USD 2.7503
EUR 3.1249
RUB 3.3429
Тбилиси
კინცუგი, წარუმატებლობის ღირებულებად გადაქცევის ხელოვნება
дата:  761

ამომავალი მზის ქვეყანაში განსაკუთრებული სითათუთით უდგებიან როგორც ნივთებს ასევე, გრძნობებს და ცოცხალ არსებებს. სწორედ ამან განაპირობა, რომ ჩვენი კულტურისგან განსხვავებით, რომელიც გვასწავლის, რომ ყველაფერი გატეხილი და გაბზარული სასწრაფოდ სანაგვე ყუთში უნდა გადავაგდოთ, იაპონურ კულტურაში სანამ რამეს სანაგვე ყუთში მოისვრიან, აუცილებლად მისცემენ ერთი ათას შანსს.

იაპონიაში ხშირად გატეხილ ნივთების ნაპრალებს ოქროთი ავსებენ. ნივთის ისტორიაში ნაკლი განიხილება, როგორც უნიკალური ელემენტი, რომელიც ნივთს განსაკუთრებულობას მატებს.

ხუთასი წლის წინ, იაპონიის სამხედრო ფეოდალური მმართველთა დინასტიის წარმომადგენელის, ასიკაგა ტაკაუძის დამსახურებით ხელოვნებისა და ფილოსოფიის ახალ დარგას ჩეყარა საფუძველი და მას კინცუგი დაერქვა. ყველაფერი კი იმით დაიწყო, რომ ასიკაგამ საყვარელი ფინჯანი გატეხა, მის შესაკეთებლად კი სრულიად ჩინეთი და იაპონია ჩართო, შედეგად კი “შეკეთებული” და ოქროს ბზარებით დამაშვენებული ჭურჭელი მიიღო. კინცუგის ტექნოლოგია ითვალისწინებს გატეხილი ნივთების რესტავრაციას, ბზარის მეტალით შევსებასა და ნივთისთვის ახალი “შანსის” მიცემას. კინცუგის ტექნოლოგიამ ადგილი ფილოსოფიასა და ფსიქოლოგიაშიც ჰპოვა.

კინცუგი იაპონური ხელოვნებაა, სადაც ხდება კერამიკული ნაწარმის აღდგენა ლაქის გამოყენებით, რომელიც მიღებულია ლაქის ხის წვენისგან (ურუშის) ოქროში შერეული, ვერცხლის ან პლატინის ფხვნილით.

კინცუგის ხელოვნების ფილოსოფიური საფუძველი უპირველეს ყოვლისა იმაში მდგომარეობს, რომ ნამსხვრევები და ბზარები განუყოფელია ნივთის ისტორიისთვის და შესაბამისად, არ იმსახურებენ დავიწყებას და შენიღბვას. პირიქით, ისინი ასწავლიან წარუმატებლობის სწორად აღქმას და ხარვეზების მშვენიერების კუთხით დანახვას და შეფასებას.

კინცუგი, წარუმატებლობის ღირებულებად გადაქცევის ხელოვნება

культура
კულტურის სამინისტრომ დათო დოიაშვილი თეატრის ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა

კულტურის სამინისტრომ დავით დოიაშვილი “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა. შესაბამის განცხადებას საქართველოს კულტურის სამინისტრო ავრცელებს.

კულტურის სამინისტრო გადაწყვეტილების მიზეზებს განმარტავს და აცხადებს, რომ სამინისტროს მხრიდან "არაერთგზის გაფრთხილების" მიუხედავად, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ "ვალდებულებას არ ასრულებდა", ხოლო თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

“ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრი” არის სახელმწიფოს მიერ დაფუძნებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

სახელმწიფო პროფესიული თეატრი, ისევე, როგორც ნებისმიერი სხვა სსიპ-ი ანგარიშვალდებულია და აქვს კანონით დაკისრებული მოვალეობა, აღასრულოს მიზნები, რისთვისაც სახელმწიფომ დააფუძნა.

კერძოდ, თეატრში შემოქმედებითი საქმიანობა უნდა ხორციელდებოდეს ისევე უწყვეტად, როგორც სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მისი დაფინანსება ხორციელდება.

საქართველოს კულტურის სამინისტროს მხრიდან არაერთგზის გაფრთხილების მიუხედავად, სამწუხაროდ, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ ამ ვალდებულებას არ ასრულებდა. სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული უწყვეტი დაფინანსების პირობებში, თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

აქედან გამომდინარე, კულტურის სამინისტრომ, როგორც სსიპ “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” დამფუძნებელმა უწყებამ, მიიღო კანონისმიერი გადაწყვეტილება, სსიპ-ის უწყვეტ და გამართულ ფუნქციონირებაზე პასუხისმგებელი პირის, თეატრის ხელმძღვანელის, დავით დოიაშვილის თანამდებობიდან გათავისუფლების შესახებ”, - აღნიშნულია განცხადებაში.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати