USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
ლევან ლორთიფანიძე - ნაციონალურ მოძრაობას ლიდერები არა ყავს
Date:  723

პოლიტოლოგი ლევან ლორთქიფანიძე ნაციონალურ მოძრაობაში თავჯდომარის არჩევნების ფაქტს სოციალურ ქსლეში ეხმაურება და წერს:

"დავიწყოთ კარგით 

ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა ერთადერთი ქართული პოლიტიკური პარტიაა, რომლიდანაც პირდაპირ და თავქუდმოგლეჯილნი არ გამორბიან ხოლმე. პარტიას თავისი სტრუქტურა და რესურსები აქვს - ავად თუ კარგად მუშაობს მხარდამჭერთა რეგიონალური ქსელი, ორგანიზაცია ფლობს ქონებას, ენმ-ს თავისი ფრაქცია ჰყავს საქართველოს პარლამენტსა და თითქმის ყველა მუნიციპალურ საკრებულოში. შიდაპარტიულ უთანხმოებებში ჩართულ ჯგუფებს ეს პოლიტიკური კაპიტალი არ ეთმობათ, ამიტომ სანამ გაიქცევიან, ჯერ მისი ხელში ჩაგდებისთვის იბრძვიან ბოლომდე (თუ პარტიას სტრუქტურა და რესურსები არ აქვს, პირველივე უთანხმოებისთანავე, ყოველგვარი შიდაკონკურენციის გარეშე იშლება).
 
სააკაშვილის პოლიტიკიდან დროებით გამოთიშვის შემდეგ, ცხადი გახდა ისიც, რომ ენმ-ს სახელით ერთპიროვნული გადაწყვეტილებების მიღება არავის შეუძლია, დადუმებულმა სააკაშვილმა ლეგიტიმაციის კრიზისი შეუქმნა პარტიული მმართველობის ყველა რგოლს. ვინაიდან ლიდერებს ლეგიტიმაციის მთავარი წყარო - სააკაშვილის სიტყვა (მოციქულის სიტყვა) ხელიდან გამოეცალათ, ძალაუფლების გამყარება შიდაპარტიული არჩევნების გზით გადაწყვიტეს. თუ არჩევნების შემდეგ პარტიის ერთიანობა შენარჩუნდება, ეს ამ პარტიაში შიდაპარტიული არჩევნების ინსტიტუციონალიზების სასარგებლოდ იმეტყველებს.
 
გადავიდეთ ცუდზე ანუ მთავარზე
 
ენმ-ის ლიდერები არ ჰყავს.
 
ნიკა მელია ვეღარ გახდება ექსტრემისტული პოლიტიკური ძალის გამაერთიანებელი ფიგურა. მან ვერც ერთხელ ვერ მოახერხა თავისი სიტყვის შესრულება, ეფექტიანად ვერ წარმართა პარლამენტის ბოიკოტირების პროცესი, არჩევნების "გაყალბების" წინააღმდეგ გამართული საპროტესტო დემონსტრაციები, სააკაშვილის გათავისუფლების მიზნით წამოწყებული კამპანია. ყველგან ხელი მოეცარა! პარალელურად, კი ვერ მოახერხა პარტიის შიგნით ავტორიტეტის მოხვეჭა, საკუთარი კადრების წინა პლანზე წამოწევა და ა.შ.
 
ამ უტვინო და პროვოკატორი, სიტყვის მრავალჯერ გამტეხი პოლიტიკოსის ერთადერთი პლიუსი ის არის, რომ ციხის არ შეშინებია, არჩვნებზე ბოლომდე იბრძოლა და რიგ ოლქებში ოპოზიციის კონსოლიდაციის სტრატეგიის განხორციელება შეძლო. თუმცა, მეორე პლიუსიც აქვს ...
მელიას მეორე პლიუსი მისი ოპონენტი - ლევან ხაბეიშვილი გახლავთ. რითი არის გამორჩეული ლევან ხაბეიშივილი? ისტერიით, კივილ-წივილით... საზოგადოებამ იმით გაიცნო, რომ ბევრჯერ გალახეს! ინტელექტის ნასახს ვერ ასხივებს... რომელი დარგის ცოდნა აქვს? რომელი დარგის სპეციალისტია? ჩემი თვალსაზრისით, ნაციონალური მოძრაობისთვისაც კი ძალიან მდაბიო პერსონაჟია! ვიღაცებს ჰგონიათ, რომ პოლიტიკური ლიდერობისთვის სიტყვების ტყვიამფრქვევივით სტყორცნა საკმარისია ... ერთი აზრი, იდეა, სამომავლო ხედვა ხომ უნდა გაკრთეს ამ ლაქლაქს მიღმა! თუმცა, მთავარი სხვა რამ არის - ხაბეიშვილი ადვილად სამართავი პაიკი იქნება კეზერაშვილის, საქართველოს არმიის მძარცველისა და ქართული ბიზნესის N1 რეკეტის ხელში. ფულიანი მდაბიოს გემოვნებაში სრულად ჯდება უფულო მდაბიო!
 
მოკლედ, არც ერთ კანდიდატს არ შესწევს ძალა პარტიის კონსოლიდაციისა, სხვა კანდიდატი კი, რომელიც დაპირისპირებულ მხარეებს ერთ ნიადაგზე მოუყრიდა თავს, პარტიას არ ჰყავს. შესაბამისად, ვერანაირი არჩევნები ვერ დააწყნარებს სიტუაციას! დედა აქვთ ნატირები ... ასე იცის ნერვიულმა, უმიზნო და უშინაარსო პოლიტიკამ, რომელსაც ეს სისხლიანი წარსულის მქონე პარტია ბოლო 10 წელია ატარებს."
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way