- დინამიურად იცვლება სიტუაცია ბახმუტის შემოგარენში. სამხრეთით უკრაინელები ერთდროულად წმენდენ სანგრებსა და ნაღმებს კურდიუმივკასა და კლიშჩიივკას მიმართულებით. მეტიც, არსებობს მოლოდინი რომ უკრაინელთა იერიში უშუალოდ კურდიუმივკაზე ნებისმიერ დროს შეიძლება დაიწყოს. მსხვერპლი რუსულ არმიაში ძალიან დიდია. პრაქტიკულად ყველა ლოკალურ შეტაკებაში უკრაინულმა არმიამ დაჯაბნა რუსული პოზიციები.
ბახმუტის ჩრდილოეთითაც გრძელდება უკრაინელთა აქტიურობა. სიტუაცია დამაიმედებელია. ბერხივკაში და მის ირგვლივ რიგი რუსული საყრდენი პუნქტები აღებულია. რეალურად, გზა სლავიანსკისაკენ რთულადღა კონტროლდება რუსების მიერ.
- სამხრეთით, ზაპორიჟიას ხაზზე უკრაინელები მდინარე დნეპრის სანაპიროზე მდებარე უმნიშვნელოვანესი დასახლება ვასილივკასაკენ მიიწევენ. ლობკოვეს დაკავების შემდეგ გზა სწორედ ვასილივკასაკენ მიემართება, მაგრამ გზად რუსებს მყარად აქვთ ფორტიფიცირებული პოზიციები. როგორც ჩანს მძიმე ბრძოლა მიმდინარეობს ამ მონაკვეთზე, რადგან ერთი და იგივე მონაკვეთი რამდენჯერმე იქცა ნაცრისფერ (უკონტროლო) ზონად.
ბრძოლა გრძელდება ველიკა ნოვოსილკას სამხრეთითაც, დონეცკისა და ზაპორიჟიას ოლქების საზღვარზე. აქ უკრაინელები რუსებს უროჟაინეს სიახლოვეს უტევენ. თუმცა მთავარი გზის განაპირა მონაკვეთებზე მცირე მასშტაბის იერიშიც მიმდინარეობს. საბოლოოდ სამხრეთში ძალიან ბევრი წერტილია რომელიც პერიოდულად აქტიურდება და შემდეგ იკლებს ხოლმე. ამით რუსებს ყველა მათგანზე უწევთ ფოკუსის შენარჩუნება.
- რუსები ავრცელებდნენ ინფორმაციას რომ თითქოს უკრაინელებმა კახოვკაში დესანტირება სცადეს. ცხადია ეს არ შეესაბამებოდა სინამდვილეს უბრალოდ კიდევ ერთი არარსებული ბრძოლის შესახებ იტყობინებოდნენ. რეალურად, რაც კახოვკას მიმართულებით ხდება პერიოდული დრონების დარტყმები და სპეციალური დანაყოფების გადასვლაა. ისიც კაშხლის აფეთქების შემდეგ საეჭვოა ასეთი ოპერაცია განეხორციელებინათ. ზოგადად, პანიკა შეინიშნება რუსულ რიგებში.
- დღეს კიევის მიმართულებით 6 ფრთოსანი და 6 ბალისტიკური რაკეტა იქნა გაშვებული და უკრაინელთა მხრიდან განეიტრალებული. ჰაერი კიევის თავზე ძალიან კარგადაა დაცული.
- წუხელ დაიბომბა რუსეთის კურსკის ოლქი. იერიშები რამდენიმე წერტილზე ერთდროულად განხორციელდა. ახლა მაქსიმალურად ინადირებენ უკრაინელები რუსების ლოჯისტიკურ ხაზებზე, იარაღის საწყობებზე, ქარხნებზე და სხვა. რაც უფრო გაჭირდება ფრონტის ხაზზე რუსების მომარაგება მით უფრო დამძიმდება სიტუაცია მათთვის.
- აშშ-ში დარეგისტრირდა ორპარტიული კანონპროექტი, რომლის მიხედვითაც 300 მილიარდის გაყინული რუსული რეზერვები პირდაპირ უკრაინას გადაეცეს. ჯერჯერობით ის მხოლოდ კანონპროექტია, მაგრამ მისი გასვლის შემთხვევაში ეს იქნება ძალიან მნიშვნელოვანი მოვლენა და პრაქტიკულად ომს კიდევ უფრო სხვა დინამიკაში გადაიყვანს - რუსული ფული გაიგზავნება უკრაინაში აშშ-ს მიერ. გაყინვა ერთია ხოლმე, მაგრამ სხვა ქვეყნისათვის გადაცემის პრეცედენტი სულ სხვა რამაა.
- ამასობაში პეტერბურგში მოეწერა შეთანხმებას ხელი, რომლის მიხედვითაც სოხუმის აეროპორტის გარემონტება და ამუშავება უნდა განახორციელოს რუსეთმა. გარდა იმისა, რომ ეს შიდა პოლიტიკური თვალსაზრისით შემოლაწუნება უნდა იყოს ხელისუფლებისათვის, რომელიც ფლირტის მდგომარეობაში იმყოფება მოსკოვთან, ამასთან გასათვალისწინებელია ისიც, რომ სოხუმის აეროპორტის გამოყენება რუსეთს მრავალფუნქციურად შეეძლება მათ შორის როგორც სამხედრო მიზნებითაც კი და პირველ რიგში დანარჩენი საქართველოს წინააღმდეგ.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge