ამერიკული გაზეთი „ნიუ-იორკ თაიმსი” (The New York Times), ინდოეთის პრემიერ-მინისტრის ნარენდრა მოდის რუსეთში ვიზიტისა და ვლადიმერ პუტინთან შეხვედრის გამო, აქვეყნებს სტატიას სათაურით „ნარენდრა მოდის ვიზიტი მოსკოვში იმის დემონტრაციაა, რომ ვლადიმერ პუტინი იზოლირებული არ არის. უკრაინა უკმაყოფილოა“ (ავტორები - პოლ სონე და ანუპრიტა დიასი).
გთავაზობთ პუბლიკაციის
ინდოეთის პრემიერ-მინისტრი ნარენდრა მოდი რუსეთის პრეზიდენტთან ვლადიმერ პუტინთან ერთად, ზაფხულის საღამოს, დაისს, რუსი ლიდერის რეზიდენციის ეზოში (ნოვო-ოგარიოვოში) ხეების ქვეშ ხვდება. მათ უკვე მოასწრეს გასეირნება გოლფ-კარით, შესვეს ჩაი და დაათვალიერეს ცხენები საჯინიბოში. მოკლედ, დატკბნენ იმ მამულის სიწყნარითა და სიმშვენიერით, რომელიც ოდესღაც რომანოვების დინასტიას ეკუთვნოდა.
სწორედ ამ სცენარით დაიწყო უნდოელი სტუმრის ნარენდრა მოდის ორდღიანი ვიზიტი რუსეთში, რომელმაც ჩვენ გამომაფხიზლებელი რეალობა დაგვანახა: დასავლეთის აშკარა განზრახვის მიუხედავად, რომ ვლადიმერ პუტინის იზოლირება მოეხდინა უკრაინასთან კონფლიქტის გამო, სხვა, არადასავლური ქვეყნები ისეთ პოლიტიკას ატარებენ მოსკოვის მიმართ, როგორიც მათ აწყობთ და მათ ინტერესებს შეესაბამება. ამრიგად, ისინი ახორციელებენ საკუთარ კურსს, რითაც ეხმარებიან ვლადიმერ პუტინს რუსეთის გაძლიერების საკითხში, რომელიც, თავის მხრივ, უკრაინასთან ომს აგრძელებს.
ინდოელი სტუმრისა და რუსი მასპინძლის ურთიერთჩახუტებამ და ხვევნა-კოცნამ უკრაინის ლიდერი ვოლოდიმირ ზელენსკი გააღიზიანა - მან განაცხადა, რომ „იმედგაცრუებულია ინდოეთის მიერ სამშვიდობო პროცესის მიმართ განხორციელებული გამანადგურებელი დარტყმით“.
რუსეთში მსოფლიოს დიდი და გავლენიანი დემოკრატიული სახელმწიფოს - ინდოეთის ლიდერის ნარენდრა მოდის ჩასვლა ვლადიმერ პუტინს კიდევ ერთ თვალსაჩინო არგუმენტს აძლევს ამტკიცოს, რომ მან თავიდან აიცილა „ხელჩამოურთმევი კაცის“ სტატუსის, რომელსაც დასავლელი ლიდერები ცდილობდნენ მისთვის თავს მოეხვიათ. ორი თვის განმავლობაში ვლადიმერ პუტინს საკმაოდ მჭიდრო დიპლომატიური გრაფიკი ჰქონდა: იგი შეხვდა ჩინეთის ლიდერს სი ძინ პინს, აგრეთვე ვიეტნამის, ბელარუსის, ცენტრალური აზიის ქვეყნების და უნგრეთის ლიდერებს.
ნარენდრა მოდის ვიზიტი იმითაიც გამოირჩევა, რომ ეს არის ინდოელი ლიდერის პირველი საზღვარგარეთული ვიზიტი საპარლამენტო არჩევნების შემდეგ, რომელშიც მისმა პარტიამ გაიმარჯვა. ანუ მან თავის საგარეოპოლიტიკურ კურსში რუსეთთან ურთიერთობას გარკვეული პრიორიტეტი მიანიჭა. ასევე ნიშანდობლივია ისიც, რომ ნარედნრა მოდისა და ვლადიმერ პუტინის შეხვედრა მიმდინარეობს ნატოს საიუბილეო სამიტის ფონზე ვაშინგტონში.
დასავლელმა ოფიციალურმა პირებმა ვერ შეძლეს იმის მიღწევა, რომ ინდოეთი დაერწმუნებინათ ვლადიმერ პუტინის დაგმობის აუცილებლობაში. მართალია, ინდოეთი აღრმავებს ურთიერთობას აშშ-სტან, მაგრამ ნარენდრა მოდი თავს არიდებს რუსეთის საომარი მოქმედების გაკრიტიკებას და „კოლექტიური დიალოგისაკენ“ მოუწოდებს. პრინციპში, ეს გასაკვირი არაა - ინდოეთი ტრადიციების ერთგულია: მას რუსეთთან კარგი თანამშრომლობა ჯერ კიდევ ცივი ომის დროიდან აქვს. „სამწუხაროა, რომ რუსეთ-ინდოეთის გეოპოლიტიკური წონა შენარჩუნებულია“, - ამბობს ენდრიუ ვაისი, აშშ-ის კარნეგის ფონდის ვიცე-პრეზიდენტი.
ინდურმა მასმედიამ ფართოდ გააშუქა ვიზიტის მიმდინარეობა და განსაკუთრებით ის ფაქტი, თუ როგორ არიან ერთმანეთთან ჩახვეულები მოდი და პუტინი. რუსეთის პრეზიდენტი სტუმარს ასე მიმართავდა - „ჩემო საუკეთესო მეგობარო“, ხოლო სტუმარი მასპინძელს - „ჩემო ძვირფასო მეგობარო“ და „თქვენო უდიდებულესობავ“.
მათი „შინაურული საუბარი“ (ესეც ინდოელი სტუმრის შეფასებაა) სამი საათი გაგრძელდა. გარდა ამისა, ინდურ დიასპორასთან შეხვედრისას ნარენდრა მოდიმ ასე თქვა: „როცა ინდოეთში სიტყვა „რუსეთს“ იტყვი, ყოველ მოქალაქეს მეგობარი და ამხანაგი ახსენდება. დიახ, რუსეთი ინდოეთისათვის ნამდვილი მეგობარია’.
ნიუ-დელის პოზიცია მოსკოვის მიმართ ორივე მხარისათვის მომგებიანია. ინდოეთი რუსეთისაგან იაფ ნავთობს იღებს და სიდიდით მეორე იმპორტიორი გახდა ჩინეთის შემდეგ, ამით კი კრემლი თავის ხაზინას ავსებს. ანუ ინდოეთი რუსეთს უკრაინის წინააღმდეგ ომის გაგრძელებაში ეხმარება.
შეერთებული შტატები ცდილობს, რომ ჩინეთთან დაზაბულობის ფონზე ინდოეთთან ურთიერთობა განავითაროს, თუმცა ვაშინგტონი ნიუ-დელის საგარეო პოლიტიკაში ნაკლებად ერევა. როგორც სახდეპარტამენტის წარმომადგენელმა მეთიუ მილერმა განაცხადა, იგი დეტალურად გაეცნობა ნარენდრა მოდის ვიზიტის შედეგებს. „ჩვენთვის მთავარია, რომ ნებისმიერმა ქვეყანამ, რომლეიც რუსეთთან ურთიერთობას აგრძელებს, პატივი სცეს გაეროს წესდებას და უკრაინის ტერიტორიულ მთლიანობას“ - აღნიშნა მილერმა, თუმცა არავითარი საფუძველი არ არსებობს, რომ ნარენდრა მოდიმ ვლადიმერ პუტინს სწორედ ასეთი „ლექცია ჩაუტარა“.
წყარო: https://www.nytimes.com/2024/07/09/world/europe/russia-india-modi-moscow-putin.html
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge