USD 2.7384
EUR 2.8548
RUB 2.6619
თბილისი
კახა კალაძე - თბილისს დღეს ყველაზე ახალი და მოწესრიგებული საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ჰყავს
თარიღი:  274

თბილისის მერის, კახა კალაძის განცხადებით, დედაქალაქს დღეს ყველაზე ახალი და მოწესრიგებული საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ჰყავს.

მისი თქმით, „საზოგადოებას კარგად ახსოვს წლების წინ, როგორი ავტობუსებით გადაადგილდებოდა და დღეს, იმ თვალსაზრისითაა გამოწვევები, რომ ძალიან ბევრი ადამიანი საზოგადოებრივი ტრანსპორტით სარგებლობს.“

„თბილისს ემსახურება ყველაზე ახალი და მოწესრიგებული ავტობუსი და მიკროავტობუსი. ამის გაკეთება მნიშვნელოვანი იყო, ჩვენ ჩვენს გადაწყვეტილებებში, ჩვენს განსახორციელებელ გეგმებში და პროექტებში აბსოლუტურად თანმიმდევრულები ვართ. მე ძალიან ბევრჯერ მითქვამს და კიდეც ერთხელ გავიმეორებ, შეიძლება ეს ბევრს არ მოსწონს, მაგრამ ეს არის რეალობა, დედაქალაქს დღეს ყველაზე ახალი და მოწესრიგებული საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ჰყავს. თუ რას ნიშნავს მოწესრიგებული ტრანსპორტი, ვფიქრობ, ამის ახსნა-განმარტება საჭირო არ არის იმიტომ, რომ საზოგადოებას კარგად ახსოვს წლების წინ, როგორი ავტობუსებით გადაადგილდებოდა. დღეს, იმ თვალსაზრისით გვაქვს გამოწვევები, რომ ძალიან ბევრი ადამიანი საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილდება. დღეს, ყველაზე მთავარი და მნიშვნელოვანი არის ის, რომ ჩვენი ახალი და მოწესრიგებული საზოგადოებრივი ტრანსპორტი, ავტობუსი და მიკროავტობუსი ყველასათვის ხელმისაწვდომი და კომფორტული იყოს, რომ ადამიანს უპრობლემოდ შეეძლოს გადაადგილება ერთი კონკრეტული ადგილიდან, მეორე ადგილზე,“ -განაცხადა კალაძემ.

ასევე, თბილისის მთავრობის სხდომაზე მერმა განმარტა, რომ დედაქალაქში არსებობდა კონკრეტული ადგილები, სადაც საზოგადოებრივი ტრანსპორტი არ გადაადგილდებოდა, მაგრამ ეს პრობლემა უკვე გადაჭრილია.

„ჩვენ უდიდესი პრობლემები გვქონდა, იმიტომ, რომ კონკრეტული უბნები, ქუჩები, რაიონები იყო, სადაც საზოგადოებრივი ტრანსპორტი არ გადაადგილდებოდა. დაფარვის თვალსაზრისით, ამ მხრივაც გვაქვს წინ გადადგმული ნაბიჯები და ისეთ უბნებში, ქუჩებზე, რაიონებში, სადაც ავტობუსი და მიკროავტობუსი არ დადიოდა. დღეს, უკვე იქ მცხოვრებ ადამიანებს ემსახურება. რეფორმა გრძელდება განხორციელების პროცესი მიმდინარეობს და ცხადია, არსებობს გამოწვევები, პრობლემები. ჩვენ ამას ადეკვატურად ვუყურებთ, ვიცით, რა არის გასაკეთებელი, ვიცით, რა არის შემდეგი გადასადგმელი ნაბიჯები. იმისთვის, რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტი დედაქალაქში ყველასთვის ხელმისაწვდომი, ყველაზე სწრაფი და ყველაზე კომფორტული იყოს. რა თქმა უნდა, ამას სჭირდება შესაბამისი ინფრასტრუქტურა. მხედველობაში მაქვს, ქუჩების მოწესრიგება, კეთილმოწყობა, განახლება, საავტობუსო ზოლების მოწყობა იმისთვის, რომ შეუფერხებლად შეძლოს გადაადგილება ავტობუსმა და მიკროავტობუსმა. ზუსტად ამიტომ არის, რომ ჩვენ ასეთ მნიშვნელოვან პროექტებს ვახორციელებთ დედაქალაქში,“ - აღნიშნა მერმა.

მისივე განმარტებით, ქალაქში არსებული შეფერხებების მიზეზი ორ დიდ გამზირზე მიმდინარე სარეაბილიტაციო სამუშაოებია.

„დღეს ორი დიდი გამზირის რეაბილიტაცია მიმდინარეობს, რომელიც გარკვეულ შეფერხებებს იწვევს. ცხადია, ეს შეფერხებები იწვევს ადამიანების გულისწყრომას. მე მესმის თითოეული თქვენგანის, როდესაც ავტობუსი ან მიკროავტობუსი დაგვიანებით მოდის კონკრეტულ გაჩერებაზე, სადაც ბევრი ადამიანის თავმოყრა ხდება, იმის გამო, რომ ავტობუსი საცობში დგას და ვერ ახერხებს კონკრეტულ გაჩერებაზე დროულად მივიდეს. ამ ყველაფერს ჩვენ აუცილებლად მოვაწესრიგებთ და ეს პრობლემა მოგვარდება. სამუშაოები ძალიან მალე უნდა დასრულდეს“,-განაცხადა კალაძემ.

 
 
მსოფლიო
«Bloomberg» (აშშ): „ევროპა მორიგი ენერგეტიკულ კრიზისის წინაშე დგება: ზამთრის მოახლოების კვალობაზე, გაზზე ფასები მატულობს“

„როგორც ჩანს, წლევანდელი ზამთარი, შარშანდელ თბილთან შედარებით, ამჯერად უფრო ცივი იქნება. უკვე ისე აცივდა, რომ ევროპის გაზსაცავები სწრაფად ცარიელდება“, - ნათქვამია ამერიკული საინფორმაციო-ანალიტიკური სააგენტოს „ბლუმბერგის“ (Bloomberg) მიერ გამოქვეყნებულ სტატიაში სათაურით „ევროპა მორიგი ენერგეტიკულ კრიზისის წინაშე დგება: ზამთრის მოახლოების კვალობაზე, გაზზე ფასები მატულობს“ (ავტორები - ანა შირიაევსკა და პრისცილა აზევედო).

გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:

შარშან ევროპაში უჩვეულოდ თბილი ზამთარი იყო და რუსული გაზის შეწყვეტის მიუხედავად, გაზსაცავებში ჩატვირთული საწვავი ევროპელებმა გაზაფხულამდე იმყოფინეს, პლის გამონახეს დამატებითი ალტერნატიული წყაროებიც... მაგრამ ახლა, როცა პროგნოზით თანდათანობით აცივდება, გაზის ფასები უკვე მატულობს და უკრაინის ტერიტორიაზე გამავალი მილსადენითაც ევროპა გაზს ვეღარ მიიღებს, ექსპერტების თქმით, ენერგეტიკული კრიზისის წინამძღვრები აშკარად ისევ იქმნება. არადა, ევროპა ჯერაც ვერ გამოსულა მთლიანად ორი წლის წინანდელი შოკისაგან, როცა ერთი კუბური მეტრი გაზის ფასი „ცას სწვდებოდა“.

რა თქმა უნდა, გაზის წლევანდელი ფასები 2022 წლის რეკორდულ ფასებზე მცირეა, მაგრამ მატება მაინც საგრძნობია, ანუ მოსახლეობის კეთილდრეობა მცირდება, ცხოვრების დონე ეცემა და მწარმოებელთა კონკურენტუნარიანობა უარესდება.

ზამთრის ყველაზე ცივ თვეებში გაზსაცავები მაშველი რგოლის როლს ასრულებენ, მაგრამ ნოემბრის სიცივეების გამო მოსახლეობაში გაზზე მოთხოვნა სწრაფად გაიზარდა. გარდა ამისა, ევროპაში ქარის ელექტროსადგურები ძირითადად უქმად დგანან, რადგან ქარის სიჩქარე დაბალია. შესაბამისად, მატულობს გაძვირებული გაზის გამოყენება ელექტროენერგიის წარმოებისთვის, რაც ბუნებრივია, ელექტროდენის ფასს ზრდის.

დღეისათვის რუსული გაზით - უკრაინის ტერიტორიაზე გამავალი მილსადენის მეშვეობით -  ევროკავშირის რამდენიმე წევრი ქვეყანა სარგებლობს, მათ შორის სლოვაკეთი და უნგრეთი. უკრაინასა და რუსეთს შორის დადებული სტრანზიტოს შეთანხმების ვადა დეკემბრის ბოლოს იწურება. კიევი აცხადებს, რომ კონტრაქტს აღარ გაახლებს. უნგრეთსა და სლოვაკეთს ენერგეტიკული უზრუნველყოფას საფრთხე ემუქრება.

ცივი ზამთრის გამო ცუდ დღეში ჩავარდება გერმანიაც. 2022 წელს ბერლინმა მიიღო გადაწყვეტილება, რომ გაზი თავისი გაზსაცავებისათვის მსოფლიო ბაზარზე რეკორდული ფასებით ეყიდა, თუმცა ამჟამად სხვა სიტუაციაა. გაზზე მაღალი ფასების გამო ბევრი ქარხანა წარმოებას ამცირებს ან სულაც ჩერდება. გამოდის, რომ მესამე წელია ევროპის უდიდესი ეკონომიკა, ენერგონედლეულის უკმარისობის გამო, ზეწოლას განიცდის.  გერმანიაში კი თუ სიტუაცია გაუარესდება, ეს ნიშნავს, რომ კრიზისის ვირუსი სხვა ქვეყნებსაც გადაედება.  თებერვალში დაგეგმილი ბუნდესტაგის არჩევნები შეიძლება მწვავე ეკონომიკური პრობლემების ფონზე ჩატარდეს.

ცივ ზამთარში ენერგიის დეფიციტი ძნელი გადასატანია, ასეთ სიტუაციებში მოსახლეობისადმი მოწოდებები ხარჯვის შემცირება-დაზოგვაზე საქმეს არ შველის: არსებობს დიდი რისკი იმისა, რომ ევროპელებს ამ ზამთარს ბედი აღარ გაუღიმებთ და ამიტომ იძულებულნი იქნებიან მეტი ძვირადღირებული თხევადი გაზის იმპორტი მოახდინონ, პარალელურად კი აზიის ქვეყნებთან, განსაკუთრებით კი ჩინეთთან მიმართებით კონკურენტუნარიანობაც შეინარჩუნონ, რაც ერთობ რთულ ამოცანას წარმოადგენს.

წყარო: https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-11-23/europe-is-already-facing-its-next-energy-crisis?srnd=phx-politics

სრულად
გამოკითხვა
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
ხმის მიცემა
სხვათა შორის

მსოფლიოს ისტორიაში, უდიდესი იმპერიები ტერიტორიით(მლნ კვ. კმ): ბრიტანეთი - 35.5 მონღოლეთი - 24.0 რუსეთი - 22.8 ქინგის დინასტია (ჩინეთი) - 14.7 ესპანეთი - 13.7 ხანის დინასტია (ჩინეთი) - 12.5 საფრანგეთი - 11.5 არაბეთი - 11.1 იუანების დინასტია (ჩინეთი) - 11.0 ხიონგნუ - 9.0 ბრაზილია - 8.337 იაპონია - ~8.0 იბერიული კავშირი - 7.1 მინგის დინასტია (ჩინეთი) - 6.5 რაშიდუნების ხალიფატი (არაბეთი) - 6.4 პირველი თურქული სახანო - 6.0 ოქროს ურდო - 6.0 აქემენიანთა ირანი - 5.5 პორტუგალია - 5.5 ტანგის დინასტია (ჩინეთი) - 5.4 მაკედონია - 5.2 ოსმალეთი - 5.2 ჩრდილო იუანის დინასტია (მონღოლეთი) - 5.0 რომის იმპერია - 5.0

Ford, საავტომობილო ბაზრის დომინანტი მაშინ, როდესაც საავტომობილო ბაზარი ჯერ კიდევ ჩამოყალიბების პროცესში იყო, Ford Model T იყო დომინანტი მანქანა. 1916 წლის მონაცემებით, ის მსოფლიოში ყველა ავტომობილის 55%-ს შეადგენდა.

ილია ჭავჭავაძე: "როცა პრუსიამ წაართვა საფრანგეთს ელზასი და ლოტარინგია და პარლამენტში ჩამოვარდა საუბარი მასზედ, თუ რაგვარი მმართველობა მივცეთო ამ ახლად დაჭერილს ქვეყნებს, ბისმარკმა აი, რა სთქვა: ,,ჩვენი საქმე ელზასსა და ლოტარინგიაში თვითმმართველობის განძლიერება უნდა იყოსო. ადგილობრივნი საზოგადოების კრებანი უნდა დავაწყოთო ადგილობრივის მმართველობისთვისაო. ამ კრებათაგან უფრო უკეთ გვეცოდინება იმ ქვეყნების საჭიროება, ვიდრე პრუსიის მოხელეთაგანა. ადგილობრივთა მცხოვრებთაგან ამორჩეულნი და დაყენებულნი მოხელენი ჩვენთვის არავითარს შიშს არ მოასწავებენ. ჩვენგან დანიშნული მოხელე კი მათთვის უცხო კაცი იქნება და ერთი ურიგო რამ ქცევა უცხო კაცისა უკმაყოფილებას ჩამოაგდებს და ეგ მთავრობის განზრახვასა და სურვილს არ ეთანხმება. მე უფრო ისა მგონია, რომ მათგან ამორჩეულნი მოხელენი უფრო ცოტას გვავნებენ, ვიდრე ჩვენივე პრუსიის მოხელენი”. თუ იმისთანა კაცი, როგორც ბისმარკი, რომელიც თავისუფლების დიდი მომხრე მაინდამაინც არ არის, ისე იღვწოდა თვითმმართველობისათვის, მერე იმ ქვეყნების შესახებ, რომელთაც გერმანიის მორჩილება არამც თუ უნდოდათ, არამედ ეთაკილებოდათ, თუ ამისთანა რკინის გულისა და მარჯვენის კაცი, როგორც ბისმარკი, სხვა გზით ვერ ახერხებდა ურჩის ხალხის გულის მოგებას, თუ არ თვითმმართველობის მინიჭებითა, სხვას რაღა ეთქმის."

დედამიწაზე არსებული ცოცხალი არსებებიდან მხოლოდ ადამიანს და კოალას აქვთ თითის ანაბეჭდი

ინდოელი დიასახლისები მსოფლიო ოქროს მარაგის 11% ფლობენ. ეს უფრო მეტია, ვიდრე აშშ-ს, სავალუტო ფონდის, შვეიცარიის და გერმანიის მფლობელობაში არსებული ოქრო, ერთად აღებული.

დადგენილია, რომ სასოფლო-სამეურნეო კულტურათა მოსავლიანობის განმსაზღვრელ კომპლექსურ პირობათა შორის, ერთ-ერთი თესლის ხარისხია. მაღალხარისხოვანი ჯიშიანი თესლი ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორია მოსავლიანობის გასადიდებლად, რაც აგრეთვე დასაბუთებულია ხალხური სიბრძნით "რასაც დასთეს, იმას მოიმკი". - ქართული გენეტიკისა და სელექცია–მეთესლეობის სკოლის ერთ-ერთი ფუძემდებელი, მეცნიერებათა დოქტორი, აკადემიკოსი პეტრე ნასყიდაშვილი

ებოლა, SARS-ი, ცოფი, MERS-ი, დიდი ალბათობით ახალი კორონავირუსი COVID-19-იც, ყველა ამ ვირუსული დაავადების გავრცელება ღამურას უკავშირდება.

ყველაზე დიდი ეპიდემია კაცობრიობის ისტორიაში იყო ე.წ. "ესპანკა" (H1N1), რომელსაც 1918-1919 წლებში მიახლოებით 100 მილიონი ადამიანის სიცოცხლე შეეწირა, ანუ დედამიწის მოსახლეობის 5,3 %.

იცით თუ არა, რომ მონაკოს ნაციონალური ორკესტრი უფრო დიდია, ვიდრე ქვეყნის არმია.