USD 2.7109
EUR 3.1197
RUB 3.3417
Tbilisi
«Der Standard» (ავსტრია): „პატარა მოსკოვი თბილისში: ქართველებს საქართველოში რუსების ყოფნა არ მოსწონთ“
Date:  469

ავსტრიის გაზეთი „დერ სტანდარდი“ (Der Standard) აქვეყნებს სტატიას სათაურით „პატარა მოსკოვი თბილისში: ქართველებს საქართველოში რუსების ყოფნა არ მოსწონთ“ (ავტორი - ნიკოლაი ატეფი), რომელშიც თბილისში რუსი ემიგრანტების ცხოვრებაა აღწერილი.

გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:

თბილისში მდებარე სიმონ ჯანაშიას ქუჩაზე თუ გაივლი, თავი შეიძლება მოსკოვში ან სანქტ-პეტერბურგში გეგონოს. აქ ძირითადად რუსულად ლაპარაკობენ, არის ორი კაფე, რომლის მფლობელები და მენეჯერები რუსი ქალები არიან. წიგნის მაღაზია „აუდიტორიაში“ იყიდება რუსულენოვანი ლიტერატურა, სარდაფში მოწყობილ კინოდარბაზში კი რუსული ფილმების ცვენება ხდება. იქვე მეზობლად, Easy Art-ში რუსი ბავშვები დაბადების დღის აღსანიშნავად, წვეულებებს აწყობენ, მშობლები კი ბარში სასმელს მიირთმევენ. ცხოვრება ისე მიდის, თითქოს ის ადამიანები სახლში არიან და არაფერიც არ ხდება.

ბევრი ქართველისათვის ასეთი სიტუაცია მაპროვოცირებელია: „რუსების გასაგონად! ილაპარაკეთ წყნარად, ნუ ხმაურობთ. ხმამაღლა ლაპარაკი მხოლოდ თქვენს საკუთარ იმპერიაში შეგიძლიათ“. ძნელია თბილისში ისეთი კვარტლის მოძებნა, სადაც ანტირუსული განწყობა არ არსებობს. კედლებზე რუსების საწინააღმდეგო წარწერებია. ზოგიერთი ქართველი ცდილობს რუსებთან დამოკიდებულებაში ერთგვარი დიფერენცირება გააკეთოს: „მე რუსებს კი არ ვაგინებ, არამედ რუსეთს, კრემლს“. ყველაზე რბილი ანტირუსული გამონათქვამი ასე ჟღერს: „რუსეთო, თავი დაგვანებე!“.

ემიგრაციაში - იძულებით

უკრაინაში შეჭრაზე ვლადიმერ პუტინის ბრძანების შემდეგ რუსეთიდან მილიონობით რუსი გაიქცა საზღვარგარეთ და ისინი იძულებით ემიგრანტებად გადაიქცნენ - რათა თავი აერიდებინათ არმიაში (ფრონტზე) გაწვევისათვის. მათ ვლადიმერ პუტინის რეჟიმი არ მოსწონთ. ისინი საქართველოში იმიტომ არიან, რომ აქ უფრო მოსახერხებელია ცხოვრება, ვიდრე საომარ მდგომარეობაში მყოფ სამშობლოში. 2022 წლის თებერვლისათვის საქართველოში დაახლოებით ასი ათასი რუსი იმყოფებოდა, ამჟამად კი ზუსტი ციფრები არ არსებობს. რუსეთ-საქართველოს შორის უვიზო რეჟიმია დაწესებული, რუსული პასპორტით საქართველოში საკმაოდ ხანგრძლივად შეიძლება იცხოვრო.

რუსებიდან წამოსულთა უმრავლესობას საკმარისი ფინანსური რესურსები აქვთ, რაც საქართველოს დედაქალაქში ფასებზე გავლენას ახდენს - გაძვირდა საკვები პროდუქტები, მოიმატა ბინის ქირავნობისა და ყიდვის ფასებმა - უძრავ ქონებას ახლა თბილისში ისეთივე ფასები აქვს, როგორიც ვენის გარეუბანში. ეს იმ ფონზე, როცა ადგილობრივი მოსახლეობის საშუალო ხელფასი 600 ევროს შეადგენს.

რუსებთან ურთიერთობას ბევრი ქართველი თავს არიდებს. მათთან ძირითადად მხოლოდ ის ადამიანები თანამშრომლობენ, რომლებიც საცხოვრებელ ბინებს არემოტებენ. ერთ-ერთი ასეთი პიროვნებაა დავითი, რომელიც ქალაქის ცენტრში მდებარე კაფეში თანამშრომლებს ელოდება, რომ შემდეგ ისინი რუსების მიერ ნაყიდი ბინების სარემონტოდ წაიყვანოს. „რუსებთან მუშაობა კატასტროფაა, ისინი არასოდეს არ იხდიან დანახარჯის მიხედვით... იშვიათად თუ შევხვედრილვარ კეთილსინდისიერ და პატიოსან რუსს“, - ამბობს იგი, თუმცა რუსების ფულზე უარს მაინც არ ამბობს. დავითი, ისევე როგორც 40 წელს გადაცილებული სხვა ქართველები, რუსულად თავისუფლად ლაპარაკობს.

ზოგიერთი ქართული კაფეს შესასვლელში წარწერებია, რომ რუსების შესვლას არ მიესალმებიან. რუსებს ამრეზით უყურებენ კავკასიის უდიდეს ტექნოკლუბ „ბასიანში“. ზოგჯერ ხდებოდა ხოლმე, რუსებს ანტიპუტინურ დეკლარაციაზეც ხელს აწერინებდნენ.

ჯანაშიას ქუჩაზე მდებარე რუსული კაფეს მენეჯერი, ეროვნებით რუსი ელენე ჰყვება, რომ თბილისის ერთ-ერთ რესტორანში დამატებით ფულს ახდევინებენ მათ, ვინც რუსულად ლაპარაკობს. „ამბობენ, რომ ეს იმ ტერიტორიის საფასურად, რომლებიც რუსეთ აქვს ოკუპირებული“.

ომის გამოძახილი

რუსეთ-საქართველოს შორის 2008 წლის აგვისტოში მომხდარ ომს ბევრი ქართველის ცნობიერებაში ღრმად აქვს ფესვი გადგმული. 15 წელზე მეტი ხნის წინ მომხდარი ომის დროს რუსეთის ავიაციამ რამდენიმე ქალაქი დაბომბა, მათ შორის თბილისთან ახლოს მდებარე აეროდრომი და რადარი, განახორციელა საქართველოს რეგიონების - სამხრეთ ოსეთისა და აფხაზეთის ოკუპაცია და შემდეგ ორივე „დამოუკიდებლად“ აღიარა.

რუსი მესაზღვრეები „სამხრეთ ოსეთში“ „მცოცავი საზღვრის“ პოლიტიკას ახორციელებენ: როგორც ევროკავშირის დამკვირვებელთა მისიის წარმომადგენელი კლაას მაესი ამბობს, ისინი ადმინისტრაციულ საზღვარს თანდათან წინ სწევენ და მავთულხლართებს ამაგრებენ. ასეთი „საზღვრები“ ადგილობრივ მოსახლეობას ბევრ პრობლემას უქმნის. ყოველ ორ თვეში ერთხელ, ეუთოს ხელშეწყობით, ორივე მხარე ერთმანეთს ხვდება, რომ ეუთოს შუამდგომლობით, წამოჭრილი საკითხები მოგვარდეს - ეს ეხება სარწყავი წყლით სარგებლობას, ნათესავების მონახულებას და ა.შ. „საზღვრის რეჟიმის“ დამრღვევები მკაცრად ისჯებიან.

წყარო: https://www.derstandard.de/story/3000000209063/little-moscow-in-tiflis-russen-sind-in-georgien-nicht-willkommen

 

society
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way