USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
ქართული სახედარი ექსპორტზე შესაძლოა, ჩინეთში გავიდეს - „სახე-დარის“ გეგმები
дата:  912

წყარო:https://bm.ge

ვირის რძის მწარმოებელი ფერმა „სახე-დარი“, რომელიც 7 წლის წინ გაიხსნა, წლის განმავლობაში, დაახლოებით, 800 ლიტრ რძეს ყიდის. როგორც ფერმის დამფუძნებელი თემურ ლომიძე BM.GE-სთან განმარტავს, ბიზნესმა ვირის რძის სარგებლიანობაზე დაბალი ცნობადობის ბარიერი უკვე გადალახა და ახლა შეკვეთებიც სტაბილურად აქვთ.

„ქართულ ბაზარზე, დაახლოებით, ბოლო 3 წელია, წელიწადში 800-მდე ლიტრი რძე სტაბილურად იყიდება, ეს არც ძალიან ბევრია, არც - ცოტა. ის ბარიერი, რასაც ცნობადობის ამაღლება ერქვა, უკვე გადავლახეთ და ბიზნესისთვის კრიტიკული პირველი 5 წელიც გავიარეთ.

ვირის რძეს სამკურნალო თვისებები აქვს, რისიც არც მე მჯეროდა თავიდან, ვიდრე ამ ბიზნესს დავიწყებდი. ამ დრომდე ვინც მომაგნო და მოვიდა, საუბარი მაქვს დაავადებულ ბავშვებზე და არა მხოლოდ - უფროსებზეც, ყველა განიკურნა. ვირის რძე იმუნიტეტის ასამაღლებლად პირველი წამალია“, - აცხადებს თემურ ლომიძე.

მისი თქმით, ერთი ლიტრი რძის ღირებულება 70 ლარია, მათი წარმადობა ბაზრის მოთხოვნას სრულად ფარავს, თუმცა შემოსავალი მოგებაზე გასვლაზე საუბარი, ჯერ ადრეა.

„რომ გითხრათ, რომ ამ ბიზნესით ავშენდი და გავმდიდრდი - მოგატყუებთ. ფერმისა და ვირების მოვლა-პატრონობა, იჯარა და ხელფასები, დაახლოებით, 30 000 ლარი ან უფრო მეტი ჯდება, ამიტომ ჩადებული თანხა ნელ-ნელა ამომაქვს, მოგებაზე საუბარი კი ჯერ ადრეა“, - ამბობს თემურ ლომიძე.

გარდა ვირის რძისა, „სახე-დარი“ მისგან დამზადებულ სხვადასხვა პროდუქტს, მათ შორის კოსმეტიკურ კრემებსა და საპნებსაც ყიდის. ფერმის დამფუძნებლის სურვილია, რომ ყველა ამ პროდუქციას თავი ერთ სარეალიზაციო სივრცეში მოუყაროს, თუმცა, ამ ეტაპზე, ფინანსებზე ხელმიუწვდომლობის გამო, ამ გეგმას ვერ ახორციელებს.

ლომიძე BM.GE-სთან ვირის ფერმის მართვის გამოწვევებზეც საუბრობს და აღნიშნავს, რომ სახელმწიფოსგან ხელშეწყობა ამ სფეროში ძალიან მცირეა.

„მათგან დამოკიდებულება ძალიან ცუდია. ბევრი პრობლემა შემქმნია, სულ ბოლოს მოგიყვებით: როდესაც დავურეკე მთავრობის წარმომადგენელს, ვუთხარი, რომ შემოთავაზება მქონდა უცხოეთიდან, კონკრეტული რაოდენობის რძეზე, რძის ფხვნილზე, სახედარზე.. ვუთხარი, რომ ინვესტორი მზად იყო ფული გადაეხადა, ქვეყანაში ვალუტა შემოსულიყო, მაგრამ მე არ ვიყავი მზად [ლოგისტიკურად], რა უნდა მექნა? უბრალოდ გაატარეს, ალბათ მათთვის არ არის შემოსავლიანი წლის განმავლობაში 2-3 მილიონიანი ბრუნვა, თუ ფერმას გავზრდიდი და შევინახავდი“, - ამბობს ფერმერი და დასძენს, რომ მსგავსი სირთულეები უამრავია.

გამოწვევების მიუხედავად, „სახე-დარი“ ვითარდება და, ასორტიმენტის გაფართოებასთან ერთად, ქვეყნის ფარგლებს გარეთაც გადის.

„გვაქვს შემოთავაზება ჩინეთიდან, სადაც უნდათ, რომ წელიწადში 4 000-5 000 სული სახედარი გაიყვანონ, ჯერ-ჯერობით მოლაპარაკების რეჟიმში ვართ, ახლა მიდის ჩვენგან სოფლის მეურნეობის სამინისტროს წარმომადგენელი ჩინეთში და მათი შემოთავაზება არის, რომ ინკუბატორი გავაკეთოთ აქ და წლის განმავლობაში გაიყვანონ, როგორ და რა ფორმით, ეს ჯერ არ ვიცით“, - აცხადებს თემურ ლომიძე.

ცნობისთვის, „სახე-დარის“ ფერმაში ამ დრომდე 120 ვირი ჰყავთ. ფერმა გარდაბნის მუნიციპალიტეტში, სოფელ გამარჯვებაში მდებარეობს.

Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати