Facebook Ads-ის ანგარიშზე Rejected შეტყობინების დანახვა არც თუ ისე იშვიათი მოვლენაა. როგორც წესი, ეს ნიშნავს, რომ თქვენს რეკლამაში ან სამიზნე აუდიტორიაში რაღაც არის შესაცვლელი. რეკლამის დახვეწის შემდეგ კი ისევ გეძლევათ საშუალება, ხელახლა მოითხოვოთ მისი დასტური, რაც სულ რამდენიმე წუთს მოითხოვს.
ზოგიერთი რეკლამის დაბლოკვა ნამდვილად მიზანშეწონილია და ამ შედეგის გამოსწორებაც შეუძლებელია, რადგან ისინი პლატფორმისთვის შეუფერებლად მიიჩნევიან.
სტატიის განმავლობაში ვისაუბრებთ იმ შემთხვევებზე, რამაც შეიძლება თქვენი რეკლამის უარყოფა გამოიწვიოს. ასევე გაეცნობით, თუ სად შეიძლება უარყოფილი რეკლამების ნახვა, როგორ ხდება ამის გამოსწორება და რისი გაკეთება შეგიძლიათ, თუ პრობლემის გადაჭრა ვერ შეძელით.
უარყოფილი Facebook Ads? რატომ ხდება ეს?
ფეისბუქს საკმაოდ ვრცელი სია გააჩნია აკრძალული და შეზღუდული კონტენტის შესახებ. შეზღუდული კონტენტის გამოყენება დაშვებულია, თუმცა გარკვეულ ჩარჩოებში უნდა მოექცეთ, რაც ძირითადად თქვენს ადგილმდებარეობაზეა დამოკიდებული. რაც შეეხება აკრძალულ კონტენტს, ის ფეისბუქზე ვერასდროს მოხვდება.
რა თქმა უნდა, ეს სრული სია არ გახლვათ, თუმცა მოიცავს რამდენიმე მიზეზს, თუ რატომ შეიძლება რეკლამა იქნას უარყოფილი შეზღუდული კონტენტის გათვალისწინებით:
როგორც ვახსენეთ, ზოგიერთი კონტენტი სრულიად არის აკრძალული ფეისბუქზე გასავრცელებლად. მათ შორის:
სად ვნახოთ, რა მიზეზით იქნა უარყოფილი რეკლამა?
უარყოფილ რეკლამასთან მუშაობისას პირველ რიგში, საჭიროა, გავიგოთ, იქნა თუ არა მართლაც ის უარყოფილი. უარყოფილი რეკლამის შესახებ ხშირად მეილებს არ ვიღებთ, ამიტომ, შესაძლოა გვეგონოს, რომ რეკლამა გამოვაქვეყნეთ, დავტოვოთ ფეისბუქი და ამის შესახებ წარმოდგენაც არ გვქონდეს.
შესაბამისად, გირჩევთ რამდენიმე წუთი დაიცადოთ ფეისბუქზე და ნახოთ გადალახა თუ არა თქვენმა რეკლამამ ფეისბუქის საწყისი ავტომატური ტესტი. ზოგადად კი მიზანშეწონილია, რომ ხშირად შეამოწმოთ რეკლამა სანამ არ დარწმუნდებით, რომ მას გამოქვეყნებული ან აქტიური სტატუსი აქვს.
მოდით მივყვეთ ნაბიჯ-ნაბიჯ. დავუშვათ, თქვენ აირჩიეთ რეკლამის გამოქვეყნება და ფიქრობთ, რომ ყველანაირი სტანდარტი დაიცავით და სწორი აუდიტორიაც მიუთითეთ. სად უნდა შეამოწმოთ რეკლამის სტატუსი?
პირველ რიგში, დაიწყეთ თქვენი ფეისბუქ პროფილის “dashboard”-ის შემოწმება. აქედან კი გადადით Ads Manager სექციაში.
წარსული რეკლამების ნახვას ასევე შეძლებთ Business Suite ან Ad Center-ის საშუალებითაც. თუმცა, ვფიქრობთ, რომ Ads Manager ყველაზე მარტივი გზაა ახალი, ძველი და სამომავლო რეკლამების მონიტორინგისთვის. თუმცა, შედარებით მსხვილი კამპანიების წარმოებისას Business Suite-ს დამატებითი ხელსაწყოებიც გააჩნია.
სექციაში გადასვლისას იხილავთ თქვენი რეკლამების შეჯამებას, ხელსაწყოების ახალი რეკლამების გენერირებისთვის და ფილტრებს სხვადასხვა რეკლამების სანახავად.
ჩამოსქროლეთ უკვე არსებული რეკლამების სანახავად.
თქვენი უკანასკნელი რეკლამები ჩამოთვლილია სათითაოდ და მათთან ერთად მოცემული გაქვთ ინფორმაცია მათი რიჩისა და სარეკლამო ხარჯების შესახებ.
ასევე შეგიძლიათ, აქ ნახოთ გაწითლებული გაფრთხილებები იმ რეკლამების შესახებ, რომლებიც უარყოფილ იქნა.
სწორედ აქ ნახავთ თქვენთვის საინტერესო ინფორმაციას.
უარყოფილი რეკლამების სანახავად ალტერნატიულ საშუალებას წარმოადგენს Business Suite-ის გვერდი. ჩამოდით ქვემოთ და ნახეთ “Recent Ads” ღილაკი იმავე ჩამონათვალისთვის, რომელიც ედს მენეჯერში ნახეთ.
აქაც ყველა უარყოფილ რეკლამას თან ახლავს წითელი შეტყობინება.
ფეისბუქი უარყოფილი რეკლამების შესახებ შეტყობინებების გრაფიდანაც გაცნობებთ და შეგიძლიათ პლატფორმის მენიუდანაც ნახოთ ეს შეტყობინებები.
მეილის საშუალებით უარყოფილ რეკლამებზე ინფორმაციას ნაკლებად ვიღებთ, თუმცა შეტყობინებების გრაფასაც შესაძლოა ერთი ან ორი დღე დასჭირდეს, რათა მოლოდინის რეჟიმში მყოფი რეკლამების შესახებ განახლდეს ინფორმაცია. ისეთი შემთხვევებიც არსებობს, როდესაც შეტყობინებების გრაფაში ასეთი მესიჯი საერთოდ არ გამოჩენილა. ამიტომ, განსაკუთრებით მნიშვნელოვან რეკლამებზე მხოლოდ მათ ნუ მიენდობით.
მაგალითად, რეკლამის გამოქვეყნების შემდეგ შეიძლება მსგავსი შეტყობინება მოგივიდეთ:
რა თქმა უნდა, ასეთი შეხსენებები გვეხმარება, მაგრამ მათი გამორჩენაც მარტივია. გარდა ამისა, მათ გამოსაჩენად შედარებით დიდი დრო სჭირდებათ და შესაძლოა ზოგჯერ საერთოდ არ გამოგვიჩნდეს.
როგორ დავადასტუროთ რეკლამის მიმოხილვა მისი უარყოფის შემდეგ?
თითოეული რეკლამა ფეისბუქზე რამდენიმე ავტომატური შეფასების პროცესს გადის გამოქვეყნებისთვის. ავტომატურ ტესტებში ვგულისხმობთ იმას, რომ რეკლამებს თავდაპირველად ალგორითმები და ბოტები უმკლავდებიან. ამიტომაც, ხშირად ხდება რეკლამის უარყოფა, რადგან რთულია ბოტმა და ალგორითმა 100%-ით გამოარჩიოს რეკლამის შინაარსი. საწყისი ავტომატიზებული ტესტის შემდეგ, შესაძლებლობა გაქვთ, უკვე ფეისბუქის მხარდაჭერის გუნდს დაუკავშირდეთ. თუმცა, ეს ყველაზე ეფექტური გზა ნამდვილად არ არის, რადგან შესაძლოა, მათი პასუხი საკმაოდ დაგვიანდეს და დახმარების გარანტიასაც ვერ მოგცემენ.
ამგვარად, უარყოფილი რეკლამის გამოსწორების ორი გზა არსებობს: ავტომატური და მომხმარებელთა მხარდაჭერის გუნდთან მეილის გაგზავნა.
პირველი ეტაპი ფეისბუქზე რეკლამის დადასტურების მოთხოვნაა. ყველა რეკლამა მსგავსად განიხილება და საჭიროა, ამ პროცესში ფეისბუქმა დაადგინოს, არის თუ არა რეკლამა ამორალური ან არალეგალური.
რეკლამის დადასტურების შემდეგ იღებთ შეტყობინებას, რომელიც გამცნობთ, რომ რეკლამა განხილვაშია.
შემდეგ, როგორც უკვე განვიხილეთ, გადადით ედს მენეჯერის ანგარიშში და შეამოწმეთ თქვენი რეკლამის სტატუსი.
როგორც წესი, რეკლამა, რომელიც ყველა წესს იცავს და პროფესიონალურად გამოიყურება, უპრობლემოდ იღებს აქტიურ სტატუსს.
თუმცა, უარყოფილი რეკლამის წითელი შეტყობინება გამცნობთ, რომ თქვენმა რეკლამამ ფეისბუქის ავტომატური შეფასების ნაწილი წარმატებით ვერ გაიარა და გარკვეული წესი დაარღვია.
მიიჩნევთ თუ არა ამას სამართლიანად, პრობლემის გამოსწორების გზა იქამდე არ იარსებებს, სანამ რეკლამაში ცვლილებების შეტანას არ დაიწყებთ.
იმის გასაგებად, თუ რაში მდგომარეობს პრობლემა, შეგიძლიათ დააჭიროთ „View Results” ღილაკს.
თითოეული უარყოფილი რეკლამა მოიცავს ახსნას ფაქტის შესახებ.
თქვენ დაინახავთ წითელ სიმბოლოს და შეტყობინებას ვრცელი აღწერილობით იმ წესის შესახებ, რომელიც თქვენმა რეკლამამ დაარღვია. ძირითად შემთხვევებში მთავარ ფაქტორს რეკლამაში შემავალი კონტენტი ან სამიზნე აუდიტორია წარმოადგენს.
განვიხილოთ მაგალითი. ქვემოთ იხილავთ რეკლამას, რომელიც ამერიკაში უძრავი ქონებისთვის იყო განკუთვნილი. ამ ინდუსტრიაში ამერიკაში გარკვეული კანონიერი შეზღუდვები არსებობს, რომლებიც დისკრიმინაციულ საკითხებს - რასას, შემოსავლებსა და სქესს ეხება.
რეკლამის ფარგლებში შერჩეულ იქნა სამიზნე აუდიტორია კონკრეტული შემოსავლების ფარგლებში. შესაძლოა ჩათვალოთ, რომ ეს სრულიად ბუნებრივია, რადგან უძრავ ქონებას ისეთი ადამიანები ყიდულობენ, რომლებსაც ამის საშუალება აქვთ. მიუხედავად ამისა, კანონის თანახმად ჩვენ არ შეგვიძლია ისეთი ხალხისთვის პოტენციური შესაძლებლობის დამალვა მხოლოდ იმიტომ, რომ მათ ამისათვის საჭირო თანხები არ გააჩნიათ.
View Results სექციის დადებითი მხარე ის არის, რომ აქ დაწვრილებითი ინფორმაციაა მოცემული დარღვეული წესის შესახებ და ის დამატებით ბმულებსაც შეიცავს, სადაც უფრო მეტის წაკითხვა შეგვიძლია სპეციალური სარეკლამო კატეგორიების შესახებ. ეს დამოკიდებულია იმაზე, თუ რომელი წესი ირღვევა.
ნებისმიერ დროს შეგიძლიათ, დააჭიროთ Request Review და თქვენი რეკლამის ახლიდან განხილვა მოითხოვოთ, თუმცა გაცილებით მეტი შანსი გაქვთ წარმატების, თუ რეკლამაში შესაბამის ცვლილებებს შეიტანთ. ამის შემდეგ შეგიძლიათ, კვლავ მოითხოვოთ რეკლამის განხილვა და აჩვენოთ ფეისბუქს, რომ გარკვეული ძალისხმევა გაიღეთ პრობლემის გამოსასწორებლად.
რეკლამაში ცვლილებების შესატანად შეგიძლიათ “Edit Ad” ღილაკს დააწვეთ.
თითოეული შემთხვევა რედაქტირებისას განსხვავებულია.
შესაძლოა აღმოაჩინოთ, რომ საჭიროა რეკლამის ტექსტიდან ან ფოტოდან რაიმე პერსონალური ან შეუფერებელი კონტენტი ამოშალოთ. ასევე შესაძლებელია, რომ სამიზნე აუდიტორიის ცვლილებაც მოგიწიოთ, ან სულ მცირე რამდენიმე ფილტრის გაუქმება დაგჭირდეთ.
ჩვენი მაგალითისთვის, საჭიროა შევამოწმოთ “Special Ad” კატეგორია, რადგან უძრავი ქონება სწორედ ამ კატეგორიას მიეკუთვნება.
საბოლოო საფეხური რეკლამაში ცვლილებების შეტანის შემდეგ, არის საწყის რეკლამასთან დაბრუნება, View Results სექციაში გადასვლა და რეკლამის განხილვის მოთხოვნა. ამის შემდეგ მცირე ფანჯარას დაინახავთ, საიდანაც დაადასტურებთ, რომ საჭირო რედაქტირება შეიტანეთ რეკლამაში და მზად ხართ, ის განსახილველად კვლავ წარადგინოთ.
გაითვალისწინეთ, რომ Request Review ღილაკზე დაჭერა რამდენჯერმე შეიძლება მოგიწიოთ, თუ ერთდროულად რამდენიმე წესი დაარღვიეთ.
საწყის მიმოხილვასთან შედარებით, განხილვის პროცესი შესაძლოა, უფრო დიდ ხანს გაგრძელდეს. რეკლამის სტატუსის შესამოწმებლად დაბრუნდით ედს მენეჯერის გვერდზე და შეამოწმეთ შეტყობინებები.
მთავარია „In Review” სტატუსი “Approved” სტატუსად იყოს შეცვლილი. ასევე შესაძლებელია, რომ კვლავ მიიღოთ უარყოფის შეტყობინება. ამის შემდეგ სასურველია, დაუბრუნდეთ რეკლამის აღწერას და განაგრძოთ შეცოდმების გამოსწორება.
როგორ დავუკავშირდეთ ფეისბქუის მხარდაჭერის გუნდს რეკლამის უარყოფის შემდეგ?
ძირითადად მეორედ უარყოფილი რეკლამა ხვდება „Unchanged” კატეგორიაში, რაც ნიშნავს იმას, რომ უარყოფის სტატუსი არ იცვლება. უფრო დეტალური ინფორმაციის მისაღებად რეკლამების სტატუსის შესახებ, შეგიძლიათ Account Quality page-ს ესტუმროთ.
ამ გვერდისთვის ყურადღების მიქცევა მნიშვნელოვანია, რადგან სარეკლამო ანგარიშთან დაკავშირებული ბევრი ხარვეზის გამო, შესაძლოა, თქვენი ანგარიში დაიბლოკოს და უფრო მეტიც, შესაძლოა ის სრულიად წაშალონ.
ამ გვერდზე თქვენ შეგეძლებათ ნახოთ, თუ რომელი რეკლამის მიმოხილვა შეგიძლიათ ხელახლა. რეკლამების უმეტესობისთვის თქვენ მხოლოდ ერთი შანსი გეძლევათ გამოსასწორებლად. თუ ამ მიმოხილვას წარმატებით ვერ გაივლით, რეკლამა “Unchanged” საქაღალდეში მოხვდება და შემდეგ მისი რედაქტირება შეუძლებელი ხდება. ასეთ შემთხვევაში რეკლამის შექმნა ახლიდან უნდა დაიწყოთ.
ასევე აღსანიშნავია, რომ ყველა რეკლამა არ იღებს მეორედ განხილვის შანსს. ასეთი რეკლამები ამორალურ ან არალეგალურ კონტენტს შეიცავენ.
არსებობს შემთხვევებიც, როდესაც უფრო მეტი გვჭირდება, ვიდრე ავტომატიზებული ალგორითმია.
ასეთ შემთხვევაში დაბრუნდით View Results სექციაში და დააწეთ სამი წერტილის („...“) ნიშანს ზედა მარჯვენა კუთხეში, სადაც რამდენიმე ფუნქციას იხილავთ.
მათ შორის შეგხვდებათ მომხმარებელთა მხარდაჭერაც.
მართალია, ეს ფეისბუქის მხარდაჭერის გუნდის წევრებთან არ დაგაკავშირებთ, მაგრამ ეს ერთგვარი ბიბლიოთეკაა ფეისბუქისთვის, სადაც საჭირო ინფორმაციას იპოვით უარყოფილ რეკლამასთან დაკავშირებით. გირჩევთ, რომ სხვადასხვა სტატიებს გადახედოთ და მეტი ეფექტურობისთვის, სცადოთ სიტყვების “ad rejected” მოძებნა თითოეულ ტექსტში, რათა უფრო რელევანტური მონაკვეთები წაიკითხოთ.
ფეისბუქის გუნდთან პირდაპირი კავშირი საუკეთესო საშუალებაა ისეთი რეკლამებისთვის, რომლებიც განხილვას 24 საათზე მეტი ხნით ელოდება. მისი დახმარებით შესაძლოა, პირდაპირი გამოხმაურებაც მიიღოთ თქვენს რეკლამასთან დაკავშირებით.