USD 2.7384
EUR 2.8548
RUB 2.6619
Tbilisi
რას ამბობს ევროპარლამენტის ანგარიში საქართველოს შესახებ
Date:  696

ევროპარლამენტმა ოთხშაბათს, 552 ხმით 61-ის წინააღმდეგ, საბოლოოდ მიიღო ანგარიში საქართველოს შესახებ, სადაც აისახა ძირითადი განწყობები და გზავნილები, რომელიც ბრიუსელს თბილისის მიმართ აქვს ამ ეტაპზე. დოკუმენტი ყურადღებას ამახვილებს ისეთ საკითხებზე, როგორებიცაა ქვეყანაში ადამიანის უფლებები, მედიის თავისუფლება, კანონის უზენაესობა, საქართველოს წინაშე არსებული გამოწვევები და სხვა. ანგარიშს განსხვავებული შეფასებები მოჰყვა ქართველი პოლიტიკოსების მხრიდან.

რას ამბობენ პოლიტიკოსები საქართველოში

საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარემ და ქართული ოცნების ერთ-ერთმა ლიდერმა არჩილ თალაკვაძემ დღეს დილით გამართულ პრესკონფერენციაზე განაცხადა, რომ ევროპარლამენტმა კიდევ ერთხელ დაუჭირა მხარი ქართული სახელმწიფოს წინსვლას და განხორციელებულ რეფორმებს. 

„ანგარიში დადებითად აფასებს საქართველოს მიერ ასოცირების ხელშეკრულების შესრულებას, აგრეთვე, ფართომაშტაბიან რეფორმებს, კანონმდებლობაში განხორციელებულ ცვლილებებს, რომელიც საქართველოს პარლამენტმა მიიღო და რომელთა მიზანია დემოკრატიის, კანონის უზენაესობის, ადამიანის უფლებების დაცვის სტანდარტის გაუმჯობესება.“  

თალაკვაძემ ახსენა, რომ ევროპარლამენტი მხარს უჭერს საპარლამენტო არჩევნებს.

„მინდა დავარწმუნო ჩვენი ევროპელი პარტნიორები, რომ საპარლამენტო არჩევნები ჩატარდება თავისუფალ, სამართლიან და გამჭვირვალე გარემოში“.

გარდა ამისა, თალაკვაძის განცხადებით, ანგარიში დადებითად აფასებს საქართველოს მიერ ახალი კორონავირუსის გავრცელების წინააღმდეგ გატარებულ პოლიტიკას, მხარს უჭერს საქართველოსთან უვიზო მიმოსვლის შენარჩუნებას, ტერიტორიულ მთლიანობას და გმობს რუსულ ოკუპაციასა და რუსული აქტორებიდან მომდინარე კიბერ-შეტევებს. თალაკვაძემ განცხადების ბოლოს მადლობა გადაუხადა ანგარიშის შედგენაში მონაწილე ევროპელ პარლამენტარებს. 

თალაკვაძეს გამოეხმაურა პარტია ევროპული საქართველოს წევრი გიორგი კანდელაკი, რომელიც მიიჩნევს, რომ ანგარიში კრიტიკულად აფასებს საქართველოს მთავრობის მიერ განხორციელებულ პოლიტიკას. 

„ასეთი მკაფიო შეფასება და გაფრთხილება ქართული ოცნების და მთავრობის მე ჩემს პრაქტიკაში უბრალოდ არ მახსოვს. ეს მკაფიო შეფასებები რეზოლუციაში მოხდა არა რაიმე შესწორებების გზით, არამედ იყო თავდაპირველ, ფრაქციებს შორის შეთანხმებულ ვერსიაში და გამოხატავს ისევ და ისევ მთლიანად ევროპარლამენტის პოზიციას“ 

ოპოზიციონერი დეპუტატის განცხადებით, ანგარიშის ტექსტი პირდაპირ მიანიშნებს იმ პრობლემურ საკითხებზე, რომლებიც საქართველომ უნდა გამოასწოროს, მისი თქმით, საუბარია ისეთ თემებზე, როგორიცაა ამომრჩევლების მოსყიდვა, ამომრჩევლების დაშინება, საჯარო მოხელეებზე ზეწოლა, 8 მარტის შეთანხმების სრულად შესრულება და პოლიტიზირებული მართლმსაჯულება. 

“რეზოლუციაში პირდაპირ წერია, თუ რა ხდებოდა წინა არჩევნებზე და რა არ უნდა მოხდეს ახლა. ეს არის ძალადობის არგამოძიება და არავის არ დავიწყებია კორცხელის თემა, რაც ქართულმა ოცნებამ ჩაიდინა თავის კრიმინალურ დაჯგუფებებთან ერთად, ასევე ეს არის ამომრჩევლების მოსყიდვა, ამომრჩევლების დაშინება, საჯარო მოხელეებზე ზეწოლა, 8 მარტის შეთანხმების სრულად შესრულება და პოლიტიზირებული მარლთმსაჯულების დარჩენილი საქმის, გიორგი რურუას საქმის გადაწყვეტაზე და მის განთავისუფლებაზე, რადგან იმავე მუხლში შექებულია პრეზიდენტ ზურაბიშვილის მიერ პოლიტპატიმრების შეწყალება, როგორც 8 მარტის შეთანხმების განხორციელების კუთხით გადადგმული ნაბიჯი”, – ამბობს კანდელაკი.

რა წერია ანგარიშში?!

უშუალოდ დოკუმენტი რამდენიმე ძირითადი მიმართულებისგან შედგება, სადაც ასახულია როგორც დადებითი, ასევე, კრიტიკული შეფასებებიც. 

ვიზალიბერალიზაცია 

ევროპელი პარლამენტარები დადებითად აფასებენ ვიზალიბერალიზაციის პროცესში საქართველოს შესაბამისი სტრუქტურების ჩართულობასა და პარტნიორობას ტრანს-სასაზღვრო დანაშაულის, ტრეფიკინგისა და ნარკოტიკების გადაზიდვის შემცირების საქმეში, ასევე გამოხატავენ კმაყოფილებას, რომ 2017 წლიდან დღემდე საქართველოს 900 000-მა მოქალაქემ ისარგებლა გამარტივებული სავიზო რეჟიმით. 

პოლიტიკური დიალოგი და საპარლამენტო არჩევნები

ანგარიშში ნახსენებია, რომ საპარლამენტო არჩევნები იქნება ტესტი საქართველოს დემოკრატიული მისწრაფებებისთვის, ხოლო ევროპარლამენტი იმედს გამოთქვამს, რომ წინასაარჩევნო კამპანიები იქნება სამართლიანი შეჯიბრის პრინციპით წარმართული, აქვე მოუწოდებს ხელისუფლებას, რომ გაითვალისწინოს OSCE/ODIHR-ის რეკომენდაციები და განიხილოს შესაბამისი საკანონმდებლო მექანიზმები, რათა მოხდეს ისეთი გამოწვევების აღმოფხვრა, როგორიცაა საარჩევნოდ ადმინისტრაციული რესურსის გამოყენება, ძალადობის წახალისება, ქსენოფობიისა და სიძულვილის ენის გავრცელება, ამომრჩევლის მოსყიდვა, ოპოზიციური პარტიების მწირი წარმომადგენლობა საარჩევნო კომისიებში. 

გარდა ამისა, ანგარიში ხელისუფლებას მოუწოდებს, უზრუნველყოს ამომრჩევლის შესაძლებლობა, განსაკუთრებით კი საჯარო სფეროში დასაქმებული პირებისთვის, რომ თავისუფლად და შიშის გარეშე შეძლონ ხმის მიცემა და ასევე, უზრუნველყოს საზოგადოებრივი ორგანიზაციებისა და საარჩევნო დამკვირვებლების მუშაობა ისე, რომ არ მოხდეს მათ საქმიანობაში ხელშეშლა ან მათზე თვალთვალი. 

ანგარიში დადებითად აფასებს განხორციელებულ საარჩევნო რეფორმებს, რაც გულისხმობდა, მათ შორის, საკონსტუტიციო და საარჩევნო კოდექსში ცვლილებების შეტანას. ასევე დადებითადაა შეფასებული პრეზიდენტის მიერ ოპოზიციის ორი ლიდერის შეწყალება, როგორც პოლიტიკური დიალოგისკენ გადადგმული ნაბიჯი. ევროპარლამენტი მოუწოდებს ყველა ჩართულ მხარეს, რომ 8 მარტის შეთანხმება სრულად იქნეს შესრულებული, კონკრეტულად კი – გატარდეს ყველა საკონსტიტუციო და საარჩევნო რეფორმა, აგრეთვე გახმაურებული პოლიტიზებული სისხლის სამართლის საქმეები გადაიჭრას გაჭიანურების გარეშე.

კანონის უზენაესობაკარგი მმართველობა და მედიის თავისუფლება

ევროპარლამენტი აღნიშნავს საქართველოს მიერ გატარებულ რეფორმებს, რომლებმაც გააძლიერეს დემოკრატიის, ადამიანის უფლებების დაცვის, კანონის მმართველობისა და ფუნდამენტური უფლებების დაცვის ხარისხი, თუმცა შეშფოთებას გამოხატავს ოპოზიციის წინააღმდეგ დაწყებული სისხლის სამართლის საქმეების გამო, რომელმაც გამოიწვია პოლიტიკური კრიზისი. 

ასევე, ხელისუფლებას მოუწოდებს, გადახედოს უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის წესს და გამოიძიოს სახელმწიფო სტრუქტურების მხრიდან ძალის შესაძლო გადამეტების ფაქტები, მათ შორის, 2019 წლის ივნისის აქციების დროს. 

ანგარიშში ევროპარლამენტარები მოუწოდებენ საქართველოს ხელისუფლებას, თავი შეიკავოს მედიის თავისუფლებაში ჩარევისა და მედიამფლობელების მიმართ პოლიტიკურად მოტივირებული სამართლებრივი დევნისგან და გადადგას ნაბიჯები როგორც საერთაშორისო, ისე შიდა აქტორების მხრიდან დეზინფორმაციის გავრცელებისგან.

დოკუმენტში საქართველოში არსებული მედიაგარემო შეფასებულია როგორც “პლურალისტური, დინამიკური და, ამავვდროულად, პოლარიზებული”. დეპუტატები ხაზს უსვამენ საარჩევნო კამპანიის დროს სარედაქციო დამოუკიდებლობის და პოლიტიკური შეხედულებების არადისკრიმინაციული გაშუქების მნიშვნელობას კერძო და განსაკუთრებით, საზოგადოებრივი მაუწყებლების მხრიდან.

ადამიანის უფლებები და ძირითადი თავისუფლებები 

ამ ნაწილში აღნიშნულია შეშფოთება რუსეთის ფედერაციის ოკუპირებულ ტერიტორიებზე ე.წ. ბორდერიზაციისა და ადამიანის უფლებების უხეში დარღვევების გამო, რაც გამოიხატება თავისუფალი გადაადგილების აკრძალვაში, მშობლიურ ენაზე განათლების მიღებასა და უძრავი ქონების ფლობაში. ანგარიშში ასევე ხაზგასმულია იძულებითი პირების საკუთარ სახლებში დაბრუნების მხარდაჭერა. 

პოზიტიურადაა შეფასებული მთავრობის მიერ გენდერული თანასწორობის მისაღწევად განხორციელებული რეფორმები.

გარდა ამისა, პოზიტიურადაა შეფასებული მთავრობის მიერ გენდერული თანასწორობის მისაღწევად უკვე განხორციელებული რეფორმები, თუმცა დოკუმენტი საქართველოს მთავრობას მოუწოდებს, მიიღოს დამატებითი ზომები ქალების, ლგბტ პირების, ბოშების და რელიგიური ჯგუფების დისკრიმინაციის აღმოსაფხვრელად. დოკუმენტში არის მოწოდება ყველა რელიგიური ჯგუფისადმი, მათ შორის საქართველოს საპატრიარქოსადმი და ასევე სამოქალაქო საზოგადოებისადმი, რომ ითანამშრომლონ, რათა ქვეყანაში გაძლიერდეს ტოლერანტული გარემო.

ინსტიტუციური დებულებები 

ევროპელი პარლამენტარები ხაზს უსვამენ ანტაგონიზმისა და პოლიტიკური პოლარიზაციის შემცირების აუცილებლობას და ამ საქმეში საქართველოს პარლამენტის განსაკუთრებულ როლს, რაც აუცილებელია პოლიტიკური კლიმატის გაუმჯობესებისათვის.

ეკონომიკური და სავაჭრო ურთიერთობები

ანგარიშში პოზიტიურადაა აღნიშნული საქართველო-ევროკავშირის სავაჭრო ურთიერთობები და ამ კუთხით განხორციელებული რეფორმები. ასევე, ევროპარლამენტი საქართველოს მოუწოდებს, ღრმა და ყოვლისმომცველი სავაჭრო ხელშეკრულების გამჭვირვალე და ფართომასშტაბიანი საინფორმაციო კამპანიისკენ.

სექტორული თანამშრომლობა 

ამ ნაწილში ძირითადად ხაზგასმულია საქართველოში შრომის კანონმდებლობის შეცვლის აუცილებლობა, მათ შორის რეალურად მოქმედი შრომის ინსპექციის შექმნა.

გარდა ამისა, დადებითადაა შეფასებული საქართველოს წინსვლა განათლების, ენერგო-ეფექტურობის, მყარი ნარჩენების მართვისა და წყლის მიწოდების სფეროებში.

როგორ აფასებენ დოკუმენტს ექსპერტები?

გარდა პოლიტიკოსებისა, აღნიშნულ ანგარიშს აფასებენ ექსპერტებიც.  აღნიშნულ თემაზე ნეტგაზეთთან კომენტარი გააკეთა თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის პროფესორმა კორნელი კაკაჩიამ. მისი აზრით, ტექსტი დაბალანსებულია, ნამდვილად ასახავს რეალობას და ფუნდამენტურად არ განსხვავდება წარსულში გაკეთებული მსგავსი ანგარიშებისგან. 

„ანგარიშის ტექსტი არის დაბალანსებული, ისეთი როგორც ახასიათებს ხოლმე ევროკავშირის მიერ მომზადებულ დოკუმენტებს. ტექსტში არის გარკვეული პოზიტიურ ცვლილებებზე საუბარი რეფორმების საკითხში და ამ მხრივ მხარდაჭერილია ხელისუფლების პოლიტიკა. თუმცა, ასევე, ყურადღება გამახვილებულია ნაკლოვანებებზე და პრობლემებზე, მათ შორის: დემოკრატიის, კარგი მმართველობისა და კანონის უზენაესობის კუთხით. თუმცა უნდა ითქვას, რომ ევროკავშირის შეფასებებში ასეთი აქცენტები მუდმივად იყო.“ 

კაკაჩია ასევე ყურადღებას ამახვილებს ევროკავშირის მიერ არჩევნებისა და წინასაარჩევნო გარემოს შეფასებაზეც.

„ძირითადი აქცენტი კეთდება წინასაარჩევნო გარემოზე, რომ არ მოხდეს ადმინისტრაციული რესურსის გამოყენება, მმართველი პარტიის მიმართ არის გარკვეული შეშფოთება პროცესების პოლარიზაციასთან დაკავშირებით. თუმცა ასევე მოლოდინია იმის, რომ ეს არჩევნები ჩატარდება საერთაშორისო სტანდარტების დაცვით და არ იქნება დემოკრატიის უკუსვლა, მიუხედავად იმისა, რომ წელს შექმნილი ვითარებიდან გამომდინარე, საერთაშორისო დამკვირვებლების ის რაოდენობა არ გვეყოლება, რაც ადრე.“

ექსპერტის თქმით, „ასევე უნდა გავითვალისწინოთ ისიც, რომ ევროპარლამენტის შეფასებები ყოველთვის არის იმაზე ხისტი, ვიდრე ევროკომისიის შემთხვევაშია, რადგან ევროპარლამენტი საკანონმდებლო ორგანოა და ბევრი სხვადასხვა აზრის გამოხატვის საშუალებას იძლევა.“

საქართველოს პოლიტიკის ინსტიტუტის ანალიტიკოსი ბიძინა ლებანიძე ნეტგაზეთთან საუბრისას აცხადებს, რომ ანგარიშში არ არის რაიმე ახალი სულისკვეთება. 

„ანგარიში არ არის არსებითად განსხვავებული წინა წლების დოკუმენტებისგან, თუმცა არის ახალი, კორონავირუსის წინააღმდეგ ბრძოლის სტრატეგია, რაც პოზიტიურადაა შეფასებული ევროპელი დეპუტატების მიერ“

ლებანიძე ანგარიშის ტექსტში აქცენტს წინა საარჩევნო გარემოზე და მედიის დამოუკიდებლობაზე აკეთებს.

„როგორც წესი, ევროკავშირი მედიის და ზოგადად პოლიტიკურ პოლარიზაციას სერიოზულად აღიქვამს, რაც ამ შემთხვევაში უკავშირდება არჩევნებსა და წინასაარჩევნო გარემოს. ამ შემთხვევაში არჩევნები მიიჩნევა ერთგვარ პოლიტიკურ ტესტად, რომელიც საქართველომ უნდა ჩააბაროს, ამიტომ ტექსტში იკითხება ერთგვარი გაფრთხილება, მოწოდება დემოკრატიული არჩევნებისადმი“ 

მკვლევარი ყურადღებას ამახვილებს იმაზეც, რომ ევროკავშირი კვლავ რჩება საქართველოს ერთ-ერთი მთავარი პარტნიორი ოკუპაციისა და ე.წ. ბორდერიზაციის პროცესების წინააღმდეგ მიმართულ პოლიტიკაში. 

„დოკუმენტი კვლავ ინარჩუნებს მკაფიო მხარდაჭერას საქართველოს მიმართ რუსული საფრთხეების წინააღმდეგ. მნიშვნელოვანია კიბერ-უსაფრთხოების შესახებ დასმული აქცენტებიც. ეს მხოლოდ საქართველოს პრობლემა არ არის, ევროკავშირიც აქტიურად მუშაობს კიბერ-უსაფრთხოებაზე, შესაბამისად, ეს არის მათი პოლიტიკის ნაწილი, რომ დაუპირისპირდნენ რუსეთიდან მომავალ საფრთხეებს მათ შორის საქართველოშიც“

საქართველოსთან ასოცირების შეთანხმების შესრულების შესახებ ანგარიშს ევროპარლამენტი ყოველწლიურად ამზადებს და, როგორც წესი, მის შედგენაში არაერთი ევროპული პარტიაა ჩართული.

ავტორი: ზურა მენაღარიშვილი

წყარო: netgazeti.ge

analytics
«The Washington Post» (აშშ): „ომისადმი შიშის გამო, საქართველო რუსეთისაკენ დაბრუნებას ირჩევს“

ამერიკული გაზეთი „ვაშინგტონ პოსტი“ (The Washington Post) აქვეყნებს სტატიას სათაურით „ომისადმი შიშის გამო, საქართველო რუსეთისაკენ დაბრუნებას ირჩევს“ (ავტორი - მარია ილიუშინა), რომელშიც განხილულია არჩევნებისშემდგომი სიტუაცია საქართველოში.

გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:

(...) ქართველთა უმრავლესობა - გამოკითხვების მიხედვით, 80%-ზე მეტი - მხარს უჭერს ქვეყნის ევროპულ ორიენტაციას და მოსკოვის მიმართ მაინცდამაინც განსაკუთრებულ სიყვარულს არ ამჟღავნებს, ოპოზიცია კი ცდილობს ხმის მიცემის შედეგები წარმოადგინოს როგორც არჩევანი ევროკავშირსა და რუსეთს შორის.

მაგრამ იმის გათვალისწინებით, რომ ორ ქვეყანას შორის 2008 წლის აგვისტორში მომხდარი ხანმოკლე ომის შედეგად საქართველოს ტერიტორიის 20% დე-ფაქტოდ რუსეთის კონტროლის ქვეშ იმყოფება, მოსკოვის სამხერო ძლიერების ჩრდილი სულ უფრო შესამჩნევი ხდება. შესაბამისად, „ქართულმა ოცნებამ“ ამომრჩევლებს უფრო რადიკალური დილემა შესთავაზა: არჩევანი მშვიდობასა და ომს შორის.

მმართველი პარტიის „რუსეთის მხარეს შებრუნება“ შედარებით ახალ მოვლენას წარმოადგენს. 2012 წელს, როცა „ქართული ოცნება“ ხელისუფლებაში მოვიდა, მნიშვნელოვან საგარეოპოლიტიკურ წარმატებას მიაღწია - სწრაფად დაუახლოვდა ევროკავშირს მასში გაწევრიანების სურვილით, მაგრამ რუსეთ-უკრაინის ომის დაწყების კვალობაზე პარტიამ რუსეთის ორბიტისაკენ გადაუხვია. მთავრობამ ევროპა და ადგილობრივი ოპოზიცია წარმოადგინა „ომის გლობალური პარტიად“, რომელსაც სურს საქართველო მოსკოვთან ომში ჩაითრიოს და კრემლთან დაპირისპირების ინსტრუმენტად გამოიყენოს

ამჟამად „ქართული ოცნება““ ოფიციალურად პრორუსულ პარტიას არ წარმოადგენს, მაგრამ ხშირად მისი პრაქტიკული მოქმედება საერთო პრორუსულ ჩარჩოებში ჯდება. 

ევროპული გზიდან გადახვევის პოლიტიკის ცენტრში მოჩანს „ქართული ოცნების“ დამაარსებელი ბიძინა ივანიშვილი - მილიარდერი, ყოფილი პრემიერ-მინისტრი, რომელიც ბოლო ათწლეულში წავიდა ქართული პოლიტიკიდან, მაგრამ იმავდროულად გავლენიან ადამიანად რჩებოდა. ბიძინა ივანიშვილი რუსეთში ყოფნის დროს გამდიდრდა, 1990-იან წლებში და როგორც მისი კრიტიკოსები ამბობენ,  მისი რიტორიკა და პოლიტიკური მრწამსი რუსეთის ლიდერის პოზიციას უთავსდება.

რუსეთის არმიის უკრაინაში შეჭრის დაწყებიდან პურველ ეტაპზე საქართველომ უკრაინას მხარი დაუჭირა. თბილისში დღესაც ბევრი უკრაინული დროშა ფრიალებს, მაგრამ მთავრობა თავს იკავებს რუსეთის გადაჭარბებული კრიტიკისაგან და ერიდება ანტირუსული სანქციების რეალიზებას.

„ჩვენ, როგორც ქვეყნის მმართველმა პარტიამ, მთავრობამ, ყველაფერი გავაკეთეთ უკრაინისა და უკრაინელი ხალხის მხარდასაჭერად“, - განაცხადა „ვაშინგტონ პოსტთან“ საუბარში „ქართული ოცნების“ თავმჯდომარის მოადგილემ არჩილ თალაკვაძემ, მაგრამ, მისი თქმით, დასავლეთის ოფიციალურმა პირებმა რუსეთ-უკრაინის ომში საქართველოს ჩათრევა მოისურვეს: „ჩვენ ჩავთვალეთ, რომ ასეთი პოლიტიკა საქართველოსათვის ძალზე სარისკო და გაუმართლებელი იქნებოდა“.

„ქართულმა ოცნებამ“ წინასაარჩევნო კამპანიის დროს აქტიურად ისარგებლა უკრაინის ომით და ამომრჩევლებს პლაკატების სერია შესთავაზა, რომლებზე გამოსახულია ერთი მხრივ, ომით დანგრეული უკრაინის ქალაქები და სოფლები, მეორე მხრივ - აღმშენებლობის პროცესში მყოფი საქართველო. ასეთმა პროპაგანდამ თავისი გამოძახილი ჰპოვა რუსეთთან ომგადატანილ საქართველოს მოსახლეობაში, განსაკუთრებით სოფლებში, ოკუპირებულ რეგიონებთან ახლოს, მხარეთა დამაშორიშორებელ ე.წ. სადემარკაციო ხაზის გასწვრივ.

როგორ ავიცილოთ თავიდან ომი

ქართველებს კარგად ახსოვთ 2008 წლის აგვისტოს ომი. ჭორვილისაკენ - ბიძინა ივანიშვილის მშობლიური სოფლისაკენ მიმავალი გზა, რომელიც კავკასიის ქედის სამხრეთ კალთებზე მდებარეობს, სწორედ რუსეთის მიერ ოკუპირებული რეგიონის - სამხრეთ ოსეთთან ახლოს გადის, სულ რაღაც ორიოდე კილომეტრში, სადემარკაციო ხაზთან.

ჭორვილაში ბიძინა ივანიშვილს თითქმის ეროვნულ გმირად თვლიან - მდიდარ ადამიანად, რომელიც თანასოფლელებს ყოველმხრივ ეხმარებოდა - სახლებისა თუ გზების მშენებლობაში, ჯანდაცვასა თუ კომუნალური გადასახადების გადახდაში, სანამ მან სახელმწიფო თანამდებობა - ქვეყნის პრემიერ-მინისტრის პოსტი არ დაიკავა.

„მე ომის მოწინააღმდეგ ვარ. დარწმუნებული ვარ, რომ „ქართული ოცნება“ მსვიდობას შეინარჩუნებს. არ გვსურს, რომ რომელიმე ქვეყანა საქართველოს მტერი იყოს და არც ის გვინდა, რომ საქართველოს იყოს სხვა ქვეყნის მტერი“, - ამბობს გიორგი გურძენიძე, სკოლის დირექტორი, რომელსაც ახსოვს, თუ როგორ ხმაურით დაფრინავდნენ სოფლის თავზე, ცაში რუსული თვითმფრინავები 2008 წელს.

„ქართული ოცნება“ აქტიურად უჭერს მხარს ბიძინა ივანიშვილის პოლიტიკური კურსის ორ ძირითად მომენტს - მშვიდობას ნეიტრალიტეტის გზით და ქართული ტრადიციული ფასეულობების დაცვას. „ქართული ოცნების“ მტკიცებით, მისი სტრატეგიული მიზანი არ შეცვლილა - ევროინტეგრაცია ძალაში რჩება, რომლის რეალიზებას 2030 წლისათვის არის დაგეგმილი: საქართველო ევროკავშირის წევრი გახდება „ღირსეულად“ და ტრადიციული ეროვნული ფასეულობების დაცვით.

„რა თქმა უნდა, მსურს ევროკავშირის წევრი ვიყოთ, მაგრამ ჩვენ ჩვენი წინაპრების ღირსებაც და მემკვიდრეობაც უნდა დავიცვათ. ქალი ქალი უნდა იყოს, კაცი კი - კაცი“, - ამბობს ჭორვილელი მამია მაჭავარიანი.

ქართველთა ღირსება კი დაცული იქნება ორი კანონით, რომლებმაც, პრაქტიკულად, ევროკავშირში საქართველოს პოტენციური წევრობის პროცესი შეაჩერეს - იმიტომ, რომ მათი დებულებები ევროპული ბლოკის სტანდარტებს ეწინააღმდეგება. ეს კანონებია „ოჯახური ფასეულობებისა და არასრულწლოვანების დაცვის, ასევე უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ, რომლებიც, როგორც ოპოზიცია აცხადებს, რუსული სამართლებრივი აქტების ასლებს წარმოადგენენ.

ევროპა შორეული ხდება?!

საქართველოს დედაქალაქის მცხოვრებთა ნაწილი შეშფოთებულია, რომ ქვეყნის შანსი ევროკავშირის წევრობაზე მცირდება. „არჩევნებში „ქართული ოცნების“ გამარჯვება სხვა არაფერია, თუ არა ხელისუფლების უზურპაცია“, - ამბობს 38 წლის გიორგი, რომელიც გვარს არ ასახელებს, ვაითუ დევნა დაუწყონ, - „ჩვენ ევროკავშირთან ინტეგრაცია უნდა გავაღრმავოთ. რუსეთთან დაახლოებას კი არცერთი ნორმალური ქვეყანა არ ცდილობს. პრორუსუსლი ორიენტაცია თვითმკვლელობას ნიშნავს, რადგან მოსკოვი არანაირი შეთანხმების პირობებს არ იცავს“.

ოპოზიცია მწვავედ აკრიტიკებს „ქართული ოცნების“ ომის წინააღმდეგ მიმართულ კურსს და მას პროპაგანდისტულს უწოდებს, ზოგიერთები კი თვლიან, რომ მმართველ პარტიის მხრიდან ამგვარი ლოზუნგების წარმოჩენა ხელისუფლებაში დარჩენასა და ერთპარტიული მმართველი სისტემის შენარჩუნებას ემსახურება.

პარტია „საქართველოსათვის“ ლიდერის გიორგი გახარიას განცხადებით, ბიძინა ივანიშვილისა და „ქართული ოცნების“ პოლიტიკაში მომხდარი ცვლილებები - პრორუსული გადახრები - იმითაა გამოწვეული, რომ ევროკავშირში გაწევრიანება ხელისუფლების როტაციას ნიშნავს: „მისი მთავარია მიზანია ხელისუფლების შენარჩუნება. იგი ხედავს, რომ ევროპული დემოკრატია ხელისუფლების არჩევნების გზით შეცვლას ითვალისწინებს“.

მაგრამ არჩევნების შედეგების წინააღმდეგ მიმდინარე საპროტესტო აქციები ისეთივე ძლიერი და ფართო არ არის, როგორიც გაზაფხულზე მიმდინარეობდა ზემოთ ხსენებული კანონების მიღების დროს. ეს ნიშნავს, რომ ოპოზიცია გამოფიტულია. მათ ვერც დასავლეთი ვერ უწევს სათანადო დახმარებას. ბრიუსელს შეუძლია გარკვეული ზეწოლა მოახდინოს „ქართულ ოცნებაზე“, მაგრამ ევროპელი ჩინოვნიკების რეაქცია აწონილ-დაწონილია: დამკვირვებლებმა ნამდვილად დააფიქსირეს დარღვევები, მაგრამ მათ თავი შეიკავეს იმის განცხადებაზე, რომ არჩევნები გაყალბდა და ხმები მოპარულია.

არჩევნებში მომხდარი ყველა დარღვევის დეტალურად გამოკვლევა დროს მოითხოვს - კვირეებს და შეიძლება თვეებსაც, თანაც საკმაოდ რთულია მათი დამტკიცება-დადასტურება. „ჩვენ ახლა ისეთ სიტუაციასთან გვაქვს საქმე, როცა დასავლეთს არ სურს ხისტი ნაბიჯები გადადგას საკმარისი მტკიცებულებების გარეშე, ოპოზიციას კი საკმარისი მტკიცებულებები არ აქვს“, - ამბობს ჯონ დიპირო საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტიდან.

ბიძინა ივანიშვილი აშკარად იმაზე დებს თავის ფსონს, რომ ევროპა საქართველოსადმი ინტერესს დაკარგავს. ჯერ კიდევ ზაფხულში იგი აცხადებდა, რომ აშშ-ის საპრეზიდენტო არჩევნებში დონალდ ტრამპის გამარჯვება რუსეთ-უკრაინის ომს დაასრულებს. „ჩვენ მაქსიმუმ ერთი წელი გვაქვს, რომ ეს ყველაფერი მოვითმინოთ, შემდეგ კი [დასავლეთის] გლობალური და რეგიონული ინტერესები შეიცვლება, მათთან ერთად კი შეიცვლება ინტერესები საქართველოს მიმართაც“, - ამბობდა ბიძინა ივანიშვილი, - ომის დასრულებასთან ერთად კი ყველა გაუგებრობა ევროპასთან და ამერიკასთან გაქრება“.

წყარო: https://www.washingtonpost.com/world/2024/11/21/georgia-russia-elections-influence/

 

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way