USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
მიხეილ სააკაშვილი - სიმართლე 2008 წელზე
дата:  1234
მიხეილ სააკაშვილი 2008 წლის აგვისტოს ომზე კიდევ ერთ წერილს აქვეყნებს საკუთარ ფეისბუკის გვერდზე:
" სიმართლე 2008 წელზე
რუსეთის 58-ე არმია და ,,გრუ”-ს შენაერთები საქართველოში შემოსაჭრელად მაისის თვიდან, მოსკოვში ემზადებოდნენ.
1. რა მოხდებოდა საქართველოს შეიარაღებულ ძალებს, რომ არ დაესწროთ და საცეცხლე კონტროლით არ გადაეკეტათ გუფთის ხიდი და როკის გვირაბიდან ცხინვალისკენ მომავალი გზა?
რუსული ჯარი ოსური შენაერთების საფარქვეშ მთლიანად გაწმენდდა ჩვენს მიერ კონტროლირებადი ხეობების სოფლებს. თბილისში გამზადებული მეხუთე კოლონა ერთ ამბავს ატეხავდა, რომ ჩვენ ჩვენი მოსახლეობა მივატოვეთ.
თბილისში დაიწყებოდა არეულობა, ხოლო ვითომ ოსური შენაერთები დაეხმარებოდნენ ,,აჯანყებულებს" და ხელისუფლება ისე გამოიცვლებოდა,
რომ მსოფლიოში თითქმის ვერავინ ვერაფერს მიხვდებოდა. ამიტომ ჩვენი ჯარის 5 დღიანმა წინააღმდეგობამ სწორედ ის დრო მოგვაგებინა, რომელიც აუცილებელი იყო მსოფლიოს მხარდაჭერის მობილიზაციისთვის.
2. რა მოხდებოდა მე რომ მიმეღო ჩვენი დასავლელი მეგობრების და ზოგიერთი თანამებრძოლის შემოთავაზება, რომ ოჯახთან ერთად დამეტოვებინა თბილისი?
მოხდებოდა ზუსტად ის რაც 2021 წელს მოხდა ავღანეთში - დაისადგურებდა პანიკა, სახელმწიფო აპარატი ჩამოიშლებოდა, თბილისში არ ჩამოვიდოდა 6 ევროპელი
ლიდერი, რომლებმაც ძალიან დიდი წვლილი შეიტანეს რუსების გაჩერებაში, ამერიკელებიც თითს აღარ გაანძრევდნენ.
3. რა მოხდებოდა ამ ყველაფრის შემდეგ ამერიკელებს, რომ არ გამოეცხადებინათ ჰუმანიტარულ-სამხედრო ოპერაცია?
რუსები აიღებდნენ მთელს საქართველოს, შეცვლიდნენ არა მხოლოდ ხელისუფლებას, არამედ ქვეყნის სტატუსსა და სიმბოლიკას.
2008 წელზე საუბრისას უნდა გვახსოვდეს, რომ ქართველი ხალხის ერთიანობის, ჯარის გმირობის და უზარმაზარი საერთაშორისო მხარდაჭერის გამო, პუტინმა ვერ მიაღწია ვერც ერთ თავის სტრატეგიულ მიზანს. კერძოდ:
1. ვერ შეცვალა საქართველოს ხელისუფლება, მათ შორის, ვერ აისრულა ჩემი ფიზიკური განადგურების დეკლარირებული მიზანი.
2. ვერ გაანადგურა ქართული სახელმწიფო ინსტიტუტები, ვერ შეაჩერა მსოფლიოში სახელგანთქმული ქართული რეფორმები.
3. ვერ შეაჩერა ევროპული ინსტიტუტების გაფართოება, 2008 წლის ომს ევროკავშირმა აღმოსავლეთ პარტნიორობის შექმნით და მის ფარგლებში ასოცირების ხელშეკრულების და უვიზო მიმოსვლის რეჟიმის შემოღებით უპასუხა.
სამწუხარო სიმართლე იმაშია, რომ რასაც იარაღით ვერ მიაღწია, იმის დიდი ნაწილი 2012 წლის არჩევნებით გაინაღდა და მათ შორის ყველაფერი ამის შედეგია ჩემი სამარცხვინო ტყვეობა.
გუშინდელი უთავმოყვარეო და მუდმივი თავის მოჭრა, ხან მიმოსვლები გემებით, ხან ავიამიმოსვლის ყველაზე არასწორ დროს აღდგენის პროვოკაციები. რაც მთავარია, ქართველები ტოვებენ ქვეყანას და მათ ადგილს უკვე ტანკების და ბომბდამშენების გარეშე, უკონტროლოდ იკავებენ დამპყრობლები."
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати