USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
ომი უკრაინაში - მდგომარეობა ამ მომენტისათვის
თარიღი:  360
2023 წლის 10 ივლისის შეჯამება უკრაინაში:
- ბრიტანული დაზვერვის ინფორმაციით, რუსულ არმიაში ეფექტური სამედიცინო მომსახურების სერიოზული პრობლემაა, რაც ფრონტის ხაზზე დაჭრილების მდგომარეობას უკიდურესად რთულს ხდის. ლოჯისტიკურადაც რთული მდგომარეობაა - ექიმების, წამლებისა და სანიტარიის დეფიციტია ოკუპირებულ ტერიტორიებზე, შესაბამისად იქ გადაყვანა დაჭრილი სამხედროების დიდ შეღავათს არ აძლევთ მათ.
- თურქეთსა და რუსეთს შორის მიღწეული მარცვლეულის შეთანხმება, რომლის მიხედვითაც უკრაინული ხორბალი და ქერი ზღვაზე შეუფერხებლად უნდა გადაადგილდეს 17 ივლისს იწურება. პრეზიდენტ ერდოღანს მისი გაგრძელება სურს, კრემლი კი ფეხს ითრევს. ამ ფონზე ერდოღანსა და ლავროვს შორის სატელეფონო საუბარი შედგა. მოგვიანებით კი პუტინისა და ერდოღანის მოლაპარაკებები იგეგმება. რეალურად, თუკი რუსეთმა უარი განაცხადა შეთანხმების გაგრძელებაზე რუსეთსა და თურქეთს შორის ურთიერთობა კიდევ უფრო დაიძაბება და შესაძლოა თურქეთმა მისი დეფქტო აღსრულება სხვა ღონისძიებებით სცადოს.
- საინტერესო პროცესები ვითარდება თურქეთის ირგვლივ. ერდოღანი შვედეთის ნატოში გაწევრიანებისათვის თურქეთის ევროკავშირში წევრობას ითხოვს. აქ სხვა რამ არის საინტერესო. ერდოღანიც კი, რომელიც ათწლეულის განმავლობაში აქტიურად აწარმოებდა აღმოსავლურ პოლიტიკას, საბოლოოდ მაინც ევროპაში ინტეგრაციისაკენ გადაიხარა, რადგან თურქეთის სოციო-ეკონომიკური განვითარებისათვის ევროპული გზა თითქმის უალტერნატივოა. ცხადია, მაღალი ალბათობით, ერდოღანი ვერ დაარწმუნებს ბრიუსელს ევროკავშირის წევრობაზე (თურქეთს კანდიდატის სტატუსი დიდი ხანია აქვს) და სხვა დათმობებს დასჯერდება (რომლებიც უკვე მიიღო), მაგრამ კურსის განსაზღვრა კი ნამდვილად მნიშვნელოვანია. ამ ფონზე კი მალე შვედეთი ნატოში შევა.
- კრემლის პრესსპიკერი პესკოვი ადასტურებს რომ სამხედრო ამბოხის შემდეგ პრიგოჟინსა და პუტინს შორის შეხვედრა მოსკოვში მართლაც შედგა, სადაც სხვა "ვაგნერელებიც" ესწრებოდნენ. საკმაოდ სუსტად გამოიყურება ლიდერი, რომელიც დილით მის წინააღმდეგ ამბოხებულ ტერორისტული ორგანიზაციის, მოღალატედ გამოცხადებულ ლიდერებს კრემლში ხვდება.
- კრასნოდარში წყალქვეშა გემის თადარიგის კაპიტანი და ადგილობრივი სამობილიზაციო ცენტრის ერთ-ერთი ხელმძღვანელი ჩაცხრილეს.
- ამერიკელი ბრიგადის გენერალი მარკ კიმიტი განმარტავს თუ რამდენად რთულია რუსული თავდაცვის ხაზის გარღვევა უკრაინელთათვის და აღწერს თითოეულ საფეხურს:
1. თავდაპირველად უკრაინელ სამხედროებს უწევთ სატანკო თხრილების გავლა. გარემო დანაღმულია.
2. ამის შემდეგ იწყება მავთულხლართები, რომელთა გადალახვას დრო უნდა. ამ პერიოდში მოწინააღმდეგე ისვრის. გარემო აქაც დანაღმულია.
3. შემდეგ იწყება სასანგრე პოზიციები, რომელთა აღებასაც დიდი დრო უნდა და საკმაოდ რთული შესასრულებელია, რაშიც ქვეითთა როლი კრიტიკულია.
4. შემდეგ იწყება მასიური დანაღმული მდელო, რომლის გავლა ქვეითთათვისაც ძალიან რთულია და ტექნიკისათვისაც. მის გაწმენდას დრო სჭირდება.
5. ამის მერე იწყება ე.წ. "დრაკონის კბილები", რაც ბეტონის სამკუთხედ ფორტიფიკაციადაა გაშლილი სიგანეზე, რამდენიმე მწკრივად. მათი გავლა ტექნიკისათვის ადვილი არ არის და გაწმენდა დროს საჭიროებს. ამ დროს მოწინააღმდეგის არტილერია აქტიურად მუშაობს, ქვეითები კი ისვრიან.
6. ბოლოს კი ბეტონის დიდი ფორტიფიცირებული შენობები და ბუნკერებია, რომელშიც სამხედროები სხედან და კოორდინირებულად ისვრიან.
ბრიგადის გენერალი აცხადებს, რომ არ არსებობს გადაულახავი წინააღმდეგობა, მაგრამ მას საკმაოდ დიდი ძალისხმევა სჭირდება. ნაღმების წინააღმდეგ კი კასეტური იარაღი ძალიან ეფექტური იქნება. სწორედ ამიტომ გახდა მისი მიწოდება ასეოდენ მნიშვნელოვანი.
- ზაპორიჟიას ოლქში, რობოტინეს შემოგარენში ძალიან მძიმე ბრძოლა მიმდინარეობს. უკრაინელები ნელა, მაგრამ მიიწევენ წინ.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის