USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
„მიწის ზემოთ არცერთი ავტომობილი არ იქნება “ - რას მოიცავას CITYZEN Central Park-ის 300$ მლნ-იანი პროექტი
дата:  2625

კომპანია CITYZEN-მა CITYZEN Central Park-ის მშენებლობა დაიწყო. როგორც კომპანიის დირექტორმა გოგა მაჭავარიანმა „უძრავი ქონების პროსპექტში“ სტუმრობისას განაცხადა, პროექტის ჯამური ინვესტიცია 300$მლნ-ს აღწევს.

კომპლექსი უნივერსიტეტის ქუჩაზე მდებარე, ე.წ. ზაკვოს შენობის ადგილას, 46 000 კვ/მეტრზე განთავსდება, საიდანაც 22 000 კვადრატული მეტრი რეკრეაციულ ზონას დაეთმობა.

კომპლექსი ოთხი საცხოვრებელი ბლოკისგან და ერთი 32 სართულიანი თაუერისგან შედგება. პროექტის ფარგლებში ტერიტორიაზე რეკრეაციული სივრცე, ხელოვნურ ტბა, ZEN სივრცე, იაპონურ ბაღი და საბავშვო მოედანი მოეწყობა.

„ძალიან საინტერესო პროექტს ვახორციელებთ, რომლის ჯამური ინვესტიცია 300$ მლნ-ია. მდებარეობს საბურთალოსა და ვაკის გასაყარზე, ცენტრალური პარკიდან 50 მეტრზე. პროექტის ძალიან დიდი ნაწილი ეთმობა გამწვანებას, პარკებს და საერთო სარგებლობის ფართებს. მნიშვნელოვანია, რომ ტერიტორიაზე მანქანები საერთოდ არ იმოძრავებენ, ყველაფერი იქნება მიწის ქვეშ. მხოლოდ გარეთა შემოვლითი გზა ექნება, საიდანაც ყველა ავტომობილი განთავსდება მიწის ქვეშ.



ოთხი ბლოკი იქნება საცხოვრებელი, სადაც მაქსიმალური ჩართულობა იქნება 20, ჯამურად საუბარია 1200 ბინაზე. ასევე აშენდება გამორჩეული არქიტექტურის ერთი თაუერი, რომელიც იქნება 32 სართულიანი და აქ განთავსდება საცურაო აუზი, ჯიმი, რესტორნები და ა.შ.

ამჟამად დასრულებული გვაქვს ერთი ბლოკის ქვაბულის გამაგრებითი სამუშაოები, ვიწყებთ ხიმინჯების მოწყობას, ასევე გარშემო ტერიტორიის გამაგრების და გზების სამუშაოებს დავასრულებთ.
პროექტი არის საშუალო და პრემიუმ სეგმენტზე გათვლილი, ამ ეტაპზე პირველი ბლოკის 80% უკვე გაყიდულია, მეორე ბლოკი ახლა ჩავუშვით და 45% იქაც გაყიდულია. მყიდველები ძირითადად არიან ქართველები და მიზნობრიობა არის საცხოვრებელი, თუმცა გვყავს ისეთებიც, ვინც პროექტს საინვესტიციოდ განიხილავს. ფასი დამოკიდებულია სართულზე, ხედზე და ა.შ. ამ ეტაპზე საშუალო ფასი 1 600$-დან იწყება.

პროექტის საცხოვრებელი ნაწილი თავის პარკით დასრულებული იქნება 2026 წლის დეკემბერში, თაუერი კი 1 წლის შემდეგ.“- განაცხადა მაჭავარიანმა.

Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати