USD 2.6981
EUR 3.1530
RUB 3.3399
Tbilisi
“ენერგო-პრო ჯორჯიას” შემოსავალმა ₾1 მილიარდს გადააჭარბა
Date:  965

საქართველოში ელექტროენერგიის უმსხვილესი მიმწოდებელი კომპანიის - “ენერგო-პრო ჯორჯია ჰოლდინგის” მიერ გამოქვეყნებული ფინანსური ანგარიშის თანახმად, 2021 წელს ჯგუფის შემოსავალმა 1 მილიარდ ლარს გადააჭარბა. "ენერგო პრო ჰოლდინგი" თბილისის გარდა, საქართველოს რეგიონების ელექტრომომარაგებაზე არის პასუხისმგებელი.

წინა წელთან შედარებით, კომპანიის შემოსავალი 337 მილიონი ლარით არის გაზრდილი.

ფინანსური ანგარიშის თანახმად, ჯგუფის შემოსავალი ასე ნაწილდება:

• არასაყოფაცხოვრებო აბონენტების მომსახურება - 307 მილიონი ლარი;
• საყოფაცხოვრებო აბონენტების მომსახურება - 139 მილიონი ლარი;
• უნივერსალური მომსახურების მიმწოდებელი - 233 მილიონი ლარი;
• საჯარო მომსახურების მიმწოდებელი - 211 მილიონი ლარი;
• ელექტროენერგიის განაწილება - 33 მილიონი ლარი;
• გარანტირებული სიმძლავრის გაყიდვა - 14 მილიონი ლარი;
• წარმოებული ელექტროენერგიის გაყიდვა - 64 მილიონი ლარი;

“კომპანია შედის ჯგუფში, რომლის სათავო ოფისი მდებარეობს ჩეხეთის რესპუბლიკაში და რომელიც ფლობს საქართველოს, ბულგარეთის, თურქეთის, შვეიცარიისა და კოლუმბიის ენერგოსექტორებში მოქმედ მრავალ საწარმოს. 2021 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით, კომპანიის მშობელი კომპანია, 100%-იანი წილობრივი მონაწილეობით, იყო „ენერგო-პრო ეი.ეს.“ („მშობელი კომპანია“). დაფუძნებისას მშობელმა კომპანიამ თავისი აქციების 49.9% სს „ენერგო-პრო ჯორჯიაში“ და სს „ეპ ჯორჯია გენერაციაში“ შეიტანა კომპანიის საწესდებო კაპიტალში და შეინარჩუნა დარჩენილი 50.1%. 2021 წლის 29 დეკემბერს მშობელმა კომპანიამ და კომპანიამ გააფორმეს მართვის ხელშეკრულება („მართვის ხელშეკრულება“), რის მიხედვითაც სს „ენერგო-პრო ჯორჯიაზე“ და სს „ეპ ჯორჯია გენერაციაზე“ სრული კონტროლი გადაეცა კომპანიას 2022 წლის 31 დეკემბრამდე. მშობელი კომპანიის აქციების 100%-ს ფლობს „დიკეი ჰოლდინგ ინვესტმენტს s.r.o.“ ამ უკანასკნელის აქციების 100%-ის მფლობელია ბატონი იარომირ ტესარი, რომელიც ამასთანავე კომპანიის საბოლოო მაკონტროლებელი მხარეა,”- ნათქვამია კომპანიის აუდიტირებულ ფინანსურ ანგარიშში.

“ენერგო-პროს” ფინანსურ ანგარიშში საუბარია მესტიის რეგიონში ელექტროენერგიის მოხმარების მკვეთრ ზრდაზე, რაც კომპანიისთვის ფინანსურ ზარალს იწვევს, რადგანაც მუნიციპალიტეტის მოსახლეობა ელექტროენერგიის საფასურს არ იხდის. ამასთან, გაზრდილი მოხმარება რაიონში კომპანიის ელექტროგადამცემი ქსელის გადატვირთვას, მის დაზიანებას და პერიოდულ გათიშვებსაც იწვევს.

“2021 წელს მესტიის რაიონის ელექტროენერგიის მოხმარებამ კრიტიკულ ზღვარს გადააჭარბა. გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, აქ ელექტროენერგიის მოხმარება 10,5 მლნ კვტ.სთ-ით არის გაზრდილი (2021 წლის მოხმარება 101,568,155 კვტ.სთ, 2020 წლის მოხმარება 91,117,245 კვტ.სთ). მოხმარების ზრდა გასულ წლებშიც არაგონივრულად მაღალი იყო, განსაკუთრებით 2019 წელს (98,177,402 კვტ.სთ), როდესაც მოხმარების 33,4 მლნ კვტ.სთით გაზრდა დაფიქსირდა 2018 წელთან შედარებით (64,832,376 კვტ.სთ). 2021 წლის დეკემბერში, მესტიის რაიონმა მოიხმარა იმდენივე ელექტროენერგია, რაც იმავე პერიოდში, ერთად აღებულმა 18 რაიონის საყოფაცხოვრებო მომხმარებლებმა, ეს რაიონებია: ამბროლაური, ასპინძა, ონი, თიანეთი, დმანისი, აბაშა, ხარაგაული, ვანი, ჩხოროწყუ, ცაგერი, ლენტეხი, თეთრიწყარო, ყაზბეგი, ჩოხატაური, ქედა, შუახევი, ხულო, დედოფლისწყარო. ელექტროენერგიის ესოდენ გაზრდილი მოხმარება, მნიშვნელოვან საფრთხეს უქმნის ქსელის მდგომარეობას და მომხმარებელთა უსაფრთხოებას. იმის გათვალისწინებით, რომ მაღალი ძაბვის არაერთი ქვესადგური თუ მაღალი ძაბვის ხაზი დატვირთულია 100% და მეტით, აშკარაა იმის საფრთხე, რომ მოხდეს მათი მწყობრიდან გამოსვლა, რაც ავტომატურად გამოიწვევს მესტიაში ათასობით აბონენტის ენერგომომარაგების ხანგრძლივ შეზღუდვას. ამის ნათელი მაგალითია 110 კვ ეგხ მოაში, რომელიც 2021 წლის ბოლოს მწყობრიდან გამოვიდა. მის აღდგენას დასჭირდა რამდენიმე დღე. ტექნიკურმა ჯგუფებმა მოკლე დროში შეასრულეს ურთულესი დავალება. ვერტმფრენის თუ სხვა სპეცტექნიკის საშუალებით მოახდინეს ავარიის ადგილის იდენტიფიცირება და მისი აღდგენა საკუთარი სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის რისკის ფასად. კომპანიაში წარმოებული ანალიზი ადასტურებს, მოხმარების დრამატული ზრდის ერთ-ერთი მიზეზი არის კრიპტივალუტის მწარმოებელი ფერმების მესტიაში არსებობა,”- ნათქვამია კომპანიის ანგარიშში.

tbilisi
დიდი დიღმიდან მეტრო დიდუბემდე ტრამვაის ხაზის მშენებლობის ტენდერი გამოცხადდა

დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის ინფორმაციით, თბილისში, ტრამვაის ხაზის მშენებლობა დაიწყება. როგორც კახა კალაძემ აღნიშნა, თანამედროვე, ევროპული სტანდარტების ტრამვაის ხაზი, დიდი დიღმის დასახლებას მეტროსადგურ „დიდუბესთან“ დააკავშირებს. 7.5-კილომეტრიანი ტრამვაის ხაზის მშენებლობაზე ჯერ კიდევ მიმდინარე წლის მარტში ბაზრის მოკვლევა გამოცხადდა.

„დღეს, ჩვენ ვაცხადებთ ტენდერს ტრამვაის ხაზის პროექტისა და სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვაზე. მანამდე, იცით, რომ გამოცხადებული გვქონდა ბაზრის კვლევასთან დაკავშირებული ტენდერი, სრულყოფილი ინფორმაცია გვაქვს, სად უნდა გაკეთდეს, რომელ მონაკვეთზე უნდა განხორციელდეს“,- აღნიშნა კალაძემ.

პროექტის თანახმად, ახალ მარშრუტს 11 გაჩერება ექნება და მას ტრამვაის 10 შემადგენლობა უნდა მოემსახუროს.

საპროექტო დოკუმენტაციის თანახმად, ტრამვაის 7.5-კილომეტრიანი ხაზი გაივლის მირიან მეფის ქუჩას, აღმაშენებლის ხეივანს, გრიგოლ რობაქიძის გამზირს, გადაკვეთს შოთა შალიკაშვილის სახელობის ხიდს და მისი საბოლოო გაჩერება მეტრო დიდუბეს მიმდებარედ იქნება. ფასების გამოკვლევის შემდეგ გახდება ცნობილი თუ რამდენი მილიონი დოლარი დაჯდება აღნიშნული პროექტის განხორციელება.

სამშენებლო სამუშაოები ჩატარდება Design-Build (DB) მეთოდით, რაც გულისხმობს როგორც საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადებას, ისე უშუალოდ მშენებლობას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ხაზი დააკავშირებს დიდი დიღმის მე-3 და მე-4 მიკრორაიონებს მეტრო დიდუბესთან, რაც მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს მგზავრთა გადაადგილებას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ერთ შემადგენლობას არანაკლებ 300 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოს.

 პროექტი შემდეგ კომპონენტებს მოიცავს:

საპროექტო სამუშაოები: მოიცავს ტოპო-გეოდეზიურ და გრუნტის კვლევებს, მგზავრთნაკადების ანალიზს, საინჟინრო გათვლებს და ტექნიკურ-ეკონომიკურ დასაბუთებას.

ინფრასტრუქტურა: ლიანდაგები, საკონტაქტო ხაზი, ტრამვაის დეპო, ადმინისტრაციული შენობა, სამრეცხაო, ტექნიკური მომსახურების ცენტრი და უსაფრთხოების სისტემები.

ტრამვაის მართვის სისტემა: მოიცავს სიგნალიზაციის, უსაფრთხოების, ავტომატიზაციისა და საკომუნიკაციო ქსელების სრულ ინტეგრაციას.

მგზავრთა კომფორტი: ტრამვაის გაჩერებებზე და ვაგონებში განთავსდება ინფორმაციული ეკრანები (PIS), ხმოვანი შეტყობინების სისტემა (PA), და ვიდეომეთვალყურეობა (CCTV).

OCC (Operations Control Center): ცენტრალური სადისპეტჩერო ცენტრი უზრუნველყოფს ტრამვაის მოძრაობის, უსაფრთხოების, და საინფორმაციო სისტემების მართვას.

ვადები:

კონცეპტუალური პროექტი: 6 თვე;

დეტალური პროექტირება: 12 თვე;

მშენებლობა: 36 თვე.

პროექტის საერთო ვადა 4.5 წელს შეადგენს.

თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის განმარტების თანახმად, პრეტენდენტს 2022-2024 წლებში ჯამურად უნდა ჰქონდეს არანაკლებ 50’000’000 აშშ დოლარის ბრუნვა.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way