ბრიტანული გაზეთ „დეილი ექსპრესში“ (The Daily Express) გამოქვეყნებულია სტატია სათაურით „თბილისი რუსებს ულტიმატუმს უყენებს - მათ, ვინც თავი აარიდა უკრაინის ომში გაწვევას და თავი საქართველოს შეაფარა“ (ავტორი - ელის სკარსი).
„ქართველები ზეწოლას აძლიერებენ იმ ათასობით რუსი მოქალაქის მიმართ, რომლებიც სამხრეთ კავკასიურ ქვეყანაში რუსეთიდან შევიდნენ მას შემდეგ, რაც პრეზიდენტმა ვლადიმერ პუტინმა გასული წლის სექტემბერში ცოცხალი ძალის მობილიზაცია გამოაცხადა, უკრაინის წინააღმდეგ მებრძოლი თავისი არმიის რიცხოვნობის გაზრდის მიზნით“, - ნათქვამია მასალაში.
გთავაზობთ პუბლიკაციის შინაარსს:
საქართველოში რუსების ყოფნა, რომელთა რაოდენობა უკვე ათეულობით ათასს აღწევს, ადგილობრივი მოსახლეობის სულ უფრო მეტ გაღიზიანებასა და აღშფოთებას იწვევს, რაც კედლებზე არსებულ საკმაოდ უხამს წარწერებში (Graffiti) და ქაღალდის ფურცლებზე დაწერილი ულტიმატუმურ მიმართვებში გამოიხატება.
ანტირუსული განწყობები განსაკუთრებით ძლიერია საქარტველოს დედაქალაქ თბილისში, რომელიც, როგორც ვარაუდობენ, ათეულ ატასობით რუსი მოქალაქის სახლი გახდა მას შემდეგ, რაც მეზობელი ქვეყნის პრეზიდენტმა ბრძანება გასცა რუსული ჯარის უკრაინაში შეჭრის შესახებ, გასული წლის თებერვალში.
როგორც ამას წინათ უკრაინელმა ჟურნალისტმა ვიტალი შევჩენკომ აღნიშნა ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანიის BBC-ის პროგრამაში გამოსვლისას, „თითქმის მთელ თბილისში ნახავთ უამრავ ანტირუსულ წარწერას, რომელთა მნიშვნელოვანი ნაწილი საკმაოდ უხეშად ჟღერს“. კიეველი კორესპონდენტის თქმით, ზოგიერთი წარწერა პირდაპირ მოუწოდებდა რუსების სიძულვილისა და მოკვლისაკენ („სიკვდილი რუსებს!“, „ჩვენთვის მიუღებელია ყოველი რუსი, „კარგიც“ და „ცუდიც“!). გარდა ამისა, საქართველოს დედაქალაქის ფოტოსურათებზე, რომლებიც [გლობალურ სოციალურ ქსელშია] გამოქვეყნებული, მოჩანს კიდევ უფრო უცენზურო გამონათქვამები რუსებისა და რუსეთის ხელმძღვანელების მიმართ.
როგორც ვიტალი შევჩენკომ აღნიშნა, „ამჟამად, სამხედრო პერიოდის ენით თუ ვიტყვით, კარგი რუსები მხოლოდ ისინი არიან, რომლებიც მხარს არ უჭერენ პრეზიდენტ ვლადიმერ პუტინის მიერ გამოცხადებულ „სპეციალურ სამხედრო ოპერაციას“ უკრაინის წინააღმდეგ“.
„თბილისში ყოფნისას ძნელია თავიდან მოიშორო და არ იფიქრო უკრაინაში რუსეთის არმიის შეჭრაზე, - თქვა ჟურნალისტმა და აღნიშნა, რომ „ომს გაგახსენებთ ისეთი ადგილებიც კი, სადაც ბრძოლები და სისხლისღვრაზე ლაპარაკი ცოტა უცნაურია. მაგალითად, რესტორნებში და კაფე-ბარებში“.
„ერთ-ერთ კაფეში დავინახე ქაღალდის ფურცელზე დაბეჭდილი მიმართვა რუსებისადმი, რუსულ ენაზე, რომელიც ასე ჟღერდა:
„უკრაინის ომზე პასუხისმგებლობა ყველა რუსს ეკისრება. სანამ თქვენ აქ დასეირნობთ და გართობას არ იკლებთ, თქვენი არმია უკრაინაში ძალადობით და ძარცვა-გლეჯვით არის დაკავებული. თუ თქვენ რუსეთში ვერ შესძელით ომის გაპროტესტება, მაშინ ანტისაომარი განწყობა აქ გამოხატეთ. თუ ამ მოწოდებას არ ეთანხმებით, მაშინ თქვენი აქ ყოფნა ჩვენთვის სასიხარულო არ არის“.
ბევრმა რუსმა საქართველო თავშესაფრის სახით იმიტომ აირჩია, რომ ქართველებმა მეტ-ნაკლებად კარგად იციან რუსული ენა და შესაბამისად, რუსეთის მოქალაქეებს ადგილობრივ მოსახლეობასთან კომუნიკაციის პრობლემა არ ექნებოდათ. გარდა ამისა, მნიშვნელოვანი იყო ის გარემოებებიც, რომ საქართველო უშუალოდ ესაზღვრება რუსეთს (სახმელეთო საზღვრით) და ამისთვის თვითმფრინავით მგზავრობის აუცილებლობა არ იდგა, ასევე ის მომენტიც, რომ რუსეთბს საქართველოს ტერიტორიაზე შესასვლელად ვიზა არ ჭირდებოდათ.
ქართველების უკმაყოფილება ახალგაზრდა რუსების მოზღვავების გამო [რომლებიც ცდილობენ თავი აარიდონ არმიაში გაწვევას და უკრაინის ფრონტზე მოხვედრას], შეიძლება მხოლოდ იმით არ არის განპირობებული, რომ ისინი ფართოდ უჭერენ მხარს უკრაინას რუსეთთან ომში, არამედ იმ გარემოებითაც, რომ ათასობით რუსის შესვლამ საქართველოში საცხოვრებელი ბინების ყიდვისა და ქირავნობის ფასები ასწია, ანუ ქვეყნის სოციალურ ინფრასტრუქტურას იმიგრაციამ მნიშვნელოვანი პრობლემები შეუქმნა.
უფრო მეტიც, თბილისელებს და მთლიანობაში საქართველოს კარგად ახსოვთ 2008 წლის აგვისტოში მომხდარი „ხუთდღიანი ომის“ შედეგები, როცა რუსეთის არმიამ საქართველოს რეგიონების - „სამხრეთ ოსეთისა“ და აფხაზეთის ოკუპირება განახორციელა [ადგილობრივი პრორუსულად განწყობილი აფხაზი და ოსი მოსახლეობის დაცვის საბაბით] და იქ თავისი ყოფნა სამხედრო ბაზებით განამტკიცა.
იმ დროს, როცა მმართველი პარტია „ქართული ოცნება“ მოსკოვზე ორიენტირებულად ითვლება, განსაკუთრებით იმის გამო, რომ მთავრობა უარს აცხადებს დასავლური ანტირუსული სანქციებისადმი მიერთებაზე და უკრაინისთვის სამხედრო დახმარების გაწევაზე, საზოგადოებრივი გამოკითხვების შედეგები მოწმობს, რომ ქართველთა უმრავლესობა რუსეთს მთავარ საფრთხედ მიიჩნევს - როგორც თავიანთი ქვეყნისათვის, ასევე მეზობლებისათვის. ალბათ, ამიტომაც უჭერენ მხარს როგორც უკრაინელ ხალხს, ასევე უკრაინის მთავრობას“.
წყარო: https://www.express.co.uk/news/world/1800426/city-russians-fled-military-draft-georgia-tbilisi
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge