USD 2.7384
EUR 2.8548
RUB 2.6619
Тбилиси
Procter & Gamble - ქვისლების ბიზნესი რომლის საწყისი ღირებულება 7192 დოლარს და 24 ცენტს შეადგენდა
дата:  3170

ვენ ვიხეხავთ კბილებს „ბლენდ-ა-მედით“, სააბაზანო ნიჟარას ვხეხავთ „კომეტით“, ხელებს ვიბანთ „სეიფგარდით“, ხოლო ჭურჭელს ვრეცხავთ „ფეირით“, არ გვეშინია ლაქების, რადგან გვაქვს „ტაიდი“ და ქერტლის, რადგან არსებობს „ჰედ-ენდ-შოლდერსი“. ჩვენი პატარების ტაკოები ყოველთვის ვარდისფერია და ჩვენც მშრალად და კომფორტულად ვგრძნობთ თავს.

მოკლედ, ჩვენი ცხოვრების წარმოდგენა Procter & Gamble -ის გარეშე ისევე შეუძლებელია, როგორც პროქტერის გემბელის გარეშე. ინგლისელი უილიამ პროქტერი და ირლანდიელი ჯეიმს გემბლი შესაძლოა არასდროს შეხვედროდენ ერთმანეთს, მე-19 საუკუნის ბოლოს, განგების ძალით ისინი ამერიკაში რომ არ აღმოჩენილიყვნენ, კერძოდ კი ცინცინატში.

თექვსმეტი წლის ჯეიმს გემბლი ამერიკაში მამამ, პროტესტანტმა მღვდელმა, ჩაიყვანა, რომელსაც უკვე მობეზრებული ჰქონდა დუხ-ჭირი ცხოვრება კათოლიკურ ირლანდიაში და ახალი ცხოვრებისდაწყება სურდა სადმე, ილინოისის შტატში. მაგრამ, გზაში ჯეიმსი შეუძლოდ გახდა და ოჯახი ცინცინათში დასახლდა. გამოჯანმრთელების და მოღონიერების შემდეგ ჯეიმსმამუშაობა დაიწყო შტატის ყველაზე გამოცდილ საპნის მწარმოებელთან, საპონი იმ დროს დიდ შემოსავალს იძლეოდა, იმდენად დიდს, რომ რამდენიმე წლის შემდეგ ჯეიმსმა უკვე საკუთარი საპნის საწარმო გახსნა და ოჯახსაც მოეკიდა. მისი ცოლი ელისაბედ ნორისი გახდა, საკმაოდ წარმატებული სანთლის მწარმოებლის, ალექსანდრე ნორისის ქალიშვილი.

ამავე წელს გადაიხადეს კიდევ ერთი ქორწილი: ოლივია, ელისაბედის და, ცოლად გაყვა ქვრივს, უილიამ პროქტერს, რომელიც ამერიკაში, ასევე გაჭირვების გამო აღმოჩნდა. ინგლისში ცხოვრების დროს, სანუკვარი ოცნების განხორციელებისთვის გაეხსნა შალის ნაწარმის მაღაზია,  მას ვალები დაედო. მაღაზიამ ზუსტად ერთი დღე იმუშავა: მუშაობის დაწყებიდან მეორე დღეს, დილით მაღაზიის კარები შეტეხილი დახვდა, საქონელი კი… მთლიანად წაღებული. შეძრწუნებული პროქტერი დაპირდა კრედიტორებს ვალის, 8 ათასი დოლარის დაბრუნებას, რომელიც იმდროისთვის უზარმაზარ თანხასწარმოადგენდა, ოღონდ ერთი პირობით:მისთვის ინგლისის დატოვების უფლება უნდა მიეცათ და საშოვარზე „ზღაპრულად მდიდარ ამერიკაში“ გამგზავრებულიყო. უილიამი, თავის ცოლთან, მარტასთან ერთად, კენტუკიში გაემგზავრა. მაგრამ, მათაც ვერ შეძლეს დანიშნულების ადგილამდე მიღწევა: გზაში მარტას ქოლერა შეეყარა და რამდენიმე დღეში გარდაიცვალა. ეს სწორედ ცინცინათში მოხდა. სწორედ აქ, რამდენიმე წლის შემდეგ გაიცნო პროქტერმა ოლივია ნორისი და ცოლად მოიყვანა. აი ასე, უილიამ პროქტერი და ჯეიმს გემბლი დანათესავდნენ, ხოლო, პარტნიორები, სიმამრის დაჟინებულიმოთხოვნის შემდეგ გახდნენ, რომელიც გამუდმებით იმეორებდა: „სისულელეა საქმის მარტო წარმოება, მითუმეტეს, როდესაც მესანთლეს და მესაპნეს ერთი და იგივე მასალა სჭირდებათ: ცხოველური ქონი. ამგვარად, 1837 წელს  გაჩნდა PProcter, Gamble & Co. Co -ს მიღმა, ერთი პერიოდი, ვიღაც მისტერ ტარანტი იმალებოდა, რომელიც საწარმოში ინვესტორად იყო მიწვეული, მაგრამ დაახლოებით ერთი წლის თავზე გაუჩინარდა, როგორც ჩანს მობეზრდა ფსალმუნების მოსმენა, რომლებსაც უილიამი და ჯეიმსი მუშაობის დროს ყოველდღე კითხულობდნენ. მაგრამ, საბედნიეროდ, მათი ლოცვა ესმოდა არამარტო ტარანტს ყოველ შემთხვევისთვის, კომპანია PProcter, Gamble & CO ცინცინათის საპნისა და სანთლის მწარმოებელ თვრამეტ მწარმოებელს უწევდა კონკურენციას. მალე მათ პროდუქციას უკვე ყუთებზე ნახატით - წრეში ჩასმული ვარსკვლავისა და ნახევარმთვარის მიხედვით ცნობდნენ, რომელიც თავიდან უბრალოდ ნიშნის დასადებად გამოიყენებოდა.

22 წლის მუშაობის შემდეგ Procter & Gamble -ის საწარმომ, რომლის საწყისი ღირებულება 7192 დოლარს და 24 ცენტს შეადგენდა, მილიონი დოლარის საპონი და სანთელი გაყიდა. სამოციანების დასაწყისში მათ უკვე პატარა ქარხანა ჰქონდათ, 80 თანამშრომელი, საფირმო ნიშანი და ვაჟიშვილები, რომლებიც მზად იყვნენ მამების საქმის გასაგრძელებლად და ღირსეულადაც გააგრძელეს კიდეც.

დაკავშირებული სურათიგანსაკუთრებულ წარმატებებს მათ ომის შემდგომ პერიოდში მიაღწიეს.ჯეიმს ნორის გემბლმა, რომელიც თვითნასწავლი ქიმიკოსი იყო, ახალი ხარისხის საპონი გამოიგონა ძალიან თეთრი და ძალიან მაგარი, ხოლო ჰარლიმ, პროქტერის უმცროსმა შვილმა, მისთვის სახელი“აივორი” მოიფიქრა, რაც თარგმანში “სპილოს ძვალს” ნიშნავს. ეს მარკა იმდენად მოეწონა მომხმარებელს, რომ საპონი “აივორი” დღემდე წარმატებით იყიდება მრავალ ქვეყანაში.მაგრამ მხოლოდ სითეთრე, სიმაგრე და ჟღერადი დასახელება საკმარისი არ იყო წარმატებისთვის. აქაც შემთხვევითობამ ითამაშა დიდი როლი.ერთხელ მუშას, რომელსაც უნდა გამოერთო საპნის მოსახარში აპარატი, დაავიწყდა ამის გაკეთება დაის დაგვიაანებით, მხოლოდ 1 საათის შემდეგ გამორთო. შეეშინდა რა ხელმძღვანელობის რისხვის, არგაუმჟღავნებია ამ ფაქტის შესახებ და ასე გავიდა გაყიდვაში გადახარშული საპონი. ერთი კვირის თავზე, საწყობის კართან, მომხმარებლების უზარმაზარი არმია გამოჩნდა, რომელსაც დიდი რაოდენობით უნდოდა ეყიდა ის საპონი, „რომელიც არ იძირება, როგორც ყველა დანარჩენი,არამედ დაცურავს“.

დიასახლისებს, რომლებიც თავიანთ სარეცხს ტბებსა და მდინარეებში რეცხავდნენ, სწორედ ასეთი საპონი ესაჭიროებოდათ.Procter & Gamble რეკლამას მთელი სერიოზულობით ეკიდებოდა. ისინი ხვდებოდნენ, რომ ტრადიციული რეკლამების მიღმა, რომელიც ჟურნალ-გაზეთებში კეთდებოდა, აუცილებელი იყო რაიმე სხვა სახის რეკლამაც და ეს გახდა რადიორეკლამა, რომელიც რადიოსერიალებსშორის, შესვენებების დროს ისმოდა. რეკლამის განთავსება გადაწყდა კოლდბერგის ოჯახისშესახებ პირველ რადიოსერიალში, რომლის დროსაც ისმოდა Procter & Gamble -ის საპნის რეკლამადა ამიტომ, ეს სერიალი უცებ „საპნის ოპერად“ მონათლეს და აქედან მოყოლებულია სწორედ, რომ ყველა სერიალს, საზოგადოებში, „საპნის ოპერად“მოიხსენიებენ.

ალბათ Procter & Gamble ასევე დარჩებოდა „საპნის ოპერების“ მოყვარულთა მეხსიერებაში საპნის ერთ-ერთ უდიდეს მწარმოებლად,  რომ არ ყოფილიყო კომპანიის ერთი თანამშრომელი,, უზომოდ საინტერესო და უდიდესი წარმოსახვის უნარის მქონე ადამიანი, ვისაც უნდა უმადლოდეს ეს კომპანია, მრავალი გამოგონებითა და სახელით, რომელიც მან თავისი დაუშრეტელი ფანტაზიის წყალობით გაუთქვა მას.

pampers histori mils-ის სურათის შედეგი 

ყოველდღიური სარეცხის რეცხვით დატანჯული ცოლის შემხედვარე, მილსს, ერთხელ მისი ბუზღუნი შემოესმა: „ეჰ ვიქტორ, ეს რა უბედურებაა?! საპნის ნაფლეთები საერთოდ არ იხსნებიან წყალში! რას აკეთებს შენი კომპანია?!!“ და მან მოიფიქრა საპნის ბურბუშელა რეცხვისთვის, ხოლო მოგვიანებით კი პირველი სინთეტიკური სარეცხი ფხვნილი „დრეფტ“-ი, „ტაიდი“ წინამორბედი. ცოლი იყო მისი არანორმალური იდეების არამარტო იდეების სულისჩამდგმელი, არამედ ისიც და მათი შვილიც, მეილი, საცდელი კურდღლების როლში აღმოჩნდნენ იმ ლაბორატორიაში, რომლადაც მისლსმა საკუთარი სახლი გადააქცია.

 თუ სამსახურიდან დაბრუნებული მამა მთლიანად მოთხვრილი იყო რაღაც წითლით, რომელსაც ალუბლის სურნელი ასდიოდა, ესე იგი მან ახალი კბილის პასტა გამოიგონა და პატარა გოგონას და დედამისს ძილის წინ კბილების გამოხეხვა ამით მოუწევდათ. თუ პიჯაკის ბოლოები თეთრი ლაქებით იყო მოსვრილი, ესე იგი მამამ ბისკვიტისთვის ახალი საკონდიტრო ფხვნილი გამოიგონა და მთელი მეორე დღე უზარმაზარი რაოდენობით ბისკვიტები უნდა ეჭამათ. მეილი გრძნობდა, რომ მის შვილებსაც იგივე ბედი ელოდათ. როდესაც მას პირველი შვილი შეეძინა, ბაბუა მილსი, რომელიც იმდროისათვის Procter & Gamble-ის კვლევისა და განვითარების განყოფილებას ხელმძღვანელობდა, დაფიქრდა იმაზე, როგორ შეექმნა უფრო რბილი ქაღალდის ხელსახოცები, ნაკლებად რომ გაეღიზიანებინა ბავშვისთვის ცხვირი.

როდესაც მეილს მეორე შვილი შეეძინა, ბაბუა, რომელიც გიჟდებოდა თავის შვილიშვილებზე და ვერ იტანდა საფენებისა და დასვრილი საცვლების რეცხვას, შეიპყრო ერთჯერადი ქაღალდის საცვლების შექმნის იდეამ.

1959 წელს, ილინოისის მაღაზიების ბავშვის ერთჯერადი საცვლების „პამპერსის“  პირველი პარტია გამოჩნდა (პამპერ-ინგლისურიდან თარგმანში „გათამამებას“ ნიშნავს). მათი წყალობით Procter & Gamble -ს საშუალება მიეცა გაეფართოებინა თავისი წარმოება და პროდუქციის ასორტიმენტი, შემდგომში კი სხვა სავაჭრო მარკებიც ეყიდა.

დღეს კომპანია აწარმოებს 40 ჯგუფზე მეტ ნაწარმს, რომელიც 300-მდე პროდუქციის დასახელებას ითვლის. 25-მდე დაპატენტებული ნაწარმისა და „პამპერსების მამა“, რომლებმაც Procter & Gamble უზარმაზარ კონცერნად გადააქცია, 1997 წელს, 100 წლის ასაკში გარდაიცვალა. რატომ არ მოინდომა მან საკუთარი გენიალური გამოგონებისთვის თავისი სახელის დარქმევა, ალბათ, ადვილი მისახვედრია. ასეთი ზიზღიანი რომ არ ყოფილიყო, ნამდვილად მთელი მსოფლიოს ბავშვები მის სახელს თავიდანვე, „დედა“-სთან და „მამა“-სთან ერთად გაიგებდნენ.

მოამზადა ნინო ჯაფარიძემ

 

аналитика
«The Washington Post» (აშშ): „ომისადმი შიშის გამო, საქართველო რუსეთისაკენ დაბრუნებას ირჩევს“

ამერიკული გაზეთი „ვაშინგტონ პოსტი“ (The Washington Post) აქვეყნებს სტატიას სათაურით „ომისადმი შიშის გამო, საქართველო რუსეთისაკენ დაბრუნებას ირჩევს“ (ავტორი - მარია ილიუშინა), რომელშიც განხილულია არჩევნებისშემდგომი სიტუაცია საქართველოში.

გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:

(...) ქართველთა უმრავლესობა - გამოკითხვების მიხედვით, 80%-ზე მეტი - მხარს უჭერს ქვეყნის ევროპულ ორიენტაციას და მოსკოვის მიმართ მაინცდამაინც განსაკუთრებულ სიყვარულს არ ამჟღავნებს, ოპოზიცია კი ცდილობს ხმის მიცემის შედეგები წარმოადგინოს როგორც არჩევანი ევროკავშირსა და რუსეთს შორის.

მაგრამ იმის გათვალისწინებით, რომ ორ ქვეყანას შორის 2008 წლის აგვისტორში მომხდარი ხანმოკლე ომის შედეგად საქართველოს ტერიტორიის 20% დე-ფაქტოდ რუსეთის კონტროლის ქვეშ იმყოფება, მოსკოვის სამხერო ძლიერების ჩრდილი სულ უფრო შესამჩნევი ხდება. შესაბამისად, „ქართულმა ოცნებამ“ ამომრჩევლებს უფრო რადიკალური დილემა შესთავაზა: არჩევანი მშვიდობასა და ომს შორის.

მმართველი პარტიის „რუსეთის მხარეს შებრუნება“ შედარებით ახალ მოვლენას წარმოადგენს. 2012 წელს, როცა „ქართული ოცნება“ ხელისუფლებაში მოვიდა, მნიშვნელოვან საგარეოპოლიტიკურ წარმატებას მიაღწია - სწრაფად დაუახლოვდა ევროკავშირს მასში გაწევრიანების სურვილით, მაგრამ რუსეთ-უკრაინის ომის დაწყების კვალობაზე პარტიამ რუსეთის ორბიტისაკენ გადაუხვია. მთავრობამ ევროპა და ადგილობრივი ოპოზიცია წარმოადგინა „ომის გლობალური პარტიად“, რომელსაც სურს საქართველო მოსკოვთან ომში ჩაითრიოს და კრემლთან დაპირისპირების ინსტრუმენტად გამოიყენოს

ამჟამად „ქართული ოცნება““ ოფიციალურად პრორუსულ პარტიას არ წარმოადგენს, მაგრამ ხშირად მისი პრაქტიკული მოქმედება საერთო პრორუსულ ჩარჩოებში ჯდება. 

ევროპული გზიდან გადახვევის პოლიტიკის ცენტრში მოჩანს „ქართული ოცნების“ დამაარსებელი ბიძინა ივანიშვილი - მილიარდერი, ყოფილი პრემიერ-მინისტრი, რომელიც ბოლო ათწლეულში წავიდა ქართული პოლიტიკიდან, მაგრამ იმავდროულად გავლენიან ადამიანად რჩებოდა. ბიძინა ივანიშვილი რუსეთში ყოფნის დროს გამდიდრდა, 1990-იან წლებში და როგორც მისი კრიტიკოსები ამბობენ,  მისი რიტორიკა და პოლიტიკური მრწამსი რუსეთის ლიდერის პოზიციას უთავსდება.

რუსეთის არმიის უკრაინაში შეჭრის დაწყებიდან პურველ ეტაპზე საქართველომ უკრაინას მხარი დაუჭირა. თბილისში დღესაც ბევრი უკრაინული დროშა ფრიალებს, მაგრამ მთავრობა თავს იკავებს რუსეთის გადაჭარბებული კრიტიკისაგან და ერიდება ანტირუსული სანქციების რეალიზებას.

„ჩვენ, როგორც ქვეყნის მმართველმა პარტიამ, მთავრობამ, ყველაფერი გავაკეთეთ უკრაინისა და უკრაინელი ხალხის მხარდასაჭერად“, - განაცხადა „ვაშინგტონ პოსტთან“ საუბარში „ქართული ოცნების“ თავმჯდომარის მოადგილემ არჩილ თალაკვაძემ, მაგრამ, მისი თქმით, დასავლეთის ოფიციალურმა პირებმა რუსეთ-უკრაინის ომში საქართველოს ჩათრევა მოისურვეს: „ჩვენ ჩავთვალეთ, რომ ასეთი პოლიტიკა საქართველოსათვის ძალზე სარისკო და გაუმართლებელი იქნებოდა“.

„ქართულმა ოცნებამ“ წინასაარჩევნო კამპანიის დროს აქტიურად ისარგებლა უკრაინის ომით და ამომრჩევლებს პლაკატების სერია შესთავაზა, რომლებზე გამოსახულია ერთი მხრივ, ომით დანგრეული უკრაინის ქალაქები და სოფლები, მეორე მხრივ - აღმშენებლობის პროცესში მყოფი საქართველო. ასეთმა პროპაგანდამ თავისი გამოძახილი ჰპოვა რუსეთთან ომგადატანილ საქართველოს მოსახლეობაში, განსაკუთრებით სოფლებში, ოკუპირებულ რეგიონებთან ახლოს, მხარეთა დამაშორიშორებელ ე.წ. სადემარკაციო ხაზის გასწვრივ.

როგორ ავიცილოთ თავიდან ომი

ქართველებს კარგად ახსოვთ 2008 წლის აგვისტოს ომი. ჭორვილისაკენ - ბიძინა ივანიშვილის მშობლიური სოფლისაკენ მიმავალი გზა, რომელიც კავკასიის ქედის სამხრეთ კალთებზე მდებარეობს, სწორედ რუსეთის მიერ ოკუპირებული რეგიონის - სამხრეთ ოსეთთან ახლოს გადის, სულ რაღაც ორიოდე კილომეტრში, სადემარკაციო ხაზთან.

ჭორვილაში ბიძინა ივანიშვილს თითქმის ეროვნულ გმირად თვლიან - მდიდარ ადამიანად, რომელიც თანასოფლელებს ყოველმხრივ ეხმარებოდა - სახლებისა თუ გზების მშენებლობაში, ჯანდაცვასა თუ კომუნალური გადასახადების გადახდაში, სანამ მან სახელმწიფო თანამდებობა - ქვეყნის პრემიერ-მინისტრის პოსტი არ დაიკავა.

„მე ომის მოწინააღმდეგ ვარ. დარწმუნებული ვარ, რომ „ქართული ოცნება“ მსვიდობას შეინარჩუნებს. არ გვსურს, რომ რომელიმე ქვეყანა საქართველოს მტერი იყოს და არც ის გვინდა, რომ საქართველოს იყოს სხვა ქვეყნის მტერი“, - ამბობს გიორგი გურძენიძე, სკოლის დირექტორი, რომელსაც ახსოვს, თუ როგორ ხმაურით დაფრინავდნენ სოფლის თავზე, ცაში რუსული თვითმფრინავები 2008 წელს.

„ქართული ოცნება“ აქტიურად უჭერს მხარს ბიძინა ივანიშვილის პოლიტიკური კურსის ორ ძირითად მომენტს - მშვიდობას ნეიტრალიტეტის გზით და ქართული ტრადიციული ფასეულობების დაცვას. „ქართული ოცნების“ მტკიცებით, მისი სტრატეგიული მიზანი არ შეცვლილა - ევროინტეგრაცია ძალაში რჩება, რომლის რეალიზებას 2030 წლისათვის არის დაგეგმილი: საქართველო ევროკავშირის წევრი გახდება „ღირსეულად“ და ტრადიციული ეროვნული ფასეულობების დაცვით.

„რა თქმა უნდა, მსურს ევროკავშირის წევრი ვიყოთ, მაგრამ ჩვენ ჩვენი წინაპრების ღირსებაც და მემკვიდრეობაც უნდა დავიცვათ. ქალი ქალი უნდა იყოს, კაცი კი - კაცი“, - ამბობს ჭორვილელი მამია მაჭავარიანი.

ქართველთა ღირსება კი დაცული იქნება ორი კანონით, რომლებმაც, პრაქტიკულად, ევროკავშირში საქართველოს პოტენციური წევრობის პროცესი შეაჩერეს - იმიტომ, რომ მათი დებულებები ევროპული ბლოკის სტანდარტებს ეწინააღმდეგება. ეს კანონებია „ოჯახური ფასეულობებისა და არასრულწლოვანების დაცვის, ასევე უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ, რომლებიც, როგორც ოპოზიცია აცხადებს, რუსული სამართლებრივი აქტების ასლებს წარმოადგენენ.

ევროპა შორეული ხდება?!

საქართველოს დედაქალაქის მცხოვრებთა ნაწილი შეშფოთებულია, რომ ქვეყნის შანსი ევროკავშირის წევრობაზე მცირდება. „არჩევნებში „ქართული ოცნების“ გამარჯვება სხვა არაფერია, თუ არა ხელისუფლების უზურპაცია“, - ამბობს 38 წლის გიორგი, რომელიც გვარს არ ასახელებს, ვაითუ დევნა დაუწყონ, - „ჩვენ ევროკავშირთან ინტეგრაცია უნდა გავაღრმავოთ. რუსეთთან დაახლოებას კი არცერთი ნორმალური ქვეყანა არ ცდილობს. პრორუსუსლი ორიენტაცია თვითმკვლელობას ნიშნავს, რადგან მოსკოვი არანაირი შეთანხმების პირობებს არ იცავს“.

ოპოზიცია მწვავედ აკრიტიკებს „ქართული ოცნების“ ომის წინააღმდეგ მიმართულ კურსს და მას პროპაგანდისტულს უწოდებს, ზოგიერთები კი თვლიან, რომ მმართველ პარტიის მხრიდან ამგვარი ლოზუნგების წარმოჩენა ხელისუფლებაში დარჩენასა და ერთპარტიული მმართველი სისტემის შენარჩუნებას ემსახურება.

პარტია „საქართველოსათვის“ ლიდერის გიორგი გახარიას განცხადებით, ბიძინა ივანიშვილისა და „ქართული ოცნების“ პოლიტიკაში მომხდარი ცვლილებები - პრორუსული გადახრები - იმითაა გამოწვეული, რომ ევროკავშირში გაწევრიანება ხელისუფლების როტაციას ნიშნავს: „მისი მთავარია მიზანია ხელისუფლების შენარჩუნება. იგი ხედავს, რომ ევროპული დემოკრატია ხელისუფლების არჩევნების გზით შეცვლას ითვალისწინებს“.

მაგრამ არჩევნების შედეგების წინააღმდეგ მიმდინარე საპროტესტო აქციები ისეთივე ძლიერი და ფართო არ არის, როგორიც გაზაფხულზე მიმდინარეობდა ზემოთ ხსენებული კანონების მიღების დროს. ეს ნიშნავს, რომ ოპოზიცია გამოფიტულია. მათ ვერც დასავლეთი ვერ უწევს სათანადო დახმარებას. ბრიუსელს შეუძლია გარკვეული ზეწოლა მოახდინოს „ქართულ ოცნებაზე“, მაგრამ ევროპელი ჩინოვნიკების რეაქცია აწონილ-დაწონილია: დამკვირვებლებმა ნამდვილად დააფიქსირეს დარღვევები, მაგრამ მათ თავი შეიკავეს იმის განცხადებაზე, რომ არჩევნები გაყალბდა და ხმები მოპარულია.

არჩევნებში მომხდარი ყველა დარღვევის დეტალურად გამოკვლევა დროს მოითხოვს - კვირეებს და შეიძლება თვეებსაც, თანაც საკმაოდ რთულია მათი დამტკიცება-დადასტურება. „ჩვენ ახლა ისეთ სიტუაციასთან გვაქვს საქმე, როცა დასავლეთს არ სურს ხისტი ნაბიჯები გადადგას საკმარისი მტკიცებულებების გარეშე, ოპოზიციას კი საკმარისი მტკიცებულებები არ აქვს“, - ამბობს ჯონ დიპირო საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტიდან.

ბიძინა ივანიშვილი აშკარად იმაზე დებს თავის ფსონს, რომ ევროპა საქართველოსადმი ინტერესს დაკარგავს. ჯერ კიდევ ზაფხულში იგი აცხადებდა, რომ აშშ-ის საპრეზიდენტო არჩევნებში დონალდ ტრამპის გამარჯვება რუსეთ-უკრაინის ომს დაასრულებს. „ჩვენ მაქსიმუმ ერთი წელი გვაქვს, რომ ეს ყველაფერი მოვითმინოთ, შემდეგ კი [დასავლეთის] გლობალური და რეგიონული ინტერესები შეიცვლება, მათთან ერთად კი შეიცვლება ინტერესები საქართველოს მიმართაც“, - ამბობდა ბიძინა ივანიშვილი, - ომის დასრულებასთან ერთად კი ყველა გაუგებრობა ევროპასთან და ამერიკასთან გაქრება“.

წყარო: https://www.washingtonpost.com/world/2024/11/21/georgia-russia-elections-influence/

 

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати