საქართველოს რკინიგზის გენერალურმა დირექტორმა ლაშა აბაშიძემ აბრეშუმის გზის ფორუმზე სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა, რომ საქართველოს რკინიგზა ტვირთების სასაზღვრო პროცედურების გამარტივების და მათი სრულად გაციფრულების, ასევე, ქვიშხეთი-ხარაგაული-ზესტაფონის მონაკვეთზე ახალი სარკინიგზო ხაზის გახსნის შედეგად, საქართველოს გადაკვეთა სატვირთო მატარებლებს გაუმარტივდებათ.
"რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტის ფარგლებში 10 ხიდი და 6 გვირაბი დავასრულეთ, მათ შორის ყველაზე გრძელი 8-კილომეტრიანი გვირაბია. გავიყვანეთ სრულად ახალი სარკინიგზო ხაზი, რადგანაც ძველ ხაზს ჰქონდა შეზღუდვები - მატარებლებს დამრეც ფერდობზე უწევდათ ასვლა. იყო სხვა შემაფერხებელი ფაქტორებიც, რაც აღმოფხვრილია. მოდერნიზაციის პროექტი უკვე დასრულებულია. ვიწყებთ გადართვას ახალ ხაზებზე. დავიწყეთ სატესტო რეჟიმში შემადგენლობების გაშვება. მნიშვნელოვანია, რომ ამ პროცესის პარალელურად, მოვახდინოთ საბაჟო პროცედურების გაციფრულება. სისტემის სრული მოდერნიზაციის და მისი გაციფრულების შედეგად არსებული დროის მონაკვეთი, რაც საზღვარზე განბაჟების ჩათვლით 24 საათს შეადგენს, მნიშვნელოვნად უნდა შევამციროთ. შემდეგი წლიდან ამ დროს შევამცირებთ 12 საათამდე. ეს მთლიანად შუა დერეფნის განვითარებისთვის იქნება მნიშვნელოვანი,"- განაცხადა ლაშა აბაშიძემ.
აღსანიშნავია, რომ როგორც ცნობილია რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტი 2025 წლის ბოლოს უნდა დასრულდეს, რაც ქვიშხეთი-ხარაგაული-ზესტაფონის მონაკვეთზე ახალი ხაზის გახსნას ითვალისწინებს.