USD 2.7152
EUR 3.1610
RUB 3.4240
Тбилиси
დიდი დიღომი-დიდუბეს 7.5 კმ-იანი ტრამვაის ხაზით დაუკავშირდება - სად გაივლის ახალი სატრანსპორტო ხაზი
дата:  838

„თბილისის სატრანსპორტო კომპანია“ დიდი დიღომი-დიდუბის დამაკავშირებელი ტრამვაის ხაზის საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაციის შედგენის და სამშენებლო სამუშაოების Design-Build მეთოდით შესყიდვის მიზნით ბაზრის კვლევას აცხადებს.

მოთხოვნების თანახმად, პრეტენდენტს ბოლო ათი წლის განმავლობაში არანაკლებ სამი ტრამვაის ხაზის საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაცია და მშენებლობის პროექტი უნდა ჰქონდეს განხორციელებული.

ამასთანავე, პროექტის განმახორციელებელ კომპანიას 2022-2024 წლებში არანაკლებ 50 მილიონი აშშ დოლარის შემოსავალი უნდა ჰქონდეს, ბოლო სამი წლის განმავლობაში არ უნდა იყოს ზარალზე გასული, ხოლო წმინდა ქონება უნდა იყოს დადებითი.

შესყიდვის დოკუმენტებიდან ირკვევა, რომ პროექტის განხორციელების/დასრულების საორიენტაციო ჯამური ვადა 4.5 წელი იქნება. პრეტენდენტებმა წინადადება 2025 წლის 23 აპრილამდე უნდა წარადგინონ.

როგორი იქნება დიდი დიღომი-დიდუბის ტრამვაის ხაზი

ტრამვაის ხაზი დიდი დიღმის მე-3 და მე-4 მიკრო რაიონების კვეთის მიმდებარე ტერიტორიიდან დაიწყება, დავით აღმაშენებლის ხეივნის და დიღმის მასივის გავლით კი მეტროსადგურ დიდუბის მიმდებარე ტერიტორიას დაუკავშირდება.

„ტრამვაის ხაზის დანიშნულება იქნება დიდი დიღმის მეტროპოლიტენის ხაზთან მიბმა და ამით ქალაქის ცენტრთან სწრაფი დაკავშირება“, - ვკითხულობთ დოკუმენტებში.

ტრამვაის ხაზის სიგრძე 7.5 კმ. იქნება, ტრამვაის შემადგენლობა - 10, ხოლო გაჩერებების რაოდენობა - 11. ამასთანავე, ირკვევა, რომ ტრამვაის ერთი ვაგონი არანაკლებ 300 მგზავრს გადაიყვანს.

„გაჩერებების რაოდენობა და ლოკაცია გაანგარიშებული უნდა იქნეს ოპტიმალურად შესაბამისი მგზავრთნაკადების კვლევის საფუძველზე. გაჩერებები უნდა უზრუნველყოფდეს მგზავრთა უსაფრთხო ჩასხდომა-გადმოსხდომას და გადაადგილებას თანამედროვე ევროპული ან საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისად.

ხაზის მოწყობა უნდა განხორციელდეს ტრამვაის ტიპის ტექნოლოგიური თავისებურების და მოქმედი ევროპული ან საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისად“, - აღნიშნულია ტექნიკურ დავალებაში.

წყარო: BPN.GE

общество
მუნიციპალური განვითარების ფონდის ყოფილი უფროსი და "ლაგი კაპიტალის" ხელმძღვანელები დააკავეს

ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურმა სამსახურებრივი უფლებამოსილების ბოროტად გამოყენების ბრალდებით საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდის ყოფილი აღმასრულებელი დირექტორი დავით ტაბიძე დააკავა. მათივე ცნობით, ამავე საქმეზე დაკავებულები იყვნენ ფონდის პროგრამის მენეჯერი და პროექტის მენეჯერი, რომლებმაც "სრულად ითანამშრომლეს გამოძიებასთან". მათ აღკვეთის ღონისძიების სახით გირაო შეეფარდათ.

"საზოგადოებისთვის უკვე ცნობილია, რომ მუნიციპალური განვითარების ფონდიდან 30 საბავშვო ბაღის რეაბილიტაციითვის გამოყოფილი 9 365 801 ლარის თაღლითურად დაუფლებისა და 1 211 000 ლარის უკანონო შემოსავლის ლეგალიზაციის ფაქტზე დაკავებულები არიან შპს ლაგი კაპიტალის ხელმძღვანელი პირები.

ისინი [მუნიციპალური განვითარების ფონდის ყოფილი დირექტორი და მენეჯერები] ფლობდნენ ინფორმაციას, რომ შპს ლაგი კაპიტალის მიერ 2023 წლის ივლისიდან 2024 წლის მაისამდე პერიოდში წარდგენილი ავანსის მოთხოვნები იყო დაუსაბუთებელი და მხოლოდ ნაწილობრივ უზრუნველყოფილი.

დასახელებულმა პირებმა სამსახურებრივი უფლებამოსილება ბოროტად გამოიყენეს და უპირატესობის მინიჭების მიზნით, მიუხედავად იმისა, რომ კომპანიის მიერ 2023 წლის ივლისის თვეში მიღებული ავანსი არ იყო დახარჯული მიზნობრივად, 2023-2024 წლებში შპს ლაგი კაპიტალზე საბავშვო ბაღების რეაბილიტაციისთვის მაინც გასცეს 11 218 380 ლარის დაუსაბუთებელი ავანსი, საიდანაც ლაგი კაპიტალის ხელმძღვანელი პირები თაღლითურად დაეუფლნენ 9 365 801 ლარს.

გამოძიება სსკ-ს 332-ე მუხლის პირველი ნაწილით, 180-ე მუხლის მეორე და მესამე ნაწილებით, 194-ე მუხლის მეორე და მესამე ნაწილებით და 362-ე მუხლის მეორე ნაწილით მიმდინარეობს, რაც სასჯელის სახედ 9-დან 12 წლამდე ვადით თავისუფლების აღკვეთას ითვალისწინებს" - აცხადებს საგამოძიებო სამსახური

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати