის სამინისტრომ ირან – აზერბაიჯანის დამაკავშირებელი რეშტ – ასტარას სარკინიგზო მონაკვეთის მშენებლობისთვის აუცილებელი წინა საპროექტო კვლევების დაწყება დაანონსა.

რამდენადაც პარადოქსულად არ უნდა მოგვეჩვენოს, რუსეთი ჩრდილოეთ – სამხრეთ დერეფნის, აღნიშნული მონაკვეთის მშენებლობის დაწყების შესახებ განცხადებას, ბოლო 20 წელია მუდმივად აკეთებს, მიუხედავად ამისა მშენებლობა ჯერ კიდევ „მკვდარი წერტილიდან“ არ დაძრულა.

რუსეთის გადაწყვეტილება, საკუთარი ფინანსური სახსრებით, 20 წლის განმავლობაში შეჩერებული, ფინანსურად ტევადი პროექტის ხელახალი რეამინირების შესახებ, უდაოდ სანქციების გაფართოების ტალღას უკავშირდება.

აღნიშნული სარკინიგზო მონაკვეთის შესახებ ცნობილია, რომ იგი დააკავშირებს „ჩრდილოეთ – სამხრეთ“ საერთაშორისო სატრანსპორტო დერეფნის დასავლეთ განშტოებით ირანს აზერბაიჯანთან და უზრუნველყოფს ქვეყნებს შორის უწყვეტ სარკინიგზო კავშირს.

ამჟამად ამ მიმართულებით გადაზიდვები ძირითადად საავტომობილო ტრანსპორტით ხორციელდება, რაც არ იძლევა ტვირთბრუნვის მოცულობის გაზრდის შესაძლებლობას.

სადღეისოდსარკინიგზო ტრანსპორტით, ირანისკენ ტვირთების  მიწოდება, შემოვლით ყაზახეთისა და თურქმენეთის გავლით აღმოსავლეთ განშტოებით ხორციელდება, აღნიშნული მარშრუტი რუსეთის ცენტრალური და ჩრდილო – დასავლეთ რეგიონებიდან ტვირთების ტრანსპორტირების დროის და ხარჯების ზრდას იწვევს.

რეშტ – ასტარას სარკინიგზო ხაზის ერთობლივ მშენებლობაზე შეთანხმებას რუსეთმა და ირანმა  ჯერ კიდევ 2023 წლის მაისში მოაწერეს ხელი.

პროექტის დაფინანსებას ძირითადად რუსეთი უზრუნველყოფს, რუსეთის ფედერაციის მიერ გახსნილი სპეციალური საკრედიტო ხაზის საშუალებით, პროექტის მთლიანი ღირებულების 1.6 მილიარდი დოლარიდან, 1.3 მილიარდ დოლარს სესხს რუსეთი გამოყოფს.

მთლიანობაში, აუცილებელი იქნება 162 კმ სარკინიგზო მაგისატრალის გაყვანა, რომელიც მოიცავს 56 ესტაკადას, 73 სახიდე გადასასვლელს, 30 გზაგამტარს და რვა ახალი სადგურის მოწყობას.

ხელოვნური ნაგებობების სიმრავლიდან გამომდინარე, ნათელია, რომ სარკინიგზო მონაკვეთი მშენებლობა რთულ გეოგრაფიულ პირობებში განხორციელდება.

რეშტ-ასტარას სარკინიგზო მონაკვეთის მშენებლობა სამ წელიწადში დასრულება და მოძრაობა 2028 წელს გაიხსნება.

რეშტ-ასტარას სარკინიგზო მონაკვეთი ჩრდილოეთ-სამხრეთ საერთაშორისო სატრანსპორტო დერეფნის მნიშვნელოვანი ნაწილია, რომელიც რუსეთისთვის ერთ-ერთი პრიორიტეტულია, იგი დასავლეთ განშტოებით ირანთან და შემდგომ ინდოეთთან უწყვეტ სარკინიგზო მოძრაობას უზრუნველყოფს.

2024 წლის ბოლოს რუსეთმა და აზერბაიჯანმა შეიმუშავეს შეთანხმების პროექტი, რომლის საფუძველზეც რუსეთი აზერბაიჯანს გარანტირებული ტვირთნაკადით უზრუნველყოფს, ხოლო აზერბაიჯანი გადაზიდვებიდან მიღებულ შემოსავალს საკუთარი სარკინიგზო ინფრასტრუქტურის მოდერნიზაციის სამუშაოების შესასრულებლად გამოიყენებს.

ამრიგად, შეთანხმების იმპლემენტაციის შედეგად, რეშტ-ასტარას მონაკვეთის ამოქმედებამდე, ჩრდილოეთ-სამხრეთის სატრანსპორტო დერეფნის დასავლეთი მარშრუტი საჭირო ტვირთნაკადით იქნება უზრუნველყოფილი.

 ჩრდილოეთ – სამხრეთ დერეფნის სრულფასოვანი ამოქმედება პრიორიტეტულია აზერბაიჯანისათვის, მაშ შემდეგ რაც აზერბაიჯანმა ირანთან ასტარის სასაზღვრო სადგურის ინფრასტრუქტურის მოწყობა დაასრულა, სარკინიგზო მარშრუტის შესაკრავად მხოლოდ რეშტ – ასტარას სარკინიგზო მონაკვეთია დარჩენილი.

აზერბაიჯან – ირანის დამაკავშირებელი რეშტ – ასტარის მონაკვეთის მშენებლობით, პირველ რიგში მოგებული რჩება მეზობელი აზერბაიჯანი, რადგანაც ასეთ შემთხვევაში მასზე შუა  და ჩრდილოეთ – სამხრეთ დერეფნების გადაკვეთით გაივლის მერიდიანული და განედური მარშრუტები, რაც საშუალებას მისცემს აზერბაიჯანს ესა თუ ის ტვირთნაკადი მისთვის სასურველ დერეფნებში გადართოს, ფაქტიურად აზერბაიჯანი შეიძენს ე.წ. ტვირთნაკადების მართვის „ონკანის“  მოვალეობას, რითაც რეგიონში  ძირითად ლოგისტიკური ჰაბის ფუნციას შეასრულებს.

თბილისი
სოფელ გლდანში, 26 მაისის ქუჩაზე, მესამე ჩიხში გრუნტის დამჭერი კედლის მოწყობის სამუშაოები ხორციელდება
გლდანის რაიონის გამგეობა სოფელ გლდანში, 26 მაისის ქუჩაზე, მესამე ჩიხში გრუნტის დამჭერი კედლის მოწყობის სამუშაოებს ახორციელებს.
 
ღნიშნულ მისამართზე არსებული ძველი კედელი ფრაგმენტულად ჩამოიშალა, რამაც სავალი ნაწილის დაზიანებაც გამოიწვია. მოსახლეობის უსაფრთხოების მიზნით, განხორციელდა დაზიანებული გრუნტის დამჭერი კედლის დემონტაჟი და ახლის მშენებლობა დაიწყო. მშენებარე კედლის სიგრძე 15 მეტრია, სამუშაოებისთვის კი გამგეობის ბიუჯეტიდან დაახლოებით, 68 000 ლარი დაიხარჯება.
 
მიმდინარე სამუშაო პროცესს გლდანის რაიონის გამგებელი ბესიკ კალაძე გაეცნო.
სრულად
გამოკითხვა
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
ხმის მიცემა
სხვათა შორის

მსოფლიოს ისტორიაში, უდიდესი იმპერიები ტერიტორიით(მლნ კვ. კმ): ბრიტანეთი - 35.5 მონღოლეთი - 24.0 რუსეთი - 22.8 ქინგის დინასტია (ჩინეთი) - 14.7 ესპანეთი - 13.7 ხანის დინასტია (ჩინეთი) - 12.5 საფრანგეთი - 11.5 არაბეთი - 11.1 იუანების დინასტია (ჩინეთი) - 11.0 ხიონგნუ - 9.0 ბრაზილია - 8.337 იაპონია - ~8.0 იბერიული კავშირი - 7.1 მინგის დინასტია (ჩინეთი) - 6.5 რაშიდუნების ხალიფატი (არაბეთი) - 6.4 პირველი თურქული სახანო - 6.0 ოქროს ურდო - 6.0 აქემენიანთა ირანი - 5.5 პორტუგალია - 5.5 ტანგის დინასტია (ჩინეთი) - 5.4 მაკედონია - 5.2 ოსმალეთი - 5.2 ჩრდილო იუანის დინასტია (მონღოლეთი) - 5.0 რომის იმპერია - 5.0

Ford, საავტომობილო ბაზრის დომინანტი მაშინ, როდესაც საავტომობილო ბაზარი ჯერ კიდევ ჩამოყალიბების პროცესში იყო, Ford Model T იყო დომინანტი მანქანა. 1916 წლის მონაცემებით, ის მსოფლიოში ყველა ავტომობილის 55%-ს შეადგენდა.

ილია ჭავჭავაძე: "როცა პრუსიამ წაართვა საფრანგეთს ელზასი და ლოტარინგია და პარლამენტში ჩამოვარდა საუბარი მასზედ, თუ რაგვარი მმართველობა მივცეთო ამ ახლად დაჭერილს ქვეყნებს, ბისმარკმა აი, რა სთქვა: ,,ჩვენი საქმე ელზასსა და ლოტარინგიაში თვითმმართველობის განძლიერება უნდა იყოსო. ადგილობრივნი საზოგადოების კრებანი უნდა დავაწყოთო ადგილობრივის მმართველობისთვისაო. ამ კრებათაგან უფრო უკეთ გვეცოდინება იმ ქვეყნების საჭიროება, ვიდრე პრუსიის მოხელეთაგანა. ადგილობრივთა მცხოვრებთაგან ამორჩეულნი და დაყენებულნი მოხელენი ჩვენთვის არავითარს შიშს არ მოასწავებენ. ჩვენგან დანიშნული მოხელე კი მათთვის უცხო კაცი იქნება და ერთი ურიგო რამ ქცევა უცხო კაცისა უკმაყოფილებას ჩამოაგდებს და ეგ მთავრობის განზრახვასა და სურვილს არ ეთანხმება. მე უფრო ისა მგონია, რომ მათგან ამორჩეულნი მოხელენი უფრო ცოტას გვავნებენ, ვიდრე ჩვენივე პრუსიის მოხელენი”. თუ იმისთანა კაცი, როგორც ბისმარკი, რომელიც თავისუფლების დიდი მომხრე მაინდამაინც არ არის, ისე იღვწოდა თვითმმართველობისათვის, მერე იმ ქვეყნების შესახებ, რომელთაც გერმანიის მორჩილება არამც თუ უნდოდათ, არამედ ეთაკილებოდათ, თუ ამისთანა რკინის გულისა და მარჯვენის კაცი, როგორც ბისმარკი, სხვა გზით ვერ ახერხებდა ურჩის ხალხის გულის მოგებას, თუ არ თვითმმართველობის მინიჭებითა, სხვას რაღა ეთქმის."

დედამიწაზე არსებული ცოცხალი არსებებიდან მხოლოდ ადამიანს და კოალას აქვთ თითის ანაბეჭდი

ინდოელი დიასახლისები მსოფლიო ოქროს მარაგის 11% ფლობენ. ეს უფრო მეტია, ვიდრე აშშ-ს, სავალუტო ფონდის, შვეიცარიის და გერმანიის მფლობელობაში არსებული ოქრო, ერთად აღებული.

დადგენილია, რომ სასოფლო-სამეურნეო კულტურათა მოსავლიანობის განმსაზღვრელ კომპლექსურ პირობათა შორის, ერთ-ერთი თესლის ხარისხია. მაღალხარისხოვანი ჯიშიანი თესლი ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორია მოსავლიანობის გასადიდებლად, რაც აგრეთვე დასაბუთებულია ხალხური სიბრძნით "რასაც დასთეს, იმას მოიმკი". - ქართული გენეტიკისა და სელექცია–მეთესლეობის სკოლის ერთ-ერთი ფუძემდებელი, მეცნიერებათა დოქტორი, აკადემიკოსი პეტრე ნასყიდაშვილი

ებოლა, SARS-ი, ცოფი, MERS-ი, დიდი ალბათობით ახალი კორონავირუსი COVID-19-იც, ყველა ამ ვირუსული დაავადების გავრცელება ღამურას უკავშირდება.

ყველაზე დიდი ეპიდემია კაცობრიობის ისტორიაში იყო ე.წ. "ესპანკა" (H1N1), რომელსაც 1918-1919 წლებში მიახლოებით 100 მილიონი ადამიანის სიცოცხლე შეეწირა, ანუ დედამიწის მოსახლეობის 5,3 %.

იცით თუ არა, რომ მონაკოს ნაციონალური ორკესტრი უფრო დიდია, ვიდრე ქვეყნის არმია.