USD 2.6981
EUR 3.1530
RUB 3.3399
Тбилиси
ელიავას ბაზრობის გახსნის მოთხოვნით კომპანია "სავაჭრო ცენტრი დიდუბე" მთავრობას ღია წერილით მიმართავს
дата:  2136

კომპანია „სავაჭრო ცენტრი დიდუბე“ განცხადებას ავრცელებს და მთავრობას მიმართავს თხოვნით,გაიხსნას  ე.წ. ელიავას ბაზრობა. განცხადებაში ნათქვამია, რომ  ყველა სხვა სამშენებლო-სარემონტო ჰიპერმარკეტი თუ სავაჭრო ცენტრი შეუზღუდავად მუშაობს, რაც დისკრიმინაციულ მდგომარეობაში აყენებს ელიავას ბაზრობას და უსამართლობის განცდას იწვევს იქ დასაქმებულ ადამიანებში. გთავაზობთ განცხადებას უცვლელად.

შპს “სავაჭრო ცენტრი დიდუბე” ადმინისტრირებას  უწევს ე.წ. „ელიავას ბაზრობის“ ტერიტორიის 7 ჰექტარი მიწის ფართობზე (სულ ე.წ. „ელიავას ბაზრობას“ უჭირავს 15 ჰა) განლაგებულ სავაჭრო ობიექტებს. დღეის მდგომარეობით, ტერიტორიაზე ფუნქციონირებს თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისად აშენებული, გადახურული, რამოდენიმე ათეულ ათასი კვ. მ-ი  სავაჭრო დანიშნულების ფართი.

ამ სივრცეში დარეგისტრირებულია  ათასობით იურიდიული და ფიზიკური პირი, რომელთაც  10 ათასზე მეტი ადამიანია ჰყავთ დასაქმებული და მათი ბიზნეს საქმიანობიდან ბიუჯეტში ყოველწლიურად 300-500 მილიონ ლარი მიემართება. ე.წ. ელიავას ბაზრობაზე განთავსებულ სავაჭრო ობიექტებს, გარდა ეკონომიკური მნიშვნელობისა უდიდესი სოციალური დატვირთვაც გააჩნია.

აქ დასაქმებული ადამიანები, რომელთა უმრავლესობა მცირე ბიზნესის წარმომადგენლები არიან, და მათი ოჯახები ერთ-ერთი ყველაზე მოწყვლადი ჯგუფია, ვინც ფიზიკური გადარჩენის გამოწვევის წინაშე აღმოჩნდა პანდემიის პირობებში.

ჩვენი კომპანია წლების მანძილზე მხარში უდგას სახელმწიფოს ყველა მნიშვნელოვანი გამოწვევის დროს და უპირობოდ ასრულებს  ყველა ნაკისრ ვალდებულებას. პანდემიის პირობებში კომპანიის საქმიანობა, დაფუძნებულია მხოლოდ მოქმედ კანონმდებლობაზე და საქართველოს მთავრობის მიერ გაჟღერებულ სამოქმედო გეგმაზე.

მთავრობის მიერ გაცემული რეკომენდაციების თანახმად პანდემიის პირველი ტალღის დროს, ჩვენ 20 მარტიდან  შევწყვიტეთ მომხმარებელთა მიღება. მუშაობის აღდგენის უფლება მოგვეცა ყველაზე გვიან სხვა სავაჭრო ობიექტებთან შედარებით- ა.წ. 10 ივნისს.

ამის მიუხედავად, ჩვენ გაცნობიერებული გვქონდა, რომ სახელმწიფოს უპირველესი ამოცანა არის ადამიანების სიცოცხლის გადარჩენა და მაქსიმუმს ვაკეთებდით, რათა მთავრობის მესიჯები სწორად მიგვეტანა თითოეულ მოიჯარემდე და ზედმიწევნით დაგვეცვა ყველა რეკომენდაცია.

ის მდგომარეობა, რომელშიც ბოლო დღეებია აღმოვჩნდით, ჩვენს ტერიტორიაზე დასაქმებულ ადამიანებში იწვევს უსამართლობის განცდას. უწყებათაშორის კომისიის გადაწყვეტილებით, დედაქალაქში ფუნქციონირებს  ყველა სამშენებლო-სარემონტო ჰიპერმარკეტი, სამშენებლო მასალებით და მეორადი ავტო-ნაწილებით მოვაჭრე ობიექტები , ავეჯის ცენტრები და მაღაზიები. ყველას მიეცა უფლება გაეახლებინა სამუშაო პროცესი, გარდა ე.წ. ელიავას ბაზრობისა.

შეგახსენებთ, რომ ე.წ. ელიავას ბაზრობაზე სავაჭრო პროცესის ნაწილი მიმდინარეობს ღია სივრცეში. ბაზრობას უკავია 15 ჰა ფართობი და მომხმარებლის სიმჭიდროვე ამ სივრცეში, ბუნებრივად ბევრად ნაკლებია, ვიდრე ამას საკოორდინაციო საბჭოს მიერ გაცემული რეკომენდაცია ითვალისწინებს. გარდა ამისა, ამ სივრცეში ფუნქციონირებს  თანამედროვე სტანდარით აშენებული, „მოლის“ ტიპის დახურული სავაჭრო ობიექტები. რთულია ავუხსნათ აქ დასაქმებულ ადამიანებს, რატომ მიეცათ მუშაობის უფლება სხვა  სამშენებლო-სარემონტო ჰიპერმარკეტებს, ხოლო ელიავაზე დასაქმებული მცირე მეწარმეები რატომ იმყოფებიან დისკრიმინაციულ მდგომარეობაში თავიანთ უშუალო კონკურენტებთან შედარებით.

სამწუხაროდ, ეს არ არის პირველი შემთხვევა, როდესაც ჩვენ წინ გვხვდება „ხელოვნურად“ შექმნილი ბარიერი ჩვენი ბიზნესის განვითარების საქმეში, რაც ჩვენს დიდ გაკვირვებას იწვევს იმ ფონზე, როდესაც სახელმწიფოს და მმართველ პარტიას ცალსახად აქვს განცხადებული ქართული ბიზნესის განვითარებისათვის მაქსიმალური მხარდაჭერა.

აღნიშნული გამოიხატება დედაქალაქის ცენტრში არსებული  ე.წ. ელიავას ბაზრობის თანამედროვე სტანდარტების შესაბამის მოლად ტრანსფორმირების პროცესში  მუდმივი სუბიექტური თუ  ბიუროკრატიული ბარიერების არსებობით, რაც უკვე წლებია აფერხებს ამ საკითხის გადაწყეტას.

მოგმართავთ თხოვნით, გაითვალისწინოთ შექმნილი მდგომარეობა და გადახედოთ თქვენს გადაწყვეტილებას.

გთხოვთ მოგვცეთ მუშაობის განახლების უფლება იმ რეჟიმით და იმ ვადით, რომლითაც ფუნქციონირებს დედაქალაქის სავაჭრო ცენტრების აბსოლუტური უმრავლესობა და ნუ გვამყოფებთ დისკრიმინაციულ მდგომარეობაში ჩვენს უშუალო კონკურენტებთან მიმართებაში. მაშინ როდესაც სახელმწიფო დგას არაერთი გამოწვევის წინაშე, უაღრესად მნიშვნელოვანია თითოეულ ამ ქვეყნის მოქალაქეს და ბიზნესის წარმომადგენელს ჰქონდეს სამართლიანობის განცდა.

ჩვენის მხრივ ვიძლევით გარანტიას, რომ უპირობოდ იქნება დაცული უწყებათაშორის საკოორდინაციო საბჭოს მიერ, პანდემიის პირობებისთვის  დადგენილი ყველა სტანდარტი და მოთხოვნა.

პატივისცემით,

შპს “სავაჭრო ცენტრი დიდუბე”

დირექტორი სერგო რუხაძე."

 

 

 

Тбилиси
დიდი დიღმიდან მეტრო დიდუბემდე ტრამვაის ხაზის მშენებლობის ტენდერი გამოცხადდა

დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის ინფორმაციით, თბილისში, ტრამვაის ხაზის მშენებლობა დაიწყება. როგორც კახა კალაძემ აღნიშნა, თანამედროვე, ევროპული სტანდარტების ტრამვაის ხაზი, დიდი დიღმის დასახლებას მეტროსადგურ „დიდუბესთან“ დააკავშირებს. 7.5-კილომეტრიანი ტრამვაის ხაზის მშენებლობაზე ჯერ კიდევ მიმდინარე წლის მარტში ბაზრის მოკვლევა გამოცხადდა.

„დღეს, ჩვენ ვაცხადებთ ტენდერს ტრამვაის ხაზის პროექტისა და სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვაზე. მანამდე, იცით, რომ გამოცხადებული გვქონდა ბაზრის კვლევასთან დაკავშირებული ტენდერი, სრულყოფილი ინფორმაცია გვაქვს, სად უნდა გაკეთდეს, რომელ მონაკვეთზე უნდა განხორციელდეს“,- აღნიშნა კალაძემ.

პროექტის თანახმად, ახალ მარშრუტს 11 გაჩერება ექნება და მას ტრამვაის 10 შემადგენლობა უნდა მოემსახუროს.

საპროექტო დოკუმენტაციის თანახმად, ტრამვაის 7.5-კილომეტრიანი ხაზი გაივლის მირიან მეფის ქუჩას, აღმაშენებლის ხეივანს, გრიგოლ რობაქიძის გამზირს, გადაკვეთს შოთა შალიკაშვილის სახელობის ხიდს და მისი საბოლოო გაჩერება მეტრო დიდუბეს მიმდებარედ იქნება. ფასების გამოკვლევის შემდეგ გახდება ცნობილი თუ რამდენი მილიონი დოლარი დაჯდება აღნიშნული პროექტის განხორციელება.

სამშენებლო სამუშაოები ჩატარდება Design-Build (DB) მეთოდით, რაც გულისხმობს როგორც საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადებას, ისე უშუალოდ მშენებლობას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ხაზი დააკავშირებს დიდი დიღმის მე-3 და მე-4 მიკრორაიონებს მეტრო დიდუბესთან, რაც მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს მგზავრთა გადაადგილებას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ერთ შემადგენლობას არანაკლებ 300 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოს.

 პროექტი შემდეგ კომპონენტებს მოიცავს:

საპროექტო სამუშაოები: მოიცავს ტოპო-გეოდეზიურ და გრუნტის კვლევებს, მგზავრთნაკადების ანალიზს, საინჟინრო გათვლებს და ტექნიკურ-ეკონომიკურ დასაბუთებას.

ინფრასტრუქტურა: ლიანდაგები, საკონტაქტო ხაზი, ტრამვაის დეპო, ადმინისტრაციული შენობა, სამრეცხაო, ტექნიკური მომსახურების ცენტრი და უსაფრთხოების სისტემები.

ტრამვაის მართვის სისტემა: მოიცავს სიგნალიზაციის, უსაფრთხოების, ავტომატიზაციისა და საკომუნიკაციო ქსელების სრულ ინტეგრაციას.

მგზავრთა კომფორტი: ტრამვაის გაჩერებებზე და ვაგონებში განთავსდება ინფორმაციული ეკრანები (PIS), ხმოვანი შეტყობინების სისტემა (PA), და ვიდეომეთვალყურეობა (CCTV).

OCC (Operations Control Center): ცენტრალური სადისპეტჩერო ცენტრი უზრუნველყოფს ტრამვაის მოძრაობის, უსაფრთხოების, და საინფორმაციო სისტემების მართვას.

ვადები:

კონცეპტუალური პროექტი: 6 თვე;

დეტალური პროექტირება: 12 თვე;

მშენებლობა: 36 თვე.

პროექტის საერთო ვადა 4.5 წელს შეადგენს.

თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის განმარტების თანახმად, პრეტენდენტს 2022-2024 წლებში ჯამურად უნდა ჰქონდეს არანაკლებ 50’000’000 აშშ დოლარის ბრუნვა.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати