საქართველოს, როგორც ღვინის სამშობლოს, მსოფლიოს მასშტაბით უკვე აქვს მოპოვებული აღიარება, თუმცა აუცილებელია, ღვინის რუკაზე ჩვენი პროდუქტითაც აღმოგვაჩინონ - ამის შესახებ BMGDrive-ის ეთერში "საქართველოს სომელიეთა ასოციაციის" პრეზიდენტი, შალვა ხეცურიანი საუბრობს.
ხეცურიანის განმარტებით, რამდენიმე წლის წინ ღვინის ეროვნული სააგენტოს მაშინდელი თავმჯდომარის იდეამ, საქართველოში ღვინის დაბადების დასადასტურებლად კვლევა ჩატარებულიყო, სასურველი შედეგი გამოიღო.
"რასაც ჩვენ ვფლობთ, ეს არის ძალიან კარგი პოზიციონირება, როგორც ღვინის სამშობლოდ, რაც ფაქტობრივად ერთი ადამიანის იდეის გარშემო გაერთიანებული ჯგუფის პროდუქტია. ეს იყო ღვინის სააგენტოს მაშინდელი თავმჯდომარე, ლევან დავითაშვილი, რომლის თავშიც გაჩნდა იდეა, გაგვეკეთებინა კვლევა, რომელიც მართლაც მეცნიერულად დაადასტურებდა, რომ სწორედ თანამედროვე საქართველოს ტერიტორიაზეა ნაპოვნი პირველი მატერიალური კვალი იმისა, რომ აქ დაიბადა პირველი ღვინო. ამას რამდენიმე წელი დასჭირდა, ჩართული იყო უამრავი მხარე და შედეგი ის იყო, რომ ბორდოში, ღვინის ყველაზე დიდ მუზეუმში, შემაჯამებელ ღონისძიებაზე ფრანგებმა აღიარეს, რომ სწორედ საქართველოა ღვინის სამშობლო", - აღნიშნავს სომალიე.
ხეცურიანი აღნიშნავს, რომ ღვინის გლობალურ ინდუსტრიაში თავის დამკვიდრება თავად პროდუქტითაც უნდა მოხდეს, თუმცა ამ შემთხვევაში ქართულ მეღვინეობაში ორი სამყარო არსებობს - პოსტსაბჭოთა ქვეყნების და დასავლეთის.
"მეორე ამბავია ღვინის რუკაზე უკვე ღვინით წარმოჩენა - დღეს ექსპორტის დიდი ნაწილით პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში ვართ წარმოდგენილი და, პირველ რიგში, ეს არის რუსეთი, სადაც ჩვენი ღვინის ⅔ გადის. ჩვენ გვესმის, ეს რა ქვეყანაა, რა რისკებს ატარებს და მომავალშიც გაატარებს, თუმცა ესაა მოცემულობა. თითქოს ჩვენთან მეღვინეობაში ორი სამყარო არსებობს - პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში ჩვენი დღევანდელი ღვინის გაყიდვები მოდის ბაზრებზე, რომლებზეც კარგად ესმით ჩვენი ტრადიციული ჯიშები.
მეორე სამყარო ეს არის ჩვენთვის ახალი, თუმცა ამ ღვინის კატეგორიისთვის ყველაზე ძველი, და სწორედ ამიტომ გვეძახიან იქ ღვინის სამშობლოს. ეს ბაზარი ძალიან სწრაფად იზრდება. ორივეში გვაქვს გამოწვევებიც და მიღწევებიც. თუ ჩვენ დღეს, ამ 200-წლიანი საშინელი იმპერიის შიგნით ყოფნის დროს, მოვიპოვეთ ეს ცნობადობა, ახლა ნელ-ნელა მეორე, პარალელურ სამყაროში, უკეთეს ბაზრებში, ევროკავშირში, ამერიკის შეერთებულ შტატებში, მათ შორის აზიაში უნდა დავიმკვიდროთ თავი. ამ ორ პოლუსზე მიდის გარკვეული განვითარება", - განმარტავს ხეცურიანი.
"სომელიეთა ასოციაციის" პრეზიდენტი აღნიშნავს, რომ ფინანსური თვალსაზრისით რუსული ბაზარი ბიზნესისთვის შეუდარებელია, თუმცა რისკებიც გაცილებით მაღალია.
"რა თქმა უნდა, ფინანსურად პირველი შეუდარებელია, მაგრამ რისკებია - 10 წუთში შეიძლება აღარც იარსებოს ამ პოლუსმა. რაც შეეხება მეორე სამყაროს, რომელიც ჩვენი ხვალინდელი დღეა, აქ ნელ-ნელა ვკრეფთ ფეხს. მეორე ბაზარზე მოხვედრა გაცილებით რთულია, ცნობადობა ნაკლებია, კონკურენცია ძალიან დიდია და ხარჯიც მეტი გაქვს, მოლოდინიც გაცილებით სხვაა", - განმარტავს შალვა ხეცურიანი.
წყარო:https://bm.ge/
დღგ-ის გადახდისგან თავის არიდება რთულდება - საქმე ის არის, რომ 2024 წლის ოქტომბრიდან ძალაში შევიდა ფინანსთა სამინისტროს ახალი რეგულაცია, რომელიც მნიშვნელოვნად შეცვლის დამატებული ღირებულების გადასახადის (დღგ) გადახდისგან თავის არიდების მიზნით შექმნილი სუბიექტების მიმართ სახელმწიფოს დამოკიდებულებას. ეს ცვლილება განსაკუთრებულ გავლენას მოახდენს როგორც მეწარმე ფიზიკურ პირებზე (ინდივიდუალური მეწარმე, მიკრობიზნესი, მცირე ბიზნესი, ფიქსირებული გადასახადის გადამხდელი პირი), ასევე ნებისმიერ წვრილ, ქსელურ, კომპანიებზე.
რა უნდა იცოდეს ბიზნესმა აღნიშნულ ცვლილებებთან დაკავშირებით - ახალ რეგულაციასთან დაკავშირებულ დეტალებს BMG-ისთან DGN Consulting-ის საგადასახადო მენეჯერი ანა ლობჟანიძე განმარტავს.
- კონკრეტულად რას გულისხმობს ფინანსთა მინისტრის გამოცემული ახალი რეგულაცია?
- 2024 წლის ოქტომბრიდან ამოქმედდა ცვლილებები ფინანსთა სამინისტროს N996 ბრძანებაში, რომლებიც დღგ-ის გადახდისგან თავის არიდების სქემების აღკვეთისკენ არის მიმართული. გარკვეული კრიტერიუმების დაკმაყოფილების შემთხვევაში, საგადასახადო ორგანოს უფლება აქვს, რამდენიმე დამოუკიდებელი სუბიექტი განიხილოს ერთ გადამხდელ პირად და ყველა სუბიექტის შემოსავალი ერთობლივად დაბეგროს. აღნიშნული ცვლილება ეხება იმ ბიზნესებს, რომლებიც ახორციელებენ ბიზნესის დანაწევრებას, რათა არ დაუფიქსირდეთ წლიური ბრუნვა 100 000 ლარზე მეტი და ამ მიზნით არეგისტრირებენ სხვა ბიზნესსუბიექტებს, იურიდიული სუბიექტის ან ინდივიდუალური მეწარმის სახით. აღნიშნული სქემით ბიზნეს სუბიექტები თავს არიდებენ დღგ-ის გადახდას.
- რა კრიტერიუმებით იხელმძღვანელებენ საგადასახადო ორგანოები?
- თუ რამდენიმე ბიზნესი აკმაყოფილებს შემდეგ კრიტერიუმებს, მათ საგადასახადო ორგანო ერთ გადამხდელ პირად განიხილავს. კრიტერიუმები შემდეგია:
1. საქმიანობასთან დაკავშირებულ გადაწყვეტილებებს ერთი და იგივე პირი იღებს;
2. საქმიანობის ადგილი და შინაარსი იდენტურია;
3. რომელიმე სუბიექტი დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებული არ არის.
ამასთანავე, განმარტებულია, თუ რა პირობებში მიიჩნევა გადაწყვეტილებები ერთი და იგივე პირის მიერ მიღებულად. მაგალითად, თუ გადაწყვეტილებები მიიღება ისეთ საკითხებზე, როგორიცაა კონტრაქტორების შერჩევა, ფასების განსაზღვრა, დასაქმების პირობები ან ინვესტიციების განხორციელება.
- როგორ იმოქმედებს ეს ცვლილებები ბიზნესზე?
- ამ ცვლილებების მიზანია, გააძლიეროს საგადასახადო ორგანოების უფლებამოსილება და ხელი შეუშალოს დღგ-ს გადახდისგან თავის არიდების სქემებს. ეს ზომები ხელს შეუწყობს თანაბარი კონკურენტული გარემოს შექმნას მცირე და საშუალო ბიზნესებისთვის. თუმცა, ბიზნესმა ყურადღებით უნდა დაიცვას რეგულაციები და გაითვალისწინოს ახალი წესები, რათა თავიდან აირიდოს პოტენციური ჯარიმები და დამატებითი შემოწმებები. რაც შეიძლება ითვალისწინებდეს დღგ-ს გადამხდელად ნებაყოფლობით რეგისტრაციას და შესაბამისად, საქონლის/მომსახურების ფასში დღგ-ის ასახვას.
- რას ურჩევდით ბიზნესს ამ ცვლილებების გათვალისწინებით?
- ბიზნესი ყურადღებით უნდა დააკვირდეს საკუთარ საქმიანობას და დარწმუნდეს, რომ საქმიანობის პროცესში ითვალისწინებს კანონმდებლობით დადგენილ ახალ კრიტერიუმებს და მიდგომებს. ამ ცვლილებების მიზანია, გააძლიეროს საგადასახადო ორგანოების უფლებამოსილება და ხელი შეუშალოს დღგ-ს გადახდისგან თავის არიდების სქემებს. ეს ზომები ხელს შეუწყობს თანაბარი კონკურენტული გარემოს შექმნას მცირე და საშუალო ბიზნესებისთვის. თუმცა, ბიზნესმა ყურადღებით უნდა დაიცვას რეგულაციები და გაითვალისწინოს ახალი წესები, რათა თავიდან აირიდოს პოტენციური ჯარიმები და დამატებითი შემოწმებები.
წყარო:https://bm.ge/