USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
გიორგი კობერიძე - 07:00-10:00 საათების შეჯამება რუსეთში, "ვაგნერის" ამბოხის ფონზე
Date:  483
- ვორონეჟის ოლქის მნიშვნელოვანი ნაწილი საკმაოდ სწრაფად დაიკავა "ვაგნერის" დაჯგუფებამ. მალე "ვაგნერს" უშუალოდ ქალაქ ვორონეჟშიც ელოდებიან (ზოგიერთი ვერსიით ქალაქში უკვე გამოჩნდნენ "ვაგნერელები").
 
- რუსეთის თავდაცვის სამინისტრომ მიმართა "ვაგნერს" და იარაღის დაყრისაკენ მოუწოდა. პრიგოჟინმა მოგატყუათ და დიდ ამბოხში ჩაგითრიათო. უსაფრთხოების გარანტიას ჰპირდება ყველას, ვინც იარაღს დაყრის.
 
"ვაგნერი" ის ძალა არაა ასე ადვილად დაყარონ იარაღი. თავზეხელაღებული კრიმინალების დაჯგუფება, რომელსაც ძალაუფლების ხელში ჩაგდების შანსი მიეცა, ასე ადვილად არ ნებდება ხოლმე. ამასთან, "ვაგნერი" პრიგოჟინს უფრო ენდობა ვიდრე შოიგუსა და გერასიმოვს. უკან დასახევიც ბევრი არაფერი აქვთ.
 
ამასთან, პრიგოჟინის მხრიდან ხანგრძლივი საინფორმაციო კამპანიის ფონზე "ვაგნერისადმი" პოზიტიური დამოკიდებულება რუსეთის შიგნით შესამჩნევადაა გაზრდილი. განსაკუთრებით კი ახალგაზრდებში. მის მხარესვე არიან ნეო-ნაცისტური დაჯგუფებებიც. ზოგადად, "ვაგნერის" სამხედრო ფრთას ნაცისტური იდეოლოგიის ღია მხარდამჭერი დიმიტრი უტკინი ხელმძღვანელობს.
 
- პრიგოჟინი როსტოვშია. იქ ჰყავს რუსეთის სამხრეთის არმიის სარდლობა - ნებით თუ ტყვედ - უცნობია. მან მიმართვა გაავრცელა და თქვა რომ ყველა მნიშვნელოვან სამხედრო პუნქტს აკონტროლებს და აცხადებს, რომ ტელევიზორში რასაც ავრცელებენ ტყუილია, რუსეთის არმიას ბევრად მძიმე სიტუაცია აქვს უკრაინაში ვიდრე ციფრებია ცნობილიო.
 
- რუსული არმიის მინიმუმ სამი შვეულმფრენი იქნა ჩამოგდებული "ვაგნერის" მიერ. სულ რომ არაფერი მოხდეს უკრაინელთათვის შვებაა ეს.
- ვაგნერი კარგადაა შეიარაღებული. ჰყავს ტანკები, ქვეითთა საბრძოლო მანქანები, გამოცდილი შეიარაღებული ძალები, ციხიდან გამოშვებული კრიმინალები, დაქირავებული მოხალისეები და როსტოვის აღების შემდეგ იქ არსებული დამატებითი შეიარაღება.
 
რუსული არმიის მთავარი ელიტა ახლა უკრაინაში იმყოფება. როსგვარდია საკუთარი ხალხის წინააღმდეგ ომში კი გამოცდილია, მაგრამ "ვაგნერზე" მძლავრი რამდენადაა არავინ იცის.
 
ჯერჯერობით აქტიური შეტაკებები არ მომხდარა. ლოკალური შეხლის გარდა, მასშტაბური ხასიათი ჯერ არ მოუღია მოვლენებს.
კრემლს მოქმედება მოუწევს. სრულიად შესაძლებელია, რომ თუკი სიტუაცია არ შეიცვლება, ოფიციალურად გამოცხადდება კონტრტერორისტული ოპერაციის დაწყება ყველა იმ ოლქში, სადაც "ვაგნერია" ბაზირებული.
 
რუსეთის სამხედრო ძალების ქაოსში ჩაფლობა უკრაინისათვის დიდი შვება იქნება.
 
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way