USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
ლალი ღლონტი-შვეიცარიაში მცხოვრები ინჟინერ-გეოფიზიკოსი
თარიღი:  1149
დავიბადე და გავიზარდე თბილისში. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი წითელ დიპლომზე დავამთავრე. ეს იყო 90-იანი წლების საქართველოს უმძიმესი პერიოდი, როცა არ იყო დენი, გაზი, გათბობა, როცა სწავლა გაყინულ ოთახში სანთლის შუქზე გიწევდა. როცა არ იყო სამუშაო და არც მისი შოვნის პერსპექტივა. ეს იყო დრო, როცა გქონდა მიზნები და ოცნებები, წარმოუდგენელი იყო სპეციალისტად ჩამოყალიბება და ცხოვრებაში საკუთარი გზის პოვნა.
 
მე გამიმართლა და 1997 წელს მუშაობა დავიწყე დუბნის (მოსკოვის ოლქი, რუსეთი) ბირთვული კვლევის გაერთიანებულ ინსტიტუტში, სადაც მონაწილეობა მივიღე ბირთვული კვლევების ევროპულ ორგანიზაციასთან- ცერნთან კოლაბორაციაში, ატლას დეტექტორისთვის მიონური კამერების შექმნაში, აწყობასა და ტესტირებაში.
 
მოგვიანებით მუშაობა გავაგრძელე ცერნში, ატლას დეტექტორის უსაფრთხოების სამსახურის ჯგუფის ხელმძღვანელის პოზიციაზე. სადაც 5 წლის განმავლობაში პასუხისმგებელი ვიყავი დეტექტორისა და ხალხის უსაფრთხოებაზე. სამუშაო ძალიან საინტერესო, საპასუხისმგებლო და მრავალფეროვანი იყო. ვმუშაობდი საკმაოდ დატვირთული განრიგით. ჩემს მოვალეობებში შედიოდა: ატლას დეტექტორის პარამეტრების კონტროლი, ცერნის ამაჩქარებლის ცენტრალურ მაკონტროლებელ სისტემებთან კავშირი და მართვა, ცვლების ორგანიზება, ვიზიტების ორგანიზაცია და მართვა, სამუშაოების კონტროლი დეტექტორის ექსპერიმენტულ სივრცეში (მომუშავე პერსონალის უსაფრთხო შესვლა-გამოსვლის პროცედურების კონტროლი და ა.შ.), მასალებისა და ხელსაწყოების რადიაციულ არეში გადაადგილების კონტროლი და ბევრი სხვა.
შემდეგ მუშაობა გავაგრძელე ცერნის ამაჩქარებლის 25-კილომეტრიან გვირაბში (LHC Tunnel), სადაც მსოფლიოს წამყვან ინჟინრებთან და ფიზიკოსებთან ერთად ვაკეთებდი ამაჩქარებლის მაგნიტების ელექტრულ ტესტებს.
 
ორი წელი ვიმუშავე High Luminosity LHC პროექტის ლიდერის ასისტენტად. ჩემი მოვალეობა იყო ამ პროექტში მომუშავე მეცნიერების პუბლიკაციების მონაცემთა ბაზების შექმნა და ატვირთვა ცერნის დოკუმენტების სერვერზე. გავაკეთე პუბლიკაციების საძიებო სისტემა EXCEL-ში და ვიმუშავე ისეთ სისტემებთან, როგორებიცაა CDS, EDMS და INDICO. ასევე მონაწილეობა მივიღე ცერნის ისეთ პროექტებში, როგორიც არის: SMACC (Superconducting Magnets And Circuits Consolidation), ARIES (Accelerator Research and Innovation for European Science and Society), EuCARD-2 (Enhanced European Coordination for Accelerator Research & Development) და NSW (Muon New Small Wheels).
CERN-ი მსოფლიოში უდიდესი ბირთვული ფიზიკის ლაბორატორია, საფრანგეთისა და შვეიცარიის საზღვარზე მდებარეობს, რაც თავის თანამშრომლებს საშუალებას აძლევს იცხოვრონ ამ ორი ქვეყნიდან ნებისმიერში. ის არის ორენოვანი ორგანიზაცია, რომლის ოფიციალური სამუშაო ენებია ინგლისური და ფრანგული.
 
მსოფლიოს წამყვანი სახელმწიფოების შეთანხმების საფუძველზე, CERN-ი ფინანსდება 22 ქვეყნის მიერ, მათი ბიუჯეტების პროპორციულად. სამწუხაროდ, საქართველო არ არის მისი არც დამფინანსებელი ქვეყანა და არც ასოცირებული წევრი, ამიტომ მის მოქალაქეებს არ აქვთ უფლება, გახდნენ CERN-ის პირდაპირი თანამშრომლები (მიიღოს პოზიცია), თუმცა სხვადასხვა ქვეყნის სახელით ცერნში ყოველწლიურად ათობით ქართველი მეცნიერი მუშაობს.
 
 
საერთაშორისო ინსტიტუტებში მუშაობამ მასწავლა, რომ თუ რაღაც ძალიან გინდა, ის აუცილებლად მოვა შენთან. ცხოვრებაში შეუძლებელი არაფერია, მთავარია იყო შრომისმოყვარე, გქონდეს მიზანი, გიყვარდეს შენი საქმე და გქონდეს სურვილი, რომ იყო წარმატებული!
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის