USD 2.7102
EUR 3.1127
RUB 3.3361
Тбилиси
«The Wall Street Journal» (აშშ): „რომის პაპი ფრანცისკე, უკრაინის ომის ფონზე, რუსულ ისტორიულ იმპერიალიზმს განადიდებს“
дата:  359

„რომის პაპმა ფრანცისკმა მე-18 საუკუნის იმ რუსი იმპერატორების საქმინობა განადიდა, რომლებიც ვლადიმერ პუტინისათვის მოდელები გახდნენ უკრაინის წინააღმდე მიმართულ ტერიტორიულ პრეტენზიებში. პაპის ასეთი პოზიცია დაგმო როგორც უკრაინის მთავრობამ, ასევე უკრაინის ბერძნულ-კათოლიკურმა ეკლესიამაც“, - წერს ფრენსის როკა, აშშ-ის გაზეთ „უოლ სთრით ჯორნელში“ (The Wall Street  Journal) გამოქვეყნებულ სტატიაში სათაურით „რომის პაპი ფრანცისკე, უკრაინის ომის ფონზე, რუსულ ისტორიულ იმპერიალიზმს განადიდებს“.

გთავაზობთ პუბლიკაციის შინაარსს:

პარასკევს განოხრიელებული ტელეხიდის დროს რომის პაპმა ფრანცისკემ სანკტ-პეტერბურგში შეკრებილ რუს კათოლიკურ ახალგაზრდებს მოუწოდა, რომ პეტრე დიდისა და ეკატერინე მეორის კვალს გაჰყვნენ, რომლებიც, პაპის აზრით, დიდი კულტურისა და ადამიანურობის მქონე განათლებული ქვეყნის მმართველები იყვნენ.

ვატიკანს პაპის ნათქვამი პეტრე პირველსა და ეკატერინე მეორეზე არ გამოუქვეყნებია, მაგრამ გამოაქვეყნა ჯერ მოსკოვში არსებულმა რომაულ-კათოლიკურმა არქიეპარქიამ, შემდეგ კი ციმბირის კათოლიკურმა ტელევიზიამ, ბოლოს კი რუსულმა მასმედიამაც.

ვლადიმერ პუტინი, რომელიც დღევანდელი ომის გამართლებას ცდილობს, ყოველთვის მიუთითებს ხოლმე პეტრე I-ის მაგალითზე, რომელმაც რუსეთის ტერიტორია გააფართოვა და პირიქით, უკრაინის ავტონომია შეამცირა. რუსეთის არმიის მიერ დაკავებულ ტერიტორიას პუტინი „ნოვოროსიას“ უწოდებს - ამ ტერმინის ისტორია სწორედ მე-18 საუკუნის 60-იანი წლებიდან იწყება, როცა ეკატერინე მეორემ 1764 წელს თურქები დაამარცხა, დღევანდელი უკრაინის სამხრეთი ნაწილი დაიპყრო და რუსეთს მიუერთა.

სხვათა შორის, რომის კათოლიკური ეკლესიისაგან დევნის პერიოდში, XVIII საუკუნის დასასრულს და XIX საუკუნის დასაწყისში, რუსეთის იმპერატორები იეზუიტთა ორდენს იცავდნენ და იფარავდნენ, რომლის წევრსაც თვითონ პაპი ფრანცისკე წარმოადგენს.

რომის პაპის გამონათქვამი კიევმა აშკარად პრორუსულად ჩათვალა: ფრანცისკეს მიერ რუსეთის იმპერატორთა საქმეების განდიდება დაგმო ერთი მხრივ, უკრაინის საგარეო საქმეთა სამინისტრომ („საწყენია, რომ პაპი, ნებით თუ უნებლიედ, რუსულ იმპერიალიზმს, მოსკოვის აგრესიის მთავარ მიზეზს განადიდებს. პაპმა, პირიქით, ახალგაზრდებს თვალი უნდა აუხილოს რუსეთის ხელმძღვანელების აგრესიულ პოლიტიკაზე“), ასევე უკრაინის ბერძნულ-კათოლიკურმა ეკლესიამაც („უკრაინელ კათოლიკეებს პაპის სიტყვებმა ძლიერი სულიერი ტკივილი მიაყენა“).

პაპის გამოთქვამებმა მრისხანების ტალღა გამოიწვია სოციალურ ქსელებშიც, განსაკუთრებით რუსეთის მეზობელ ქვეყნებში. ფრანცისკეს ნათქვამი არ მოეწონა ესტონეთის ექს-პრეზიდენტს თომას ჰენდრიკ ილვესს, რომელმაც „ჭეშმარიტად შემაძრწუნებელი“ უწოდა.

რასაკვირველია, ვატიკანმა უარყო მტკიცება, რომ პაპი რუს იმპერატორების მოქმედებას იწონებს: „პაპი არასოდეს მხარს არ უჭერდა იმპერიალისტურ იდეებს. პირიქით, იგი იმპერიალიზმისა და კოლონიალიზმის  მტკიცე მოწინააღმდეგეა ყველა დროში და ყველა ეპოქაში“, - ნათქვამია ვატიკანის განზცხადებაში

ობიექტურად თუ ვიტყვით, რომის პაპი მართლაც დარდობს უკრაინელთა ტანჯვაზე, მაგრამ ხშირად თავს იკავებს მოსკოვის აგრესიული პოლიტიკის მტკიცე დაგმობისაგან და მიანიშნებს, რომ თავს არიდებს ომის გამწვავებას და მასში ნატოს ქვეყნების ჩაბმის პროვოცირებას.. ასეთი პოზიცია, ბუნებრივია, არც უკრაინას არ მოსწონს და არც დასავლელე მოკავშირეებს.

სხვათა შორის, პაპის პოზიციით, რუსეთ-უკრაინის ომი აშშ-სა და რუსეთის დაპირისპირების შედეგია, რომელსაც უკრაინა მსხვერპლად ეწირება. „სასწორზე დევს იმპერიული ინტერესები - არამარტო რუსეთის, არამედ სხვებისაც. დღეს ასეთი იმპერიები ნამდვილად არის. მათთვის კონკრეტული ხალხების ბედი მეორეხარისხოვანია“, - ამბობდა პაპი შვეიცარიის ტელევიზიისადმი მიცემულ ინტერვიუში.

ვატიკანმა შუამავლის როლის შესრულებაც სცადა სამშვიდობო მოლაპარაკების დაწყების მიზნით (მისი წარმომადგენელი მატეო ძუპი იყო კიევშიც და მოსკოვშიც), მაგრამ არც უკრაინას და არც რუსეთს რაიმე ინტერესი არ გამოუვლენია.

წყარო: https://www.wsj.com/world/russia/pope-francis-praises-historical-russian-imperialism-amid-war-in-ukraine-8b7445c0

 

общество
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати