USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
რა ვითარებაა ამ დროისთვის უკრაინაში - გიორგი კობერიძე
дата:  564
2023 წლის 4-5 სექტემბრის შეჯამება უკრაინაში:
- სამხრეთით, ზაპორიჟიასა და დონეცკის ოლქებში შეტაკებები მიმდინარეობს თითქმის მთელ საოკუპაციო ხაზის გასწვრივ. უკრაინელები უტევენ ჟერებიანკას, ვასილივკას მიმართულებაზე, ნოვოპროკოპივკასა და ვერბოვეს ტოკმაკის მიმართულებაზე, პრიუტნესა და ზავიტნე ბაჟანიას ველიკა ნოვოსილკას მიმართულებაზე, (მარიუპოლის გზაზე), ნოვოდონეცკესა და ნოვომაიორსკეს, ვუჰლედარსა და ველიკა ნოვოსილკას შორის. კიდევ ერთი წერტილი, სადაც უკრაინელები გააქტიურდნენ პოლოჰისაკენ მიმავალი გზაა, ზაპორიჟიას ოლქში. ანუ, უფრო მარტივად რომ ვთქვათ უკრაინელები 150 კილომეტრის სიგრძეზე რამდენიმე მონაკვეთში ერთდროულად აწარმოებენ ლოკალურ შეტევებს.
ამ მრავალ წერტილში ერთდროული დაწოლის მიზანი რუსული არმიის მრავალი მიმართულებით გაფანტვა და რომელიმე სექტორში წარმატებული გარღვევაა.
ამასთან, ვერბოვესთან და ნოვოპროკოპივკასთან ძალიან მასშტაბური შეტაკებები მიმდინარეობს, ხოლო რუსები ცოცხალ ძალას არ ზოგავენ უკრაინელთა შესაჩერებლად. ამისდა მიუხედავად წინსვლა მაინც აქვთ უკრაინელებს. სწორედ ამ ინტენსიური საბრძოლო მოქმედებებისას უკრაინელებმა რამდენიმე ტანკი, მათ შორის ბრიტანული Challenger 2 დაკარგეს. ცხადია ეს ყველაფერი, ასეთი საბრძოლო მოქმედებებისას სრულიად მოსალოდნელი იყო. საბედნიეროდ, ეკიპაჟი გადარჩა.
- უკრაინულმა სპეცსამსახურებმა ლუგანსკელი სეპარატისტების საბაჟოს უფროსი, რომელიც ფულის გათეთრებასა და უკრაინის წინააღმდეგ ფინანსურ და სამხედრო დანაშაულს ჩადიოდა, ააფეთქეს.
- ინტენსიური საბრძოლო მოქმედებები მიმდინარეობს ლუგანსკისა და დონეცკის ოლქების საზღვარზე. წინსვლას როგორც უკრაინელები ისე რუსები ცდილობენ. ამ მიმართულებითაა გადმოსროლილი აზოვის ბრიგადაც. შეტაკებებმა ბოლო დღეებია ძალიან იმატა. რელიეფი ერთდროულად ტყიანიცაა და ზოგან ჭაობიანიც.
- კუპიანსკთან, ხარკივის ოლქში, უკრაინელებმა დაასტაბილურეს ფრონტის ხაზი და ახლა თავად ცდილობენ მცირე მასშტაბის, ლოკალურ წინსვლას. მასშტაბური არაფერი, როგორც ჩანს პოზიციურ ბრძოლებად გარდაიქმნება ამ ეტაპზე ვითარება.
ზოგიერთი კომენტატორი ჩივის, რომ ამ მიმართულებას კიდევ უფრო მეტი ყურადღება უნდა დაეთმოსო.
- ერდოღანი და პუტინი ერთმანეთს შეხვდნენ. საუბარი, როგორც მოსალოდნელი იყო, მარცვლეულის შეთანხმებას შეეხო. შეთანხმება არ შედგა, თუმცა კრემლის მხრიდან ისეთი მოთხოვნები გაჟღერდა, რაც ფინანსური მიმართულებით სანქციების შერბილებასთანაა დაკავშირებული. სწორედ ეს მიანიშნებს იმ ფაქტზე, რომ სანქციები მუშაობს და საკმაოდ აზარალებს რუსეთის ეკონომიკას. მაგრამ შეხვედრა ამით არ დასრულებულა, ერდოღანი მომდევნო კვირების განმავლობაში აპირებს ევროპელებთან შუამდგომლობას და მოლაპარაკებების გაღრმავებას ყველა მხარესთან.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობახიძე
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати