USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
მწარმოებლებმა პური 10 თეთრით გააძვირეს
дата:  1552

პურის მცხობელთა ასოციაციის ხელმძღვანელის მალხაზ დოლიძის ინფორმაციით, ფქვილის სუბსიდირების შეწყვეტის შემდეგ პურის ფასი ადგილობრივ ბაზარზე 10 თეთრით გაიზარდა და ამ გაზრდილი ღირებულებით პური დაახლოებით ოქტომბერ-ნოემბრამდე გაიყიდება. ამ საკითხზე მან მედიაცენტრ „მთავარში“ ისაუბრა.

„სახელმწიფოს მხრიდან ფქვილის სუბსიდირების პროგრამიდან გამოსვლის შედეგად, დღეს 1 ტომარა ფქვილის ღირებულება 61-62 ლარს შეადგენს. ამის გამო წარმოებები იძულებული შეიქმნენ ისეთ პურზე, როგორიცაა ქვის პური, კორექტირება შეეტანათ. შესაბამისად, ეს პური დაახლოებით 10 თეთრით გაძვირდა.

მიუხედავად იმისა, რომ პურის მწარმოებლებმა ფასი მხოლოდ 10 თეთრით გაზარდეს, ჩვენ საბოლოო რეალიზაციის ფასში ვერ ვერევით. ბაზრის ლიბერალიზაციიდან გამომდინარე ზოგიერთმა მაღაზიამ ფასი შეიძლება უფრო მეტადაც გაზარდოს, რაც ჩემი შეფასებით, მათი მხრიდან არასწორი იქნება. ჩემს ხელთ არსებული ინფორმაციით, „ნიკორას“ ქსელში პური 15 თეთრით გაძვირდა“, - განმარტა მალხაზ დოლიძემ.

პურის მცხობელთა ასოციაციის ხელმძღვანელმა ადგილობრივ ბაზარზე ფქვილის ღირებულების ზრდის მიზეზებზე ისაუბრა და აღნიშნა, რომ პანდემიის პერიოდში ხორბლის ღირებულება ყველა საექსპორტო ქვეყანაში გაძვირდა. თუმცა მისი განმარტებით, პური ფასი მხოლოდ ფქვილის გაძვირებით არ გაზრდილა. მალხაზ დოლიძემ გაძვირების მიზეზად სხვა ფაქტორებიც დაასახელა ისეთი როგორიცაა, გაძვირებული ენერგომატარებლები, შესაფუთი მასალები და პურის გამოსაცხობად საჭირო სხვა იმპორტირებული პროდუქტები.

„პროგნოზი ცუდი არ არის. არსებული ინფორმაციით, საქართველოში ხორბლის მოსავალი წელს ძალიან კარგია, იმპორტირებული ხორბალიც ხელმისაწვდომი ფასით შემოდის. ვერ დავადასტურებ იმას, რომ პურის ფასი შემცირდება, რადგან ყველაფრის ფასი იმატებს, შესაბამისად ეს არარეალურია.

ფქვილის ღირებულება პურში არის 60%, შესაბამისად, ის ძირითადი ერთეულია, რომელიც პურის ფასს ქმნის, ამიტომ ვფიქრობ, რომ პური მეტად აღარ გაძვირდება და დღეს არსებული ფასი ოქტომბერ-ნოემბრამდე შენარჩუნდება“, - განმარტა მალხაზ დოლიძემ.

ცნობისთვის: საქართველოს მთავრობამ ფქვილის სუბსიდირებიდან გამოსვლის გადაწყვეტილება ივლისში მიიღო. პროგრამა, რომელმაც პურზე ფასის ზრდა გადააზღვია, გასული წლის დეკემბრიდან მოქმედებდა და ის ივნისის ბოლოს დასრულდა.

იმის გამო, რომ ახლა ხორბლის ახალ მოსავალს ელიან როგორც ქვეყნის შიგნით, ისე მთავარ იმპორტიორ ქვეყნებში, საქართველოს მთავრობამ ჩათვალა, რომ სუბსიდირებიდან გამოსვლისთვის ახლა კარგი დროა, თან იმ ფონზე, როცა ხორბალსა და ფქვილზე ფასს შემცირების ტენდენცია აქვს.

Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати