USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 26 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
თარიღი:  397
- უკრაინელებმა სოფელი ანტონივკას გადაღმა პლაცდარმი შექმნეს და დაჩების ტერიტორია დაიკავეს. როგორც ჩანს ოპერაცია 24 ივნისს დაიწყო და ახლა უფრო მასშტაბურ ხასიათს იძენს, რადგან სროლები ისმის საკვანძო დასახლება ოლეშკის მიმართულებით. პლაცდარმში დიდი რაოდენობით უკრაინელები ჯერ ვერ იქნებიან, რადგან მდინარის ფორსირება დიდი ძალებით აშკარაა არ მომხდარა, მაგრამ ყოველი საათის შემდეგ შეიძლება უკრაინელთა იერიშებმა დამატებითი ძალები შეიძინონ. ვნახოთ რა იქნება უკრაინელთა მიზანი - საქმე გვაქვს ყურადღების მისაქცევ ცრუ მანევრთან, ლოკალური ძალების მიერ შეტევით ოპერაციასთან თუ მასშტაბური დესანტის წინაპირობებთან.
- ბახმუტის ირგვლივ შეტაკება ძალიან ინტენსიურ ხასიათს ატარებს. პრაქტიკულად, თითოეულ ათეულ მეტრზე მასშტაბური შეტაკება მიმდინარებს. ინიციატივა უკრაინელთა ხელშია. თუკი უკრაინელებმა კლიშჩიივკას გათავისუფლება მოახერხეს, ბახმუტის სამხრეთით რუსული პოზიციები კატასტროფულ ვითარებაში აღმოჩნდება.
- დაიბომბა ყირიმი. უკრაინელებმა იარაღის საწყობს დაარტყეს.
- ზაპორიჟიას მიმართულებით, ორიხივი-ტოკმაკის მონაკვეთზე კრიტიკული ვითარებაა. უკრაინელებმა წინ წაწევა შეძლეს, მაგრამ არის დანაკარგები, ძირითადად ტექნიკაში. ზოგადად, რუსული თავდაცვის ზღუდის გარღვევა ამ მიმართულებით გაჭირდა. პროგრესი ნელია, მაგრამ მთავარია რომ არის. გარდა მძიმე ტექნიკით შეიარაღებული ძალებისა, შესაძლოა მსუბუქი, მობილური ნაწილების შეყვანა გახდეს საჭირო, რათა სწრაფი მანევრები განხორციელდეს. თუმცა გავიმეოროთ, რომ ამ მიმართულებით უკრაინელთა მხოლოდ მცირე ძალები არიან ჩაბმული შეტევაში.
- ზაპორიჟია-დონეცკის ოლქების საზღვარზე მდებარე, უკრაინელთა მიერ ახლადგათავისუფლებული რივნოპილი სტრატეგიულად ძალიან მნიშვნელოვანი წერტილი იყო. ის რუსების მიერ მოიაზრებოდა სამხრეთიდან ჩრდილოეთით მიმართული დარტყმის წერტილად. ახლა ველიკა ნოვოსილკას მთელს პერიმეტრზე, უკრაინელების კონტროლი აბსოლუტურია.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის