წყარო:https://bm.ge/
კვირის მთავარ ავტოსიახლეებს წარმოგიდგენთ "თეგეტა ჰოლდინგი"
Tesla-ს საბაზრო ღირებულებამ $1 ტრილიონს მიაღწია
ყველაზე ძვირად ღირებული ავტომწარმოებლის, Tesla-ს საბაზრო ღირებულებამ $1 ტრილიონს მიაღწია - აშშ-ის საპრეზიდენტო არჩევნებში გამარჯვების შემდეგ, ტრეიდერები ვარაუდობენ, რომ ილონ მასკის კომპანიები ამიერიდან განსაკუთრებული პირობებით ისარგებლებენ, რადგან თავად მასკი ტრამპის საარჩევნო კამპანიაში აქტიურად იყო ჩართული. ამის შესახებ Reuters-ი წერს.
პარასკევს Tesla-ს აქციებზე ფასები 8.2%-ით, $321.22-მდე გაიზარდა, რითაც კომპანიის საბაზრო კაპიტალიზაციამ, 2 წლის შემდეგ პირველად, $1 ტრილიონს მიაღწია. მხოლოდ ამ კვირაში, Tesla-ს კაპიტალიზაციას $230 მილიარდი მიემატა.
Reuters-ს წყარომ ასევე განუცხადა, რომ მილიარდერს ტრამპის ადმინისტრაციის პირობებში მისთვის სასურველი რეგულაციების მხარდაჭერა და აშშ-ის საგზაო უსაფრთხოების დეპარტამენტის მიერ პოტენციური შეზღუდვების პრევენციაც შეუძლია.ამჟამად ილონ მასკის კომპანია აქტიურად მუშაობს თვითმართვადი ავტომობილების დახვეწაზე, თუმცა ამ ტექნოლოგიის კომერციალიზაციას, სხვა ფაქტორებთან ერთად, მარეგულირებელი ორგანო აფერხებს.
ტრამპის გამარჯვების შემდეგ, ილონ მასკი ერთ დღეში $26 მილიარდით გამდიდრდა, Forbes-ის თანახმად, ბიზნესმენის ქონება ამჟამად $300 მილიარდს აღწევს.
"შექმენი შენი ოცნება" - BYD-მ კვარტალური შედეგებით ამერიკულ Tesla-ს გადაუსწრო
"შექმენი შენი ოცნება" - ეს ჩინური ავტო გიგანტი BYD-ია, რომელმაც პირველად ისტორიაში კვარტალური შედეგებით მსოფლიოს ყველაზე ძვირად ღირებულ ავტო მწარმოებელს, ამერიკულ Tesla-ს გადაუსწრო.
BYD-მა კვარტალური შედეგები გამოაქვეყნა, რომლის მიხედვით, ივლისიდან სექტემბრამდე პერიოდში კომპანიის შემოსავალმა $28.2 მლრდ შეადგინა. ზრდა წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 24%-ია. შედარებისთვის, ილონ მასკის Tesla-მ III კვარტალში $25.2 მლრდ შემოსავალი მიიღო. თუმცა, მესამე კვარტალში Tesla-მ რაოდენობრივად მეტი ელექტრო ავტომობილი გაყიდა, ვიდრე BYD-მ. აღსანიშნავია, რომ BYD-მა სექტემბრის თვეში გაყიდვების რეკორდი დაამყარა, რაც გაყიდვების მზარდი ტენდენციის დასტურია. ჩინური ბაზრისგან განსხვავებით, მნიშვნელოვანი დაბრკოლებები ელის ჩინურ მწარმოებელს ევროპულ ბაზარზე, რადგან გასული კვირის ოთხშაბათიდან, EU-მა ტარიფები აამოქმედა, კონკრეტულად BYD-ის შემთხვევაში განაკვეთი 17%-ია. ასევე, ჩინურ ელექტრომობილების მწარმოებლებს უკვე ემუქრებიან 100%-იანი გადასახადით შეერთებული შტატებიდან და კანადიდან.
ინფორმაციისთვის, ჩინური ავტომწარმოებლების წინააღმდეგ მიმართული ტარიფები, ევროპული ავტოწარმოების დაცვისათვის არის მიმართული, რადგან შიშობენ, რომ მთავრობის მიერ სუბსიდირებულ ჩინურ ავტო წარმოებას კონკურენციას ვერ გაუწევენ.
ჩინეთის სარჩელი ევროკავშირის წინააღმდეგ
ევროკავშირის მიერ, ჩინურ ავტომწარმოებლებზე დაწესებული მაღალი ტარიფების საპასუხოდ, ჩინეთმა ჯერ კომპანიებს ევროპის ქვეყნებში ინვესტირების შეწყვეტისკენ მოუწოდა, ახლა კი, მსოფლიო სავაჭრო ორგანიზაციაში ოფიციალური სარჩელიც შეიტანა. პეკინი ევროკავშირს გადაწყვეტილების გადახედვისკენ მოუწოდებს. როგორც ჩანს, ჩინეთი ევროკავშირის მაღალ ტარიფებთან შეგუებას არ აპირებს. თავის მხრივ კი ევროკავშირი, შიდა მწარმოებლების დასაცავად, ჩინურ EV-ების იმპორტის შეზღუდვას განაგძობს.
ჩინეთის ვაჭრობის სამინისტროს სპიკერის განცხადება გამოცემა Bloomberg-მა გამოაქვეყნა. განცხადების თანახმად, ჩინეთი ევროკავშირს „შეცდომების“ დაუყოვნებლივი გადახედვისკენ და „უკანონო პრაქტიკის" გამოსწორებისკენ მოუწოდებს, რათა ქვეყნებმა ერთად შეძლონ და შეინარჩუნონ, როგორც ელექტრომომარაგების გლობალური ქსელის სტაბილურობა, ასევე ჩინეთ-ევროკავშირის ეკონომიკური თანამშრომლობა.
ჩინეთი სარჩელში მიუთითებს, რომ ევროკავშირმა, მაღალი ტარიფები რაიმე კონკრეტული „ფაქტობრივი და სამართლებრივი საფუძვლის" გარეშე დააწესა. სახალხო რესპუბლიკის მტკიცებით, ევროკავშირის გადაწყვეტილება WTO-ს წესდებას არღვევს და „სამართლიანი ვაჭრობის დასაცავად შემუშავებული ზომების ბოროტად გამოყენებაა “. ჩინეთის ვაჭრობის სამინისტროს განმარტებით, ჩინეთის ხელისუფლებამ სარჩელი „ელექტრომობილების ინდუსტრიის განვითარებისა და გლობალურ მწვანე ტრანსფორმაციაზე თანამშრომლობის დაცვის“ მიზნით შეიტანა.
Mazda ახალი ძრავის შემუშავებას გეგმავს - Skyactiv-z
იაპონური ავტომწარმოებელი Mazda-ს ახალი ბენზინის ძრავა, სახელად Skyactiv-Z. Skyactiv-Z-ით კომპანია Skyactiv-G-ისა და Skyactiv-X-ის ჩანაცვლებას გეგმავს. პირველი მათგანი საკმაოდ გავრცელებულია, თუმცა მეორემ - თავისი HCCI ტექნოლოგიის გამო - დიდი პოპულარობა ვერ მოიპოვა. კომპანია ამ ძრავების ეტაპობრივად Skyactiv-Z-ით ჩანაცვლებას დაიწყებს, რომელიც ასევე 4-ცილინდრიანი ძრავა იქნება. ამის შემდგომ კი, კომპანია უკვე მიღებული გამოცდილებით, 6-ცილინდრიან ძრავაზე მუშაობასაც დაიწყებს.
სხვა დეტალები კომპანიის ახალი ბენზინის ძრავასთან დაკავშირებით ამ ეტაპისთვის უცნობია. ცნობილია მზოლოდ ახალი ძრავის წარმოებაში ჩაშვების თარიღი, რომელიც ამჟამინდელი მონაცემებით მაზდას 2027 წლის მოდელებში გამოჩნდება.
Skyactiv-Z-ში კომპანია „ლამბდა ერთის“ წვის მეთოდს გამოიყენებს, რაც ნიშნავს, რომ „ძრავა, ფართო დიაპაზონზე დაბალი და მაღალი ბრუნის რეჟიმებში, მაქსიმალურ თერმულ ეფექტიანობას უზრუნველყოფს“. შედეგად, ძრავა, გარემოსდაცვით პოლიტიკასაც უფრო მეტად მოერგება. Skyactiv-Z თავდაპირველად ევროპისა და აშშ-ის ბაზრებზე გამოვა. ინჟინრები აქტიურად მუშაობენ, რომ ეს ძრავა Euro 7-ის და აშშ-ის EPA-ის Tier 4-ის სტანდარტებს შეესაბამებოდეს.
Audi-მ ახალი საავტომობილო კომპანია დააარსა, სახელად AUDI
Volkswagen Group-ის ერთ-ერთი ყველაზე მდიდრული ბრენდი Audi, ჩინეთში ახალი საავტომობილო კომპანიის შესაქმნელად ჩინურ ავტომწარმოებელ SAIC-თან გაერთიანდა. Audi-ის, ამ შემთხვევაში, ახალი კომპანიის ლოგოდ ოთხი რგოლი არ გამოუყენებია, თუმცა მარკეტინგის გუნდს, როგორც ჩანს სახელზე ბევრი არ უფიქრია.
ეს არის AUDI, ვერბალურად განსხვავება არ არის, უბრალოდ ახალი ბრენდის სახელი დიდი აოსებით იწერება და როგორც ტრადიციული გერმანული ბრენდის. დაბნეულობის თავიდან ასაცილებლად, SAIC-თან თანამშრომლობით შექმნილი კომპანიის ლოგოც მხოლოდ AUDI იქნება.
პირველი მოდელი, რომელსაც Audi და SAIC-ი ერთობლივი თანამშრომლობით წარმოგვიდგენენ, AUDI E კონცეფცია იქნება. ხოლო ამის შემდეგ, მომავალ წელს უკვე სამ ახალ, სერიული წარმოების ავტომობილს ვიხილავთ. ამ მოდელების პარალელურად კი, Audi, ცალკე, თავისი მოდელების წარმოებასაც გააგრძელებს.
ანალიტიკოსთა ნაწილი, კომპანიისთვის სახელის შენარჩუნებას, მარკეტინგულ გეგმებს უკავშირებს. ჩინეთში ახალი ბრენდები თითქმის ყოველ კვირას ჩნდება, შესაბამისად მაღალკონკურენტული გარემოც იქმნება. სახელის შენარჩუნება ამ კომპანიის კონკურენტებისგან გამორჩევას და ბაზარზე დამკვიდრებას შუწყობს ხელს.
Hyundai-ს წყალბადზე მომუშავე საბრძოლო ტანკი
ეს ფუტურისტული დიზაინის ტანკი Hyundai-ის ხედვაა, თუ როგორი იქნება შემდეგი თაობის საბრძოლო ტანკი, რომელიც წყალბადის საწვავის უჯრედებს გამოიყენებს. ამ ტანკის კონცეფცია, სახელწოდებით Main Battle Tank, მაგრამ ასევე ცნობილი როგორც K3, ავტომობილების მწარმოებელმა კომპანიამ პირველად 12 თვის წინ წარადგინა. მაშინ, ფართო საზოგადოებას Hyundai-მ მისი ხედვები სეულის აერონავტიკისა და დიზაინის საერთაშორისო გამოფენაზე გააცნო. შემდგომში, ევროპისა და კორეის რამდენიმე სხვა ღონისძიებაზე, ტანკი Hyundai Rotem-ის პრეზენტაციის ფარგლებშიც გამოჩნდა.
Hyundai-ის მომავლის ტანკი უნიკალური დიზაინით გამოირჩევა. ამ ტანკის კორპუსი სრულად ფოლადის, კერამიკისა და კომპოზიტური ჯავშანისგანაა შექმნილი. საბრძოლო ველზე კი, სავარაუდოდ, Hyundai-ის K3-ს ავტონომიური მართვის ფუნქციების გამოყენებაც შეეძლება.
გასულ წელს ვარაუდობდნენ, რომ K3 სრულიად უპილოტო ტანკი იქნებოდა, რომლის გაკონტროლებაც დისტანციურად იქნებოდა შესაძლებელი. თუმცა, ახალი ანგარიშების თანახმად, ტანკში სამი ადამიანი თავისუფლად განთავსდება. მას ასევე ექნება დრონებს განლაგების შესაძლებლობა, რაც შეიძლება საკმაოდ მოსახერხებელი იყოს სადაზვერვო მისიებში.
კორეის სამხედროები ამჟამად K2 Black Panther-ს იყენებენ. ტანკი 1500 ცხენის ძალის მქონე 12-ცილინდრიანი დიზელის ძრავითაა აღჭურვილი. თავდაპირველად, ავტომწარმოებელმა შესაძლოა K3-იც დიზელის ძრავით გამოუშვას, თუმცა ეტაპობრივად, მას წყალბადის ენერგია ჩაანაცვლებს, რაც მას ბევრად ეკომეგობრულსაც გახდის.
მიუხედავად იდეის წარდგენისა, დიდი ალბათობით, Hyundai მომავლის ტანკებს 2030 წლამდე რეალობაში ვერ მოიყვანს. კორეის სამხედრო არსენალში კი, ამ ვადებით, მათ 2040 წლამდე ვერ ვიხილავთ.
დღგ-ის გადახდისგან თავის არიდება რთულდება - საქმე ის არის, რომ 2024 წლის ოქტომბრიდან ძალაში შევიდა ფინანსთა სამინისტროს ახალი რეგულაცია, რომელიც მნიშვნელოვნად შეცვლის დამატებული ღირებულების გადასახადის (დღგ) გადახდისგან თავის არიდების მიზნით შექმნილი სუბიექტების მიმართ სახელმწიფოს დამოკიდებულებას. ეს ცვლილება განსაკუთრებულ გავლენას მოახდენს როგორც მეწარმე ფიზიკურ პირებზე (ინდივიდუალური მეწარმე, მიკრობიზნესი, მცირე ბიზნესი, ფიქსირებული გადასახადის გადამხდელი პირი), ასევე ნებისმიერ წვრილ, ქსელურ, კომპანიებზე.
რა უნდა იცოდეს ბიზნესმა აღნიშნულ ცვლილებებთან დაკავშირებით - ახალ რეგულაციასთან დაკავშირებულ დეტალებს BMG-ისთან DGN Consulting-ის საგადასახადო მენეჯერი ანა ლობჟანიძე განმარტავს.
- კონკრეტულად რას გულისხმობს ფინანსთა მინისტრის გამოცემული ახალი რეგულაცია?
- 2024 წლის ოქტომბრიდან ამოქმედდა ცვლილებები ფინანსთა სამინისტროს N996 ბრძანებაში, რომლებიც დღგ-ის გადახდისგან თავის არიდების სქემების აღკვეთისკენ არის მიმართული. გარკვეული კრიტერიუმების დაკმაყოფილების შემთხვევაში, საგადასახადო ორგანოს უფლება აქვს, რამდენიმე დამოუკიდებელი სუბიექტი განიხილოს ერთ გადამხდელ პირად და ყველა სუბიექტის შემოსავალი ერთობლივად დაბეგროს. აღნიშნული ცვლილება ეხება იმ ბიზნესებს, რომლებიც ახორციელებენ ბიზნესის დანაწევრებას, რათა არ დაუფიქსირდეთ წლიური ბრუნვა 100 000 ლარზე მეტი და ამ მიზნით არეგისტრირებენ სხვა ბიზნესსუბიექტებს, იურიდიული სუბიექტის ან ინდივიდუალური მეწარმის სახით. აღნიშნული სქემით ბიზნეს სუბიექტები თავს არიდებენ დღგ-ის გადახდას.
- რა კრიტერიუმებით იხელმძღვანელებენ საგადასახადო ორგანოები?
- თუ რამდენიმე ბიზნესი აკმაყოფილებს შემდეგ კრიტერიუმებს, მათ საგადასახადო ორგანო ერთ გადამხდელ პირად განიხილავს. კრიტერიუმები შემდეგია:
1. საქმიანობასთან დაკავშირებულ გადაწყვეტილებებს ერთი და იგივე პირი იღებს;
2. საქმიანობის ადგილი და შინაარსი იდენტურია;
3. რომელიმე სუბიექტი დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებული არ არის.
ამასთანავე, განმარტებულია, თუ რა პირობებში მიიჩნევა გადაწყვეტილებები ერთი და იგივე პირის მიერ მიღებულად. მაგალითად, თუ გადაწყვეტილებები მიიღება ისეთ საკითხებზე, როგორიცაა კონტრაქტორების შერჩევა, ფასების განსაზღვრა, დასაქმების პირობები ან ინვესტიციების განხორციელება.
- როგორ იმოქმედებს ეს ცვლილებები ბიზნესზე?
- ამ ცვლილებების მიზანია, გააძლიეროს საგადასახადო ორგანოების უფლებამოსილება და ხელი შეუშალოს დღგ-ს გადახდისგან თავის არიდების სქემებს. ეს ზომები ხელს შეუწყობს თანაბარი კონკურენტული გარემოს შექმნას მცირე და საშუალო ბიზნესებისთვის. თუმცა, ბიზნესმა ყურადღებით უნდა დაიცვას რეგულაციები და გაითვალისწინოს ახალი წესები, რათა თავიდან აირიდოს პოტენციური ჯარიმები და დამატებითი შემოწმებები. რაც შეიძლება ითვალისწინებდეს დღგ-ს გადამხდელად ნებაყოფლობით რეგისტრაციას და შესაბამისად, საქონლის/მომსახურების ფასში დღგ-ის ასახვას.
- რას ურჩევდით ბიზნესს ამ ცვლილებების გათვალისწინებით?
- ბიზნესი ყურადღებით უნდა დააკვირდეს საკუთარ საქმიანობას და დარწმუნდეს, რომ საქმიანობის პროცესში ითვალისწინებს კანონმდებლობით დადგენილ ახალ კრიტერიუმებს და მიდგომებს. ამ ცვლილებების მიზანია, გააძლიეროს საგადასახადო ორგანოების უფლებამოსილება და ხელი შეუშალოს დღგ-ს გადახდისგან თავის არიდების სქემებს. ეს ზომები ხელს შეუწყობს თანაბარი კონკურენტული გარემოს შექმნას მცირე და საშუალო ბიზნესებისთვის. თუმცა, ბიზნესმა ყურადღებით უნდა დაიცვას რეგულაციები და გაითვალისწინოს ახალი წესები, რათა თავიდან აირიდოს პოტენციური ჯარიმები და დამატებითი შემოწმებები.
წყარო:https://bm.ge/