USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
Nadi Group-მა ლოკოკინების ნახევარფაბრიკატების წარმოება დაიწყო - „რესტორნებში უკვე შეგვაქვს“
дата:  1567

წყარო:https://bm.ge/

თამთა ჯიჯავაძე

ლოკოკინების მწარმოებელმა Nadi Group-მა ნახევარფაბრიკატების წარმოება დაიწყო.

ამის შესახებ კომპანიის დამფუძნებელმა, მერაბ ნადარაიამ bm.ge-ს განუცხადა. 2022 წელს Nadi Group-მა ნორვეგიულ კომპანია Arctic Finance-სთან ერთად, ახალი კომპანია Snail Catch შექმნა. ინვესტიციამ 1 700 000 ევრო შეადგინა. სწორედ აღნიშნულის შედეგად გახდა შესაძლებელი ლოკოკინის ნახევარფაბრიკატების წარმოების დაწყებაც.

„ნორვეგიული ინვესტიციით ლოკოკინების გადამმუშავებელი ქარხანა ავაშენეთ. შევიძინეთ ხელსაწყო დანადგარებიც. წინა თვეს ნახევარფაბრიკატი გამოვუშვით, ე.წ. ესკარგოს სახით, ვუშვებთ ხორცის ფილეს გაყინული სახით და ასევე ცალკე ნიჟარებს დეკორატიული მიზნებისთვის“, - განაცხადა მერაბ ნადარაიამ და დასძინა, რომ პროდუქტი უკვე შეაქვთ რესტორნებში და იგეგმება მათი სუპერმარკეტებში შეტანაც, - „ჯერჯერობით ადგილობრივ ბაზარს ვითვისებთ, გვინდა, რომ მთლიანად მოვიცვათ იგი და პარალელურად, ექსპორტზეც გავიტანოთ“.

Nadi Group-ის დამფუძნებლის თქმით, ლოკოკინების ნახევარფაბრიკატები ჯერჯერობით საქართველოს ბაზრისა და ადგილობრივი მომხმარებლისთვის უცხოა. თუმცა კომპანია ცდილობს ამ პროდუქტის პოპულარიზაციას და იმედი აქვთ, რომ დროთა განმავლობაში, მასზე მოთხოვნაც გაიზრდება.

„ეს შედეგს გამოიღებს და ხალხი ნელ-ნელა შეეჩვევა, რომ სასარგებლო პროდუქტი მეტი უნდა მიირთვან, თან გემრიელიცაა. სამწუხაროდ, ჯერ ჩვენთან ამის კულტურა არ არის, განსაკუთრებით დასავლეთ საქართველოში“, - განაცხადა მან.

რაც შეეხება წარმადობას, მერაბ ნადარაია ამბობს, რომ წელიწადში საწარმოს 300 000-მდე ცალი ლოკოკინის ნახევარფაბრიკატის - ე.წ. ესკარგოს წარმოება შეუძლია. სწორედ ამ სამიზნე მაჩვენებლებზე გასვლაა კომპანიის უახლოესი გეგმაც.

„ესკარგო არის ნიჟარაში ლოკოკინის ხორცის შიგთავსი. ჩვენ ჩვენივე გამოზრდილ ლოკოკინას ვიყენებთ. ფერმაც გავაფართოვეთ. 6 ჰექტარი გვქონდა და დავუმატეთ 9 ჰექტარი ჯამში. ვთანამშრომლობთ 40 ფერმერთან, რომლებიც ჩვენი ტექნოლოგიებით მუშაობენ. ჩვენ ასევე ვატარებთ შეხვედრებს, ვახორციელებთ მათ მხარდაჭერას და მათგან ვიბარებთ ლოკოკინის ხორცსაც.

მიმდინარე სეზონზე ვფიქრობთ, რომ ქარხანაში ე.წ. ესკარგოს წარმოება გავზარდოთ და ასევე, ბუნებრივი ლოკოკინების გადამუშავებაც დავნერგოთ. ეს სხვა ტექნოლოგიაა და ბუნებრივი ლოკოკინების მომრავლება-გადამუშავებას გულისხმობს. ახლა ფერმერული ლოკოკინები გვყავს. ბუნებრივი ლოკოკინა კი არსებობს ბუნებაში, ტყეში, მინდვრებში. მოხდება მათი მოკრება და ჩაბარება“, - აღნიშნა მან.

ლოკოკინის საწარმოს დამფუძნებლის ინფორმაციით, კომპანიამ ამ ბიზნესში უკვე 2 მლნ ევრომდე ინვესტიცია განახორციელა, დაახლოებით 0,5 მლნ ევროს ინვესტირებას გეგმავს მომავალ წელსაც, რის შედეგადაც, მერაბ ნადარაიას თქმით, წარმოების სრულ ციკლზე გასვლა იქნება შესაძლებელი. 

Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати