USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
8 ივნისი - ეს დღე ისტორიაში
Date:  

8 ივნისი — გრიგორიანული კალენდრის 159-ე დღე (ნაკიან წლებში – 160-ე დღე). წლის ბოლომდე დარჩენილია 206 დღე.

დღის მოვლენები

  • 68 : რომის სენატი იმპერატორად გალბას ცნობს
  • 218 : ანტიოქიის ბრძოლა იმპერატორ მაკრინუსსა და ჰელიოგაბალუსის მომხრეებს შორის.
  • 1761 : მიხეილ ლომონოსოვმა ვენერას ატმოსფერო აღმოაჩინა.
  • 1783 : ისლანდიაში დაიწყო ვულკან ლაკის ამოფრქვევა, რომელიც რვა თვე გაგრძელდა და 10 000 ადამიანის სიცოცხლე შეიწირა. მსოფლიოს ისტორიაში ეს იყო ყველაზე მასშტაბური ამოფრქვევა. 
  • 1786 : ნიუ-იორკში პირველად გაიყიდა ნაყინი.
  • 1815 : პოლონეთი მიიერთა რუსეთმა
  • 1824 : ნოა ქაშინგმა დააპატენტა სარეცხი მანქანა
  • 1869 : აივს მაკგრაფიმ მტვერსასრუტი დააპატენტა.
  • 1912 : ლოს-ანჯელესში დაარსდა კინოსტუდია „Universal“
  • 1928 : მოხდა პირველი ფრენა აშშ - ავსტრალია
  • 1940 : აღმოჩენილ იქნა ქიმიური ელემენტი ნეპტუნი
  • 1946: დაფუძნდა ჟურნალისტების საერთაშორისო ორგანიზაცია.
  • 1949 : ლონდონში გამოქვეყნდა ჯორჯ ორუელის რომანი 1984
  • 1962 : ლონდონურმა ჟურნალმა „New Musical Express“-მა  გამოაქვეყნა მუსიკალური ალბომების პირველი ჰიტ აღლუმი.
  • 1984 : ამერიკის კინემატოგრაფისტების გილდიაში საპატიო წევრად მიიღეს დისნეის მულტფილმების პერსონაჟი დონალდ დაკი.
  • 2007 : საქართველოში აფრიკული ღორის ცხელება დაფიქსირდა, რის გამოც ათასობით ღორი დაიხოცა დასავლეთ საქართველოში.
  • 2009 : 41-წლიანი მმართველობის შემდეგ გარდაცვლილი გაბონის პრეზიდენტი ომარ ბონგო გარდამავალი პერიოდით როზ როგომბემ შეცვალა.
  • 2019 : მოლდოვის რესპუბლიკის ორ უმაღლეს თანამდებობას ქალები იკავებენ: მაია სანდუ მოლდოვის პრემიერ-მინისტრად, ხოლო ზინაიდა გრეჩანი პარლამენტის თავმჯდომარედ აირჩიეს.
  • 2021 : ქართველი ძიუდოისტი ლაშა შავდათუაშვილი მსოფლიო ჩემპიონატის ოქროს მედლის მფლობელი გახდა.

ამ დღეს დაბადებულნი

  • 1625 : კასინი, ჯოვანი დომენიკო — იტალიელი მათემატიკოსი, ასტროლოგი, ინჟინერი და ასტრონომი.
  • 1810 : შუმანი, რობერტ — გერმანელი კომპოზიტორი (გ.1856)
  • 1921 : სუჰარტო — ინდონეზიის პრეზიდენტი
  • 1927 : სტილერი, ჯერი — ამერიკელი კინომსახიობი

ამ დღეს გარდაცვლილნი

  • 632 : მუჰამედი — მუსლიმანური რელიგიის ფუძემდებელი
  • 1795 : ლუი XVII — საფრანგეთის მეფე (დ.1785)
  • 1809 : ტომას პეინი — ამერიკელი საზოგადო მოღვაწე, მწერალი (დ. 1737)
  • 1845 : ენდრიუ ჯექსონი — აშშ-ის მე-7 პრეზიდენტი (დ. 1767)
  • 1876 : ჟორჟ სანდი — ფრანგი მწერალი (დ. 1804)
  • 1978 : კონსტანტინე ბარამიძე — ქართველი მეცნიერი
  • 2020 : პიერ ნკურუნზიზა — ბურუნდის პრეზიდენტი

მსოფლიო მნიშვნელობის თარიღი

გაერო: ოკეანების საერთაშორისო დღე

მსოფლიოს ქვეყნების დღესასწაულები

რუსეთი: სოციალური მუშაკის დღე

კარელია: რესპუბლიკის დღე

საეკლესიო დღესასწაულები

  • მართლმადიდებელი ეკლესია აღნიშნავს შემდეგი წმინდანების ხსენების დღეს:
    • კარპეზი და ალფესი – სამოცდაათთაგანნი
    • ამბერკი და ელენე
    • გიორგი ახალი
    • იოანე ფსიხაიტი
    • ალექსანდრე დერვიში
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way