USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
«Financial Times» (დიდი ბრიტანეთი): „მიხეილ სააკაშვილის მდგომარეობა საქართველოსა და უკრაინის ურთიერთობას ამწვავებს“
дата:  

ბრიტანულ გაზეთ „ფაინენშელ თაიმსში“ (Financial Times) გამოქვეყნებულია სტატია სათაურით „მიხეილ სააკაშვილის მდგომარეობა საქართველოსა და უკრაინის ურთიერთობას ამწვავებს“ (ავტორი - ნადია ბირდი).

პუბლიკაციაში მიმოხილულია საქართველოს ექს-პრეზიდენტთან მიხეილ სააკაშვილთან დაკავშირებით შექმნილი ვითარება. როგორც უკვე ცნობილია, თბილისში გამართული სასამართლოს სხდომის დროს პატიმარმა მიხეილ სააკაშვილმა საქართველოსა და რუსეთის ხელისუფლება დაადანაშაულა, ხოლო უკრაინის პრეზიდენტმა ვოლოდიმირ ზელენსკიმ აღშფოთება გამოხატა უკრაინის მოქალაქის მიხეილ სააკაშვილის გაუსაძლისი მდგომარეობის გამო („რუსეთი უკრაინის მოქალაქეს საქართველოს ხელით კლავს“) და ამისთვის საქართველოს მთავრობას პროტესტი განუცხადა, ქვეყნის ელჩს კი უკრაინის დატოვება მოსთხოვა 48 საათის განმავლობაში.

პუბლიკაციის ავტორი ესაუბრება ალექსანდრე კრევო-ასათიანს, მიხეილ სააკაშვილის პარტიის - „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ საგარეოპოლიტიკურ კოორდინატორს: „როგორც ვხედავთ, საქართველოს ხელისუფლება მიხეილ სააკაშვილის ჯანმრთელობასთან დაკავშირებით ერთგვარ თამაშს თამაშობს: როცა მთავრობას კრიზისი ჭირდება, ის ექს-პრეზიდენტის მდგომარეობით კარგად სარგებლობს. ჩვენი პარტია ცდილობს საპროტესტო აქციებით მიხეილ სააკაშვილის მსოფლიოს ყურადღება მიაპყროს

შეიწყალებს თუ არა პრეზიდენტი სალომე ზურაბიშვილი ექს-პრეზიდენტ მიხეილ სააკაშვილს? სალომე ზურაბიშვილი ქვეყნის პრეზიდენტად 2018 წელს აირჩიეს მმართველი პარტიის „ქართული ოცნების“ მხარდაჭერით. მას აქვს შეწყალების უფლება. ორი კვირის წინ პრეზიდენტმა მიხეილ სააკაშვილის მხარდამჭერი ჟურნალისტი შეიწყალა, რომლიც, როგორც მისი მხარდამჭერები აცხადებდნენ, პოლიტიკური მოტივით იყო დაპატიმრებული.

სალომე ზურაბიშვილმა ბევრჯერ განაცხადა, რომ მიხეილ სააკაშვილის საქმეში არ ცაერევა, მაგრამ ბევრი ქარტველს ჯერ კიდევ აქვ იმედი, რომ იგი გადაიფიქრებს და თავის გადაწყვეტილებას შეცვლის. სალომე ზურაბიშვილი აქტიურად გამოდის საქართველოს პროდასავლური კურსისა და უკრაინის მხარდასაჭერად, რაც საქართველოს მტავრობის რისხვას იწვევს.

„არ ვფიქრობ, რომ სალომე ზურაბიშვილი მიხეილ სააკაშვილს შეიწყალებს“, - ამბობს ალექსანდრე კრევო-ასათიანი , - მას არაერთხელ უთქვამს, რომ ამ იდეის წინააღმდეგია. თუმცა მე მაინც იმედი მაქვს. საერთოდ, ჩვენ, ოპოზიცია, იმედს ვინარჩუნებთ“.

წყარო: https://www.ft.com/content/64dca9f4-f656-4483-ac96-d27f72a6f4d6

 

Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати