USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 12 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
თარიღი:  508

- უკრაინელებმა შეძლეს და გუშინ გათავისუფლებული ტერიტორიები სამხრეთში, ველიკა ნოვოსილკას მონაკვეთში არათუ შეინარჩუნეს, არამედ რუსული კონტრშეტევაც მოიგერიეს, რის შემდეგაც მოპოვებულ იქნა სამხედრო ტექნიკა, როგორც ალაფი და ტყვედ იქნა აყვანილი ათეულობით რუსი.

უკუქცეულ რუს სამხედროებსა და მობილიზებულებს თავად რუსები უხსნიან ცეცხლს. მოტივაცია მობილიზებულებს ნამდვილად არ აქვთ დიდი.

შეტევისას უკრაინელებმა როსგვარდიის დანაყოფების განადგურებაც შეძლეს. რუსები სამხრეთში ყველა სახის დანაყოფის გადასროლას ცდილობენ, როგორც ელიტის (მათ შორის მედესანტეების) ისე სრულიად გამოუცდელი ძალებისაც.

ამასთან, ხერსონის დატბორილი რაიონებიდან რუსული მძიმე ტექნიკისა და ცოცხალი ძალის გადასროლა ზაპორიჟიას მიმართულებით მიმდინარეობს. კახოვკას კაშხლის აფეთქების აზრიც როგორც ჩანს ეს იყო - გამოთავისუფლებული ნაწილები გადაისროლეს იქ, სადაც ყველაზე მეტად უჭირთ.

- დღეს უკრაინელებმა შეძლეს და დაასრულეს ნოვოდარივკასა და ლავადნეს გათავისუფლება ველიკა ნოვოსილკას დასავლეთით. ხოლო მის სამხრეთით, უკრაინული არმიის ავანგარდმა (შეტევის მოწინავე ნაწილებმა) სტარომლინივკამდე მიაღწია. ამის შემდეგ იწყება რუსეთის თავდაცვის უმთავრესი ზღუდე. თუკი სტარომლინივკა გათავისუფლდება პირველი ხაზის გარღვევის დაწყება ამ მიმართულებიდან შესაძლებელი გახდება. საინტერესოა, რომ არსებობს საფუძვლიანი ვარაუდი, რომლის მიხედვითაც რუსებს სწორედ პირველი ხაზი აქვთ უმთავრესად დაცული და მისი გარღვევის შემთხვევაში შესაძლოა მომდევნო ხაზები იმდენად მძლავრი აღარ იყოს. ამასთან, უკრაინელთა მიერ თავდაცვის ხაზამდე უკან მოტოვებული რამდენიმე სოფლის გათავისუფლება ახლაც გრძელდება. მათ შორისაა რივნოპილიც, რომლის მომარაგებასაც რუსეთი მალე ვეღარ შეძლებს და ევაკუაცია მოუწევს ან ალყაში მოექცევიან.

- მას შემდეგ რაც სამხრეთში ამინდი გაფუჭდა, შეტევის ტემპი მცირედით დაეცა, რაც გუშინვე იყო მოსალოდნელი, მაგრამ უჭირს რუსულ ავიაციასაც მოქმედება. ამ ფონზე დღეს უკრაინელებმა მოიერიშე Ka-52 შვეულმფრენი ჩამოაგდეს ფრონტის ხაზის სიახლოვეს. ეს კი ძალიან მნიშვნელოვანია, რადგან სწორედ რუსული შვეულმფრენები იყვნენ უკრაინული შეტევის ერთ-ერთი წინააღმდეგ ერთ-ერთი უიშვიათესი ეფექტური საშუალება.

- ყველა დაკვირვებითა და შეფასებით უკრაინელთა შემტევი ნაწილებიც მხოლოდ ძალიან მცირე ძალები მონაწილეობენ იერიშებში. ამ მცირე ძალებითაც კი წარმატებული კონტრშეტევა მნიშვნელოვან იმედებს იძლევა და აჩენს ვარაუდს, რომ შესაძლოა ძირითადი იერიში არა ზაპორიჟიას ან დონეცკის ოლქის სამხრეთ ნაწილში განვითარდეს, არამედ სრულიად სხვა მიმართულება გახლდეთ. ვნახოთ.

- ზაპორიჟიას ოლქის სხვადასხვა მონაკვეთზე იერიში გრძელდება, მაგრამ იქიდან მხოლოდ ძალიან ლიმიტირებული ინფორმაცია არსებობს.

- წინსვლაა ბახმუტშიც. ფლანგებიდან უკრაინელთა შეტევა წარმატებით ვითარდება. ჯერჯერობით ქალაქის ტერიტორიაზე საბრძოლო მოქმედებებს არ გადაუნაცვლია, მაგრამ სავარაუდოა, რომ უკრაინელები ქალაქის ალყაში მოქცევას უფრო შეეცდებიან ვიდრე მასზე პირდაპირ შტურმს. "ვაგნერის" ხელმძღვანელი პრიგოჟინი სწორედ ამ მომენტს ელის. შესაძლოა მისი პროპაგანდა შოიგუსა და გერასიმოვის წინააღმდეგ კიდევ უფრო გამწვავდეს ბახმუტის უკრაინელთა მიერ გათავისუფლების შემთხვევაში. დიდი ხანია იგი ამტკიცებს რომ უკრაინაში მხოლოდ რუსული "ვაგნერი" იყო ერთადერთი ანგარიშგასაწევი ძალა. მათ შორის სიტუაცია იმდენად ფეთქებადია, რომ ბახმუტში უკრაინელთა შესვლის შემთხვევაში შოიგუ-პრიგოჟინის დაპირისპირებამ შესაძლოა დუღილის ტემპერატურას მიაღწიოს.

 

 

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის