USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
რა ვითარებაა უკრაინაში ამ დროისთვის
თარიღი:  428

2023 წლის 9-10 აგვისტოს შეჯამება უკრაინაში:

- უკრაინული იერიში მდინარე დნეპრის აღმოსავლეთ სანაპიროზე გრძელდება. ერთის მხრივ ანტონოვის ხიდის მომიჯნავე პლაცდარმი გააფართოეს უკრაინელებმა და ოლეშკისაკენ ცდილობენ გადაადგილებას, სადაც მდინარე კონკასა და ჩაიკას შორის მონაკვეთზე მიმდინარეობს შეტაკებები, ხოლო მეორეს მხრივ კოზაჩი ლაჰერთან (კაზაკთა ბანაკი - ასე ითარგმნება ამ ადგილის სახელწოდება ქართულად) ვითარდება იერიშები. უკრაინელებმა კუნძულების დაკავება მოახერხეს და ახლა ჭაობების სიახლოვეს მიმდინარეობს შეტაკებები, ქალაქის სამხრეთით. უკრაინული იერიშის შესაკავებლად დიდი რაოდენობით რუსული ნაწილები შევიდნენ დასახლებაში.

დნეპრის სანაპიროს შენარჩუნება რუსებს აშკარად უჭირთ. გრძელი, ჭაობიანი და კახოვკას კაშხლის აფეთქების შემდეგ თავდაცვის გადარეცხილი ხაზი აქვთ დასაცველი მათ. ეს კი როგორც ჩანს უჭირთ და საკმაოდ დიდ რეზერვებსა და ძლებს მოითხოვს.

ამასთან, უკრაინელები აქტიურად ბომბავენ მთელს პერიმეტრს. ყველა ტიპის უკრაინული არტილერია სწვდება მათ. ამ პროცესში გუშინ ინტენსიურად დაიბომბა ნოვა კახოვკაში რუსული სამხედრო ნაწილიც.

- რუსები ცდილობენ შეტევა განავითარონ ხარკივის ოლქში, კუპიანსკის მიმართულებით, ქალაქის ჩრდილოეთით, ლიმან პერშის მონაკვეთზე. ამ მოცემულ რეალობაში, სტრატეგიული თვალსაზრისით ეს მონაკვეთი საკმაოდ უმნიშვნელოდ იქცა და ახლა მასზე ძალიან დიდი ძალებითა და ძალიან დიდი მსხვერპლის ფასად დაწოლა ანალიტიკოსებისათვის გასაკვირია. ბევრი მოსაზრება წავიკითხე ამ თემაზე და სამი ძირითადი აზრი იკვეთება: 1. შეტევა შეტევისათვის - უბრალოდ არ უნდათ რუსებს ინიციატივა არ ჰქონდეთ სადმე და ყველა მიმართულებით თავდაცვაში იდგენენ; 2. უკრაინელთა ყურადღების ამ მიმართულებით გადასატანად და სხვაგან ძალების მოსაკლებად; 3. რუსები მდინარე ოსკილს მიუყვებიან და ცდილობენ თავდაცვის ხაზი მის გაყოლებაზე შექმნან. სამივე მოსაზრებას აქვს არსებობის უფლება და ერთმანეთს არ გამორიცხავს (პირიქით, ავსებს კიდეც). მაგრამ იმდენად დიდ ძალისხმევად უჯდებათ მათ ამ შეტევის განვითარება, რომ რამდენად ეყოფათ ძალა საეჭვოა.

მიუხედავად ამისა, უკრაინელები ქალაქ კუპიანსკის თავდაცვისათვის მაინც ამზადებენ და მოსახლეობის ევაკუაციის გეგმაც აქვთ შემუშავებული. კუპიანსკი უკრაინელებმა 2022 წლის სექტემბრის კონტრშეტევისას გაათავისუფლეს.

აღსანიშნავია ისიც, რომ რუსები კუპიანსკის ჩრდილოეთით იანვრიდან მოყოლებული აქტიურობენ, ხოლო აქტიურ იერიშებს ბოლო სამი თვეა ახორციელებენ.

- უკრაინელები დონეცკის ოლქის სამხრეთ ნაწილში, ველიკა ნოვოსილკას სამხრეთით, უროჟაინეზე ახორციელებენ შტურმს. გარდა ამისა მიმდინარეობს საარტილერიო დუელი. ამ პატარა მონაკვეთზე იმდენად ინტენსიურია შეტაკებები, რომ ამის მსგავსი მთელს უკრაინაში ძალიან ცოტა წერტილია.

- ყირიმში უკრაინელებმა ჯანკოის აეროპორტის მიმდებარე ტერიტორია დაბომბეს მინიმუმ ორჯერ. აფეთქებების შესახებ იტყობინებოდნენ ნოვოფედოროვკას აეროპორტის ტერიტორიაზეც.

- რუსებმა ქალაქი ზაპორიჟია ორჯერ დაბომბეს. ორჯერვე მშვიდობიანი მოსახლეობა. ესაა განგრძობითი ტერორი.

- რუსულმა დრონებმა რივნეს ოლქში (დასავლეთ უკრაინა) ბელარუსიდან გაშვებული დრონებით ნავთობბაზა დაბომბეს.

- უცნაურად ვითარდება "ვაგნერის" ბედი: როგორც ჩანს მათ ლუკაშენკას იმაზე დიდი ფული მოსთხოვეს, ვიდრე მას ამის გადახდა შეეძლო ან სურვილი ჰქონდა. სწორედ ამიტომ ომის შემსწავლელი ინსტიტუტის ინფორმაციით მათი ნაწილი მაინც უკან, რუსეთში ბრუნდება და შოიგუს უწყებასთან გააფორმებს კონტრაქტს. ჯერჯერობით საუბარია 500-600 გასულ სამხედროზე (სულ ბელარუსში მყოფი ვაგნერის რაოდენობა 3000 სამხედროდან 10 ათას სამხედრომდე მერყეობს). თუკი ეს ინფორმაცია ნამდვილი გამოდგა რა საინტერესოა რა ნაწილი დარჩენა ბელარუსში და როგორ გამოიყენებენ მათ რუსეთში - გაუშვებენ ისევ ფრონტის ხაზზე, სადაც ისინი კვლავ სჭირდებათ თუ გაუშვებენ აფრიკის ქვეყნების გასაძარცვავად. ხოლო მეორეს მხრივ, თუკი ლუკაშენკა მათ ნაწილს დაიტოვებს, დიდი რაოდენობით ისინი შეიძლება არც კი ესაჭიროებოდეს - რამდენიმე ასეული მსროლელი მკველთა რაზმი "პრეტორიანული გვარდიის" მსგავსად ეყოლება მას, რომელსაც საკუთარი ხალხის წინააღმდეგ თუ დივერსიისათვის ეფექტურად გამოიყენებს.

მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე

 

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის