USD 2.6859
EUR 2.8804
RUB 2.9145
თბილისი
რამ შეიძლება გამოიწვიოს რეკლამის უარყოფა ფეისბუქზე
თარიღი:  2959

Facebook Ads-ის ანგარიშზე Rejected შეტყობინების დანახვა არც თუ ისე იშვიათი მოვლენაა. როგორც წესი, ეს ნიშნავს, რომ თქვენს რეკლამაში ან სამიზნე აუდიტორიაში რაღაც არის შესაცვლელი. რეკლამის დახვეწის შემდეგ კი ისევ გეძლევათ საშუალება, ხელახლა მოითხოვოთ მისი დასტური, რაც სულ რამდენიმე წუთს მოითხოვს.

ზოგიერთი რეკლამის დაბლოკვა ნამდვილად მიზანშეწონილია და ამ შედეგის გამოსწორებაც შეუძლებელია, რადგან ისინი პლატფორმისთვის შეუფერებლად მიიჩნევიან.

სტატიის განმავლობაში ვისაუბრებთ იმ შემთხვევებზე, რამაც შეიძლება თქვენი რეკლამის უარყოფა გამოიწვიოს. ასევე გაეცნობით, თუ სად შეიძლება უარყოფილი რეკლამების ნახვა, როგორ ხდება ამის გამოსწორება და რისი გაკეთება შეგიძლიათ, თუ პრობლემის გადაჭრა ვერ შეძელით.

უარყოფილი Facebook Ads? რატომ ხდება ეს?

ფეისბუქს საკმაოდ ვრცელი სია გააჩნია აკრძალული და შეზღუდული კონტენტის შესახებ. შეზღუდული კონტენტის გამოყენება დაშვებულია, თუმცა გარკვეულ ჩარჩოებში უნდა მოექცეთ, რაც ძირითადად თქვენს ადგილმდებარეობაზეა დამოკიდებული. რაც შეეხება აკრძალულ კონტენტს, ის ფეისბუქზე ვერასდროს მოხვდება.

რა თქმა უნდა, ეს სრული სია არ გახლვათ, თუმცა მოიცავს რამდენიმე მიზეზს, თუ რატომ შეიძლება რეკლამა იქნას უარყოფილი შეზღუდული კონტენტის გათვალისწინებით:

  • არალეგალური კონტენტი ზოგიერთი რეგიონისთვის, მაგალითად ალკოჰოლის რეკლამირება 21 წლამდე ადამიანებისთვის ამერიკის მასშტაბით.
  • დისკრიმინაციული კონტენტი.
  • რეკლამები, რომლებიც ფეისბუქის ბრენდირებულ აქტივებს იყენებს.
  • რეკლამები, რომლებიც არღვევენ საავტორო უფლებებსა და სავაჭრო ნიშნებს.
  • მომხმარებლის ინტერფეისის სურათები.
  • ლიდების რეკლამა, რომელიც სენსიტიურ ინფორმაციას ითხოვს, მაგალითად კრიმინალური ისტორია, ჯანმრთელობა ან სექსუალური ორიენტაცია.
  • არასწორი პროდუქტის აღწერა ან არარელევანტური სურათები.
  • რეკლამები, რომლებიც დისკრიმინაციისთვის ან პროვოკაციისთვისაა განკუთვნილი.
  • შეზღუდული კონტენტი გარკვეული ინდივიდებისთვის ან მოსახლეებისთვის, მაგალითად ეს შეიძლება იყოს კრიპტოვალუტის, სოციალური პრობლემების ან ფარმაცევტული მედიკამენტების შესახებ.

როგორც ვახსენეთ, ზოგიერთი კონტენტი სრულიად არის აკრძალული ფეისბუქზე გასავრცელებლად. მათ შორის:

  • არალეგალური პროდუქტები და სერვისები
  • თამბაქოსთან დაკავშირებული ნივთები
  • ნარკოტიკთან დაკავშირებული რეკლამები
  • იარაღები და ტყვიაწამალი
  • პორნოგრაფია
  • დეზინფორმაცია ან სენსაციური კონტენტი
  • არაკეთილსინდისიერი ან გრამატიკულად უხეში კონტენტი
  • რეკლამები ვირუსული პროგრამით

სად ვნახოთ, რა მიზეზით იქნა უარყოფილი რეკლამა?

უარყოფილ რეკლამასთან მუშაობისას პირველ რიგში, საჭიროა, გავიგოთ, იქნა თუ არა მართლაც ის უარყოფილი. უარყოფილი რეკლამის შესახებ ხშირად მეილებს არ ვიღებთ, ამიტომ, შესაძლოა გვეგონოს, რომ რეკლამა გამოვაქვეყნეთ, დავტოვოთ ფეისბუქი და ამის შესახებ წარმოდგენაც არ გვქონდეს.

შესაბამისად, გირჩევთ რამდენიმე წუთი დაიცადოთ ფეისბუქზე და ნახოთ გადალახა თუ არა თქვენმა რეკლამამ ფეისბუქის საწყისი ავტომატური ტესტი. ზოგადად კი მიზანშეწონილია, რომ ხშირად შეამოწმოთ რეკლამა სანამ არ დარწმუნდებით, რომ მას გამოქვეყნებული ან აქტიური სტატუსი აქვს.

მოდით მივყვეთ ნაბიჯ-ნაბიჯ. დავუშვათ, თქვენ აირჩიეთ რეკლამის გამოქვეყნება და ფიქრობთ, რომ ყველანაირი სტანდარტი დაიცავით და სწორი აუდიტორიაც მიუთითეთ. სად უნდა შეამოწმოთ რეკლამის სტატუსი?

პირველ რიგში, დაიწყეთ თქვენი ფეისბუქ პროფილის “dashboard”-ის შემოწმება. აქედან კი გადადით Ads Manager სექციაში.

წარსული რეკლამების ნახვას ასევე შეძლებთ Business Suite ან Ad Center-ის საშუალებითაც. თუმცა, ვფიქრობთ, რომ Ads Manager ყველაზე მარტივი გზაა ახალი, ძველი და სამომავლო რეკლამების მონიტორინგისთვის. თუმცა, შედარებით მსხვილი კამპანიების წარმოებისას Business Suite-ს დამატებითი ხელსაწყოებიც გააჩნია.

სექციაში გადასვლისას იხილავთ თქვენი რეკლამების შეჯამებას, ხელსაწყოების ახალი რეკლამების გენერირებისთვის და ფილტრებს სხვადასხვა რეკლამების სანახავად.

ჩამოსქროლეთ უკვე არსებული რეკლამების სანახავად.

თქვენი უკანასკნელი რეკლამები ჩამოთვლილია სათითაოდ და მათთან ერთად მოცემული გაქვთ ინფორმაცია მათი რიჩისა და სარეკლამო ხარჯების შესახებ.

ასევე შეგიძლიათ, აქ ნახოთ გაწითლებული გაფრთხილებები იმ რეკლამების შესახებ, რომლებიც უარყოფილ იქნა.

სწორედ აქ ნახავთ თქვენთვის საინტერესო ინფორმაციას.

უარყოფილი რეკლამების სანახავად ალტერნატიულ საშუალებას წარმოადგენს Business Suite-ის გვერდი. ჩამოდით ქვემოთ და ნახეთ “Recent Ads” ღილაკი იმავე ჩამონათვალისთვის, რომელიც ედს მენეჯერში ნახეთ.

აქაც ყველა უარყოფილ რეკლამას თან ახლავს წითელი შეტყობინება. 

ფეისბუქი უარყოფილი რეკლამების შესახებ შეტყობინებების გრაფიდანაც გაცნობებთ და შეგიძლიათ პლატფორმის მენიუდანაც ნახოთ ეს შეტყობინებები.

მეილის საშუალებით უარყოფილ რეკლამებზე ინფორმაციას ნაკლებად ვიღებთ, თუმცა შეტყობინებების გრაფასაც შესაძლოა ერთი ან ორი დღე დასჭირდეს, რათა მოლოდინის რეჟიმში მყოფი რეკლამების შესახებ განახლდეს ინფორმაცია. ისეთი შემთხვევებიც არსებობს, როდესაც შეტყობინებების გრაფაში ასეთი მესიჯი საერთოდ არ გამოჩენილა. ამიტომ, განსაკუთრებით მნიშვნელოვან რეკლამებზე მხოლოდ მათ ნუ მიენდობით.

მაგალითად, რეკლამის გამოქვეყნების შემდეგ შეიძლება მსგავსი შეტყობინება მოგივიდეთ:

რა თქმა უნდა, ასეთი შეხსენებები გვეხმარება, მაგრამ მათი გამორჩენაც მარტივია. გარდა ამისა, მათ გამოსაჩენად შედარებით დიდი დრო სჭირდებათ და შესაძლოა ზოგჯერ საერთოდ არ გამოგვიჩნდეს.

როგორ დავადასტუროთ რეკლამის მიმოხილვა მისი უარყოფის შემდეგ?

თითოეული რეკლამა ფეისბუქზე რამდენიმე ავტომატური შეფასების პროცესს გადის გამოქვეყნებისთვის. ავტომატურ ტესტებში ვგულისხმობთ იმას, რომ რეკლამებს თავდაპირველად ალგორითმები და ბოტები უმკლავდებიან. ამიტომაც, ხშირად ხდება რეკლამის უარყოფა, რადგან რთულია ბოტმა და ალგორითმა 100%-ით გამოარჩიოს რეკლამის შინაარსი. საწყისი ავტომატიზებული ტესტის შემდეგ, შესაძლებლობა გაქვთ, უკვე ფეისბუქის მხარდაჭერის გუნდს დაუკავშირდეთ. თუმცა, ეს ყველაზე ეფექტური გზა ნამდვილად არ არის, რადგან შესაძლოა, მათი პასუხი საკმაოდ დაგვიანდეს და დახმარების გარანტიასაც ვერ მოგცემენ.

ამგვარად, უარყოფილი რეკლამის გამოსწორების ორი გზა არსებობს: ავტომატური და მომხმარებელთა მხარდაჭერის გუნდთან მეილის გაგზავნა.

პირველი ეტაპი ფეისბუქზე რეკლამის დადასტურების მოთხოვნაა. ყველა რეკლამა მსგავსად განიხილება და საჭიროა, ამ პროცესში ფეისბუქმა დაადგინოს, არის თუ არა რეკლამა ამორალური ან არალეგალური.

რეკლამის დადასტურების შემდეგ იღებთ შეტყობინებას, რომელიც გამცნობთ, რომ რეკლამა განხილვაშია.

შემდეგ, როგორც უკვე განვიხილეთ, გადადით ედს მენეჯერის ანგარიშში და შეამოწმეთ თქვენი რეკლამის სტატუსი.

როგორც წესი, რეკლამა, რომელიც ყველა წესს იცავს და პროფესიონალურად გამოიყურება, უპრობლემოდ იღებს აქტიურ სტატუსს.

თუმცა, უარყოფილი რეკლამის წითელი შეტყობინება გამცნობთ, რომ თქვენმა რეკლამამ ფეისბუქის ავტომატური შეფასების ნაწილი წარმატებით ვერ გაიარა და გარკვეული წესი დაარღვია.

მიიჩნევთ თუ არა ამას სამართლიანად, პრობლემის გამოსწორების გზა იქამდე არ იარსებებს, სანამ რეკლამაში ცვლილებების შეტანას არ დაიწყებთ.

იმის გასაგებად, თუ რაში მდგომარეობს პრობლემა, შეგიძლიათ დააჭიროთ „View Results” ღილაკს.

თითოეული უარყოფილი რეკლამა მოიცავს ახსნას ფაქტის შესახებ.

თქვენ დაინახავთ წითელ სიმბოლოს და შეტყობინებას ვრცელი აღწერილობით იმ წესის შესახებ, რომელიც თქვენმა რეკლამამ დაარღვია. ძირითად შემთხვევებში მთავარ ფაქტორს რეკლამაში შემავალი კონტენტი ან სამიზნე აუდიტორია წარმოადგენს.

განვიხილოთ მაგალითი. ქვემოთ იხილავთ რეკლამას, რომელიც ამერიკაში უძრავი ქონებისთვის იყო განკუთვნილი. ამ ინდუსტრიაში ამერიკაში გარკვეული კანონიერი შეზღუდვები არსებობს, რომლებიც დისკრიმინაციულ საკითხებს - რასას, შემოსავლებსა და სქესს ეხება.

რეკლამის ფარგლებში შერჩეულ იქნა სამიზნე აუდიტორია კონკრეტული შემოსავლების ფარგლებში. შესაძლოა ჩათვალოთ, რომ ეს სრულიად ბუნებრივია, რადგან უძრავ ქონებას ისეთი ადამიანები ყიდულობენ, რომლებსაც ამის საშუალება აქვთ. მიუხედავად ამისა, კანონის თანახმად ჩვენ არ შეგვიძლია ისეთი ხალხისთვის პოტენციური შესაძლებლობის დამალვა მხოლოდ იმიტომ, რომ მათ ამისათვის საჭირო თანხები არ გააჩნიათ.

View Results სექციის დადებითი მხარე ის არის, რომ აქ დაწვრილებითი ინფორმაციაა მოცემული დარღვეული წესის შესახებ და ის დამატებით ბმულებსაც შეიცავს, სადაც უფრო მეტის წაკითხვა შეგვიძლია სპეციალური სარეკლამო კატეგორიების შესახებ. ეს დამოკიდებულია იმაზე, თუ რომელი წესი ირღვევა.

ნებისმიერ დროს შეგიძლიათ, დააჭიროთ Request Review და თქვენი რეკლამის ახლიდან განხილვა მოითხოვოთ, თუმცა გაცილებით მეტი შანსი გაქვთ წარმატების, თუ რეკლამაში შესაბამის ცვლილებებს შეიტანთ. ამის შემდეგ შეგიძლიათ, კვლავ მოითხოვოთ რეკლამის განხილვა და აჩვენოთ ფეისბუქს, რომ გარკვეული ძალისხმევა გაიღეთ პრობლემის გამოსასწორებლად.

რეკლამაში ცვლილებების შესატანად შეგიძლიათ “Edit Ad” ღილაკს დააწვეთ.

თითოეული შემთხვევა რედაქტირებისას განსხვავებულია.

შესაძლოა აღმოაჩინოთ, რომ საჭიროა რეკლამის ტექსტიდან ან ფოტოდან რაიმე პერსონალური ან შეუფერებელი კონტენტი ამოშალოთ. ასევე შესაძლებელია, რომ სამიზნე აუდიტორიის ცვლილებაც მოგიწიოთ, ან სულ მცირე რამდენიმე ფილტრის გაუქმება დაგჭირდეთ.

ჩვენი მაგალითისთვის, საჭიროა შევამოწმოთ “Special Ad” კატეგორია, რადგან უძრავი ქონება სწორედ ამ კატეგორიას მიეკუთვნება.

საბოლოო საფეხური რეკლამაში ცვლილებების შეტანის შემდეგ, არის საწყის რეკლამასთან დაბრუნება, View Results სექციაში გადასვლა და რეკლამის განხილვის მოთხოვნა. ამის შემდეგ მცირე ფანჯარას დაინახავთ, საიდანაც დაადასტურებთ, რომ საჭირო რედაქტირება შეიტანეთ რეკლამაში და მზად ხართ, ის განსახილველად კვლავ წარადგინოთ.

გაითვალისწინეთ, რომ Request Review ღილაკზე დაჭერა რამდენჯერმე შეიძლება მოგიწიოთ, თუ ერთდროულად რამდენიმე წესი დაარღვიეთ.

საწყის მიმოხილვასთან შედარებით, განხილვის პროცესი შესაძლოა, უფრო დიდ ხანს გაგრძელდეს. რეკლამის სტატუსის შესამოწმებლად დაბრუნდით ედს მენეჯერის გვერდზე და შეამოწმეთ შეტყობინებები.

მთავარია „In Review” სტატუსი “Approved” სტატუსად იყოს შეცვლილი. ასევე შესაძლებელია, რომ კვლავ მიიღოთ უარყოფის შეტყობინება. ამის შემდეგ სასურველია, დაუბრუნდეთ რეკლამის აღწერას და განაგრძოთ შეცოდმების გამოსწორება.

როგორ დავუკავშირდეთ ფეისბქუის მხარდაჭერის გუნდს რეკლამის უარყოფის შემდეგ?

ძირითადად მეორედ უარყოფილი რეკლამა ხვდება „Unchanged” კატეგორიაში, რაც ნიშნავს იმას, რომ უარყოფის სტატუსი არ იცვლება. უფრო დეტალური ინფორმაციის მისაღებად რეკლამების სტატუსის შესახებ, შეგიძლიათ Account Quality page-ს ესტუმროთ.

ამ გვერდისთვის ყურადღების მიქცევა მნიშვნელოვანია, რადგან სარეკლამო ანგარიშთან დაკავშირებული ბევრი ხარვეზის გამო, შესაძლოა, თქვენი ანგარიში დაიბლოკოს და უფრო მეტიც, შესაძლოა ის სრულიად წაშალონ.

ამ გვერდზე თქვენ შეგეძლებათ ნახოთ, თუ რომელი რეკლამის მიმოხილვა შეგიძლიათ ხელახლა. რეკლამების უმეტესობისთვის თქვენ მხოლოდ ერთი შანსი გეძლევათ გამოსასწორებლად. თუ ამ მიმოხილვას წარმატებით ვერ გაივლით, რეკლამა “Unchanged” საქაღალდეში მოხვდება და შემდეგ მისი რედაქტირება შეუძლებელი ხდება. ასეთ შემთხვევაში რეკლამის შექმნა ახლიდან უნდა დაიწყოთ.

ასევე აღსანიშნავია, რომ ყველა რეკლამა არ იღებს მეორედ განხილვის შანსს. ასეთი რეკლამები ამორალურ ან არალეგალურ კონტენტს შეიცავენ.

არსებობს შემთხვევებიც, როდესაც უფრო მეტი გვჭირდება, ვიდრე ავტომატიზებული ალგორითმია.

ასეთ შემთხვევაში დაბრუნდით View Results სექციაში და დააწეთ სამი წერტილის („...“) ნიშანს ზედა მარჯვენა კუთხეში, სადაც რამდენიმე ფუნქციას იხილავთ.

მათ შორის შეგხვდებათ მომხმარებელთა მხარდაჭერაც.

მართალია, ეს ფეისბუქის მხარდაჭერის გუნდის წევრებთან არ დაგაკავშირებთ, მაგრამ ეს ერთგვარი ბიბლიოთეკაა ფეისბუქისთვის, სადაც საჭირო ინფორმაციას იპოვით უარყოფილ რეკლამასთან დაკავშირებით. გირჩევთ, რომ სხვადასხვა სტატიებს გადახედოთ და მეტი ეფექტურობისთვის, სცადოთ სიტყვების “ad rejected” მოძებნა თითოეულ ტექსტში, რათა უფრო რელევანტური მონაკვეთები წაიკითხოთ.

ფეისბუქის გუნდთან პირდაპირი კავშირი საუკეთესო საშუალებაა ისეთი რეკლამებისთვის, რომლებიც განხილვას 24 საათზე მეტი ხნით ელოდება. მისი დახმარებით შესაძლოა, პირდაპირი გამოხმაურებაც მიიღოთ თქვენს რეკლამასთან დაკავშირებით.

 

თბილისი
"თელასი" - თბილისის ქუჩები რომელთაც 26 აპრილს დენი გაეთიშებათ

სხვადასხვა სამუშაოების ჩატარების გამო 26 აპრილს ელექტრომომარაგება დროებით შეიზღუდება

ჩუღურეთის რაიონი

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 10:00 საათიდან 17:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: თამარ  მეფის  გამზირის, აღმაშენებლის გამზირის (ნაწილობრივ),  რკინიგზის  სადგურის  მიმდებარე  ტერიტორიის, ხუდადოვის,  ჩხიკვაძის,   მესხის,  არგვეთის, ტყეშელაშვილის, მანგლისის, ზაქარაიას, მანჯგალაძის, ქურდიანის, ჩერნიშევსკის, ჯავახიშვილის, არჩილ და გია ქურდიანების, ჩიქობავას, ნეკრასოვის, აბასთუმნის, სამღერეთის, გოგოლის,  ჩუბინაშვილის, ფოცხვერაშვილის, თევდორე მღვდლის, კონსტიტუციის და წინამძღვრიშვილის ქუჩების  მაცხოვრებლებს.

ნაძალადევის რაიონი

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 10:00 საათიდან 17:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: გურამიშვილის გამზირის (ნაწილობრივ), დიდი ჯიხაიშის, ბენდელიანის, სანერგეს,  იმერეთის,  ცოტნე დადიანის,  წმინდა მელქისედექ I, კავთისხევის,  ჭყონდიდელის,  დეპოს,  მრევლიშვილის, კოხრეიძის, საყვირის, სვანეთის,  იფნევის,  იფნის,  კვერნაულის,  ზვარეთის,  დვირის და ედისის ქუჩების მოსახლეობას.   

საბურთალოს რაიონი

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 11:00 საათიდან 18:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: პეკინის  გამზირის (ნაწილობრივ), ჭაბუა ამირეჯიბის გზატკეცილის, გმირთა მოედნის მიმდებარე ტერიტორიის, მზიურის მიმდებარე ტერიტორიის, კოსტავას, ბალანჩივაძეების,    რამიშვილის, ჩიქოვანის, კუტუზოვის, გამრეკელის, ცაგარელის, ცინცაძის და მიცკევიჩის   ქუჩების მოსახლეობას.   

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 13:00 საათიდან 15:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: თამარაშვილის და კარტოზიას ქუჩების მოსახლეობას.   

გლდანის რაიონი

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 11:00 საათიდან 18:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: თიანეთის გზატკეცილის, გლდანის ხევის, სოფელი გლდანის, გაზის დასახლების,  ანდრონიკაშვილის,  კაჭარავას, ჯანჯღავას და კბილაშვილის ქუჩების მოსახლეობას.   

ისნის რაიონი

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 11:00 საათიდან 18:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: თელავის,  წინანდლის,  კობარეთის და ზურაბიშვილის ქუჩების მოსახლეობას.   

დიდუბის რაიონი

ქსელში გადართვების გამო 01:00 საათიდან 04:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: აღმაშენებლის გამზირის მე-10 კილომეტრის, სამხედრო გზატკეცილის, დიღმის მასივის I კვარტლის,  ბოხუას, ტერევერკოვის, ბელიაშვილის, ბერძენიშვილის,  ჩაჩუას,  ჭიაურელის,  ერისთავის,  ლუბლიანას,  ჯორჯ  ბალანჩინის და  გოგიძის ქუჩების მოსახლეობას.   

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 10:00 საათიდან 18:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: დავით  აღმაშენებლის  გამზირის (ნაწილობრივ),  მარშალ გელოვანის  გამზირის,  მტკვრის მარჯვენა  სანაპიროს, დიღმის მასივის II კვარტლის (ნაწილობრივ),  ბაქრაძის,  უზნაძის,  დუმბაძის და დგებუაძის ქუჩების მოსახლეობას.   

ვაკის რაიონი

ქსელში გადართვების გამო 01:00 საათიდან 04:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: ბაგების,  წყნეთის გზატკეცილის, ჭავჭავაძის გამზირის (ნაწილობრივ),  წყნეთის და ტაბლიაშვილის   ქუჩების მოსახლეობას.   

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 10:00 საათიდან 19:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: წყნეთის  გზატკეცილის, ქობულეთის და შროშის ქუჩების მოსახლეობას.   

მთაწმინდის რაიონი

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 11:00 საათიდან 15:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: დაბა წავკისის (ნაწილობრივ), დაბა ტაბახმელას (ნაწილობრივ), კირილე უკლებას, მთაწმინდის,  ბესიკის, მოსიძის,  ჩიტაძის და კრავეიშვილის ქუჩების მოსახლეობას.   

კრწანისის რაიონი

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 10:00 საათიდან 18:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: რუსთავის გზატკეცილის, გორგასლის, კოტე აფხაზის, ცინცაძის,  ნაკაშიძეების, ავლევის, ყავლაშვილის, ვერცხლის, ოქრომჭედლების და დიუმას ქუჩების მოსახლეობას.   

სამგორის რაიონი

ქსელში გადართვების გამო 01:00 საათიდან 04:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: კახეთის გზატკეცილის (ნაწილობრივ),  ვარკეთილის მეტროს  მიმდებარე ტერიტორიის,  ვარკეთილის IV მიკრორაიონის II რიგის, აგრარული უნივერსიტეტის დასახლების, აეროდრომის დასახლების, ვაზისუბნის დასახლების IV მიკრორაიონის, ჯავახეთის, ჩაჩუას, ხომლელის, ხვედელიძის, კალოუბნის,  უძოს,  მხარგრძელის,  17 შინდისელი  გმირის,  შანდორ  პეტეფის,  რამიშვილის, წულუკიძის, მანდელშტამის, ლაღიძის და ლიზა ნაკაშიძე-ბოლქვაძის     ქუჩების მოსახლეობას.   

გადაუდებელი სამუშაოების გამო 10:00 საათიდან 18:00 საათამდე შეზღუდვა შეეხება: ვარკეთილი-3 I, V მიკრორაიონების, ვარკეთილის მასივის ზემო პლატოს, აეროდრომის დასახლების, ნავთლუღის დასახლების, მერვე ლეგიონის დასახლების, კახეთის გზატკეცილის, ზემო ალექსეევკის დასახლების, ქვემო ალექსეევკის დასახლების, აეროპორტის დასახლების,  ბერი გაბრიელ სალოსის, თრიალეთის, კალოუბნის, შუამთის, ჯავახეთის, ნაკაშიძე-ბოლქვაძის, ჯიქიას, ორბელების, ხარაბაძის, კვაჭანტირაძის, ანდღულაძის, ქობულაძის, კაკაბეთის, წალენჯიხის, ბუკისციხის, კობცოვის,  ბეგიაშვილის, ონაშვილის, ანთიმოზ ივერიელის, ტატიშვილის, მანდელშტამის, ლაღიძის, ქიზიყის,  იგოთის,  ლოლაძის,  კაცხის და კაჭარავას  ქუჩების მოსახლეობას.   

 

კომპანია ბოდიშს უხდის მომხმარებლებს შექმნილი დისკომფორტის გამო. სამუშაოების დასრულების შემდეგ აბონენტებს ელექტრომომარაგება აღუდგება.

 

სრულად
გამოკითხვა
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
ხმის მიცემა
სხვათა შორის

მსოფლიოს ისტორიაში, უდიდესი იმპერიები ტერიტორიით(მლნ კვ. კმ): ბრიტანეთი - 35.5 მონღოლეთი - 24.0 რუსეთი - 22.8 ქინგის დინასტია (ჩინეთი) - 14.7 ესპანეთი - 13.7 ხანის დინასტია (ჩინეთი) - 12.5 საფრანგეთი - 11.5 არაბეთი - 11.1 იუანების დინასტია (ჩინეთი) - 11.0 ხიონგნუ - 9.0 ბრაზილია - 8.337 იაპონია - ~8.0 იბერიული კავშირი - 7.1 მინგის დინასტია (ჩინეთი) - 6.5 რაშიდუნების ხალიფატი (არაბეთი) - 6.4 პირველი თურქული სახანო - 6.0 ოქროს ურდო - 6.0 აქემენიანთა ირანი - 5.5 პორტუგალია - 5.5 ტანგის დინასტია (ჩინეთი) - 5.4 მაკედონია - 5.2 ოსმალეთი - 5.2 ჩრდილო იუანის დინასტია (მონღოლეთი) - 5.0 რომის იმპერია - 5.0

Ford, საავტომობილო ბაზრის დომინანტი მაშინ, როდესაც საავტომობილო ბაზარი ჯერ კიდევ ჩამოყალიბების პროცესში იყო, Ford Model T იყო დომინანტი მანქანა. 1916 წლის მონაცემებით, ის მსოფლიოში ყველა ავტომობილის 55%-ს შეადგენდა.

ილია ჭავჭავაძე: "როცა პრუსიამ წაართვა საფრანგეთს ელზასი და ლოტარინგია და პარლამენტში ჩამოვარდა საუბარი მასზედ, თუ რაგვარი მმართველობა მივცეთო ამ ახლად დაჭერილს ქვეყნებს, ბისმარკმა აი, რა სთქვა: ,,ჩვენი საქმე ელზასსა და ლოტარინგიაში თვითმმართველობის განძლიერება უნდა იყოსო. ადგილობრივნი საზოგადოების კრებანი უნდა დავაწყოთო ადგილობრივის მმართველობისთვისაო. ამ კრებათაგან უფრო უკეთ გვეცოდინება იმ ქვეყნების საჭიროება, ვიდრე პრუსიის მოხელეთაგანა. ადგილობრივთა მცხოვრებთაგან ამორჩეულნი და დაყენებულნი მოხელენი ჩვენთვის არავითარს შიშს არ მოასწავებენ. ჩვენგან დანიშნული მოხელე კი მათთვის უცხო კაცი იქნება და ერთი ურიგო რამ ქცევა უცხო კაცისა უკმაყოფილებას ჩამოაგდებს და ეგ მთავრობის განზრახვასა და სურვილს არ ეთანხმება. მე უფრო ისა მგონია, რომ მათგან ამორჩეულნი მოხელენი უფრო ცოტას გვავნებენ, ვიდრე ჩვენივე პრუსიის მოხელენი”. თუ იმისთანა კაცი, როგორც ბისმარკი, რომელიც თავისუფლების დიდი მომხრე მაინდამაინც არ არის, ისე იღვწოდა თვითმმართველობისათვის, მერე იმ ქვეყნების შესახებ, რომელთაც გერმანიის მორჩილება არამც თუ უნდოდათ, არამედ ეთაკილებოდათ, თუ ამისთანა რკინის გულისა და მარჯვენის კაცი, როგორც ბისმარკი, სხვა გზით ვერ ახერხებდა ურჩის ხალხის გულის მოგებას, თუ არ თვითმმართველობის მინიჭებითა, სხვას რაღა ეთქმის."

დედამიწაზე არსებული ცოცხალი არსებებიდან მხოლოდ ადამიანს და კოალას აქვთ თითის ანაბეჭდი

ინდოელი დიასახლისები მსოფლიო ოქროს მარაგის 11% ფლობენ. ეს უფრო მეტია, ვიდრე აშშ-ს, სავალუტო ფონდის, შვეიცარიის და გერმანიის მფლობელობაში არსებული ოქრო, ერთად აღებული.

დადგენილია, რომ სასოფლო-სამეურნეო კულტურათა მოსავლიანობის განმსაზღვრელ კომპლექსურ პირობათა შორის, ერთ-ერთი თესლის ხარისხია. მაღალხარისხოვანი ჯიშიანი თესლი ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორია მოსავლიანობის გასადიდებლად, რაც აგრეთვე დასაბუთებულია ხალხური სიბრძნით "რასაც დასთეს, იმას მოიმკი". - ქართული გენეტიკისა და სელექცია–მეთესლეობის სკოლის ერთ-ერთი ფუძემდებელი, მეცნიერებათა დოქტორი, აკადემიკოსი პეტრე ნასყიდაშვილი

ებოლა, SARS-ი, ცოფი, MERS-ი, დიდი ალბათობით ახალი კორონავირუსი COVID-19-იც, ყველა ამ ვირუსული დაავადების გავრცელება ღამურას უკავშირდება.

ყველაზე დიდი ეპიდემია კაცობრიობის ისტორიაში იყო ე.წ. "ესპანკა" (H1N1), რომელსაც 1918-1919 წლებში მიახლოებით 100 მილიონი ადამიანის სიცოცხლე შეეწირა, ანუ დედამიწის მოსახლეობის 5,3 %.

იცით თუ არა, რომ მონაკოს ნაციონალური ორკესტრი უფრო დიდია, ვიდრე ქვეყნის არმია.