USD 3.0967
EUR 3.4931
RUB 4.1048
Тбилиси
რამდენი მილიონი ლარის შემოსავალი აქვს "მაკდონალდს საქართველოს"?
дата : 10.11.2021 10:53  417

"მაკდონალდს საქართველომ" 2020 წლის ფინანსური ანგარიში გაასაჯაროვა. ანგარიშის თანახმად, გასულ წელს კომპანიის მთლიანმა შემოსავალმა 96 მილიონი ლარი შეადგინა, რაც 2019 წელთან შედარებით 3 მილიონი ლარით ნაკლები იყო. შემცირების ძირითადი მიზეზი ქვეყანაში არსებული პანდემიური ვითარება და უცხოელ ვიზიტორთა რაოდენობის 80%-იანი ვარდნა იყო.

საქართველოში “მაკდონალდსის” ქსელი 18 რესტორნით, ლოჯისტიკური ცენტრით და პურ-ფუნთუშეულის საწარმოთი არის წარმოდგენილი. ჯგუფი მთლიანობაში 1400-ზე მეტ ადამიანს ასაქმებს.

“2020 წელი გამოწვევა იყო ყველა ინდუსტრიისთვის, მაგრამ განსაკუთრებული სირთულეები შეიქმნა სარესტორნო ბიზნესისთვის, მიუხედავად კრიზისისა, "მაკდონალდსმა" თბილისში ორი ახალი ფილიალის გახსნა შეძლო.

გარდა ორი ახალი ფილიალისა კომპანიამ 2020 წელს პროდუქტის ხარისხის კიდევ უფრო გაუმჯობესების მიზნით, 26,000,000 ლარის ინვესტიციით პურ-ფუნთუშეულის საწარმო გახსნა. “მაკდონალდსი” საქართველოს ეკონომიკის ერთ-ერთი უმსხვილესი კონტრიბუტორია. 2019 წელს კომპანიამ ბიუჯეტში 19,980,000 ლარი შეიტანა, იმავე წელს ინვესტიციის ჯამურმა მოცულობამ 14,000,000 ლარი შეადგინა. 2020 წელს კი ორი ახალი რესტორნისთვის 19,000,000 ლარის ინვესტიცია განახორციელა,”- ნათქვამია კომპანიის მმართველობით ანგარიშში.

ანგარიშის მიხედვით, 2020 წელს “მაკდონალდსისთვის” ყველაზე მზარდ მიმართულებას ადგილზე მიტანის სერვისები წარმოადგენდა, სადაც 2019 წელთან შედარებით გაყიდვები 85%-მდე გაიზარდა.

"აღსანიშნავია, რომ 2020 წელს კორონა ვირუსით გამოწვეული ეკონომიკური მდგომარეობის და შეზღუდვების გამო, 2019 წელთან შედარებით მომხარებელთა რაოდენობა 20%-ით შემცირდა, ხოლო შემოსავალი მხოლოდ 2%-ით, რაც გამოწვეული საშუალო ჩეკის ზრდით დრაივისა და დელივერის არხებში, ასევე ორი ახალი ფილიალის გახსნით,"- ნათქვამია მმართველობით ანგარიშში.

“მაკდონალდსმა” გასულ წელს საკვები მასალების შესაძენად 47 მილიონი ლარის ხარჯი გასწია. კომპანიაში დასაქმებულთა ანაზღაურებისა და სხვა სარგებლის მოცულობა კი 16.2 მილიონ ლარს შეადგენდა. აუდიტირებული ფინანსური ანგარიშიდან ირკვევა, რომ “მაკდონალდსმა” 2020 წელს სარეკლამო მიმართულებაზე 3.4 მილიონი ლარი დახარჯა.

2018 წელს "მაკდონალდს საქართველომ“ სამომავლო განვითარებისთვის EBRD-სგან 20 მილიონი ევროს სესხი აიღო. კომპანიის სტრატეგიული განვითარების გეგმა, ორიენტირებულია მაქსიმალურად მოხდეს თბილისისა და საქართველოს საბაზრო არეალის დაფარვა, რათა მომხმარებლებისთვის უფრო ხელმისაწვდომი გახდეს კომპანიის მომსახურების მიღება. თუმცა, 2020 წელს ეროვნული ვალუტის გაუფასურების გამო, კომპანიის სავალუტო ვალდებულებების მოცულობა გაიზარდა, ამის გამო კომპანიისთვის საკურსო ზარალმა 19.5 მილიონი ლარი შეადგინა. აღნიშნულის გათვალისწინებით, გასულ წელს “მაკდონალდსი” საქართველოში მოგების ნაცვლად 19 მილიონი ლარის ზარალზე გავიდა.

“მაკდონალდს საქართველოს” აქტივები 149 მილიონ ლარს, გრძელვადიანი ვალდებულებები კი 97 მილიონ ლარს შეადგენს.

ფინანსური ანგარიშის თანახმად, კომპანიის 90%-იან წილს ბიზნესმენი თემურ ჭყონია ფლობს. კომპანიამ 2018 წელს “მაკდონალდსის” ლიცენზია კიდევ 20 წლით გაიხანგრძლივა.

бизнес
ვირების ფერმა „სახედარი"- მოთხოვნა გაიზარდა, ექიმები პირდაპირ უნიშნავენ პაციენტებს ვირის რძეს

ბოლო პერიოდში საქართველოში ვირის რძეზე მოთხოვნა 40%-ით გაიზარდა, - საკითხზე ვირების ფერმა „სახედარის“ დამფუძნებელმა და ხელმძღვანელმა, თემურ ლომიძემ BM.GE-სთან ისაუბრა.

მისი თქმით, რეალიზაციის გაზრდილი მაჩვენებლების პარალელურად, კომპანიის ფინანსური მაჩვენებლებიც შეიცვალა და „სახედარი“ დღეს არსებული ხარჯის გასტუმრებას არსებული შემოსავლებით ახერხებს.

რაც შეეხება წარმოებას, როგორც თემურ ლომიძემ განმარტა, ფერმაში საშუალოდ, თვში 130 ლიტრი რძე იწარმოება.

“გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით მოთხოვნა დაახლოებით 40%-ით გაიზარდა. მიუხედავად ამისა, 1 ლიტრი რძის ფასი არ გაგვიზრდია, რადგან არ გვინდა ადგილობრივებისთვის ეს მიუწვდომელი პროდუქტი იყოს. მოთხოვნისა და რეალიზაციის ზრდის შესაბამისად, კომპანია დღეს არსებული შემოსავლით ხარჯების დაფარვას ახერხებს. ჯერ მოგებაზე არ გავსულვართ, თუმცა ფინანსური მაჩვენებლები მნიშვნელოვნად გაგვიუმჯობესდა“, - აცხადებს თემურ ლომიძე და დასძენს, რომ საქართველოში ვირის რძის ცნობადობა მნიშვნელოვნად გაიზარდა.

„პანდემიის პერიოდში ქვეყანაში ვირის რძის პროდუქტის ცნობადობა მნიშვნელოვნად გაიზარდა და შესაბამისად, გაიზარდა მოთხოვნაც. ძალიან ბევრი ექიმი პაციენტებს ვირის რძეს, მისი სასარგებლო თვისებებიდან გამომდინარე, პოსტ-კოვიდურ პერიოდში პირდაპირ უნიშნავს“, - განაცხადა მან.

ვირების ფერმა „სახედარი“ ადგილობრივი ბაზრის გარდა, ვირის რძეს და მისგან ნაწარმოებ რძის ფხვნილს, ასევე კოსმეტიკურ პროდუქტებს - ტუჩსაცხს, სახის საცხსა და საპონს აშშ-ში ყიდის და მომავალში საექსპორტო ბაზრების გაფართოებაზეც მუშაობს.

более
голосование
თქვენი აზრით ხელისუფლება კარგად მართავს კოვიდ სიტუაციას თუ არა?
голосование
Кстати