USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 19 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
თარიღი:  336
- უკრაინელების მიერ ზაპორიჟიას ოლქში, ვასილივკას რაიონში გათავისუფლებული პიატიხატკი ქალაქი ვასილივკადან მხოლოდ 15 კილომეტრში მდებარეობს. მნიშვნელოვანია ისიც, რომ უკრაინელებმა არამხოლოდ დასახლება, არამედ მისი შემოგარენი ბორცვებიც გაათავისუფლეს, რაც ნიშნავს, რომ მოწინააღმდეგეს კიდევ უფრო სამხრეთით მოუწევს გადანაცვლება. ამასთან, უკრაინელები მომიჯნავე დასახლებებთანაც გამოჩნდნენ.
 
- ზაპორიჟიაში, პოლოჰის რაიონში, ორიხივი-ტოკმაკის გზაზე რობოტინესთან უწყვეტად გრძელდება ინტენსიური შეტაკება. როგორც ჩანს რუსები ძალიან დიდ რესურსს ხარჯავენ უკრაინული შეტევის შესაკავებლად. თავის მხრივ უკრაინელებიც სწორედ ამ მიმართულებით აწვებიან. რობოტინეს მიდამოები რუსებს კარგად აქვთ გამაგრებული. მისი აღების შემთხვევაში ერთ-ერთი კარგად ფორტიფიცირებული მონაკვეთი გადალახული იქნება.
 
- დაიბომბა რუსეთის ბელგოროდის ოლქი. რუსები აცხადებენ უკრაინელები "გრადებით" ბომბავენ ჩვენს საზღვრისპირა რიონებსო.
- უკრაინელებმა დაბომბეს ქალაქი დონეცკის გარეუბანი. სამიზნე, სავარაუდოდ, სამხედრო საინჟინრო პუნქტი გახლდათ, თუმცა იწერებიან შეიძლება სამეთაურო ცენტრიც ყოფილიყოო.
 
- ქალაქი დონეცკის სამხრეთით, მარიინკაზე რუსების უმძიმესი დაწოლა გრძელდება. ამჯერად გარდა ნასახლარისა ქალაქის სამხრეთითაც ცდილობენ კარგად დაცული უკრაინული პოზიციების შტურმს. რეალურად, სიტუაცია კრიტიკულია. როგორც ჩანს რუსები ათასობით სამხედროს შეწირვას გეგმავენ ნაქალაქარის სრულად ასაღებად. რთული სათქმელია რამდენად გამოუვათ ეს, მაგრამ აშკარაა დიდი ფსონი იდება ამ დასახლების დაკავებაზე.
 
- რუსებს დიდი რაოდენობით ცოცხალი ძალა და ტექნიკა ჰყავთ მობილიზებული ლუგანსკის ოლქში, კრემინას მიმართულებით. ტყეში შეტაკებების ინტენსივობამ კრიტიკულად იმატა. აშკარაა შეტევაზე გადასვლას ცდილობენ ისინი. რამდენიმე დღის წინ ტექნიკის დიდი მობილიზება მათ ძალიან ძვირად დაუჯდათ. ვნახოთ ამ იერიშის შემდეგ როგორი სურათი დადგება. რეალურად კი, ცხადი ხდება რუსები უკრაინელთა სამხრეთული იერიშების ფონზე ინიციატივის დაბრუნებას ცდილობენ ლუგანსკის ოლქში. მაღალი ალბათობით უკრაინელთათვის ეს პროცესები მოულოდნელი არ იქნება. აი ამ მიმართულებით თუკი რუსებმა სრულად გახარჯეს შემტევი რესურსები ეს უკრაინელებს დიდ გზას გაუხსნის.
 
- მდინარე დნეპრზე, ენერჰოდარის ატომური ელექტროსადგურის გასწვრივ მდინარე ერთ დიდ მასად აღარ მოედინება. ხმელეთმა რამდენიმე ძირითადი დინება და სხვა დიდი ტბები შექმნა. პრაქტიკულად, კაშხლის აუზის დაცლის შემდეგ ამ მონაკვეთზე მდინარე იმაზე ბევრად ადვილად იქნება გადალახვადი, ვიდრე სხვა ნებისმიერ დროს.
 
- ყირიმში, სიმფეროპოლში ზაპორიჟიელი კოლაბორანტი მანქანაში ააფეთქეს. ბევრი კოლაბორანტი გარბის ზაპორიჟიადან სამხრეთში, ყირიმის მიმართულებით.
 
- ყირიმში აქტიური წვიმების შემდეგ წყალდიდობაა. დარჩენილი მოსახლეობა დახმარებას ითხოვს, თუმცა რუსეთის მთელი კონცენტრაცია ომზეა მიმართული.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის