მსოფლიოში ცნობილი ბრენდები და მათი ლოგოები ჩვენი ყოველდღიურობის ნაწილია.თითქოს რაღა უნდა აღმოვაჩინოთ ახალი ისეთ საყოველთაოდ ცნობილ ლოგოში, როგორიც კოკა-კოლას ლოგოა.თუმცა ეს ასე არ არის.გთავაზობთ ლოგოებში დამალულ შეტყობინებებს,რომელიც შესაძლოა თქვენს ყურადღებას გამორჩა.
ამაზონი
ამერიკული კომპანია ამაზონი 1994 წელს ჯეფ ბეზოსმა დაარსა და დღესდღეობით მსოფლიოში უმსხვილესი ონლაინ მაღაზიაა.ლოგოს ქვეშ გავლებულია ისარი a-დან z-მდე,ლათინური ანბანის პირველიდან ბოლო ასოზე,რაც გვეუბნება ,რომ მათ საიტზე ყველანაირი დასახელების ნივთის ყიდვა შეგვიძლია.
ფედექსი
ფედექსი ამერიკული გადამზიდი კომპანიაა.ლოგოს თუ დააკვირდებით,შეამჩნევთ,რომ E-სა და x-ს შორის ისარია დამალული,რაც კომპანიის სისწრაფეზე და სიზუსტეზე მიგვანიშნებს.ამის შემდეგ ამ ლოგოს სხვანაირად ვეღარ შეხედავთ.
დომინოს პიცა
დომინოს პიცა ამერიკული პიცის რესტორნების ქსელია,რომელიც 1960 წელს დაარსეს დავიდ და ტომ მონაგანებმა.როდესაც მათ კომპანია გახსნეს, ისინი არ ელოდებოდნენ რომ ასეთ წარმატებას მიაღწევდნენ და გაფართოვდებოდნენ,ამიტომაც გადაწყვიტეს, რომ ყოველი ახალი პიცერიის გახსნის შემდეგ ერთი წერტილი დაემატებინათ დომინოზე.თუმცა ცოტა ხანში კომპანიის სიდიდის გამო ამ იდეის განხორციელება შეუძლებელი გახდა,რის გამოც მათ ლოგო ასევე დატოვეს.სამი წერტილი კი წარმოგვიდგენს თავდაპირველ სამ ლოკაციას.ამჟამად დომინოს პიცა მთელი მსოფლიოს მასშტაბით 16000-მდე კვების ობიექტს ფლობს.
ბასკინ რობინსი
ბასკინ რობინსი მსოფლიოში ნაყინის მწარმოებელი ერთ-ერთი უდიდესი კომპანიაა,რაზეც ისიც მეტყველებს, რომ მათ 31 სხვადასხვა სახეობის ნაყინი აქვთ (მათ კლიენტს შეუძლია მთელი თვის განმავლობაში სხვადასხვა არომატის ნაყინი მიირთვას).ამაზე მინიშნება მათ ლოგოშიც გვხვდება.კომპანიის ინიციალების ერთი ნახევარი ლურჯად არის დაწერილი,მეორე კი ვარდისფრად.თუ შევაერთებთ ვარდისფერ ნაწილებს და დავაკვირდებით,მივიღებთ რიცხვ 31-ს.
ტობლერონი
ტობლერონი შოკოლადის მწარმოებელი შვეიცარიული ფირმაა,რომელიც სათავეს ქალაქ ბერნიდან იღებს.ბერნი ხშირად ასოცირდება დათვებთან,დათვი კომპანიის ლოგოშიც გვხვდება.დააკვირდით მთაზე თოვლით დაფარულ ადგილს და თქვენ დათვის კონტურს დაინახავთ.
კოკა-კოლა
მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ბრენდის -კოკა-კოლას სარეკლამო კამპანიები აგებულია კონცეფციაზე, რომ კოკა-კოლას დალევა ბედნიერებას იწვევს.კომპანიამ გადაწყვიტა ამაზე მინიშნება ჩაედოთ თავის ლოგოშიც.O-სა და L-ს შორის ბუნდოვნად ჩანს დანიის დროშა.კომპანიამ ეს ლოგო მას შემდეგ შეიმუშავა, რაც დანია მსოფლიოში ყველაზე ბედნიერ ქვეყნად აღიარეს.
„სუფრა - ასე ჰქვია ქართულ მოლხენა-დროსტარებას, რომელიც სტუმართმოყვარეობისა და მხიარულების განსახიერებას წარმოადგენს. რომელი კერძებს მიირთმევენ ქართველები სტუმრებთან ერთად? ჩვენი კორესპონდენტი შეეცადა ქართული სუფრის დიდებულება ეჩვენებინა და დარწმუნდებით, რომ ეს მართლაც კარგად გამოუვიდა“, - ასე იწყება გერმანულ გაზეთ „ფრანკფურტერ ალგემაინე ცაითუნგში“ (Frankfurter Allgemeine Zeitung) გამოქვეყნებული სტატია სათაურით „ქართული სამზარეულოს მრავალფეროვნება“ (ავტორი - მაიკე ფონ გალენი).
გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:
„როცა მივედით, მაგიდა უკვე გაშლილი დაგვხვდა: თეფშებზე დაწყობილი ყველით და ლორით, ნიგვზის ფარშიანი ბადრიჯნით, მხალეულობით, მწვანილით, კიტრით და პომიდორით... მათ შორის ჩადგმულია გრაფინები მოცხარის წვენით და ტარხუნის ლიმონათის ბოთლებით. ოფიციანტი წითელ ღვინოს ბოკალებში ასხამს. გარეთ თბილისური საღამოა, რესტორან „რიგის“ დარბაზში გაშლილ გრძელ მაგიდაზე კი ქართული სუფრა - ქართული ქეიფი იწყება.
ისინი, რომლებიც ქართულ სამზარეულოს არ იცნობენ, მადააღძრულები სწრაფად მიირთმევენ სიმინდის ფქვილისაგან გამომცხვარ თბილ მჭადებს, სალათებს და ყველს. მაგრამ ვინც იცის, ის ნელ-ნელა ჭამს და მთავარს ელოდება...
ქართველი ქალბატონი თიკო ტუსკაძე, რომელიც ლონდონში ცხოვრობს, მაგრამ ახლა სამშობლოში იმყოფება, ჩვენი გიდის როლს ასრულებს და ქართულ სუფრას გვაცნობს როგორც „გემრიელი საჭმელების უსასრულო რიგს“. იგი კულინარული წიგნის ავტორია და გვიხსნის, თუ რომელი საჭმელი როგორ მივირთვათ.
ზოგიერთმა უკვე საკმაო რაოდენობის სალათა მიირთვა, რომ მაგიდაზე ახალი კერძები მოაქვთ - მოხრაკულ-მოთუშული სოკო, ხაჭაპური, ხორცით მომზადებული კერძები... საჭმლით სავსე თეფშები სულ უფრო მრავლდება და მაგიდაზე თავისუფალი სივრცე მცირდება, თუმცა ახალ-ახალი ნუგბარისათვის ადგილი მოიძებნება.
„სტუმართმოყვარეობა - ქართული კულტურის განუყოფელ ნაწილს წარმოადგენს, რაც კარგად არის გამოხატული ქართულ სუფრაში, როცა მაგიდას ეროვნულ სამზარეულოს კერზები ამშვენებს“, - განმარტავს მაკა თარაშვილი. რა თქმა უნდა, იგი ახალბედა სუფრის წევრებისაგან განსხვავებით, შეცდომებს არ უშვებს და ყველაფერს ერთად არ მიირთმევს. მან კარგად იცის, რა როდის უნდა მიირთვას და უცხოელ სტუმრებს ჭამის საიდუმლოებას ასწავლის: როდის დგება მწვადის, „ჩაქაფულის და საჭმელების მიღების დრო...
ქართული ტრადიციის თანახმად, სუფრაზე იმდენი საჭმელი უნდა იყოს, რომ სტუმრების წასვლის შემდეგაც საკმაო რაოდენობით უნდა დარჩეს: „სუფრა, რომელზეც არაფერი აღარ რჩება, საქართველოში არ არსებობს“, - ამბობს მაკა თარაშვილი, - მასპინძლები იფიქრებენ, რომ სტუმრები მშივრები დარჩნენ. ამიტომ ყველაფერი უამრავია“.
რესტორანი „ქეთო და კოტე“ ძველი თბილისის უბანში, შემაღლებულ ადგილზე მდებარეობს. დარბაზში მყუდრო გარემოა შექმნილი. მაგიდები ყოველთვის მდიდრულადაა გაშლილი - ტრადიციული კერძები თანამედროვე სტილითაა გაფორმებული. თავდაპირველად თვენ მოგართმევენ ცივ და ვეგეტარიანულ კერძებს, ბოსტნეულს, შემდეგ გამომცხავარს, ცომეულს, ბოლოს კი ხორცით მომზადებულ საჭმელებს.
ქართული სუფრის ტრადიციაა თამადა, ანუ დროსტარების ხელმძღვანელი. იგი სუფრის თავში ზის და სადღეგრძელოებს ამბობს. რესტორან „შატო მუხრანში“, სადაც ჩვენ ვიყავით (თბილისიდან ერთი საათის სავალზე), მეღვინე პატრიკ ჰონეფმა ჩვენი სტუმრობის სადიდებელი სადღეგრძელო წარმოსთქვა. გერმანელი მეღვინე უკვე მრავალი წელია საქართველოში ცხოვრობს, ოჯახიც აქ ჰყავს. პატრიკი მადლობას გვიხდის სტუმრობისათვის, რომ გერმანელი ტურისტები საქართველოთი დაინტერესდნენ და კავკასიურ ქვეყანას ეწვივნენ.
მასპინძელი გვიხსნის, რომ სუფრის თამადა ყურადღებით ისმენს სტუმრების საუბარს სადღეგრძელოებისათვის იმპულსის მისაცემად. იგი დისკუსიას ზომიერ მიმართულებას აძლევს და განწყობას ამაღლებს. ამიტომაც თამადა ისეთი პიროვნებაა, რომელიც ცნობილია თავისი კეთილი ხასიათით, გონებამახვილობით და ინტელექტით.
თუ როგორ მზადდება კლასიკური ქართული კერძები, ამას თქვენ თბილისიდან საკმაოდ მოშორებით, კახეთში გაიგებთ, სადაც ღვინის კომპანია „შუმის“ რესტორანი მდებარეობს. აქ სტუმარი საკუთარი თვალით ხედავს, თუ როგორ ცხვება ქართული თონის პური, როგორ კეთდება ხინკალი, რომელიც ქართული სამზარეულოს ერთ-ერთ დიდებულ და გემრიელ კერძს წარმოადგენს.