USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
გიორგი კობერიძე - რა ვითარებაა ამ დროისთვის უკრაინაში
Date:  464
1-2 ივნისის შეჯამება უკრაინაში:
- საბრძოლო მოქმედებები გრძელდება რუსეთ-უკრაინის საზღვარსა და ბელგოროდის ოლქში. პრო-უკრაინული სამხედრო ძალები შებეკინოს სიახლოვეს აგრძელებენ შეტევით ოპერაციას. თავად რუსი პროპაგანდისტები აცხადებენ, რომ შეტევის რამდენიმე ნაწილი მოიგერიეს თუმცა ახალ-ახალი საჯარისო ფორმირებები ახდენენ სასაზღვრო პერიმეტრის გადაკვეთას და იერიშების განახლებას. უფრო მაღალი ალბათობაა რომ გუშინ წამოწყებული რეიდი დღეს უწყვეტად გრძელდება უბრალოდ სასაზღვრო მონაკვეთზე დამატებით წერილებში ხდება რუსული პოზიციების გადალახვა.
შებეკინოსთან აფეთქებულია რუსული არტილერიის დანადგარები, დაზიანდა მძიმე ტექნიკა და განადგურდა ჭურვების საწყობი.
ამასთან, შებეკინოდან სამხრეთით, ვალუიკის მიმართულებით დღის განმავლობაში მიმდინარეობდა სროლა და შეტაკებები. მოახერხეს თუ არა პრო-უკრაინულმა ძალებმა რუსული პოზიციების გარღვევა არაა ცნობილი.
სავარაუდოა, რომ მცირე-მცირე მაგრამ ბევრი პრო-უკრაინული დანაყოფი მოქმედებს რუსეთის ტერიტორიაზე.
- ძალიან მაღალი ინტენსივობით იბომბება ბელგოროდის ოლქის ქალაქი შებეკინო. მოსახლეობის ევაკუაცია მიმდინარეობს. რუსეთის ადმინისტრაციული შენობების წინ წვავენ ოფიციალურ დოკუმენტებს. იბომბება ქალაქის შემოგარენიც, სამხედრო ნაწილი, ქარხნები, საგზაო ინფრასტრუქტურა, სამთავრობო დაწესებულებები და სხვა. მოსახლეობა რუსეთის მთავრობისაგან სხვა თუ არაფერი მეტ გაშუქებას ითხოვს, თუმცა მოსკოვი რეალური სურათის ჩვენებას მაქსიმალურად ერიდება. იმ ფაქტმა, რომ ომმა რუსეთის ტერიტორიაზეც გადაინაცვლა ძალიან მძიმე დარტყმა შეიძლება ჰქონდეს რუსეთის მთავრობის პრესტიჟზე. თუმცა ოცდამეერთე საუკუნეში ცოტა რამ თუ იმალება.
- უკრაინელები აქტიურად იყენებენ ბრიტანულ Storm Shadow ტიპის ფრთოსან რაკეტებს. დღეს დაიბომბა ზაპორიჟიას ოლქის საპორტო ქალაქ ბერდიანსკის პორტი და აეროპორტი. მსხვერპლია რუსული ცოცხალი ძალაში და განადგურებულია მძიმე ტექნიკა. რა დაზიანდა პორტში ჯერ კიდევ არაა ცნობილი.
- იბომბება ფრონტისპირა ქალაქი პოლოჰის რუსული პოზიციები. ამ შემთხვევაში მუშაობს მძიმე არტილერია.
- დაიბომბა რუსეთის კალუგას, ბრიანსკისა და კურსკის ოლქები. ამ უკანასკნელზე დრონებით მიტანილი იერიშის შედეგად სამხედრო აეროპორტში დაზიანდა სუ-34 მულტიფუნქციური გამანადგურებელ-ბომბდამშენები. ამ ფონზე ჩვენ ვხედავთ რუსული ჰაერსაწინააღმდეგო სისტემების სრულ დისფუნქციას.
- რუსულმა სამხედრო ძალებმა შეტევის ძირითად პრიორიტეტად მარიინკა დასახეს, დონეცკის ოლქში, ქალაქი დონეცკის სიახლოვეს, სამხრეთ-დასავლეთით. ქალაქისათვის ბრძოლა 2014 წლიდან მიმდინარეობს. ქალაქი სრულადაა მიწასთან გასწორებული და დაახლოებით 60%-ს აკონტროლებენ რუსები (ომის დაწყების დღიდან დაახლოებით დამატებით 10%-ის დაკავება შეძლეს).
- რუსები აქტიურად ცდილობენ კიევის საჰაერო თავდაცვის სისტემების გამოფიტვას. პრაქტიკულად ფრთოსან და ბალისტიკურ რაკეტებს ისევე როგორც დრონებს ყოველდღიურად ესვრიან ქალაქს. მათი მიზანია Patriot-ის სისტემის განადგურება. იმდენად ინტენსიურია სარაკეტო იერიშები, რომ ამ ტემპის შენარჩუნება მათ ძალიან გაუჭირდებათ - როგორიც არ უნდა იყოს რუსული წარმოება ის ვერ დაეწევა იმ რაოდენობის გახარჯვას, რასაც რუსები იყენებენ. ამასთან, როგორც ჩანს რუსებისათვის Patriot-ის განადგურება რაღაც საკრალურ პრიორიტეტს წარმოადგენს და ლამისაა წმინდა ომი გამოუცხადონ მას.
- ევგენი პრიგოჟინის განცხადებით "ვაგნერმა" ბახმუტის 99% დატოვა და რუსეთის არმიას გადააბარა ქალაქი. იგი აცხადებს, რომ უკრაინელთაგან შეტევას ადგილი არ ჰქონია, თუმცა თავდაცვის სამინისტროს ძალები გასასვლელ გზებს ნაღმავსო. როგორც ჩანს თავდაცვის ძალებსა და "ვაგნერს" შორის სიტუაცია ფეთქებადია.
- კიდევ უფრო დიდი დაძაბულობაა "ვაგნერსა" და კადიროველებს შორის. ისინი ერთმანეთს ღია მუქარას უთვლიან. "ვაგნერი", რომელშიც ნაცისტური იდეოლოგიის ოფიცრობა ბევრია ღიად აქვთ გამოხატული ჩეჩნებისადმი სიძულვილი.
- არაორაზროვანი განცხადება გაკეთდა მოლდოვაში, დნესტრისპირეთთან დაკავშირებით. როგორც სანდუმ ისე ზელენსკიმ დნესტრისპირეთთან დაკავშირებით აღნიშნეს, რომ ეს კონფლიქტი მკვდარია და მისი გადაჭრა მალე მოხდება, მით უფრო იმ ფონზე, რომ უკრაინას არანაირი პრეტენზია არ აქვს დნესტრისპირეთთან მიმართებით, ხოლო რუსული არმიის ნარჩენები დეფაქტო ბლოკადაში იმყოფებიან.
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way